Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.281
Ik wou het ook alleen gebruiken als er echt teveel vocht vastgehouden word. Met test heb je sws vocht en dat is enerzijds ook positief voor je gains, maar het moet niet te erg worden.

Testoflesje gebruikt btw wel 10 mg aromasin pd bij zn 1500 test-e, en daar bleef die gewoon goed droog en hard van. Maarja, dat is 10 mg/pd..

Trouwens, je raadde 12,5 e3d aan als ideale dosering. Maar is ed nemen in een lagere dosering niet beter voor je bloedwaardes? Of was de halfwaardetijd nou wel langer dan 9 uur?

Als je elke dag neemt zit je met een opbouw van het product in je lichaam door de halfwaardetijd. Dit is juist nadelig voor je bloedwaardes.

De halfwaardetijd van aromasin is 9u ongeveer, maar dat je moet naar het effect op oestrogeen zien.

Laatste post.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/anabole-androgene-oestrogene-dilemma-310205/index112.html

Hey Cools, hoe lang zal het duren voordat je lichaam / hormonale balans weer hersteld is na een anavar 30mg 4 weken kuurtje?

@Cools:

Ik wil volgende maand met mijn eerste inject kuurtje beginnen. omdat mijn leeftijd boven de 40 jaar is ben ik een beetje bezorgd om deca te gaan gebruiken.
Is dat terecht denk je?

Ik dacht zelf aan het volgende voorstel:

Of:

Week 1-10 Test E 250
Week 1-8 Deca 200

Of

Week 1-8 Test E 500

Of

Week 1-8 Test E 350
Week 1-8 Primo 280

Welke heeft meer je voorkeur in mijn geval?

Thanks!

• #2.284
Hey Cools, hoe lang zal het duren voordat je lichaam / hormonale balans weer hersteld is na een anavar 30mg 4 weken kuurtje?

3 maanden ongeveer.

---------- Toegevoegd om 18:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:04 ----------

@Cools:

Ik wil volgende maand met mijn eerste inject kuurtje beginnen. omdat mijn leeftijd boven de 40 jaar is ben ik een beetje bezorgd om deca te gaan gebruiken.
Is dat terecht denk je?

Ik dacht zelf aan het volgende voorstel:

Of:

Week 1-10 Test E 250
Week 1-8 Deca 200

Of

Week 1-8 Test E 500

Of

Week 1-8 Test E 350
Week 1-8 Primo 280

Welke heeft meer je voorkeur in mijn geval?

Thanks!

Test-deca kan je gewoon gelijk stoppen. Voordeel van deca is bescherming gewrichten, maar herstel is iets moeilijker. Valt wel mee op 200mg natuurlijk, maar zou max 6 weken doen en 2 weken test door dan.

Test e alleen zou ik niet doen.

Test-primo gaat minder vocht geven.

@Cools: Ik slik nu een paar weken pompoenpitolie en ik moet zeggen dat de haaruitval is gestopt. Volgens mij vriendin wordt mijn haar ook steeds dikker.

3 maanden ongeveer.

---------- Toegevoegd om 18:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:04 ----------

Test-deca kan je gewoon gelijk stoppen. Voordeel van deca is bescherming gewrichten, maar herstel is iets moeilijker. Valt wel mee op 200mg natuurlijk, maar zou max 6 weken doen en 2 weken test door dan.

Test e alleen zou ik niet doen.

Test-primo gaat minder vocht geven.

Men zegt dat wanneer je

1- De Deca niet hoger dan 600 mg per week neemt
2- De Test hoger moet zijn dan de Deca

Je niet zo snel een plof kop krijgt door de deca mits je voeding in orde is.

Nice ;) Hoeveel mg/dag neem je?
1 capsule van 1000mg

---------- Toegevoegd om 19:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:11 ----------

Men zegt dat wanneer je 1- De Deca niet hoger dan 600 mg per week neemt 2- De Test hoger moet zijn dan de Deca Je niet zo snel een plof kop krijgt door de deca mits je voeding in orde is.
Ik heb in het verleden een dikke plofkop gekregen met 500mg test en 400mg deca. Nu een tijd later en wat massa rijker krijg ik zelfs geen plofkop op 1000mg test en 600mg deca. Geen idee waardoor dat komt. Dieet is nog steeds hetzelfde, alleen kcal is hoger.

als je geen plofkop krijgt van 1gram test en 600deca klopt er iets niet hoor :roflol:

• #2.290
Men zegt dat wanneer je

1- De Deca niet hoger dan 600 mg per week neemt
2- De Test hoger moet zijn dan de Deca

Je niet zo snel een plof kop krijgt door de deca mits je voeding in orde is.

