AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hey Cools,

Bedankt dat je iedereen zo helpt! Echt top!
Nu heb ik een vraagje en dat gaat over Dhea...
Ik lees overal dat je bij een dosis van 50mg niks merkt.
Maar bij dosissen van 300mg-900mg schijnt dit goed effect te hebben, maar hierdoor ook kans op gyno en orgaanbeschadiging.
Is de gyno en orgaanbeschadiging tegen te gaan? En is Dhea echt zo'n effectief middel?

Cools als je moet hoesten na injectie van primo, zegt dit dan iets over het product? Alles is oké na aspireren maar toch steeds een hevige hoest (alle 3 injects).

Wat zou je aanraden als ik eens een "Ben Johnson"protocol wil proberen, dit is 3weken on/3off en herhalen, hierbij zou je hpta niet onderdrukt worden en je dus iedere keer snel herstellen ;-)

Wat zou je aanraden als ik eens een "Ben Johnson"protocol wil proberen, dit is 3weken on/3off en herhalen, hierbij zou je hpta niet onderdrukt worden en je dus iedere keer snel herstellen ;-)

Als je bloed testen laat doen en ga loggen wel bij houde dan haha dan volg ik zeker!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.925
Bedankt cools ja zit ook weer wat in ja... nakuren gewoon toch maar met nolva ? 8weken 20mg? Ik neem de nolva mee dan

Ik raad clomid altijd aan vanwege mogelijke toxiciteit problemen met nolva. 8 weken nakuren is veels te lang, max 4 weken en 3 is al voldoende.

---------- Toegevoegd om 00:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:17 ----------

Je lichaam kan op 3 weken niet herstellen, zelfs met 3 weken gebruik en korte esters (hangt dan nog eens van middel, dosis en gevoeligheid af). Geen goed idee dus.

---------- Toegevoegd om 00:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:18 ----------

Cools als je moet hoesten na injectie van primo, zegt dit dan iets over het product? Alles is oké na aspireren maar toch steeds een hevige hoest (alle 3 injects).

Je kan onderweg altijd een bloedvaatje raken en de olie kan hier inlopen dan. Kan geen kwaad perse, maar je krijgt er wel een goede hoestbui van.

Indien dit meer voorvalt een andere injectieplaats. Indien je in je bil injecteert iets hoger en meer naar buiten.

---------- Toegevoegd om 00:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:20 ----------

Hey Cools,

Bedankt dat je iedereen zo helpt! Echt top!
Nu heb ik een vraagje en dat gaat over Dhea...
Ik lees overal dat je bij een dosis van 50mg niks merkt.
Maar bij dosissen van 300mg-900mg schijnt dit goed effect te hebben, maar hierdoor ook kans op gyno en orgaanbeschadiging.
Is de gyno en orgaanbeschadiging tegen te gaan? En is Dhea echt zo'n effectief middel?

Het zou anti-katabole effecten hebben, maar van verhoging test of oestrogeen is vrijwel geen sprake. Er zijn wel een verhoogt aantal dht metabolieten gevonden bij gebruik, dit kan de anti-katabole effecten verklaren.

Alsook is er een sterk effect op het immuunsysteem en ontstekingsfactoren. Hoger dan 100-150mg zou ik nooit gaan gezien mogelijke androgene bijwerkingen en de immuunreacties.

---------- Toegevoegd om 00:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:23 ----------

Cools, is er werkelijk iets wat je kan doen aan achterlopende spiergroepen? Of is dit gewoon genetics en me er bij neer leggen. Gaat hier om kuiten en triceps (de horseshoe)

Genetics deels, alsook hoe je deze traint. Je kuiten kan je beste high reps (20-30) trainen voor beste resultaat, 2x week (2-3 oefeningen). Voor je begint even op de crosstrainer laag tempo voor het bloed wat te laten stromen.

Triceps is een grote spiergroep tov biceps bv, dus minimum 3 oefeningen, 4 mag zelfs. Sets van 4x8-15

Je kan onderweg altijd een bloedvaatje raken en de olie kan hier inlopen dan. Kan geen kwaad perse, maar je krijgt er wel een goede hoestbui van. Indien dit meer voorvalt een andere injectieplaats. Indien je in je bil injecteert iets hoger en meer naar buiten.

Ik injecteer altijd in de bil. Maar dit is echt de eerste keer dat ik zoiets meemaak dus ik dacht dat het aan de primo zou liggen. Zal volgend keer eens de andere bil proberen.

• #2.927
Ik injecteer altijd in de bil. Maar dit is echt de eerste keer dat ik zoiets meemaak dus ik dacht dat het aan de primo zou liggen. Zal volgend keer eens de andere bil proberen.

Kan altijd een keer gebeuren. Iedereen die aas gebruikt heeft dit wel eens meegemaakt.

Snap ik, maar omdat het nu de eerste 3 injects al gebeurd is vond ik het wat vreemd.

''Genetics deels, alsook hoe je deze traint. Je kuiten kan je beste high reps (20-30) trainen voor beste resultaat, 2x week (2-3 oefeningen). Voor je begint even op de crosstrainer laag tempo voor het bloed wat te laten stromen.

Triceps is een grote spiergroep tov biceps bv, dus minimum 3 oefeningen, 4 mag zelfs. Sets van 4x8-15''

Iedereen reageert toch ook anders op zo'n hoge reprange voor kuiten Cools? Of is het echt een feit dat kuiten per definitie veel beter groeien op pakweg 20 reps dan op 10-12 bijv.

En over triceps; dan kom je dus op 12 a 16 sets per week uit. Is dat niet wat veel? Ligt er toch ook aan of je ze wel/niet met borst op 1 dag pakt etc? En hoe zit dat dan bij biceps, adviseer je daarvoor ook zoveel sets/week.

• #2.930
Snap ik, maar omdat het nu de eerste 3 injects al gebeurd is vond ik het wat vreemd.

Kan zijn dat je 3 keer wat teveel naar de binnenkant toe en/of naar onder hebt geïnjecteerd.

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:14 ----------

''Genetics deels, alsook hoe je deze traint. Je kuiten kan je beste high reps (20-30) trainen voor beste resultaat, 2x week (2-3 oefeningen). Voor je begint even op de crosstrainer laag tempo voor het bloed wat te laten stromen.

Triceps is een grote spiergroep tov biceps bv, dus minimum 3 oefeningen, 4 mag zelfs. Sets van 4x8-15''

Iedereen reageert toch ook anders op zo'n hoge reprange voor kuiten Cools? Of is het echt een feit dat kuiten per definitie veel beter groeien op pakweg 20 reps dan op 10-12 bijv.

En over triceps; dan kom je dus op 12 a 16 sets per week uit. Is dat niet wat veel? Ligt er toch ook aan of je ze wel/niet met borst op 1 dag pakt etc? En hoe zit dat dan bij biceps, adviseer je daarvoor ook zoveel sets/week.

Meeste mensen reageren slecht op lage reprange voor kuiten gezien de spiervezels hier minder goed op reageren.

Nee dat is niet teveel ;) 3 oefeningen met 4 sets voor je triceps is zelfs een minimum.

Voor biceps raad ik 2, max 3 oefeningen aan van 4 sets.

Deca maskeert de pijn en kan het daardoor juist verergeren. Gewrichtspijn zul je op een andere manier moeten oplossen.

thanks, fysio had vanochtend het idee dat het toch meer pees dan gewricht was. Ga zo bij naar masseuse voor javaanse/chihatzu dinges; zal haar ook nog ff vragen wat ze dr van vind

cools zou het uitmaken om tijdens mijn anavar kuurtje van 4 weken ook creatine erbij te nemen of zal ik dat beter bewaren tot ik er klaar me bent? omdat ik lees dat anavar goed werkt met creatine samen?

Kan zijn dat je 3 keer wat teveel naar de binnenkant toe en/of naar onder hebt geïnjecteerd.

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:14 ----------

Meeste mensen reageren slecht op lage reprange voor kuiten gezien de spiervezels hier minder goed op reageren.

Nee dat is niet teveel ;) 3 oefeningen met 4 sets voor je triceps is zelfs een minimum.

Voor biceps raad ik 2, max 3 oefeningen aan van 4 sets.

Heb hier weer andere dingen over gelezen.. dat 4-6 reps juist beter zouden zijn voor je kuiten.. omdat je hele dag al ( in mijn geval) 100kg op je kuiten zet)
Verneem ze tijdens het trainen veel beter als ik op de 6 rep range ga zitten, gains kan ik nog niks over melden..

• #2.934
Heb hier weer andere dingen over gelezen.. dat 4-6 reps juist beter zouden zijn voor je kuiten.. omdat je hele dag al ( in mijn geval) 100kg op je kuiten zet)
Verneem ze tijdens het trainen veel beter als ik op de 6 rep range ga zitten, gains kan ik nog niks over melden..

