XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Cools,

Wat raad je aan voor het herstel van zeer lange kuren? (Jaar on)
Zelf in gedachte:

Clomid 50mg 4wk
Nolva 20mg 8wk
Hcg 500iu e3d 8wk

Waarom nolva? Neem dan minstens 12 weken 25mg clomid (of langer indien nodig). Een paar weken HCG voor je clomid begint, is ok.

Cools,

Even een klein ander vraagje. Ik heb een jaar geleden een kuur afgerond van test en primo en nu heb ik bij occasioneel urineonderzoek een vraag gekregen van de dokter waarom ik 'drostanolone' gebruikt heb? Ik ben er 100% zeker van dat ik geen masteron gebruikt hebt en heb een jaar geleden de kuur afgerond met test en primo. Is er een andere mogelijkheid om welke reden mijn dokter vraagt waarom ik mast (drostanolone) gebruikt heb?

Alvast bedankt

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Cools,

Even een klein ander vraagje. Ik heb een jaar geleden een kuur afgerond van test en primo en nu heb ik bij occasioneel urineonderzoek een vraag gekregen van de dokter waarom ik 'drostanolone' gebruikt heb? Ik ben er 100% zeker van dat ik geen masteron gebruikt hebt en heb een jaar geleden de kuur afgerond met test en primo. Is er een andere mogelijkheid om welke reden mijn dokter vraagt waarom ik mast (drostanolone) gebruikt heb?

Alvast bedankt

Cools,

Alvast bedankt

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Cools,

Alvast bedankt

Misschien was je primo werkelijk mast?

Misschien was je primo werkelijk mast?
die kans zit er in maar we hadden 1 vial getest en dit was werkelijk primo (geen idee wat de hoeveelheid was). Waren ook allemaal dezelfde batch...
Maar dan nog is plusminus een jaar na einde kuur nog wel kut als ze dit al terugvinden. Dan zal er tijdens de controles hier in belgie wel veel man gepakt worden denk ik dan, als dit tot meer dan een jaar teruggaat?

Cools,

Alvast bedankt

Cools,

Alvast bedankt
Occasioneel urineonderzoek waarbij ze zoiets controleren?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.947
Cools,

Wat raad je aan voor het herstel van zeer lange kuren? (Jaar on)
Zelf in gedachte:

Clomid 50mg 4wk
Nolva 20mg 8wk
Hcg 500iu e3d 8wk

Hcg sowieso, 500iu e3d gedurende 2-3 weken is voldoende. Nadien clomid 50mg gedurende 2-3 weken.

---------- Toegevoegd om 23:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:18 ----------

Dat deed ik altijd, vernam ze na het trainen wel goed maar volgende dag niet..

Probeer dit is even en anders mix ik het. 4-6 reps & 20/30

---------- Toegevoegd om 06:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:27 ----------

Ja is zoveel info over te vinden. Geloof dat dit iets van arnold was. Pin me er niet op vast!

Kan inderdaad ook wel eens goed werken.

---------- Toegevoegd om 23:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:20 ----------

Cools,

Alvast bedankt

Heeft je dokter je dan getest op aas gebruik? Is een specifieke test waarbij men naar bepaalde metabolieten van aas dan zoekt.

Hcg sowieso, 500iu e3d gedurende 2-3 weken is voldoende. Nadien clomid 50mg gedurende 2-3 weken.

Wat? 2 weekjes nakuur na een kuur van een jaar? Sowieso doet 500 iu 2x per week toch geen ruk als je zak al een jaar lang plat ligt, dan heb je stootdosissen nodig om de boel weer aan te wakkeren, wordt letterlijk door iedereen die er wat van weet gezegd? Test laag door laten lopen, HCG blasten, dan van beide af gaan en de nakuur starten met Nolva of Clomid?

3 weken nakuur na een jaar ON?

Bij mij werkte 500iu niet hoor na 24 weken on zonder hcg.. Dosissen van 1500-2000iu e3d moet je dan aan denken.

Wat? 2 weekjes nakuur na een kuur van een jaar? Sowieso doet 500 iu 2x per week toch geen ruk als je zak al een jaar lang plat ligt, dan heb je stootdosissen nodig om de boel weer aan te wakkeren, wordt letterlijk door iedereen die er wat van weet gezegd? Test laag door laten lopen, HCG blasten, dan van beide af gaan en de nakuur starten met Nolva of Clomid?

Mikie, hoe zou het dan moeten volgens jou.

Na mijn huidige blast tot eind juli wil ik test e nog 4 weken laten doorlopen tot eind augustus. Daarna Off na 6-7 maanden.

Wanneer dan met hcg beginnen en welke dosis en hoe vaak?

---------- Toegevoegd om 21:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Bij mij werkte 500iu niet hoor na 24 weken on zonder hcg.. Dosissen van 1500-2000iu e3d moet je dan aan denken.

En daarna clomid voor een paar weken op 25mg?

Oh ik zal mezelf zeker niet voordoen als expert. Ik lees heel, heel veel van gasten als BigCat, Galen en Amerikaanse fora en eigenlijk overal wordt gezegd dat als je HCG niet vanaf het begin laat lopen, je d.m.v stootdosissen HCG je ballen weer op formaat knalt zeg maar, om daarna alsnog de nakuur in te gaan. Exact protocol heeft BigCat hier ook wel eens beschreven, zit je op iets van 2 a 3 maand op 1000 iu EOD HCG geloof ik waarna je bijvoorbeeld 8 weken Nolva/Clomid pakt. Dit is ook wat ik zelf zou doen, moest ik ooit OFF moeten.

