MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.521
Het hele topic doorgelezen, elke bladzijde, elke reactie! Cools echt respect voor het geduld dat je hebt en de energie die je in dit topic hebt gestopt. Ook Tylor heeft zijn bijdrage geleverd. Ik ga over een tijdje een van deze kuren doen. Nu wou ik een overzicht maken van de kuur plus de supplementen die we erbij kunnen nemen voor optimale veiligheid. Tijdens het lezen heb ik al enkele supplementen genoteerd die geadviseerd worden. Nu is mijn vraag, welke supplementen horen bij de "Cools kuren" en in welke hoeveelheid? Welke nemen we standaard en welke hebben we achter de hand voor het geval dat?

Vit B5, E, D, C
Fosphatidylcholine
Fosphatidylserine (obesimed forte)
1 - 2 gram Calcium ascorbaat
500 - 1500 mg red Maca
Immunixx
Zaagtandpalm 320mg
Pompoenpit olie

Laten we er een totaal plaatje van maken

Fosfatidylserine (2 a 3/dag) en calcium ascorbaat (kwart tot halve theelepel) is een goed idee.

Fosfatidylcholine en soluble beta glucaan (obesimed forte) zou ik alleen gebruiken icm een galstimulerend middel zoals artisjok of mariadistel. Dit voorkomt een te grote ophoping van galzuren in de lever.

Immunixx is handig ter ondersteuning van het immuunsysteem. 1/dag (100mg) is voldoende.

Pompoenpitolie icm zaagtandpalm en Red maca kan teveel van het goede zijn. Ik zou alleen pompoenpitolie nemen op max 1000mg tijdens een kuur en hierbuiten 400mg.

Qua vetverbranding had ik overigens een vraag.
Als je dus als voorbeeld een onderhoud 3000 calorien nodig hebt en je eet elke dag 1500 en je neemt T3 om je metabolisme hoog te houden en gear, zou het in feite dan zo zijn dat je dan elke dag 1500 calorien aan vet verbrand? Dus na ongeveer 5 dagen 1 kg aan vet?

Qua vetverbranding had ik overigens een vraag.
Als je dus als voorbeeld een onderhoud 3000 calorien nodig hebt en je eet elke dag 1500 en je neemt T3 om je metabolisme hoog te houden en gear, zou het in feite dan zo zijn dat je dan elke dag 1500 calorien aan vet verbrand? Dus na ongeveer 5 dagen 1 kg aan vet?

Ik voel hier een experimentje aankomen [emoji3]

Ik denk dat het moeilijk te meten is aangezien je niet exact je dagelijkse onderhoud weet. De ene dag ben je drukker dan de andere en je weet ook niet exact hoeveel cals je verbrandt tijdens krachttraining.

Afvallen zal je zeker wel.

---------- Toegevoegd om 22:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

Cools, weet jij hoeveel mcg t3 een schildklier van nature aanmaakt? Zijn daar waardes voor?

Ik vraag dit omdat voor t3 tabs bijna altijd minimaal 75mcg wordt aangeraden in een cut kuur. Ik neem aan dat een schildklier dan zelf een stuk minder t3 aanmaakt?

Normaal zou je schildklier 25 mcg T3 aanmaken

@Cools en de rest,

Hoe zit het met fosphatidylcholine en soluble beta glucaan, zit dit samen in 1 product dat obesimed forte heet of? En weet je misschien nog een paar handige sites waar ik alles kan bestellen?

Ik voorspel dat ik veel last ga krijgen van acne door de kuur, is pompoenpitolie dan nog steeds de beste keuze van de 3? (Pompoenpitolie, Red maca, zaagtandpalm) Welke beschermd de prostaat het beste en voorkomt acne?

Normaal zou je schildklier 25 mcg T3 aanmaken

Ik zou wel eens een artikel willen zien waarin dit staat.

In een bloedtest staat: 0,4- 3,5 um/l

Maar dit zegt mij niets in verhouding tot mcg.

Edit: hier lees je trouwens goede informatie over t4 en t3. Dosering moet verdeeld over de dag genomen worden en weer wordt er gezegd dat de tabs in de koelkast moeten als je ze langer bewaard.

https://www.schildklier.nl/hypothyreoidie/behandeling-hypothyreoidie?showall=1

Laatst bewerkt:
  • #2.529
Ik denk dat het moeilijk te meten is aangezien je niet exact je dagelijkse onderhoud weet. De ene dag ben je drukker dan de andere en je weet ook niet exact hoeveel cals je verbrandt tijdens krachttraining.

---------- Toegevoegd om 22:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

Cools, weet jij hoeveel mcg t3 een schildklier van nature aanmaakt? Zijn daar waardes voor?

Ik vraag dit omdat voor t3 tabs bijna altijd minimaal 75mcg wordt aangeraden in een cut kuur. Ik neem aan dat een schildklier dan zelf een stuk minder t3 aanmaakt?

Zal het strakjes eens checken.

