Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
Hey Cools, had je 't nog na gekeken?

Thx

Ik kon daar namelijk ook alleen maar 2 onderzoeken van vinden, de 1 uit 1980 op ratten van een maand oud, en 1 op ratten van 4 dagen oud ofzo.

De studie op mensen die jij er tussen hebt staan is helemaal niet relevant in kuren bij gezonde mensen, met toediening van 2x 250iu per week.
In the study of stimulation with human chorionic gonadotropin (HCG), 3,000 IU daily for three days in ten normal men, the peripheral concentrations of esradiol showed maximum and fourfold increases 24 hours after the 1st injection of HCG.
Komt niet echt in de buurt van onze doseringen.

Ja meer Testosteron is meer aromatase, maar pregnyl op deze dosis om toch LH impulsen te blijven houden, heeft echt geen noemswaardig effect op je oestrogeen waardes lijkt mij toch.

Je kan dus gewoon HCG tijdens je kuur zetten :)

Ik kon daar namelijk ook alleen maar 2 onderzoeken van vinden, de 1 uit 1980 op ratten van een maand oud, en 1 op ratten van 4 dagen oud ofzo.

De studie op mensen die jij er tussen hebt staan is helemaal niet relevant in kuren bij gezonde mensen, met toediening van 2x 250iu per week.

Komt niet echt in de buurt van onze doseringen.

Ja meer Testosteron is meer aromatase, maar pregnyl op deze dosis om toch LH impulsen te blijven houden, heeft echt geen noemswaardig effect op je oestrogeen waardes lijkt mij toch.

Je kan dus gewoon HCG tijdens je kuur zetten :)

Je geeft wel LH impulsen, maar geen FSH. En je onderdrukt nog eens verder je eigen LH en FSH aanmaak.

Dat je gewoon hcg kan zetten zonder verdere aromatisatie is een veronderstelling zonder alle feiten. Ik ben er niet zeker van en jij ook niet.

GetXXL weet wat meer over dit, zal hem zo eens pm'en.

Heb op mezelf getest met hcg en hmg en mijn test steeg met 25%, maar mijn oestrogeen met 33%.

1500iu hcg om de 5dagen en 35iu hmg heb ik toen gezet.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 19:32 ----------

Hey Cools, had je 't nog na gekeken?

Thx

Ga ik strakjes doen ;) Moet even nog wat doen in het tes booster topic.

Laatst bewerkt:
Je geeft wel LH impulsen, maar geen FSH. En je onderdrukt nog eens verder je eigen LH en FSH aanmaak.

Dat je gewoon hcg kan zetten zonder verdere aromatisatie is een veronderstelling zonder alle feiten. Ik ben er niet zeker van en jij ook niet.

Klopt, maar het is in ieder geval niet zo denderend dat je er meer vocht van vast gaat houden of gyno van krijgt. Dus echt noemswaardig zal het niet zijn.
En je eigen LH en FSH worden sowieso al onderdrukt door de exogene hormonen die je injecteert.

Snap je punt gewoon niet hoe jij, aan de hand van die 3 onderzoeken die NIET relevant zijn, mensen afraadt HCG te gaan gebruiken, terwijl de hele wereld het wel doet al 20 jaar lang, met positieve ervaringen.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 19:44 ----------

Heb op mezelf getest met hcg en hmg en mijn test steeg met 25%, maar mijn oestrogeen met 33%.

1500iu hcg om de 5dagen en 35iu hmg heb ik toen gezet.

Ja, dat was niet tijdens de kuur. Dus ook niet relevant. Plus 1500iu in 1 keer zetten kan inderdaad voor aromatisering zorgen. Maar dat wisten we allemaal al wel.

Klopt, maar het is in ieder geval niet zo denderend dat je er meer vocht van vast gaat houden of gyno van krijgt. Dus echt noemswaardig zal het niet zijn.
En je eigen LH en FSH worden sowieso al onderdrukt door de exogene hormonen die je injecteert.

Snap je punt gewoon niet hoe jij, aan de hand van die 3 onderzoeken die NIET relevant zijn, mensen afraadt HCG te gaan gebruiken, terwijl de hele wereld het wel doet al 20 jaar lang, met positieve ervaringen.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 19:44 ----------

Ja, dat was niet tijdens de kuur. Dus ook niet relevant. Plus 1500iu in 1 keer zetten kan inderdaad voor aromatisering zorgen. Maar dat wisten we allemaal al wel.

Ik snap jij hcg aanraad tijdens een kuur zonder onderzoek ;) Snap je.

En je LH en FSH zijn niet meteen op 0. Je lichaam zal al zeker de eerste 4 weken nog zelf test aanmaken.

Tijdens een kuur is er sowieso al meer aromatisatie als je test gebruikt. En 1500iu in een keer is niet zoveel. Bij 5000iu weten we dat ja.

Laatst bewerkt:
Oestrogeen komt niet te laag bij deze combi, dit is nodig ter bescherming van je haren. Androgene waarde valt ook mee gecombineerd.

Belangrijk is een niet te zware nakuur. 20mg nolva voor 4 weken is dodelijk voor je haren.

Wat adviseer jij dan als nakuur?

Wat adviseer jij dan als nakuur?

Hangt van de kuur af. Standaard na 6 weken kuur op 450mg totale stof raad ik 50mg clomid aan voor 10dagen. 2 weken na laatste inject te beginnen. De halfwaardetijd van clomid laat het nog eens 10 dagen doorwerken.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 22:04 ----------

Cools, ik ben bezig met 500mg sust e3d. Hoe zou ik het beste oestrogeen kunnen beperken?

Heb het even nagekeken en beste manier zou aromasin zijn. 6,25mg om de 2 dagen is voldoende. Het is 2 dagen werkzaam.

