XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.341
Een kleine update m.b.t. anavar 30 mg periode 1 maand"

Ik ben in totaal 4.5 kg aangekomen met een lichte verlaging van mijn vet percentage.
Dit was oa. goed te merken op mijn buik.
Ik bleeg gewoon op onderhoud eten, wat ik altijd doe.

Nu na 3 weken gestopt te zijn ben ik 1.5 kg kwijt en is mijn vet percentage weer opgelopen netzoals voor het kuurtje.

Per saldo ben ik dus 3 kg bijgekomen. Mijn kracht toename is wel gelijk gebleven.

Ok, nice ;) Dat is ongeveer wat ik verwachte wat je ging overhouden.

Het is nog even afwachten natuurlijk, maar normaal gezien ga je niet veel meer verliezen.

Cools, ik heb even wat opgezocht over clenbuterol en vroeg me dus af of je me even kan helpen.

Clenbuterol helpt dus met verlies omdat het je lichaamstemperatuur, metabolisme en je hart sneller laat kloppen?
En klopt het dat vetverlies pas bij een dosering van 80 mcg intreed als je dieet etc in orde is?

• #2.344
Cools, ik heb even wat opgezocht over clenbuterol en vroeg me dus af of je me even kan helpen.

Clenbuterol helpt dus met verlies omdat het je lichaamstemperatuur, metabolisme en je hart sneller laat kloppen?
En klopt het dat vetverlies pas bij een dosering van 80 mcg intreed als je dieet etc in orde is?

Vetverlies kan al op 10 a 20mcg optreden. Hoeveel is persoonsafhankelijk.

Vetverlies kan al op 10 a 20mcg optreden. Hoeveel is persoonsafhankelijk.

Thanks, ik lees ook dat clenbuterol gelijk de vetcellen ''aanvalt'' klopt dat?
Dat vet gelijk als energie wordt verbruikt ipv de voedsel die je inneemt, had wat met de beta2 receptoren te maken.

• #2.346
Dat vet gelijk als energie wordt verbruikt ipv de voedsel die je inneemt, had wat met de beta2 receptoren te maken.

Het verhoogt simpel gezegd het verbruik van energie. Dus de vetreserves worden sneller aangesproken.

Maar geen licht middel, zou het niet aanraden.

Test 27.3 > 7-25
Test vrij 579,5 > 140-520
Vrij test index 71,5 > 20-70
LH 4.5 > 1-10 IU/L
FSH 3.4 > 1-19 IU/L
Oestradiol <0.11 0.191/-
Bioavailable test 13568 > 3123/10930
SHBG 38 > 17/52

Cools, dit is 2 maanden na mijn laatste clomid tab. Snap niet waarom test zo hoog is (niet dat ik dat erg vindt). Misschien gewoon geluk? Dit was na 7 maanden cruise/blast. Is oestrogeen te laag of? En als je altijd goed herstelt, wil dat zeggen dat je nooit kans hebt om echt slechte test waarden te krijgen na een cycle?

Ik ken iemand die clen genomen heeft en die is er na een korte tijd mee gestopt.
Hij voelde zich opgejaagd, maar niet de leuke variant.
Handen trilden, slecht slapen, hartkloppingen...
En de resultaten vielen ook tegen...

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Cools,

Ik ben nu een jaartje ON ongeveer en ik blijf zowat flirten met de bovengrens van de bloeddruk (+/-150 over 100).
Ik neem al look extract en omega 3 extra.
Nu las ik dat granaatappel ook goed is hiervoor.
Is deze wat ok?

Ik bestel liever bij B&F, samen met mijn andere supps.