---------- Toegevoegd om 18:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:58 ----------

@Cools en de rest,

Hoe zit het met fosphatidylcholine en soluble beta glucaan, zit dit samen in 1 product dat obesimed forte heet of? En weet je misschien nog een paar handige sites waar ik alles kan bestellen?

Ik voorspel dat ik veel last ga krijgen van acne door de kuur, is pompoenpitolie dan nog steeds de beste keuze van de 3? (Pompoenpitolie, Red maca, zaagtandpalm) Welke beschermd de prostaat het beste en voorkomt acne?

Obesimed forte gebruikt 2 soorten soluble beta glucaan (voor af te vallen werkt het niet :p), maar perfect voor je lever. Wel in combinatie met een galafdrijvend middel. 1/dag

Fosfatidylcholine moet je apart van biotics kopen, maar weer alleen icm een galafdrijvend middel.

Popmoenpitolie is je beste keuze. Beschermd de prostaat ook.

Ik heb me vanmorgen voor de laatste keer gewogen ivm Cools anavar kuurtje 30 mg per dag voor 4 weken

Resultaat 8 weken na het stoppen met de anavar 30 mg:

-Gewicht is in toaal 2.1 kg minder als toen ik stopte.

Ik was in totaal 4.4 kg aangekomen min de 2.1 kg die ik weer heb verloren. per saldo heb ik dus 2.3 kg aan overgehouden.

Vet percentage was tijdens de kuur minder, nu is het weer (optisch) gelijk als toen ik ermee begon

2.3 kg.

Het is niet echt veel maar goed, alle beetjes helpen. daarbij heb ik door de anavar wel iets meer vorm in mijn schouder partij gekregen.

Anavar 30 mg per dag gedurende bijna 5 weken (33 dagen)

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

Ik heb me vanmorgen voor de laatste keer gewogen ivm Cools anavar kuurtje 30 mg per dag voor 4 weken Resultaat 8 weken na het stoppen met de anavar 30 mg: -Gewicht is in toaal 2.1 kg minder als toen ik stopte. Ik was in totaal 4.4 kg aangekomen min de 2.1 kg die ik weer heb verloren. per saldo heb ik dus 2.3 kg aan overgehouden. Vet percentage was tijdens de kuur minder, nu is het weer (optisch) gelijk als toen ik ermee begon 2.3 kg. Het is niet echt veel maar goed, alle beetjes helpen. daarbij heb ik door de anavar wel iets meer vorm in mijn schouder partij gekregen. Anavar 30 mg per dag gedurende bijna 5 weken (33 dagen) ---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------
Ben benieuwd naar saldo aan het eind van maand 3! En ga je na de 3 maanden herstel weer een var only doen?

• #2.532
2kg is inderdaad de winst die je kan verwachten. Bedoeling van deze kuur is dan na 2 a 3 maanden terug eentje te doen en zo op te bouwen.

---------- Toegevoegd om 00:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:11 ----------

"A normal thyroid gland produces about 100 mcg T4 and 6 mcg T3 daily. Total daily T3 produced by the body averages 30 mcg, but 80% (24 mcg) of this is from conversion, and not directly from the thyroid gland. "

2kg is inderdaad de winst die je kan verwachten. Bedoeling van deze kuur is dan na 2 a 3 maanden terug eentje te doen en zo op te bouwen.

---------- Toegevoegd om 00:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:11 ----------

"A normal thyroid gland produces about 100 mcg T4 and 6 mcg T3 daily. Total daily T3 produced by the body averages 30 mcg, but 80% (24 mcg) of this is from conversion, and not directly from the thyroid gland. "

Dank je!

Ben ook gestart met Cools Var kuurtje. 30 mg een 4-tal weken. Heb tevens nog EC-stack staan. Zou ik er in combinatie met de Var iets nuttig mee kunnen doen ? Ben 4 dagen bezig 2 X 15 mg/dag.

Ha Cools,

Ik heb nog wat vragen over de door jou voorgestelde kuren, met name omtrent de voeding.

Als eerste te beginnen met de oxandrolone op 30mg voor 4 weken.
Ik ben op dit moment (zonder ondersteunende middelen) bezig met cutten. Op dit moment zit ik rond de 12 procent, nog steeds val ik af maar helaas merk ik nu ook dat ik wat spiermassa kwijtraak. Oxandrolone lijkt me alleen effectief in de cut (of niet?) en dus geschikt om mij te helpen die laatste procentjes weg te werken met behoud van spiermassa. Op dit moment eet ik 500kcal onder onderhoud zonder verdere cardio. Moet ik mijn voeding nog aanpassen wanneer ik hiernaast oxandrolone neem?

Wanneer ik op het gewenste vetpercentage (tussen de 9 en 10 procent) wil ik lean gaan bulken zoals dat zo mooi heet, hiervoor lijkt mij de test-primo kuur die je voorstelt erg geschikt (natuurlijk wel met 3 maanden rust ertussen). Eveneens is hiervoor weer de vraag hoe ik mijn voeding het beste kan afstemmen op deze kuur?
Hoeveel kcal boven onderhoud zou jij aanraden?

Wanneer deze kuur afgerond is, houd ik dan mijn voeding gelijk of moet deze direct weer naar beneden gestelt worden.