Niet hoger dan 400mg ;)

Test moet inderdaad hoger zijn.

• #2.292
Ik zat op 1 gram test en 400mg deca en had ook nergens last van. :)

Kan in principe, als de androgenen-oestrogenen waardes in balans zijn.

Een verschil van 100 a 200mg test tov deca kan niet voldoende zijn bij hogere doseringen.

Ik ben helemaal niet zo vochtgevoelig :)
Heb het alleen wel gemerkt met de kerstdagen, flink wat cheatdagen gehad en veel zout gegeten over een paar dagen.
Had daarna de vorm van mijn sokken zelfs in me enkels staan.
Was met een dag wel weer weg gelukkig.

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

Cools, waarom raad je eigenlijk iemand aan om als eerste kuur de test gelijk te stacken met primo?
A:e ratio?

• #2.294
Ik ben helemaal niet zo vochtgevoelig :)
Heb het alleen wel gemerkt met de kerstdagen, flink wat cheatdagen gehad en veel zout gegeten over een paar dagen.
Had daarna de vorm van mijn sokken zelfs in me enkels staan.
Was met een dag wel weer weg gelukkig.

---------- Toegevoegd om 21:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

Cools, waarom raad je eigenlijk iemand aan om als eerste kuur de test gelijk te stacken met primo?
A:e ratio?

Yep ;) Zie niet in waarom je je eerste kuur niet mag stacken.

• #2.297
Ok

En Week 1-10 Test 300 mg + week 1-8 Deca 100?

Of is de Deca dan te weinig om effect hiervan te voelen?

Thx

Deca op 200mg kan gewoon, dit geeft op zichzelf niet veel vocht. Maar zou test dan op 250mg doen. Het is door de combi ook dat je vocht krijgt. Testosteron heeft een hogere omzetting naar oestrogeen dan deca.

Waarom deca vocht geeft op hoge dosis is door de interactie met de progesteronreceptor (en mogelijk oestrogeenreceptor) en dit stimuleert de activiteit van de oestrogeenreceptoren.

Dus de verhouding is belangrijk. Hoe hoger je deca zet, hoe hoger je test moet. Maar bij 200mg deca moet je je geen zorgen maken dus. Zolang je test dan niet te hoog zet.

Klinkt vreemd, maar het is een gecompliceerde werking tussen androgenen, oestrogenen, progestagenen en receptoren.

Een sportschoolgenoot van me is net klaar met 250 mg test en deca 600 mg pw. Libido bleef perfect bij hem, bleef goed droog en is 8 kg aangekomen op 10 weken. Hij wou een keer puur gainen op deca, test hoeft dus niet altijd hoger dan deca?

• #2.300
Een sportschoolgenoot van me is net klaar met 250 mg test en deca 600 mg pw. Libido bleef perfect bij hem, bleef goed droog en is 8 kg aangekomen op 10 weken. Hij wou een keer puur gainen op deca, test hoeft dus niet altijd hoger dan deca?

Is een moeilijk onderwerp en nog eens persoonsafhankelijk.

Sommige mensen kunnen deca hoger dan test doseren. In principe is 250mg test voldoende voor de seksuele functies te ondersteunen (DHT). Maar ivm herstel voor sommigen raad ik het niet aan.

---------- Toegevoegd om 21:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

http://ergogenics.org/taurine-beschermt-de-testes-van-anabolengebruikers.html

Cools, wat is jouw visie hierop? Kan dit bij korte kuren, laten we zeggen anavar, zorgen voor een maximale winst na de kuur?

Had ik gelezen. Is heel interessant, maar ik wacht liever af tot er onderzoek op mensen is.

Terug
Naar boven