MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Dit gaat een vrij uitgebreid topic worden. Het gaat niet alleen over de anabole/androgene/oestrogene activiteit van anabolen. Maar ook over toxiciteit, werking en andere nevenwerkingen.

Maar vooral over welke nu het beste werken in verhouding met veiligheid. Probleem bij dit is dat er zo weinig onderzoek is op mensen en de oude meethmethode (gewicht prostaat/kringspier voor androgene/anabole waarde) is allemaal op ratten gebeurd. En de vraag is nog of de kringspier en prostaat ons zoveel kunnen vertellen wat er nu echt in het lichaam gebeurt. Als ze dit nu al eens begonnen te meten bij mensen.

Maar goed ik ga vanaf het begin beginnen.

1. De anabole/androgene activiteit (kringspier/prostaat meetmethode).

Het Anabole Dilemma: Meer is vooral gevaarlijker
http://www.ergogenics.org/eerst.html

Hier vergelijkt men dus verschillende anabolen in deze waarden, maar ook wat er gebeurd dosisafhankelijk met de androgene/anabole verhouding.

Dit is de conclusie daarover: "Als je een anabool neemt, en je verhoogt je dosis, dan neemt het anabool effect toe, maar de androgene bijwerkingen op de prostaat en de vesikels ook. Maar - en nou komt het - die androgene bijwerkingen nemen meer toe dan de anabole effecten. Fors meer. Ongeacht het middel."

Er staat ook een tabel welke meeste impact kringspier en prostaat heeft. Het gaat over 13 anabolen. Maar goed, ratten dus en een meetmethode met vragen.

Hier het orginele onderzoek, voorlopig alleen abstract.

Comparative androgenic, myotrophic and antigonadotrophic properties of some anabolic steroids.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0039128X70800046

2. De androgeencel

Dianabol en stanozolol sterker anabolen dan we dachten (J Steroid Biochem Mol Biol. 2005 Apr;94(5):481-7.)
http://www.ergogenics.org/anabolica182.html

Quote: "Wetenschappers onderschatten de kracht van orale anabolen als dianabol en stanozolol. De methoden waarmee ze de kracht van dat soort anabolen in reageerbuizen hebben gemeten kloppen niet."

De methode: De onderzoekers meten hoeveel androgeenreceptoren geactiveerd zijn, en stoppen daarna een te onderzoeken anabool bij hun androgeencel. Vervolgens meten ze hoeveel van dat anabool ze nodig hebben om het methyltrenbolon van de receptor af te kegelen. Hoe meer moleculen je daarvoor nodig hebt, des te slapper is het.

Verkeerde interpretatie?: Op basis van dit soort studies formuleerden sommige onderzoekers de - door goeroes klakkeloos overgenomen - theorie dat anabolen als stanozolol en dianabol hun effect niet via de androgeenreceptor uitoefenen, maar een "non-genomische werking" hebben.

Andere meethmethode (in dit onderzoek gebruikt): Maar je kunt de kracht waarmee anabolen zich vastmaken aan androgeenreceptoren natuurlijk ook onderzoeken in een organisme dat je anabolen hebt toegediend. De onderzoekers deden dat met ratten, waarvan ze een uur na toediening in spiercellen maten hoeveel androgeenreceptoren er nog in de celkern rondzweven. Als een androgeenreceptor een complex heeft gevormd met een androgeen hormoon [een ligand, moet je dan eigenlijk zeggen], dan maakt het complex zich vast aan het DNA. Op de korte termijn kun je de effectiviteit van androgenen dus meten door te tellen hoeveel receptoren er na toediening nog rondzweven in cellen: hoe meer dat er zijn, des te slapper is het anabool.

Conclusie: In echte, levende cellen gebeuren er dingen die de gangbare tests over het hoofd zien, concluderen de onderzoekers. De theorie van de non-genomische werking van sommige anabolen blijft wat hen betreft gewoon een theorie.

Anabolic-androgenic steroid interaction with rat androgen receptor in vivo and in vitro: a comparative study.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15876413

3. De gistcel met androgeenreceptoren.

Conclusie: Volgens de test interacteert DHT beter met de androgeenreceptor dan trenbolon, THG en methyltrenbolon. Methyltrenbolon doet het iets beter dan testosteron en THG, maar niet zo goed als trenbolon en DHT.