Heb ik het ook goed gelezen dat onder de oxandrolone kuur het beste palmtandolie en creatine gebruikt kan worden?

Heb hier niet echt info over kunnen krijgen, gaat over Androgenen (vermannelijken)

Dus hoe androgener de stof hoe meer sides je krijgt zoals haargroei, kaalheid etc?
Dus als je het bekijkt zou als je haaruitval gevoelig haar hebt op trenbolone meer haar verliezen dan testosterone?

Hoe zit het btw met Bold, ik zie nergens dat het omzet in DHT en zelf is het minder androgeen dan test zelf.

En had nog een vraag over deca, klopt het dat het met de alfa reductase enzym ''vecht'' ? Dus dat er minder test_>DHT omzet maar ook Deca _>DHN

---------- Toegevoegd om 20:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:28 ----------

Heb hier niet echt info over kunnen krijgen, gaat over Androgenen (vermannelijken)

Dus hoe androgener de stof hoe meer sides je krijgt zoals haargroei, kaalheid etc?
Dus als je het bekijkt zou als je haaruitval gevoelig haar hebt op trenbolone meer haar verliezen dan testosterone?

Hoe zit het btw met Bold, ik zie nergens dat het omzet in DHT en zelf is het minder androgeen dan test zelf.

En had nog een vraag over deca, klopt het dat het met de alfa reductase enzym ''vecht'' ? Dus dat er minder test_>DHT omzet maar ook Deca _>DHN

Ben benieuwd naar saldo aan het eind van maand 3! En ga je na de 3 maanden herstel weer een var only doen?

Ik ga in juni de volgende kuurtje van Cools doen

TestE/Primo 250/200 6 weken

Ik hoop 4 kg netto eraan over te houden.

Cools: zou het voor bescherming van de gewrichten handig zijn om 100 mg deca per week erbij te pakken?

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

Maakt het veel uit als ik pas in juni weer begin?

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:43 ----------

Ben ook gestart met Cools Var kuurtje. 30 mg een 4-tal weken. Heb tevens nog EC-stack staan. Zou ik er in combinatie met de Var iets nuttig mee kunnen doen ? Ben 4 dagen bezig 2 X 15 mg/dag.

Succes!

Cools, wellicht niet het juiste topic hiervoor maar welke supplementen helpen er zoal om de insuline gevoeligheid hoog te houden. Aan het einde van een bulk merk ik altijd dat m'n gevoeligheid stuk slechter is.

Ik las wat over chromium en ALA, maar in welke mate helpt dit?

• #2.539

Alleen var ;)

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:50 ----------

Ha Cools,

Ik heb nog wat vragen over de door jou voorgestelde kuren, met name omtrent de voeding.

Als eerste te beginnen met de oxandrolone op 30mg voor 4 weken.
Ik ben op dit moment (zonder ondersteunende middelen) bezig met cutten. Op dit moment zit ik rond de 12 procent, nog steeds val ik af maar helaas merk ik nu ook dat ik wat spiermassa kwijtraak. Oxandrolone lijkt me alleen effectief in de cut (of niet?) en dus geschikt om mij te helpen die laatste procentjes weg te werken met behoud van spiermassa. Op dit moment eet ik 500kcal onder onderhoud zonder verdere cardio. Moet ik mijn voeding nog aanpassen wanneer ik hiernaast oxandrolone neem?

Wanneer ik op het gewenste vetpercentage (tussen de 9 en 10 procent) wil ik lean gaan bulken zoals dat zo mooi heet, hiervoor lijkt mij de test-primo kuur die je voorstelt erg geschikt (natuurlijk wel met 3 maanden rust ertussen). Eveneens is hiervoor weer de vraag hoe ik mijn voeding het beste kan afstemmen op deze kuur?
Hoeveel kcal boven onderhoud zou jij aanraden?

Wanneer deze kuur afgerond is, houd ik dan mijn voeding gelijk of moet deze direct weer naar beneden gestelt worden.

Heb ik het ook goed gelezen dat onder de oxandrolone kuur het beste palmtandolie en creatine gebruikt kan worden?

Met anavar kan je voldoende spiermassa aanzetten door boven onderhoud te eten.

Ik ben zelf niet van kcal berekenen. Ik kijk gewoon naar gewicht en hoeveelheid ik eet. Bijkomen is meer eten.

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Cools, wellicht niet het juiste topic hiervoor maar welke supplementen helpen er zoal om de insuline gevoeligheid hoog te houden. Aan het einde van een bulk merk ik altijd dat m'n gevoeligheid stuk slechter is.

Ik las wat over chromium en ALA, maar in welke mate helpt dit?

Pompoenpitolie ;)

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Klopt.

Bold zet om naar dihydroboldenone (DHB), iets zoals DHN.

Dat is een moeilijk onderwerp. Het hangt van de hoeveelheid aas natuurlijk af. Er is een beperking aan omzetting naar oestrogeen en het hangt van de affiniteit (kans hechting) op het 5 alfa reductase enzym af.

Thanks ! ;)

Terug
Naar boven