• #2.349
Test 27.3 > 7-25
Test vrij 579,5 > 140-520
Vrij test index 71,5 > 20-70
LH 4.5 > 1-10 IU/L
FSH 3.4 > 1-19 IU/L
Oestradiol <0.11 0.191/-
Bioavailable test 13568 > 3123/10930
SHBG 38 > 17/52

Cools, dit is 2 maanden na mijn laatste clomid tab. Snap niet waarom test zo hoog is (niet dat ik dat erg vindt). Misschien gewoon geluk? Dit was na 7 maanden cruise/blast. Is oestrogeen te laag of? En als je altijd goed herstelt, wil dat zeggen dat je nooit kans hebt om echt slechte test waarden te krijgen na een cycle?

Vreemd. Neem je nog iets van bepaalde middelen of supplementen in?

---------- Toegevoegd om 13:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

Ik ken iemand die clen genomen heeft en die is er na een korte tijd mee gestopt.
Hij voelde zich opgejaagd, maar niet de leuke variant.
Handen trilden, slecht slapen, hartkloppingen...
En de resultaten vielen ook tegen...

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Cools,

Ik ben nu een jaartje ON ongeveer en ik blijf zowat flirten met de bovengrens van de bloeddruk (+/-150 over 100).
Ik neem al look extract en omega 3 extra.
Nu las ik dat granaatappel ook goed is hiervoor.
Is deze wat ok?

Ik bestel liever bij B&F, samen met mijn andere supps.

Look extract zou ik niet nemen ivm het effect van het zwavelgehalte op het maag- en darmslijmvlies. En of omega 3 werkt is een vraag. Granaatappel gaat niet werken.

Pompoenpitolie is de beste keuze.

Heb niks veranderd aan mijn voeding of suppletatie, slik wel altijd vit D3 en gezonde voeding + hiit cardio en krachttraining. Zal wel geluk zijn ofzo?

Ok, nice ;) Dat is ongeveer wat ik verwachte wat je ging overhouden.

Het is nog even afwachten natuurlijk, maar normaal gezien ga je niet veel meer verliezen.

wij weten toch allebij dat het 1 het ander uitsluit?

4.5kg gainen op 30 var & alleen op onderhoud eten..

• #2.353
wij weten toch allebij dat het 1 het ander uitsluit?

4.5kg gainen op 30 var & alleen op onderhoud eten..

De gains bij aas is altijd een deel vasthouden van. Of dit ook vocht is bij anavar only is een vraag. Meestal verlies je vrij snel 1,5kg na de kuur. Bij de primo-test combi kan dat tot 2kg zijn. Bij test-deca is dit tot 3kg.

Gemiddelde winst reken ik op 2kg bij anavar only, maar dit varieert dus tussen de 1 en 3kg. In dit geval is het mogelijk 3kg wat hij gaat overhouden. De een is wat gevoeliger dan de ander ivm de positieve effecten. Natuurlijk is voeding en training ook een belangrijke factor, maar dit ook.

De gains bij aas is altijd een deel vasthouden van. Of dit ook vocht is bij anavar only is een vraag. Meestal verlies je vrij snel 1,5kg na de kuur. Bij de primo-test combi kan dat tot 2kg zijn. Bij test-deca is dit tot 3kg.

Gemiddelde winst reken ik op 2kg bij anavar only, maar dit varieert dus tussen de 1 en 3kg. In dit geval is het mogelijk 3kg wat hij gaat overhouden. De een is wat gevoeliger dan de ander ivm de positieve effecten. Natuurlijk is voeding en training ook een belangrijke factor, maar dit ook.

ja maar ik bedoel meer het gedeelte van de calorieën..

Wacht even er is 3 kg overgebleven en hij zei vetpercentage is weer gestegen.

Ik denk zelf dat het misschat is door vocht en de look van on zijn dat weer stabiliseert, maar als vetpercentage echt weer zichtbaar gestegen is zijn die 3 kg geen pure lean mass.

Ik denk zelf dat het misschat is door vocht en de look van on zijn dat weer stabiliseert, maar als vetpercentage echt weer zichtbaar gestegen is zijn die 3 kg geen pure lean mass.

