- Waardering
- 88
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 10%
Ik gebruik de woorden "de rek is eruit na 6 weken" dan ook niet.
Cools.
- Je zegt dat er na een week of 6 de rek zo ongeveer wel uit is. Wou dat eerst moeilijk geloven maar ben eens terug gaan zoeken naar een log (goede log, training en voeding in orde) hier op het forum van een basic test/winny kuur; na 6 weken; 9kg gain. week 6 t/m week 12; 4kg gain met meer vettoename tov week 1-6 (nog niet gesproken over vocht) Na nakuur -2,5kg. Dus daar wil ik nog wel enigzins in mee gaan, alhoewel je altijd nog genoeg kan pakken vanaf week 6. Maar wat is dan de reden dat met lange esters iedereen altijd minimaal 10 weken kuurt? Als de rek er redelijk ver uit zou zijn na 6 weken zou iedereen toch maar 6 -8wk op lange esters kuren? Geregeld lees ik dingen als; je zou 10-12 weken (nog niet over bv bold gesproken) door moeten zetten om je lichaam aan de nieuwe massa te laten wennen. In jouw verhaal; je test levels zijn eerder op peil (zie bovenstaande alinea?), maar dat wennen waarover ik het in de vorige zin heb, weegt dan aan het eind van de rit niet op tegenover het eerder op peil hebben van je test levels? Dan bedoel ik met name het aantal kg's je overhoud.
Dan heeft Drumbell jou fout geciteerd, waarvoor mijn excuses. Ik heb niet alle 141 pagina's van dit topic gelezen.
---------- Toegevoegd om 19:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:59 ----------
Die 'diminishing returns' zijn een grote valkuil. Door de dosis te verhogen tijdens een kuur kan door meer oestrogeen voor een hoger vocht- en vetgehalte zorgen waardoor het lijkt dat je meer spiermassa terug wint. Zelfde door van compounds te wisselen, pure androgenen kunnen dan weer harder of agressiever maken waarbij er een gevoel van meer kracht is of een tijdelijke krachtverhoging door deze verhoogde androgene activiteit. Zelfs voor meer vocht en vet, dit kan de spierkracht tijdelijk verhogen.
Oestrogeen kan je onder controle houden bij verhoging van dosering.
Wat ik bedoel met die 'diminishing returns" is dat de winst geleidelijk afneemt in verhouding met de geleverde inspanningen (aas in dit geval), maar dit houdt wel in dat er nog altijd "winst" is.
De werkelijke vraag die zich dan stelt is wanneer men precies op het punt komt waarop die winst zodanig klein geworden is dat het de geleverde inspanningen (en alle negatieve bijwerkingen die erbij horen) niet meer waard is.
En ik denk dat een juist antwoord op deze vraag veel complexer is dan "zes weken".