MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Cools, zoals ik reeds in mijn topic 'beroerd gevoel na 1e injectie test e' zit ik nu enorm verveeld.

De bijwerkingen waren echt heel heftig en volgens mij te wijten aan het ophouden van veel te veel vocht,
had na de 2e training reeds een enorme pump (vocht) maar voelde me enorm benauwd, verhoogde hartslag, verhoogde bloeddruk, heel de tijd t gevoel alsof ik van mijn zelfe ging gaan... :-(

Voel me nu trouwens terug ok (na 2 weken), zou ik alsnog kunnen verder gaan met primo only of test verlagen naar 125mg en primo toevoegen? Zou dit minder bijwerkingen kunnen geven? Graag jou advies... thanks

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.784
Ik zit hier even met iets wat ik niet snap, ik raak volgens mij moelijk bodyfat kwijt. Heeft het wat met de gear te maken? Of is mijn BF tijdelijk hoog door de vocht van NPP.

Eet 2000-2500 cals carbs gaan niet hoger dan 160 g en protein is tussen 250 g en vetten rond de 60

Eet alleen maar kipfilet, havermout, kwark, whey protein, broccoli en groente maar snap er geen bal meer van

250 MG test E
300 npp
T5 en 75 mcg T3.

In theorie hoor ik elke week -11200 cals te zitten wat meer dan een kg per week hoort te zijn.

BF kan niet hoger zijn door vocht gezien vocht geen vet is. Bij een huidplooimeting de meter iets langer op je plooi laten zodat het vocht niet meegerekend word.

Thx cools, ik vroeg me btw af over het volgende.

Is DHT nou de schuldige over MPB bij mensen die er gevoelig voor zijn of maakt het niet uit welke stof maar over hoe androgeen het is?

Ken mensen die geen MPB hebben maar shedden op tren maar dan groeit het terug, dus is het alleen bij DHT zo dat de follikels krimpen of bij alle androgene compounds?

• #2.786
Thx cools, ik vroeg me btw af over het volgende.

Is DHT nou de schuldige over MPB bij mensen die er gevoelig voor zijn of maakt het niet uit welke stof maar over hoe androgeen het is?

Ken mensen die geen MPB hebben maar shedden op tren maar dan groeit het terug, dus is het alleen bij DHT zo dat de follikels krimpen of bij alle androgene compounds?

Ja, DHT is de grote schuldige. Maar andere factoren zoals prostaglandine D2 (pgd2), wat een ontsteking verhogende prostaglandine is in de hoofdhuid, helpen hier aan mee.

Mensen met hoog DHT en laag pgd2 kunnen daarom toch weinig last hebben van haaruitval. Omega 3 is een goede pgd2 verlager.

Maar dan kunnen mensen met gevoeliger androgeenreceptoren in de hoofdhuid ook weer meer last hebben hiervan zonder een te hoge pgd2.

Het terugroeien van haar heeft te maken met lage beschadiging van haarzakjes en mogelijk herstel.

Dus als je hieraan druk om maakt is het beste om altijd finasteride erbij te nemen?

Met Deca hoor ik een andere verhaal maar DHT is nog steeds androgener dan deca neem ik aan?

---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

Dus Finasteride is bij elke cycle een must mits je hier druk om maakt?
Hoe zit het met deca en finasteride.. bij mij wete is DHT androgener dan deca dus hoezo zeggen ze een ''nogo'' voor dit

• #2.788
Dus als je hieraan druk om maakt is het beste om altijd finasteride erbij te nemen?

Met Deca hoor ik een andere verhaal maar DHT is nog steeds androgener dan deca neem ik aan?

---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

Dus Finasteride is bij elke cycle een must mits je hier druk om maakt?
Hoe zit het met deca en finasteride.. bij mij wete is DHT androgener dan deca dus hoezo zeggen ze een ''nogo'' voor dit

Nee, finasteride is ook iets wat ik niet zou aanraden.

DHT is stukken androgenen dan testosteron zelf (beiden hechten aan de androgeenreceptor). Nandrolone is gelijkend als testosteron, alleen zet deze om naar dihydronandrolone (DHN) wat stuk minder androgeen is als DHT (dihydrotestosteron).

Red maca is een mogelijke DHT remmer die de prostaat zou beschermen en verkleinen zelfs.

Pompoenpitolie remt ook DHT en beschermd de prostaat tegen groei door androgenen. Ook gaat deze ontstekingsfactoren zoals pgd2 kunnen verkleinen. Er zou een mogelijk negatief effect op het immuunsysteem kunnen zijn hierdoor en er zijn al mensen geweest met reacties hierop, maar algemeen kan het veilig op 400mg/dag genomen worden buiten een kuur. Tijdens een kuur zou ik maximaal 1000mg aanraden.

Hey cools Hoe zat het weer met de ondrukking van primo only op lage dosis? Hoe denk jij hierover?

• #2.790
Hey cools Hoe zat het weer met de ondrukking van primo only op lage dosis? Hoe denk jij hierover?

Primo only zou ik nooit aanraden gezien je het 6 weken moet zetten en de onderdrukking duurt dan nog eens 10-14 dagen langer door de ester.

Ook gaat je oestrogeen te laag komen en zijn de anabole effecten van primo only te laag om op zichzelf te gebruiken. Je zou er wel hcg bij kunnen zetten, dit houd oestrogeen op pijl en gaat de anabole effecten iets verhogen (vergelijkbaar met test only op lage dosis).

Maar nakuren is dan wel nodig.

Zelfs na een kuurtje van 6weken 1ml test 3ml primo krijg ik galette van puisten. Die komen dus twee weken na de nakuur. Ik vraag mij af of dit ook zo zou zijn bij primo only.
Na anavar krijg ik dit niet. Zodra er test bij komt wel precies..

• #2.792
Zelfs na een kuurtje van 6weken 1ml test 3ml primo krijg ik galette van puisten. Die komen dus twee weken na de nakuur. Ik vraag mij af of dit ook zo zou zijn bij primo only.
Na anavar krijg ik dit niet. Zodra er test bij komt wel precies..

Komt omdat DHT de grote oorzaak is van acne.

Je advies werkt trouwens prima cools. Mast erbij en alle problemen zijn eigenlijk opgelost :D

Thanks!

Zet tren ook om naar dht?

Is tren androgener of dht? tren heeft een androgene waarde van 500/500 maar dat betekent dat het dus 5x anaboler is dan test en dat klopt denk ik niet

• #2.800
Is tren androgener of dht? tren heeft een androgene waarde van 500/500 maar dat betekent dat het dus 5x anaboler is dan test en dat klopt denk ik niet

Die anabole/androgene waarde is niet volledig correct waarschijnlijk zoals je in de eerste post van dit topic kan lezen.

Ivm de androgeniteit van tren is het moeilijk te zeggen, maar gezien zijn binding aan de androgeenreceptor, activiteit en hierdoor groei van de prostaat kunnen we wel zeggen dat het androgener is dan test in dezelfde dosering (wat voor een deel omzet naar DHT).

---------- Toegevoegd om 23:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:59 ----------

200, kijken wat 400 gaat doen. Zet momenteel 500 sust 400 tren

Niet overdrijven he ;) Kan soms een negatief effect hebben in verhouding, maar proberen is weten in dit geval.

Terug
Naar boven