Hangt van de kuur af. Standaard na 6 weken kuur op 450mg totale stof raad ik 50mg clomid aan voor 10dagen. 2 weken na laatste inject te beginnen. De halfwaardetijd van clomid laat het nog eens 10 dagen doorwerken.

Heb het even nagekeken en beste manier zou aromasin zijn. 6,25mg om de 2 dagen is voldoende. Het is 2 dagen werkzaam.

Ik neem altijd HCG tijdens elke kuur. Mijn LH blijft torenhoog en ik herstel echt snel.

Waarom raad je HCG af? Volgens mij pas verhoogde aromatisatie boven 500iu Per dag.
Dat je LH zo hoog blijft scheelt echt enorm in herstel.

Ben nu bezig met 250 test 800 primo. ik zet 250iu HCG om de dag. Ben nu ik week 6 en nog minimaal 6 weken te gaan. Misschien zal ik eens mijn oestrogeen volgende week laten meten dmv bloedtest en dan kunnen we hier eens naar kijken, ik vind hcg op 250iu echt enorm bevorderend voor herstel dus kan me niet voorstellen waarom je het zou afraden, en daarnaast kost het ook geen drol.

gr

Maar een nakuur voor de gemiddelde kuur van 10-12 weken. Dan moet je toch langer nakuren dan 10 dagen?

Maar een nakuur voor de gemiddelde kuur van 10-12 weken. Dan moet je toch langer nakuren dan 10 dagen?

Iets langer ja. Maar zoals ik zei heeft clomid en nolva een halfwaardetijd van 5 en 7 dagen. Dus niet zo lang als meeste denken.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Feb 2013 om 00:23 ----------

Ik neem altijd HCG tijdens elke kuur. Mijn LH blijft torenhoog en ik herstel echt snel.

Waarom raad je HCG af? Volgens mij pas verhoogde aromatisatie boven 500iu Per dag.
Dat je LH zo hoog blijft scheelt echt enorm in herstel.

Ben nu bezig met 250 test 800 primo. ik zet 250iu HCG om de dag. Ben nu ik week 6 en nog minimaal 6 weken te gaan. Misschien zal ik eens mijn oestrogeen volgende week laten meten dmv bloedtest en dan kunnen we hier eens naar kijken, ik vind hcg op 250iu echt enorm bevorderend voor herstel dus kan me niet voorstellen waarom je het zou afraden, en daarnaast kost het ook geen drol.

gr

Hoe kan je LH tijdens een kuur hoog blijven?

En heb je al eens zonder hcg geprobeerd hoe je herstel is? En hmg voor je kleine rakkers?

Ik raad het alleen af ivm te hoog oestrogeen, maar met jou primo-test combi moet je je geen zorgen maken.

Mensen die test combineren met deca of tren bv wel.

Laatst bewerkt:
Hoe zit het met 500 iu HcG nou elke week. Lees ook hoe lager de bodyfat hoe minder oestrogeen het wordt omgezet klopt dat ook?

Waarom elke dag dan innemen? Met andere producten wordt altijd rekening gehouden met halfwaardetijd.

Goeie vraag. Waarschijnlijk heeft dit te maken met een geleidelijke opbouw in je systeem voor optimale werking.

Stel je zou om de 5dagen nemen, dan zou er na 4 dagen nog maar 30mg aanwezig zijn.

In principe zou je wel een hogere dosis kunnen nemen om de zoveel dagen, maar is onnodig.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Feb 2013 om 01:13 ----------

Hoe zit het met 500 iu HcG nou elke week. Lees ook hoe lager de bodyfat hoe minder oestrogeen het wordt omgezet klopt dat ook?

Klopt, maar hcg zou aromatase in de teelballen verhogen. Dus staat los van bodyfat. Maar 500iu om de 5 dagen bv of elke week bij je kuur gaat het niet maken vermoed ik. Zoals Sniezel dus aangaf.

Lees ook veel dat het vooral voor een hogere aromatase in de lyedig cellen zorgt, dus alleen voor het testosteron wat je zelf aanmaakt (door die hcg), en dus los staat van de exogeen toegediende testosteron.

Weet niet meer exact waar ik dat gelezen had dus kan er ook naast zitten.

@Cools: om eventjes terug te komen op de combo Test/Primo.

Als ik dit 2 keer per jaar a 6 weken doet (250/200) kan ik het eerste jaar netto 10 kg schoon gainen in totaliteit? en met de anavar erbij nog eens 2-3 kg netto schoon aan de haak. dus met deze 3 kleine kuurtjes 12 kg?

@Cools: om eventjes terug te komen op de combo Test/Primo.

Als ik dit 2 keer per jaar a 6 weken doet (250/200) kan ik het eerste jaar netto 10 kg schoon gainen in totaliteit? en met de anavar erbij nog eens 2-3 kg netto schoon aan de haak. dus met deze 3 kleine kuurtjes 12 kg?
Dat is niet te zeggen. Dat hangt af van je aanleg voor spieropbouw, je progressie tot nu toe, je dieetdiscipline, je trainschema, je rust, etc etc. Het is onmogelijk om aan de kuur een gewichtstoename te plakken. Hij kan hooguit een hele grove schatting geven waar je niet veel aan hebt.

Dat is niet te zeggen. Dat hangt af van je aanleg voor spieropbouw, je progressie tot nu toe, je dieetdiscipline, je trainschema, je rust, etc etc. Het is onmogelijk om aan de kuur een gewichtstoename te plakken. Hij kan hooguit een hele grove schatting geven waar je niet veel aan hebt.

Klopt maar op basis van zijn ervaringen en experimenten wel.

Bedankt Cools!

Terug
Naar boven