AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

@Sniezel: denk je dat die gasten die jij bedoeld van 120 kg alleen maar AAS gebruiken dan?
Natuurlijk gebruiken ze ook insuline/peptides/hgh en andere rommel. dit is toch appels met peren vergelijken wat je doet. Daarbij vallen die "grote" gasten ook vaak het meeste terug als een jojobal.

Ik denk zelf dat wat Cools schrijft, hierin een grote waarheid zit voor de meeste van ons. Hij gaat ook uit van medisch verantwoord gebruik en dat het niet altijd per definitief hoe meer hoe beter is. natuurlijk hoe meer je gebruik hoe meer je opblaast maar het gaat toch uiteindelijk om de definitieve droge massa en dan denk ik dat Cools hierin gelijk heeft.

Als je lichter kuurt, hou je het ook langer vol met als resultaat blijvende massa...

Kijk wij zijn geen wedstrijd BB of Profi's, daar gelden wel andere (ongezonde) regels voor dan voor ons, die hun geld ermee moeten verdienen of bekers willen winnen op het podia.

Kijk eens naar die prof BB, als die ineens een tijdje moeten stoppen (bijv V. Martinez) die gasten vallen zo 30 kg af, dat is het verschil

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 12:22 ----------

Nou je moet je woorden niet terug nemen omdat ik ziek ben. Staat los van de rest. Als ik een foto van nu had geplaatst en je zou daar wat van opmerken dan zou het correct zijn.

Je weet nu hoe ik vroeger eruit zag en wil mijn trainingen en voeding van toen ook altijd posten. BB was mijn leven vroeger zoals bij velen hier.

Maar dat alles staat ook los van de rest.

En begrijp het ook dat je niet akkoord bent met mijn stellingen en er tegen in gaat. Zou ik vroeger ook gedaan hebben.

Ik wil maar aantonen dat het mogelijk op een andere manier zou kunnen die medisch verantwoordt is. En dat je niets te verliezen om het te proberen.

Ik ga niet zeggen dat mijn ziekte verder komt uit mijn aas gebruik, maar heb mijn vermoedens. Moet toegeven dat alles op het gebruik van groeihormoon wijst, dit heb ik over de tijd kunnen bevestigen met onderzoeken. Het is een combinatie van, eerst voor bb ongezond leven en nadien gebruik aas en dan groeihormoon.

Groeihormoon zorgde ervoor dat ik maar bleef afvallen terwijl ik 7 maaltijden per dag at. Dit was van een generisch merk en reageerde er veel sterker op dan hg spul.

Ik had tijdens gebruik sterke spierafbraak, verhoogde leverwaardes, lager immuunsysteem en bloedplaatjes. Nadien kreeg ik een vervetting van de lever, enz...

Als je alles overnieuw zou mogen doen, wat zou je dan nu doen? wel of niet kuren?

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 12:29 ----------

Yep, ursodeoxycholzuur voor mijn lever, omeprazole voor mijn maag, DHEA voor immuunsysteem en spieren, melatonine ter extra bescherming maag, movicolon voor constipatie, anti septische middelen voor infectie oraal onder controle te houden, antibiotica en een anti-viraal middel.

En dan nog wat ondersteundende supps die ik zelf neem zoals whey (raden ze af maar heeft me goed geholpen om gewicht op peil te houden), vitamine C, vitamine D, vitamine E, beta glucaan, phosphatidylserine en choline, calcium en magnesium en granaatappel extract.

Heb ik met de jaren op elkaar afgestemd wat beste werkte en natuurlijk via onderzoeken.

En idd.

Dat is wel veel...:eek:
Wat zeggen de artsen van jouw ziekte/aandoening?, gaan ze ervan uit dat dit komt door Hgh en AAS gebruik of weten ze het niet?

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik zal mezelf ook even wat meer uitleggen dan.
Ik lees in dit topic door, zie een hoop onderzoeken staan die erg leuk zijn om door te lezen, alleen weet ik niet of de toepassing hiervan op bodybuildende kuurders ook zo zou zijn. Los daarvan altijd goed meer te weten en meer te lezen. Helemaal super dat je dit online zit, samenvat etc. Heb er zelf ook een hoop van ergogenics opgestoken.

Dat je 250mg TestE en 200mgPrimo als beginnende kuurders aanraad vind ik ook top. Begin laag, hoop idioten beginnen met kuren met van alles en nog wat dat nergens voor nodig is en zware effecten op het lichaam heeft.

Het geen waarop ik alleen in haak zijn de adviezen die je daarna geeft, wat het beste zou zijn om te groeien(en heb het dan niet over AI adviezen etc) en dat min of meer wetenschappelijk onderbouwd met een hand op 1 oog.
En dat geeft ook totaal niet, want wat Ymir ook zegt, als iemand zegt dat je in de sloot moet springen ben je ook dom als je ook daadwerkelijk direct in de sloot springt.
Alleen wat me dan wel een beetje steekt is je wetenschappelijke onderbouwingen waaruit je betuigd het wetenschappelijk de beste keus is om in de sloot te springen. (niet lullig bedoeld) :D

Kleine dingetjes die ik las wat me hetgeen deed posten wat ik deed.

Uit welk onderzoek met hoeveel bodybuilders na hoeveel jaar observatie is dit gebleken?
Levende bewijs die dit tegen spreekt train ik vaak mee. De man is 50 en kuurt al 5 jaar niet meer en heeft nogsteeds een fysiek die onmogelijk natural te behalen valt.

Klopt, dit ervaart elke BBer op dit forum ook. Alleen ook dit keer belicht je maar 1 kant van het verhaal.
What happend met laag inzetten en in week 6 verhogen zoals ik de mensen om mij heen aanraad.
En nee, het is geen extra vocht dat ze daarna aankomen.
Met HGH kan je elke week 2kg aankomen, (waarvan de helft vocht meestal) Maar toch als je 500mg TestE zet, en in week 6 stil blijft staan (na ongeveer 10kg aangekomen te zijn) en je blijft op die 500mg, dan zal je geen gram meer aankomen. Maar als je verhoogd tot 750mgTestE, zal je makkelijk nog 3 weken doorgroeien en 5kg kunnen pakken. Dit is geen 5kg vocht! De reden dat ik HGH erbij pak als voorbeeld is omdat het de werking van AAS op de spieren zo erg versterkt, je de effecten hiervan beter kan weergeven.

En als 2e kuur dan?

Dit zijn de dingen waarop ik zei dat je vanaf jouw kant (met de onderzoeken die niet gedaan zijn op bodybuilders die jaren lang kuren, of met referentie van jouw proefpersonen die geen ervaren bodybuilders zijn) je geen goed advies hierover kan geven.

Je zegt letterlijk dat de beste kuur bestaat uit 250mg TestE en 200mg Primo 6 weken lang! En dat hoger of langer doseren geen nut heeft, je alleen maar terug zal vallen en uiteindelijk hetzelfde over zou houden, en hoger doseren slecht voor je is (laatste kan ik wel inkomen). En dat het niet uit maakt hoe lang je al kuurt, dit altijd de beste combi blijft en er geen gevorderde kuren bestaan alleen wel gevorderd trainen.

Komop, je kan mij niet vertellen dat je hier echt je hand voor in het vuur wilt steken.
Je kan vanaf jouw kant, met jouw ervaring van kuren, en met het lezen van die onderzoeken (vooral gedaan op niet bodybuilders) en met je 80kg test personen, niet vertellen dat alle andere kuren onzin zijn en de beste combi voor spier opbouw 250mg TestE en 200mg Primo is.
Dit is wat ik bedoelde dat je geen (ervaren) bodybuilder bent, de top hebt bereikt en dit naast uit onderzoek ook uit je eigen ervaring kan zeggen. (wat ik daarover zei klonk misschien hard, maar bedoelde het dus zo) :)
Tuurlijk ben je een bodybuilder geweest, je zag er top en ripped uit, maar het is niet alsof je 15jaar gekuurd hebt en 120kg droog gewogen hebt.

Nogmaals, je posts over onderzoeken mbt tot AAS en prostaat, lever en andere functies vind ik top.
Kan dus alleen niet zo in je kuur adviezen komen omdat ik vind dat je niet genoeg referentie kaders hebt om hierover te oordelen. En mijn ervaring en die van de mensen om mij heen anders zijn.

Nogmaals mijn excuses als dingen hard zijn overgekomen, wil niet die botte lul zijn die maar kwakkeloos iedereen loopt af te kraken etc.

Ik heb artikels van ergogenics geplaatst omdat het makkelijker leest voor meeste. Linken naar de onderzoeken zelf staan er bij.

En er is gewoon weinig onderzoek beschikbaar voor bb omdat het ethisch niet verantwoord is dit te testen in onderzoek. Dus hier moeten we het voorlopig mee doen. Daarom heb ik zelf ook getest. En zoals ik aangaf plaats ik deze week kuren op gevorderde gebruikers. Verschillende doseringen, 500 tot 1500mg aan aas per week, verschillende lengtes, 6 tot 16 weken en verschillende nakuren.

En zoals ik zeg zijn er die op 200primo en 250test e blijven kuren omdat meer niet nodig is. Vriend van me kuurt zo al jaren op mijn aanraden. Staat op 110kg @5%, lengte 1m96.

Ik steek mijn hand in het vuur deze doseringen en mijn theorie. Dat zal je ook zien als ik de gevorderde injects kuren plaats. En het is aan anderen om me te geloven hierin.

En zoals onder aangegeven meeste pro's verliezen zeer veel als ze een tijdje niet meer kuren. Genoeg voorbeelden.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 15:13 ----------

@Sniezel: denk je dat die gasten die jij bedoeld van 120 kg alleen maar AAS gebruiken dan?
Natuurlijk gebruiken ze ook insuline/peptides/hgh en andere rommel. dit is toch appels met peren vergelijken wat je doet. Daarbij vallen die "grote" gasten ook vaak het meeste terug als een jojobal.

Ik denk zelf dat wat Cools schrijft, hierin een grote waarheid zit voor de meeste van ons. Hij gaat ook uit van medisch verantwoord gebruik en dat het niet altijd per definitief hoe meer hoe beter is. natuurlijk hoe meer je gebruik hoe meer je opblaast maar het gaat toch uiteindelijk om de definitieve droge massa en dan denk ik dat Cools hierin gelijk heeft.

Als je lichter kuurt, hou je het ook langer vol met als resultaat blijvende massa...

Kijk wij zijn geen wedstrijd BB of Profi's, daar gelden wel andere (ongezonde) regels voor dan voor ons, die hun geld ermee moeten verdienen of bekers willen winnen op het podia.

Kijk eens naar die prof BB, als die ineens een tijdje moeten stoppen (bijv V. Martinez) die gasten vallen zo 30 kg af, dat is het verschil

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 12:22 ----------

Als je alles overnieuw zou mogen doen, wat zou je dan nu doen? wel of niet kuren?

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 12:29 ----------

Dat is wel veel...:eek:
Wat zeggen de artsen van jouw ziekte/aandoening?, gaan ze ervan uit dat dit komt door Hgh en AAS gebruik of weten ze het niet?

Inderdaad.

Ik zou nog altijd gekuurd hebben, maar dan op de doseringen die ik nu vastgesteld heb. Nu zou ik niet meer kuren, zelfs met een gezond lichaam. Het is het niet waard.

Die link is inderdaad al gelegd door een paar artsen, maar hun kennis is beperkt hierin.

Laatst bewerkt:
Het komt er op neer dat je altijd zal terug zakken naar een gewicht dat je lichaam natuurlijk kan onderhouden.

Dit wordt deels bepaald door je voeding en training, maar nog belangrijker je hormoonaanmaak.

Hoe meer en langer je gebruikt hoe meer kans je hebt je eigen aanmaak te vernken. En velen zitten nadien hierdoor op trt voor de rest van hun leven.

Dus korte kuren op verantwoorde doseringen met genoeg rust tussenin gaat je lichaam de kans geven optimaal te herstellen.

Een man groeit op zichzelf al zeer goed bij een max aanmaak van 70mg testosteron per week. Dus hoe zou dat gaan als je 2 keer per jaar 450mg gebruikt?

En waarom meer of langer niet zo goed werkt? Omdat je na 6 weken een zeer sterke stijging hebt van het hormoon myostatin, wat dus spiergroei verhinderd.

En je lichaam heeft zijn eigen regulatie van de receptoren. Het zal altijd naar een hormonaal evenwicht streven. Daarom dat je eigen aanmaak na 4 weken vrijwel stopt.

In het begin van een kuur maakt je lichaam meer androgeenreceptoren aan en worden ze gevoeliger. Maar na een paar weken gaat je lichaam dit sterk terugschroeven om dat evenwicht te behouden. Er gaat meer interacte zijn met specifieke cytochroom P450 enzymen waardoor het lichaam deze kan afvoeren. Er is zelfs meer interactie met andere hormoonreceptoren dan. Hoe meer je gebruikt trouwens hoe meer interactie er kan zijn met bv. de oestrogeenreceptor, maar dus ok andere receptoren.

Verschillende aas heeft deze eigenschap al tot binding aan andere receptoren. Deca aan de oestrogeen receptor, tren aan de progesteronreceptor (vrijwel even sterk als aan de androgeenrecptor) en glucocorticoiderecptor. Zelfs winstrol zal dosisafhankelijk aan de oestrogeenrecptor hechten.

En veel van de winst is ook te wijden aan een opslag van vocht in de spiercellen. Dit zie je dus niet met het blote oog. Een reden waarom velen een heel stuk verliezen op hoge doseringen nadien.

Ik ben tot de conclusie gekomen dan primo-test combi het gezondste is in verhouding met optimale werking. Dit omdat groei aanhechting ook wordt gestimuleert, oestrogeen komt niet te hoog (wat minder onderdrukt en voor sneler herstel zorgt) en libido wordt ondersteund door omzettingen van test naar DHT en oestrogeen.

Ook heb ik op de nakuur gelet, gezien blokkeren van oestrogeen op de receptor zeer negatief is voor je lichaam. Clomid komt hier als veiligste uit, gezien nolvadex mogelijk toxisch is voor je cellen.

Laatst bewerkt:

Ja ben ik het absoluut mee eens dat de meeste hier daar wel naar kunnen kijken ja. Sommige doseringen gaan nergens meer over en men valt terug als een baksteen terwijl ze ongezonde doseringen geinjecteerd hebben.

Over pro's die stoppen, die krijgen vaak last van hun nieren of krijgen andere kwaaltjes waardoor ze niet door kunnen trainen en/of eten zoals ze deden. Maar afvallen doen ze zeker een HELE hoop. Zijn ook onmenselijke vormen die ze aannemen en geloof zeker dat als ze naturel verder gaan, dat niet behouden kan worden.

En er is gewoon weinig onderzoek beschikbaar voor bb omdat het ethisch niet verantwoord is dit te testen in onderzoek. Dus hier moeten we het voorlopig mee doen. Daarom heb ik zelf ook getest. En zoals ik aangaf plaats ik deze week kuren op gevorderde gebruikers. Verschillende doseringen, 500 tot 1500mg aan aas per week, verschillende lengtes, 6 tot 16 weken en verschillende nakuren.

En zoals ik zeg zijn er die op 200primo en 250test e blijven kuren omdat meer niet nodig is. Vriend van me kuurt zo al jaren op mijn aanraden. Staat op 110kg @5%, lengte 1m96.

Ik steek mijn hand in het vuur deze doseringen en mijn theorie. Dat zal je ook zien als ik de gevorderde injects kuren plaats. En het is aan anderen om me te geloven hierin

Helemaal mee eens, er is geen reet bekend over kuren in de medische wereld. Is gewoon een vlak waar je geen subsidie voor krijgt om daar in te gaan onderzoeken omdat het gebruiken zelf op relatief kleine schaal gedaan wordt en geen volks bedreiging is.
Verbaas me elke keer weer als iemand naar de dokter gaat hou weinig doktoren van AAS afweten.

Daarnaast ben ik absoluut ook een voorstander van niet te hoog doseren, is totaal nergens voor nodig, maar omdat je toch alles plat legt, en de rek er al snel uit is met lage doseringen, verhoog ik altijd en zo doende blijf ik een stijgende lijn in me groei houden gedurende me 10 weekse kuur. En ik eindig ikzelf dan de laatste 3 weken op 1000mg TestE per week.

Kuur zoals ik hem als best ervaar ziet er ongeveer zo uit:
1-2 250mg TestE en 200mg DHT of Bold
3-6 500mg TestE en 400mg DHT of Bold
7-10 750mg TestE en 400mg DHT of Bold

Gevorderd zou voor mij dan zijn opbouwen tot 1000mg TestE en met 2,5iu of 3,3iu HGH ernaast om verhoogde igf waardes te verkrijgen. (alleen 10 weken hgh, niet langere of hogere doseringen)

Ikzelf zet dus ook altijd laag in, maar sta in week 3 gewoon stil als ik 250mg TestE en 200mg"whatever" zou nemen. ik, groei geen gram meer. (en ik doe dan 2 kuurtjes max per jaar)

Moet toegeven dat je me toch nieuwsgierig gemaakt met die man van 110kg op 5% bf

Laatst bewerkt:
Heb je ooit al eens 200primo-250test e voor 6 weken gebruikt? Ik stel voor probeer het eens. Ik beloof je dat je de hele 6 weken zal groeien. Je gaat ook een daling van ongeveer 1,5% vet ondervinden, dit is door de daling in oestrogeen.

Ik heb soortgelijke doseringen als jou gebruikt en merkte nadien dat ik op minder het beter deed dan ik dacht.

Die man kan ik niet teveel over zeggen, ook geen foto's van plaatsen spijtig genoeg.

Trouwens een van de redenen, al dan niet de voornaamste, dat men na elke kuur moeilijker herstelt is dat bij hoge oestrogeenwaarden het aromatase enzym beter gaat werken en de oestrogeenrecptoren gevoeliger worden.

Dit gebeurt bij hgh gebruik nog veel sterker. En dit is deels blijvend. Dit is ook een 'natuurlijk' proces dat met ouder worden gebeurd.

Maar er is nu een link dat dit vooral gebeurt bij mannen in het westen waar een tekort aan zon is. Dus minder fel licht dat effect heeft op je hormonen en een tekort aan vitamine D, wat de activiteit van aromatase remt.

Dus het is zeer belangrijk dat er niet teveel oestrogeen is tijdens een kuur en ook dat je nakuur niet te sterk is. Dit omdat het blokkeren van je oestrogeenrecptoren ook een signaal geeft de activiteit van het aromatase enzym te verhogen en de oestrogeenrecptoren gevoeliger te maken.

Laatst bewerkt:
Wat voor primobolan hebben de testers gebruikt? UG/HG? (aangezien daar nogal vraagtekens over bestaan omtrent juiste dosering wegens de dure grondstof of dat er gewoon test in wordt gedaan).

Wat voor primobolan hebben de testers gebruikt? UG/HG? (aangezien daar nogal vraagtekens over bestaan omtrent juiste dosering wegens de dure grondstof of dat er gewoon test in wordt gedaan).

UG ;) HG is niet te krijgen meer dacht ik. En is niet duur. Deca kost bij de apotheek ook ontzettend veel, maar zo duur is de grondstof niet. Is ook zo bij DHEA via apotheek.

Heb je ooit al eens 200primo-250test e voor 6 weken gebruikt? Ik stel voor probeer het eens. Ik beloof je dat je de hele 6 weken zal groeien. Je gaat ook een daling van ongeveer 1,5% vet ondervinden, dit is door de daling in oestrogeen.

Ik heb soortgelijke doseringen als jou gebruikt en merkte nadien dat ik op minder het beter deed dan ik dacht.

Die man kan ik niet teveel over zeggen, ook geen foto's van plaatsen spijtig genoeg.

Trouwens een van de redenen, al dan niet de voornaamste, dat men na elke kuur moeilijker herstelt is dat bij hoge oestrogeenwaarden het aromatase enzym beter gaat werken en de oestrogeenrecptoren gevoeliger worden.

Dit gebeurt bij hgh gebruik nog veel sterker. En dit is deels blijvend. Dit is ook een 'natuurlijk' proces dat met ouder worden gebeurd.

Maar er is nu een link dat dit vooral gebeurt bij mannen in het westen waar een tekort aan zon is. Dus minder fel licht dat effect heeft op je hormonen en een tekort aan vitamine D, wat de activiteit van aromatase remt.

Dus het is zeer belangrijk dat er niet teveel oestrogeen is tijdens een kuur en ook dat je nakuur niet te sterk is. Dit omdat het blokkeren van je oestrogeenrecptoren ook een signaal geeft de activiteit van het aromatase enzym te verhogen en de oestrogeenrecptoren gevoeliger te maken.

Nee hebt het nooit geprobeerd, een maat wel op 500mg en 400mg. Hij vond het niet spannend, maar weet zijn exacte winsten niet, dus zou net zo goed achteraf een goeie kuur geweest kunnen zijn.

Wat jij zegt over oestrogenen en aromtase enzym klopt als een bus. Zo ook progesteron.
Dit is 1 van de redenen waarom ik nooit meer een korte kuur zou doen met TestP en TREN-A.
Zo gigantisch veel binding aan progesteron receptor. Waardoor gyno altijd optreed, je grijpt al snel naar "arimidex" om je gyno proberen te onderdrukken. Je herstel is net zo lang als bij een kuur van 10 weken. (of nog langer)
Zelfs zo erg dat ik na 5 maanden OFF gyno begon te krijgen doordat me eigen Test productie begon te aromatiseren en door de extra gevoeligheid ik gyno kreeg.

En zo zweer ik ook het gebruik van bijv Arimidex af. De receptor wordt er echt voor een lange tijd gevoeliger voor waardoor je de kuur erna sowieso niet meer zonder kan, je herstel slechter is etc.

Daarnaast krijg je met een AI heel lang een "gevaarlijk" situatie doordat je oestrogeen-Testosteron verhouding verstoord wordt, wat sowieso de reden is voor prostaat groei en zo ook prostaat kanker. Het is niet voor niets dat prostaat groei pas gebeurd op het moment dat je Test-Oestrogeen verhouding veranderd. Minder test, meer oestrogeen.
Een paar jaar Arimidex tijdens je hele kuur gebruiken kan al voor een vergroting zorgen.
Is veelste weinig over bekend in BB scene

Alleen je 250Test 200Primo theorie en geen HCG gebruiken gaat er bij mij nogsteeds niet in :D

Laatst bewerkt:
Interessant! Heb net alle pagina's doorgenomen :)

Ik ken iemand die 3 kuurtjes van 6-8 weken heeft gedaan en van test/deca en hij is buffer van 90 procent van dbb en hij kuurt 4 jaar niet en heeft nog steeds zijn massa weten te behouden dus hoe komen mensen dat je terug zakt op je genetisch limiet?

Ik ken iemand die 3 kuurtjes van 6-8 weken heeft gedaan en van test/deca en hij is buffer van 90 procent van dbb en hij kuurt 4 jaar niet en heeft nog steeds zijn massa weten te behouden dus hoe komen mensen dat je terug zakt op je genetisch limiet?
Omdat hij dus zijn genetisch limiet niet heeft bereikt / nu op zijn genetisch limiet zit? ;)

Interessant, Cools wat is jou visie op het gebied van AI's? Zoals Sniezel al aangaf over bijvoorbeeld Arimidex.

Mijn AAS-kennisgains zijn nog nooit zo snel gegaan sinds dit topic ;)
Ook nog eens volgende periode het vak neuronale en hormonale regulatie, hnnnggg

En ik vroeg wat zijn voedingsschema is en hij zei wat is dat.

Denk geen genetisch wonder man denk dat je veel massa kan vasthouden na een kuur tenzijn je heel lang on bent

Dan Zit ze voeding toch wel goed. Als je voeding niet goed is dan hou je vrijwel niets over van een kuur.

Terug
Naar boven