MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Heb je daar ook een bron van dan?
En dan eentje waarbij enanthaat daadwerkelijk 4,5 dag is en niet 10.
Zoals het dus hoort te zijn.
Want wat mij is opgevallen is dat er vaak 2 verschillende halfwaardetijden worden gegeven door verschillende bronnen.
Degene waarbij test e 4,5 dagen heeft geeft ook altijd aan dat prop korter is dan ace.( deze hebben ook een referentie)
En degene waarbij test e een halfwaarde tijd heeft van 10 dagen dat prop langer is

[Link niet meer beschikbaar]

Onderaan staan de referenties.
Ik heb een keer de referentie gelezen, die was bij mij al bekend en zoals ik al verwachtte zijn niet alle halfwaardetijden daar vandaan gehaald. De rest is er waarschijnlijk bijgeschat, waarbij acetaat iig onjuist is. Daarnaast is de halfwaardetijd van deca niet 7,5 maar 12 dagen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.482
Ik heb een keer de referentie gelezen, die was bij mij al bekend en zoals ik al verwachtte zijn niet alle halfwaardetijden daar vandaan gehaald. De rest is er waarschijnlijk bijgeschat, waarbij acetaat iig onjuist is. Daarnaast is de halfwaardetijd van deca niet 7,5 maar 12 dagen.

Ik denk dat we ons niet te druk moeten maken om die halfwaardetijden gezien we ondertussen weten wat werkt.

Wekelijkse injecties bij lange esters zijn voldoende. Dus simpel, 1x/week lange ester erin en ace 1dag, prop 2 dagen, phenylprop 3.

Decaonaat ester zou je wat meer tijd kunnen tussen laten, maar aan de andere kant komt er ook minder vrij over de dagen heen. Dus een opbouw is hier nodig bij waarbij we weer bij een wekelijkse injectie uitkomen zoals enanthaat.

Laatst bewerkt:
Karma voor degene die komt met een lijst waarin halfwaardetijden staan van de meeste gebruikte compounds met referenties.
No offence, iedereen kan zomaar iets zeggen of op het net zetten maar zolang er geen bron bij zit neem ik het met een korreltje zout.
Er staan immers ook zoveel verschillende halfwaardetijden op het net dat ik niet meer weet wat nou klopt. Op een paar na dan.
Ben benieuwd.

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Waar zouden deze soms erg grote verschillen vandaan komen?

• #2.484
Karma voor degene die komt met een lijst waarin halfwaardetijden staan van de meeste gebruikte compounds met referenties.
No offence, iedereen kan zomaar iets zeggen of op het net zetten maar zolang er geen bron bij zit neem ik het met een korreltje zout.
Er staan immers ook zoveel verschillende halfwaardetijden op het net dat ik niet meer weet wat nou klopt. Op een paar na dan.
Ben benieuwd.

Probleem is dat die variëren. Dosis, soort olie, soort aas, aantal mg/ml en injectieplaats hebben allemaal effect op de halfwaardetijd.

Dus uiteindelijk kan niemand precies zeggen hoe die halfwaardetijd gaat zijn.

Dus hou het simpel ;)

Ben benieuwd.

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Waar zouden deze soms erg grote verschillen vandaan komen?
Heb nu ff geen zin om alles op te zoeken, ik kan je wel garanderen dat ik deze half-lifes uit betrouwbare wetenschappelijke artikelen heb (o.a. Nieschlag, als je het zelf wilt zoeken):

Propionaat: 0.8
Enanthaat/cypionaat: 4.5
Decanoaat: 12

Let er wel op dat deze waardes zijn getest bij 200-250 mg per injectie. Bij een grotere hoeveelheid is de halfwaardetijd doorgaans langer. Wat Cools zegt zijn ook belangrijke determinanten.

Hey Cools,

Dit zijn de uitslagen een paar maanden na mijn kuur primo/test.

Kan je mij helpen met de interpretatie hiervan?

image1.jpg

Hey Cools,

Welke primo/ test kuur precies? Dosering en lengte? Wat was je nakuur?

De waarden met het * er achter zijn in ieder geval niet goed maar ik laat de uitleg aan cools over verder. Ben daar ook wel benieuwd naar.

Herberekening gezien bepaalde factoren ;)

Nog steeds 6 weken.

De keuzes zien er nu zo uit:

+ 250mg primo - 250mg test e, 6 weken, nakuur 10 dagen na laatste inject 50mg clomid gedurende 10 dagen.

+ 200mg deca - 250mg test e, 6 weken, nakuur 14 dagen na laatste inject 50mg clomid gedurende 12 dagen.