Maar!: Voor een deel komt dat omdat de androgeencel van de Wageningers alleen androgeenreceptoren heeft. De progesteronreceptor en de estradiolreceptor versterken de werking van de androgeenreceptor. Beide receptoren kunnen de werking van de androgeenreceptor met een factor drie versterken

De conclusie is dat de gistcel ons maar een deel kan vertellen, net zoals de androgeencel in vitro. Dus geen van alle onderzoeken kan ons echt vertellen wat de totale anabole effecten zijn. We moeten dus overgaan tot in vivo onderzoek op mensen.

Middelen die alleen op de androgeenreceptor werken kunnen ons wel wat vertellen met dit onderzoek. Maar dan zit je nog met metabole omzettingen.

A new highly specific and robust yeast androgen bioassay for the detection of agonists and antagonists
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=17849102

Towards the mapping of the progesterone and androgen receptors
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=3695484

Tetrahydrogestrinone is a potent but unselective binding steroid and affects glucocorticoid signalling in the liver.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16356667?dopt=Abstract

Conclusie, sommige anabolen zijn sterker dan we denken. En de werking is niet alleen via de androgeenreceptor bij allen.
Hey iedereen.
Was even aan her zoeken waar k m'n topic moest plaatsen kon het f niet vinden. In ieder geval! Wou even mijn kuur schema met jullie delen al wil ik er wat meer info over . Word me 3e kuur heb net 5 weekjes prop winny anavar achter de rug. Maar mijn plan was dus om in maart ongv te starten (eind maart) en met als volgende : sust 500/750 1-10 / 1-5 prop 100/200eod / 1-5 tren a 150 eod / 1-8 tren e 400mg per week en daarbij even caber bij ingooien voor de sides. Iemand die me dit aan of afraadt of eventuele tips heeft ? Alvast bedankt jongea ! Nogmaals sorry als ik jullie stoor met deze post! 90kg 13%

Hey iedereen.
Was even aan her zoeken waar k m'n topic moest plaatsen kon het f niet vinden. In ieder geval! Wou even mijn kuur schema met jullie delen al wil ik er wat meer info over . Word me 3e kuur heb net 5 weekjes prop winny anavar achter de rug. Maar mijn plan was dus om in maart ongv te starten (eind maart) en met als volgende : sust 500/750 1-10 / 1-5 prop 100/200eod / 1-5 tren a 150 eod / 1-8 tren e 400mg per week en daarbij even caber bij ingooien voor de sides. Iemand die me dit aan of afraadt of eventuele tips heeft ? Alvast bedankt jongea ! Nogmaals sorry als ik jullie stoor met deze post! 90kg 13%

Open een eigen topic aub....

+1, dit topic is al zo lang superinteressant. Zou mooi zijn als het zo bleef....;)

Cools ik zie hier ook vaak dat je Primo aanraad, hoe goed is primo om mee te cutten?

Ik wou 70 mg Test prop EOD doen met 100 mg NPP EOD kan ook primo erbij stacken met een dose van 200-300 mg maar weet niet of het heel veel zal veranderen.

Er zijn ook primobolan ace tabletten zie ik. Doel is 3-4 procent verliezen in 4-6 weken

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.405
Cools ik zie hier ook vaak dat je Primo aanraad, hoe goed is primo om mee te cutten?

Ik wou 70 mg Test prop EOD doen met 100 mg NPP EOD kan ook primo erbij stacken met een dose van 200-300 mg maar weet niet of het heel veel zal veranderen.

Er zijn ook primobolan ace tabletten zie ik. Doel is 3-4 procent verliezen in 4-6 weken

Heel goed ;)

NPP 100mg EOD? Dat is 400mg/ week ongeveer. NPP kan je gewoon elke 3-4 dagen zetten, ester is iets langer dan propionaat. Of 50mg EOD.

200mg primo erbij gaat veel voor je doen. Sowieso is een hogere androgeenwaarde nodig voor een betere vetverbranding.

Heel goed ;)

NPP 100mg EOD? Dat is 400mg/ week ongeveer. NPP kan je gewoon elke 3-4 dagen zetten, ester is iets langer dan propionaat. Of 50mg EOD.

200mg primo erbij gaat veel voor je doen. Sowieso is een hogere androgeenwaarde nodig voor een betere vetverbranding.