Maar nogmaals, als je echt de wetenschappelijke uitleg erbij wilt zou ik Galen even roepen of kijken wat Cools zegt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.953

500iu e3d kan werken als je dit iets langer zet. Maar inderdaad, soms is 1500iu tot 2500iu nodig om de 4 a 5 dagen om de zaak weer op gang te krijgen.

Test zou je door kunnen laten lopen gezien je toch verdere onderdrukking van de hypofyse hebt. En hier rekening mee houdende is 4 tot 6 weken clomid aan te raden, maar dan zou ik het op 25mg nemen zoals skydirk aanraad.

---------- Toegevoegd om 00:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:56 ----------

3 weken nakuur na een jaar ON?

Heb me vergist, hield alleen rekening met opstart van de testosteronproductie in de teelballen terwijl je de afgifte van LH en FSH door de hypofyse moet meerekenen. Langer clomid innemen is dan inderdaad aan te raden.

---------- Toegevoegd om 01:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:57 ----------

Bij sommigen kunnen de LH cellen ongevoeliger zijn door langdurig gebruik. Een hogere dosis is dan inderdaad aan te raden. 1500iu e4d lijkt me voldoende tot max 2500iu, hoger zou ik niet doen gezien mogelijke complicaties.

500iu e3d kan werken als je dit iets langer zet. Maar inderdaad, soms is 1500iu tot 2500iu nodig om de 4 a 5 dagen om de zaak weer op gang te krijgen.

Test zou je door kunnen laten lopen gezien je toch verdere onderdrukking van de hypofyse hebt. En hier rekening mee houdende is 4 tot 6 weken clomid aan te raden, maar dan zou ik het op 25mg nemen zoals skydirk aanraad.

---------- Toegevoegd om 00:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:56 ----------

Heb me vergist, hield alleen rekening met opstart van de testosteronproductie in de teelballen terwijl je de afgifte van LH en FSH door de hypofyse moet meerekenen. Langer clomid innemen is dan inderdaad aan te raden.

---------- Toegevoegd om 01:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:57 ----------

Bij sommigen kunnen de LH cellen ongevoeliger zijn door langdurig gebruik. Een hogere dosis is dan inderdaad aan te raden. 1500iu e4d lijkt me voldoende tot max 2500iu, hoger zou ik niet doen gezien mogelijke complicaties.

Hoger dan 2500 lijkt me ook niet goed, heb dat eens geprobeerd poosje terug. 5k hcg in 5 dagen. Was net lijm wat eruit kwam tijdens seks:p doe dat maar niet weer haha.

Ga straks ook off na 6 maand dus lees ff mee hier.

cools voor dat ik met anavar kuur begon had ik al last van wat gyno...Heb ik vaker last van en is een hormonale onbalans.
Nolvadex heeft me toen goed geholpen om dit te laten verdwijnen. Nu zou ik dat weer willen gebruiken maar is dat verstandig in combinatie met anavar?of wachten na 4 weekjes en dan de nolvadex toevoegen?

Zie 2 berichten verder. Iets verkeerd gelopen.

cools voor dat ik met anavar kuur begon had ik al last van wat gyno...Heb ik vaker last van en is een hormonale onbalans.
Nolvadex heeft me toen goed geholpen om dit te laten verdwijnen. Nu zou ik dat weer willen gebruiken maar is dat verstandig in combinatie met anavar?of wachten na 4 weekjes en dan de nolvadex toevoegen?

Waar staat die topic van Big Cat nu eigenlijk want daar stond een HCG protocol in beschreven voor iemand die lang gekuurd had. Ik meen mij zelf te herinneren dat dat bestond uit een paar stootdosisen van 5000 iu gevolgd door 1500 iu, 1000 iu om vervolgens over te gaan naar 500iu en dat dit zeker twee, drie maanden duurde om dan over te gaan op clomid.

Waar staat die topic van Big Cat nu eigenlijk want daar stond een HCG protocol in beschreven voor iemand die lang gekuurd had. Ik meen mij zelf te herinneren dat dat bestond uit een paar stootdosisen van 5000 iu gevolgd door 1500 iu, 1000 iu om vervolgens over te gaan naar 500iu en dat dit zeker twee, drie maanden duurde om dan over te gaan op clomid.

Misschien moeten we hier een apart topic voor aanmaken of een sticky.... Voor de "lang-kuurders" onder ons die niet hcg hebben laten meelopen, zoals ik.

Er is wat mij betreft nogal wat onduidelijkheid over dit onderwerp.

Heeft je dokter je dan getest op aas gebruik? Is een specifieke test waarbij men naar bepaalde metabolieten van aas dan zoekt.
Heb me gewoon laten testen maar omdat dokter weet van gebruik heeft die dit dus ook alten checken. Op zich geen probleem maar heb ook in de gym moeten plassen en dit levert dus meer problemen op :) Vind het echt kut, is een dik jaar geleden met geen hoge hoeveelheden en toch nog terug te vinden...
Geen idee wat te doen nu om straf te ontlopen/vermindering te krijgen

Terug
Naar boven