+ 20mg anavar - 250mg test e, 6 weken, nakuur 10 dagen na laatste inject 50mg clomid gedurende 10 dagen.

+ 20mg anavar - 75mg test p/2dagen test p, nakuur 10 dagen na laatste inject 50mg clomid gedurende 5 dagen.

+ 30mg anavar, 4 weken, geen nakuur, kortere herhaling mogelijk dan bij injects.

Hcg kan bij alle bovenstaande kuren gebruikt worden behalve bij anavar only. 500-750iu, geeft sneller herstel bij gevoelige personen. Laatste inject 5 dagen voor je nakuur.

Andere opties voor andere doeleinden:

+ 200mg deca of 100mg npp/3dagen icm 500-750iu hcg voor blessures en herstel (als men geen test wil gebruiken), 6 weken, nakuur 14 dagen na laatste inject bij deca 50mg clomid gedurende 10 dagen. Bij npp 4 dagen na laatste inject 50mg clomid voor 5-7 dagen.

Bedankt voor dit overzichtelijk schema!

Hoeveel tijd vind je het beste om rust te nemen tussen 2 cycli? 2x ON periode?
Geldt dit ook met Deca?

Welke primo/ test kuur precies? Dosering en lengte? Wat was je nakuur?

De waarden met het * er achter zijn in ieder geval niet goed maar ik laat de uitleg aan cools over verder. Ben daar ook wel benieuwd naar.

De aangeraadde van Cools, begon op 250/200 daarna op 150/300, 6of7 weken met 14 dagen 50mg clomid als nakuur

Cools, wat is volgens jou een betere optie en waarom: 800primo-250test of 600primo-500test

Heb nu ff geen zin om alles op te zoeken, ik kan je wel garanderen dat ik deze half-lifes uit betrouwbare wetenschappelijke artikelen heb (o.a. Nieschlag, als je het zelf wilt zoeken):

Propionaat: 0.8
Enanthaat/cypionaat: 4.5
Decanoaat: 12

Let er wel op dat deze waardes zijn getest bij 200-250 mg per injectie. Bij een grotere hoeveelheid is de halfwaardetijd doorgaans langer. Wat Cools zegt zijn ook belangrijke determinanten.

Enanthaat en propionaat was al bekend met referentie bij mij.
Daarom vond ik het ook vreemd dat Cools zei dat NPP iets langer zou zijn dan prop. Maar wel aangaf dat NPP een halfwaardetijd heeft van 4,5 dag.
Dit was een foutje achteraf maar ik blijf dan nog wel erg benieuwd wat dan wel de juiste halfwaardetijd is voor phenyl prop.
Van de deca wil ik ook wel wat zien en dan ben ik nog wel heel benieuwd maar de acetaat.

Daarom vond ik het ook vreemd dat Cools zei dat NPP iets langer zou zijn dan prop. Maar wel aangaf dat NPP een halfwaardetijd heeft van 4,5 dag.
Dit was een foutje achteraf maar ik blijf dan nog wel erg benieuwd wat dan wel de juiste halfwaardetijd is voor phenyl prop.
Van de deca wil ik ook wel wat zien en dan ben ik nog wel heel benieuwd maar de acetaat.
Pharmacokinetic evaluation of three different intramuscular doses of nandrolone decanoate: analysis of serum and urine samples in healthy men.
Full text: http://press.endocrine.org/doi/full/10.1210/jc.2004-1526
The t1/2 was calculated and ranged from 7.1 d (50 mg) to 11.7 d (100 mg) and 11.8 d (150 mg), respectively.
Aangezien geen enkele bodybuilder 50 mg deca zet, is de half-life 12 dagen (of hoger).

Ik betwijfel of er onderzoek is gedaan naar acetaat, omdat er voor zover ik weet geen medische vraag naar is (geweest).

Harstikke bedankt! Mooie link.
Weet wel dat de acetaat lichter in gewicht is dus daaraan had ik zelf kunnen afleiden ace korter is dan prop achteraf.
Zou alsnog wel willen weten hoe kort precies :)

Ook enig idee waar toch al die verschillende halfwaardetijden vandaan komen?

• #2.494
Hey Cools,

Schildklier doet het wat traag. Je testosteron is net iets te laag, alsook je vrij testosteron.

1 leverwaarde is verhoogt, niets mis mee. Pas als er meer verhoogt is.

Je FSH is ook te laag, maar je LH niet. Ik vermoed dat je nog herstellende bent.

Hoeveel tijd na je nakuur is het bloedonderzoek gebeurd? Hoe zag je kuur eruit en je nakuur? Heb je tijdens of erna nog iets anders genomen?