Ik doe er 50 mcg T3 en 2 caps efedrine ED bij btw Cools, is 3-4 procent in 5-6 weken te doen? of is het teveel?

Ben goed met cleanbulken met cutten ben ik niet zo ervaren

• #2.407
Ik doe er 50 mcg T3 en 2 caps efedrine ED bij btw Cools, is 3-4 procent in 5-6 weken te doen? of is het teveel?

Ben goed met cleanbulken met cutten ben ik niet zo ervaren

Dat lijkt me niet zo geweldig voor je hartspier icm aas.

4, max 5% is al heel wat. Maar het is te doen.

Voor de gene die zoals ik zijn begonnen met pompoenpitolie capsules tegen haaruitval: Wassen met appelazijn zou haaruitval ook tegen moeten gaan. Maar het zou ook zorgen voor snellere (terug?)groei. Ik ben het nu aan het testen en ben benieuwd of het na een tijdje wat verschil oplevert.

Cools,

Hoelang raad jij een nakuur met clomid aan na een kuur van 26 weken i.c.m. hcg?

Heel goed ;)

Met een halfwaardetijd van anderhalve dag zou ik NPP toch minstens eod zetten.
Waarom zou jij aanraden om het minder vaak te zetten?

• #2.413
Met een halfwaardetijd van anderhalve dag zou ik NPP toch minstens eod zetten.
Waarom zou jij aanraden om het minder vaak te zetten?

Halfwaardetijd betekend de tijd dat een stof gehalveerd is. Dus zie niet in waarom je dan na een dag en half moet zetten.

---------- Toegevoegd om 02:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:28 ----------

Cools,

Hoelang raad jij een nakuur met clomid aan na een kuur van 26 weken i.c.m. hcg?

Heb je tijdens de kuur hcg gebruikt?

Halfwaardetijd betekend de tijd dat een stof gehalveerd is. Dus zie niet in waarom je dan na een dag en half moet zetten.

---------- Toegevoegd om 02:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:28 ----------

Heb je tijdens de kuur hcg gebruikt?

Om je bloedwaarden zo stabiel mogelijk te houden uiteraard.
Om de 4 dagen is 2,66 x de halfwaardetijd van NPP. Dat is hetzelfde als je test e elke 12 dagen zou zetten. Doe je toch ook niet.

Laatst bewerkt:
  • #2.416
Om je bloedwaarden zo stabiel mogelijk te houden uiteraard.
Om de 4 dagen is 2,66 x de halfwaardetijd van NPP. Dat is hetzelfde als je test e elke 12 dagen zou zetten. Doe je toch ook niet.

Dat ligt iets gecompliceerder. En de halfwaardetijd van phenylpropionaat is trouwens 4,5 dagen.

http://jpet.aspetjournals.org/content/281/1/93.long

Om de 3 dagen lijkt me perfect.

---------- Toegevoegd om 12:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:49 ----------

Week 18-26 Test-e 1000 mg

Week 24-29 HCG shotdosissen

30 dagen zou voldoende moeten zijn.

Dat ligt iets gecompliceerder. En de halfwaardetijd van phenylpropionaat is trouwens 4,5 dagen.

http://jpet.aspetjournals.org/content/281/1/93.long

Om de 3 dagen lijkt me perfect.

---------- Toegevoegd om 12:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:49 ----------

30 dagen zou voldoende moeten zijn.

Heb ook lang gekuurd met HCG tijdens mijn kuur en heb 45 dagen nagekuurd, ben nu 3 weken off de nakuur en heb elke dag irritante boners, ga over 2 maanden bloed prikken en kijken of alles in orde is.

Er worden zoveel verschillende halfwaarde tijden vermeld.

[Link niet meer beschikbaar]

Deze klopt dus niet?

• #2.419
Ik dacht namelijk dat dit 1 van degene was die goed was. Heb eens van tylor zenneth een artikel gehad op pubmed. Die halfwaarde tijden kwamen overeen met deze. Verder gaf je aan dat NPP een iets langere halfwaarde tijd heeft dan prop.
Maar prop heeft toch ook maar een halfwaarde tijd van 0,8 dag.

Mooie link btw :)

Daarin staat ook dat prop de halfwaardetijd heeft van 0,8.

Terug
Naar boven