Probeer eens 20 a 30 reps in sets van 4, 2 oefeningen nadat je benen getraind hebt ;)

Heb hier weer andere dingen over gelezen.. dat 4-6 reps juist beter zouden zijn voor je kuiten.. omdat je hele dag al ( in mijn geval) 100kg op je kuiten zet) Verneem ze tijdens het trainen veel beter als ik op de 6 rep range ga zitten, gains kan ik nog niks over melden..
ROM is uitzonderlijk klein. TUT dus ook. High rep doet ze alleen maar goed.

''Nee dat is niet teveel 3 oefeningen met 4 sets voor je triceps is zelfs een minimum. Voor biceps raad ik 2, max 3 oefeningen aan van 4 sets.''

we spreken hier van het aantal oef/sets per week neem ik aan Cools? Dus per spiergroep 12 sets/week is een goede richtlijn volgens jou.
stel je volgt UB/LB Cools, dan is het toch wat teveel van het goede om op beide UB dagen 6 sets van zowel bicep als tricep te pakken..

Laatst bewerkt:

Heb altijd geleerd dat een kuitoefening waar je met gebogen knie beter reageert op high reps en gestrekt been beter op low reps. Doe het zelf ook zo, werkt wel aardig moet ik zeggen. Pak ze zelf elke training tenzij spierpijn, ben de naam kwijt van de gozer die dit aanraadde.

• #2.938
cools zou het uitmaken om tijdens mijn anavar kuurtje van 4 weken ook creatine erbij te nemen of zal ik dat beter bewaren tot ik er klaar me bent? omdat ik lees dat anavar goed werkt met creatine samen?

Het zou elkaar inderdaad kunnen aanvullen. Ik zou het zeker eens proberen.

---------- Toegevoegd om 01:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:16 ----------

''Nee dat is niet teveel 3 oefeningen met 4 sets voor je triceps is zelfs een minimum. Voor biceps raad ik 2, max 3 oefeningen aan van 4 sets.''

we spreken hier van het aantal oef/sets per week neem ik aan Cools? Dus per spiergroep 12 sets/week is een goede richtlijn volgens jou.
stel je volgt UB/LB Cools, dan is het toch wat teveel van het goede om op beide UB dagen 6 sets van zowel bicep als tricep te pakken..

Verschilt per spiergroep en hangt van je schema af.

-Borst, rug en benen 4 oefeningen

-Schouder, triceps 3

-Biceps, kuiten 2

Alles 4x8-12, mijn voorkeur ging uit naar min 4x10-15 en kuiten 4x20-30. Bij low reps altijd 1 set 30x voor die specifieke spiergroep ter verdere opwarming.

Alhoewel ik nadien alles 4x30 ben beginnen doen. En 15min crosstrainer voor en na elke training + 2x week 30min op niet trainingsdagen. Op trainingsdagen en dagen zonder crosstrainer 30min buiten ook wandelen.

Zo zag mijn schema er standaard uit:

-Maandag: Borst, biceps, triceps

-Woensdag: Benen, kuiten

-Vrijdag: Rug, schouder

4 weken zelfde oefeningen en dan veranderen. Triceps ook variërend bij rug, schouders. Splitste het ook regelmatig verder op naar 4 of 5 dagen als ik meer aandacht aan een grotere spiergroep wou besteden.

Laatst bewerkt:
Cools,

Wat raad je aan voor het herstel van zeer lange kuren? (Jaar on)
Zelf in gedachte:

Clomid 50mg 4wk
Nolva 20mg 8wk
Hcg 500iu e3d 8wk

Probeer eens 20 a 30 reps in sets van 4, 2 oefeningen nadat je benen getraind hebt ;)

Dat deed ik altijd, vernam ze na het trainen wel goed maar volgende dag niet..

Probeer dit is even en anders mix ik het. 4-6 reps & 20/30

---------- Toegevoegd om 06:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:27 ----------

Heb altijd geleerd dat een kuitoefening waar je met gebogen knie beter reageert op high reps en gestrekt been beter op low reps. Doe het zelf ook zo, werkt wel aardig moet ik zeggen. Pak ze zelf elke training tenzij spierpijn, ben de naam kwijt van de gozer die dit aanraadde.

Ja is zoveel info over te vinden. Geloof dat dit iets van arnold was. Pin me er niet op vast!

Terug
Naar boven