Nee ik schreef dat tot nu toe ik 3 kg zwaarder ben dan voor de kuur. Ik was idd 4.5 kg aangekomen en droger geworden op mijn buik en borst. nu dus bijna 4 weken na afloop vd kuur 1.5 kwijt.

Ik ben nu sinds ik gestopt ben wel wat vetter geworden op mijn buik. dezelfde situatie qua vet percenrage dan voor de anavar kuur. en dat is vreemd omdat ik altijd lean op onderhoud eet.

Ik zal me over 6 weken nogeens wegen.

---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:42 ----------

Waarom zou ik meer moeten gaan eten dan? tijdens het anavar kuurtje heb ik ook alleen maar op onderhoud gegeten,
Ik wilde puur uitproberen wat de anavar 30 mg bij mij zou gaan doen onder gelijkblijvende omstandigheden.

En trouwens als ik meer ga eten wordt ik misschien weer vetter

---------- Toegevoegd om 22:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

@Cools: Eind juni ga ik je kuurtje Test-Primo voor 6 weken eens uittesten.

Ik hoop 4 kg netto eraan over te houden na mijn kuurtje;)
Maar dan ga ik wel wat meer eten. 300 kcal per dag extra

---------- Toegevoegd om 22:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:46 ----------

Is het niet zo dat je altijd meer moet blijven eten om je de extra toegenomen spiermassa te onderhouden? anders ben je de massa anders weer kwijt dan?

• #2.357

Toch wel, want zijn vet% is hetzelfde als voor de kuur en zijn gewicht is 3kg meer. Dus dat geeft 3kg pure spiermassa.

---------- Toegevoegd om 23:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:53 ----------

Dat hij op onderhoud heeft gegeten?

---------- Toegevoegd om 23:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:54 ----------

@Cools: Eind juni ga ik je kuurtje Test-Primo voor 6 weken eens uittesten.

Ik hoop 4 kg netto eraan over te houden na mijn kuurtje;)
Maar dan ga ik wel wat meer eten. 300 kcal per dag extra

Is het niet zo dat je altijd meer moet blijven eten om je de extra toegenomen spiermassa te onderhouden? anders ben je de massa anders weer kwijt dan?

Dat moet wel lukken ;)

Dat staat in verhouding met je training en eigen aanmaak. Als je training goed blijft en je test op pijl zal je in verhouding meer eten. Je krijgt dan ook meer honger van trainen en test.

Dus trainen is de key ;)

Ik lees toch echt letterlijk dat er na de kuur weer vet bij gekomen zou zijn. Dat hij daarmee weer op z'n vetpercentage van voor de kuur zit veranderd dat niet.

Ik denk persoonlijk dat het misschat is door vochtbalans/minder droog te ogen dan tijdens de kuur, wat ook de schatting van tijdens de kuur kan beinvloeden. Zo ook wordt op onderhoud eten beinvloed door je eetlust.

M'n punt is enkel en alleen dat je dit soort schattingen niet naar absolute kilo's spier kunt omrekenen.

• #2.359
Ik lees toch echt letterlijk dat er na de kuur weer vet bij gekomen zou zijn. Dat hij daarmee weer op z'n vetpercentage van voor de kuur zit veranderd dat niet.

Ik denk persoonlijk dat het misschat is door vochtbalans/minder droog te ogen dan tijdens de kuur, wat ook de schatting van tijdens de kuur kan beinvloeden. Zo ook wordt op onderhoud eten beinvloed door je eetlust.

M'n punt is enkel en alleen dat je dit soort schattingen niet naar absolute kilo's spier kunt omrekenen.

Vet dat hij verloren was.

Dus als hij op hetzelfde vet% is als voor de kuur en toch 3kg meer weegt is 3kg aan spiermassa ;)

Je kan zeker zeggen dat er 3kg bij is waarvan een aanzienlijk deel spiermassa.

Maar hoe weet je dat er niet nog wat vocht te verliezen is? Hoe weet je dat er inderdaad vet verloren is tijdens de kuur en het niet maar zo leek door de drogere look?

Terug
Naar boven