---------- Toegevoegd om 14:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

Cools, wat is volgens jou een betere optie en waarom: 800primo-250test of 600primo-500test

600primo-500test

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:27 ----------

ajb

Pharmacokinetics and Pharmacodynamics of Nandrolone Esters in Oil Vehicle: Effects of Ester, Injection Site and Injection Volume
http://jpet.aspetjournals.org/content/281/1/93.full

---------- Toegevoegd om 14:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:29 ----------

De aangeraadde van Cools, begon op 250/200 daarna op 150/300, 6of7 weken met 14 dagen 50mg clomid als nakuur

mm ok. Hoeveel tijd zat er tussen je nakuur en de bloedtest?

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

Bedankt voor dit overzichtelijk schema!

Hoeveel tijd vind je het beste om rust te nemen tussen 2 cycli? 2x ON periode?
Geldt dit ook met Deca?

Bij korte esters 4 weken is een rust van 2-3 maanden voldoende.

Bij test primo, 6 weken 3-4 maanden, zelfde voor test-deca.

Maar je voelt wel wanneer je volledig hersteld bent ;)

Schildklier doet het wat traag. Je testosteron is net iets te laag, alsook je vrij testosteron.

Je FSH is ook te laag, maar je LH niet. Ik vermoed dat je nog herstellende bent.

Hoeveel tijd na je nakuur is het bloedonderzoek gebeurd? Hoe zag je kuur eruit en je nakuur? Heb je tijdens of erna nog iets anders genomen?

---------- Toegevoegd om 14:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:24 ----------

600primo-500test

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:27 ----------

ajb

Pharmacokinetics and Pharmacodynamics of Nandrolone Esters in Oil Vehicle: Effects of Ester, Injection Site and Injection Volume
http://jpet.aspetjournals.org/content/281/1/93.full

---------- Toegevoegd om 14:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:29 ----------

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

Bij korte esters 4 weken is een rust van 2-3 maanden voldoende.

Bij test primo, 6 weken 3-4 maanden, zelfde voor test-deca.

Maar je voelt wel wanneer je volledig hersteld bent ;)

Bedankt;)

Er zit ongeveer 3 maand tussen.

De schildklier is toch juist hoger?

Ik dacht dat de testosteron juist erg laag was, mede doordat ik ook dagelijks extreme test en vitamine d supplementeer.
En hoeveel verschil zou dit kunnen maken was ik benieuwd naar?

Ook vraag ik me af, ik moet nu niet gaan cutten toch, dat zou herstel niet bevorderen denk ik?

Moest hij herstellende zijn, zouden zijn FSH en LH waardes juist hoog moeten zijn. De hypofyse werkt in geval van herstel hard om de ballen weer aan het werk te zetten. Je hebt dan hoge LH en FSH waardes. In dit geval hier werkt de hypofyse juist niet hard. FSH waardes is te laag en LH is normaal. Na 5 maanden ben je ook al lang hersteld van dit kuurtje. Daarom dat jij die kuurtjes ook aanraadt. Omdat je er vlug zou moeten van herstellen.

• #2.498
Moest hij herstellende zijn, zouden zijn FSH en LH waardes juist hoog moeten zijn. De hypofyse werkt in geval van herstel hard om de ballen weer aan het werk te zetten. Je hebt dan hoge LH en FSH waardes. In dit geval hier werkt de hypofyse juist niet hard. FSH waardes is te laag en LH is normaal. Na 5 maanden ben je ook al lang hersteld van dit kuurtje. Daarom dat jij die kuurtjes ook aanraadt. Omdat je er vlug zou moeten van herstellen.

Niet perse. Dat is meestal in het begin, maar eenmaal het testosterongehalte vrij goed is zakken die waardes weer in. Hierna gaan deze meestal terug lichtjes stijgen alsook testosteron.

Maar het hangt af van de tijd tussen de test en de nakuur. Dit zijn bv normale waardes 1 maand na de nakuur. Best test je 2-3 maanden na de nakuur.

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Er zit ongeveer 3 maand tussen.

De schildklier is toch juist hoger?

Ik dacht dat de testosteron juist erg laag was, mede doordat ik ook dagelijks extreme test en vitamine d supplementeer.
En hoeveel verschil zou dit kunnen maken was ik benieuwd naar?

Ook vraag ik me af, ik moet nu niet gaan cutten toch, dat zou herstel niet bevorderen denk ik?

mm ok.

Had me vergist, je T3 is hoog juist.

Testosteron is laag-normaal. Je kan best boven de 300 (minimum) zitten en beter boven de 400.

Ik zou even alleen vitamine D nemen. Extreme test zou ik niet tijdens of na een nakuur gebruiken.

Cutten zou ik nog heel even mee wachten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven