MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Heb je hem wel gezien ? Dan schrik je je rot hij is bijna evenbuff als sniezel
HAHAHAHA GEFOPT!!!!!
Ik ben een internet HERO en ben in het echt een ecto van 60kg :(

j/k

:banme:

En ik vroeg wat zijn voedingsschema is en hij zei wat is dat.

Denk geen genetisch wonder man denk dat je veel massa kan vasthouden na een kuur tenzijn je heel lang on bent
Je moet gewoon zorgen dat je VEEEEL wint tijdens je kuur, dan hou je altijd veel over ;)
Onderschat goed eten niet he... (minimaal 200gr eiwitten) Elke dag, altijd zolang je traint.

• Topic Starter Topic Starter
Interessant, Cools wat is jou visie op het gebied van AI's? Zoals Sniezel al aangaf over bijvoorbeeld Arimidex.

Clomid ;) Op 50mg, veiligste en doet zijn werk voldoende.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 22:48 ----------

Nee hebt het nooit geprobeerd, een maat wel op 500mg en 400mg. Hij vond het niet spannend, maar weet zijn exacte winsten niet, dus zou net zo goed achteraf een goeie kuur geweest kunnen zijn.

Wat jij zegt over oestrogenen en aromtase enzym klopt als een bus. Zo ook progesteron.
Dit is 1 van de redenen waarom ik nooit meer een korte kuur zou doen met TestP en TREN-A.
Zo gigantisch veel binding aan progesteron receptor. Waardoor gyno altijd optreed, je grijpt al snel naar "arimidex" om je gyno proberen te onderdrukken. Je herstel is net zo lang als bij een kuur van 10 weken. (of nog langer)
Zelfs zo erg dat ik na 5 maanden OFF gyno begon te krijgen doordat me eigen Test productie begon te aromatiseren en door de extra gevoeligheid ik gyno kreeg.

En zo zweer ik ook het gebruik van bijv Arimidex af. De receptor wordt er echt voor een lange tijd gevoeliger voor waardoor je de kuur erna sowieso niet meer zonder kan, je herstel slechter is etc.

Daarnaast krijg je met een AI heel lang een "gevaarlijk" situatie doordat je oestrogeen-Testosteron verhouding verstoord wordt, wat sowieso de reden is voor prostaat groei en zo ook prostaat kanker. Het is niet voor niets dat prostaat groei pas gebeurd op het moment dat je Test-Oestrogeen verhouding veranderd. Minder test, meer oestrogeen.
Een paar jaar Arimidex tijdens je hele kuur gebruiken kan al voor een vergroting zorgen.
Is veelste weinig over bekend in BB scene

Alleen je 250Test 200Primo theorie en geen HCG gebruiken gaat er bij mij nogsteeds niet in :D

Zelf testen en je bent zeker ;) Na de kuur is 10 dagen clomid op 50mg ook genoeg. Garandeer je dat je tevreden zal zijn.

HAHAHAHA GEFOPT!!!!!

j/k

Je moet gewoon zorgen dat je VEEEEL wint tijdens je kuur, dan hou je altijd veel over ;)
Onderschat goed eten niet he... (minimaal 200gr eiwitten) Elke dag, altijd zolang je traint.
Zn zwaarste cycle was deca 500 mg en test 500 mg per week.. what een genen dan zeg

zei ook van wrm die gestopt is met kuren en hij zei '' wat heb ik aan kuren, ik ben al groot genoeg en ik doe geen wedstrijden het is zonde''

HAHAHAHA GEFOPT!!!!!

j/k

Je moet zien dat je eigen aanmaak na je kuur optimaal blijft ;) Zo hou je je winst op termijn. Dit is het belangrijkste.

Zonder dat is voeding en training niet zo effectief meer.

En arimidex/aromasin of proviron tijdens kuur?

Ik ken iemand die 3 kuurtjes van 6-8 weken heeft gedaan en van test/deca en hij is buffer van 90 procent van dbb en hij kuurt 4 jaar niet en heeft nog steeds zijn massa weten te behouden dus hoe komen mensen dat je terug zakt op je genetisch limiet?

Met kuren verander je die limieten. Je lichaam gaat anders werken. En zolang je je eigen aanmaak niet ge****ed hebt ga je veel behouden.

Daarom is belangrijk je eigen aanmaak hoog te houden. Dit, training en voeding bepalen wat je kan behouden.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 23:09 ----------

En arimidex/aromasin of proviron tijdens kuur?

Gebruik van dit is nutteloos. Oestrogeen tijdens een kuur remmen is negatief voor je lichaam, dan kan je beter puur primo gebruiken. Komt op zelfde neer.

En proviron is een sterk androgeen zonder vrijwel enige anabole waarde. Binding met SHGB verminderen doen je injects al.

Toch zorgt Proviron niet voor een overgevoeligheid op de oestrogeen receptor en behoudt je libido goed (die je met arimidex ****ed)

Ik hoef niets anders meer iig.

Primo gaat je misschien alleen helpen als je 250mg Test zet, maar niet als je hoger doseert neem ik aan...

Altijd to the point, die bijdragen van je, Cools, en vaak ook nog netjes wetenschappelijk onderbouwd waar mogelijk en zoals het hoort. Respect, man.

Toch zorgt Proviron niet voor een overgevoeligheid op de oestrogeen receptor en behoudt je libido goed (die je met arimidex ****ed)

Ik hoef niets anders meer iig.

Primo gaat je misschien alleen helpen als je 250mg Test zet, maar niet als je hoger doseert neem ik aan...

Proviron is gewoon een sterk androgeen zonder omzetting naar oestrogeen, maar dan zonder enige anabole waarde. Ik heb hier aan gedacht met de combi primo.

Test mag je idd niet hoger doseren dan, moet gelijk omhoog anders. Dus bij 500 test, 400 primo dan.

En wat als er gyno optreed tijdens de kuur, dan is arimi/letro wel vereist?

En wat als er gyno optreed tijdens de kuur, dan is arimi/letro wel vereist?

Als er gyno optreed heb je een verkeerde dosis en/of combi van middelen. Bij de test-primo combi is de kans op gyno vrijwel onbestaand. Middelen zoals deca, tren, dianabol en test in te hoge dosering of op zichzelf gaan dit veroorzaken.

Als je bv een anti-oestrogeen gaat nemen bij test dan herleid je de werking tot primo, gezien dit een afgeleide van test is die niet aromatiseerd. Dus dan neem je vanalles zonder dat het nodig zou zijn bij een goede combi/dosis.

Met kuren verander je die limieten. Je lichaam gaat anders werken. En zolang je je eigen aanmaak niet ge****ed hebt ga je veel behouden.

Daarom is belangrijk je eigen aanmaak hoog te houden. Dit, training en voeding bepalen wat je kan behouden.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Feb 2013 om 23:09 ----------

Gebruik van dit is nutteloos. Oestrogeen tijdens een kuur remmen is negatief voor je lichaam, dan kan je beter puur primo gebruiken. Komt op zelfde neer.

En proviron is een sterk androgeen zonder vrijwel enige anabole waarde. Binding met SHGB verminderen doen je injects al.

@Cools: een bekende expert op BB adviseerde mij om vanaf het begin Clomid te laten meelopen in de kuur en deze door te trekken tot 3 weken na de kuur
Clomid 50 mg per dag.

Is dit ok?

@Cools: een bekende expert op BB adviseerde mij om vanaf het begin Clomid te laten meelopen in de kuur en deze door te trekken tot 3 weken na de kuur
Clomid 50 mg per dag.

Is dit ok?

Nee, onnodig dit tijdens een kuur te beginnen. Dan ga je de positieve effecten van oestrogeen blokkeren tijdens je kuur. Gewoon de juiste combi aan middelen, dit voorkomt te hoog oestrogeen.

Dus test combineren met een middel dat niet aromatiseerd.

Cools, ik ben bezig met 500mg sust e3d. Hoe zou ik het beste oestrogeen kunnen beperken?

Cools, ik ben bezig met 500mg sust e3d. Hoe zou ik het beste oestrogeen kunnen beperken?

idd, primo erbij :p. Vitamine D in hoge dosis remt de werking van het aromatase enzym ook. Voor de rest zou ik niets van anti-e nemen gezien dit oestrogeen te sterk remt.

Wat ook zou kunnen is een lichte anti-aromatase. Maar dan moet ik eens zien naar welke en de halfwaardetijd van het middel. Anti-e's zoals clomid en nolva hebben een halfwaardetijd van 5 en 7 dagen.

Bij anti-aromatase moet ik nog eens opzoeken. Een Serm zoals clomid en nolva raad ik niet aan omdat er dan nog meer vrij oestrogeen is. Er kan wel meer binding met shbg hierdoor onststaan wat voordelig kan zijn voor de androgene activiteit van test en DHT.

Dus zal het eens checken allemaal ;) maandag weet je meer.

Laatst bewerkt:
Thx Cools, dan zal ik voorlopig stoppen met elke 2e inject 10mg nolva.

Thx Cools, dan zal ik voorlopig stoppen met elke 2e inject 10mg nolva.

Dat is het beste, want oestrogeen stimuleert igf-1 afzonderlijk via de receptor tot 15%. Dus dit blokkeren zeker met het o zo sterke nolva, is af te raden.

En nolva heeft een halfwaardetijd van 7 dagen, dus werkt 14 dagen door na inname. Na 7 dagen heb je nog 5mg werkzaam dus.

Maar je zegt elke 2de inject, om de hoeveel dagen is dit?

Ik ga ook checken of SHBG aanmaak niet verhoogd wordt bij inname van nolva. Is al ff geleden dat ik me hier in verdiept heb, dus moet alles nog eens terug opzoeken.

Wat vind je van dit Cools :

1/10 HCG 500 IU
1/10 Test E 500 mg
12/16 Nolvadex 20 mg

Heb je een wat betere nakuur voor me dan dit? En wil geen primo gebruiken vanwege de DHT

Terug
Naar boven