XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hoi Cools:

Binnenkort wil ik de kuur Test/Primo gaan doen. wel 8 weken ipv 6

-Test250 en Primo 200 (of Masteron 200 omdat de meeste Primo fake is)
-Hcg 2* 500 eenheden per week. start week 1 tm 8.
Clomid week week 11+12 50 mg per dag

Ik wil uiteindelijk netto na mijn kuur 4-5 kg spiermassa aan overhouden. Is dit realitisch?

Ik heb een tijdje geleden 30 mg anavar voor een week of 5 gedaan maar heb er uiteindelijk maar 1-1.5 kg aan overgehouden.

Bedankt voor je reactie.

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:20 ----------

Laatste update was verhouding 250test/250primo, wrm zal je 2 weken extra willen pakken?

Laatste update was verhouding 250test/250primo, wrm zal je 2 weken extra willen pakken?

Klopt, maar 2.5 ml primo lijkt me onhandig, dan liever 2 of 3:)

6 weken? ik weet het niet..is zo kort en 2 weekjes langer kan de AAS toch ietsjes langer inwerken.
6 weken lijkt me zo kort. iedereen kuurt minimaal 10. met 8 weken zit je mooi in het midden.

Cools ik pak nu tijdens me cut 250 test ew daarnaast zet ik 2 keer in de week 500 hcg
En tog krimpen me balle
Das tog niet gebruikelijk?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.324
Hoi Cools:

Binnenkort wil ik de kuur Test/Primo gaan doen. wel 8 weken ipv 6

-Test250 en Primo 200 (of Masteron 200 omdat de meeste Primo fake is)
-Hcg 2* 500 eenheden per week. start week 1 tm 8.
Clomid week week 11+12 50 mg per dag

Ik wil uiteindelijk netto na mijn kuur 4-5 kg spiermassa aan overhouden. Is dit realitisch?

Ik heb een tijdje geleden 30 mg anavar voor een week of 5 gedaan maar heb er uiteindelijk maar 1-1.5 kg aan overgehouden.

Bedankt voor je reactie.

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:20 ----------

Als je een betrouwbaar merk hebt en leverancier zal de kans klein zijn dat je primo fake is. Er is weinig reden toe om dit nog te faken voor de meeste leveranciers. Zo duur is het niet meer tov vroeger en is vrij verkrijgbaar uit China.

Primo op 250mg wel, mast e ook als je dit toch kiest.

En als je 8 weken doet zou ik 12-14 dagen clomid nemen op 50mg.

Dat je minder overgehouden hebt aan anavar kan aan die 5 weken liggen. Moeilijker herstel zonder nakuur waardoor je meer kan verliezen.

---------- Toegevoegd om 20:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

Klopt, maar 2.5 ml primo lijkt me onhandig, dan liever 2 of 3:)

6 weken? ik weet het niet..is zo kort en 2 weekjes langer kan de AAS toch ietsjes langer inwerken.
6 weken lijkt me zo kort. iedereen kuurt minimaal 10. met 8 weken zit je mooi in het midden.

Is helemaal niet onhandig een halve ml. Staat gewoon op je spuit ;)

6 weken is niet kort, dat lijkt zo maar. Het is 1 maand en 2 weken. Lijkt al meer he.

Wat iedereen doet probeer ik nu juist te veranderen en mensen zelf de keuze geven ipv de menigte volgen. Dus focus je niet op die 10-12 weken wat iedereen doet. Heel vroeger was 6 weken de grote standaard en die werden ook groot.

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:08 ----------

Cools ik pak nu tijdens me cut 250 test ew daarnaast zet ik 2 keer in de week 500 hcg
En tog krimpen me balle
Das tog niet gebruikelijk?

Kan zijn dat die dosis voor je te laag is of hcg wat onder gedoseerd. Zou eens verhogen naar 750iu en indien nodig 1000iu, maar denk dat 750 voldoende is.

Ok ga het proberen bedankt

NPP kun je toch prima e3d of e4d zetten?

Zit te denken aan 6 weken 125mg test samen met 2 x 100mg NPP e3d of e4d. Kilotje of 3 overhouden is de doelstelling. Bij bloat 10mg Aromasin.

Waarom laag doseren en NPP? Ik wil geen zware androgenen meer. Laatste kuur was 250 test en 400 tren. Dit heeft voor aardig wat acne op borst en rug gezorgd. NPP is laag androgeen dus hopelijk geen acne. Klinkt logisch? Of moet je bij NPP / deca ook rekening houden met acne?

• #3.327

Zit te denken aan 6 weken 125mg test samen met 2 x 100mg NPP e3d of e4d. Kilotje of 3 overhouden is de doelstelling. Bij bloat 10mg Aromasin.

Waarom laag doseren en NPP? Ik wil geen zware androgenen meer. Laatste kuur was 250 test en 400 tren. Dit heeft voor aardig wat acne op borst en rug gezorgd. NPP is laag androgeen dus hopelijk geen acne. Klinkt logisch? Of moet je bij NPP / deca ook rekening houden met acne?

e3d zou ik doen, maar e4d kan ook gewoon.

Kans acne is stuk lager bij deca tov tren of test.

Er was iets met vocht van Deca-soorten waardoor Aro en Ari en dergelijke er geen ruk tegen doen. En bloaten op die 125 mg TestE zul je wrs niet doen :p

• #3.329
Nandrolone zou op de oestrogeenreceptor passen en hierdoor oestrogene bijwerkingen kunnen veroorzaken waarbij een ai niet helpt. Zelfde voor tren. Door hun structuur kunnen ze wel met meerdere receptoren interacteren.

En bloaten op 125 test icm NPP op die dosis zal waarschijnlijk inderdaad niet gebeuren.

Zou je op
150 mg test
750 mg deca
500-750 mg mast E

Per week

Veel bloat kunnen verwachten?

*zucht* galen

• #3.336

Door de structuur van 19-nor androgenen. Zover ik weet kunnen ze hierdoor met de progesteron, oestrogeen en glucocorticoïd receptor binden. Afhankelijk hoe er verder is aan gesleuteld verhoogt en verlaagt de kans tot hechting bij een van deze 3 receptoren.

http://www.ergogenics.org/deca-is-een-volwaardig-oestrogeen.html

Kan full tekst spijtig genoeg niet vinden en een gistcel met alleen oestrogeenreceptoren, tja. Moet dus nog wat onderzoek gebeuren hierop, maar gezien nandrolone een lagere conversie naar oestrogeen heeft en toch voor sterk oestrogene bijwerkingen kan zorgen vergroot de mogelijkheid. Maar kan ook zijn door interactie met de progesteronreceptor natuurlijk.

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

Beperkt, maar dat heeft een heel andere reden (binding aan oestrogene respons-elementen na binding aan de AR).

Die mogelijkheid bestaat inderdaad ook.

Aan de hand van onderstaande kunnen we al uitsluiten dat de progesteronreceptor er iets mee te maken heeft. Binding met de oestrogeenreceptor is een reëlere kans.

http://www.ergogenics.org/progesteronblokkers-helpen-niet-tegen-gyno-door-nandrolone-decanoate.html

Laatst bewerkt:
Door de structuur van 19-nor androgenen. Zover ik weet kunnen ze hierdoor met de progesteron, oestrogeen en glucocorticoïd receptor binden. Afhankelijk hoe er verder is aan gesleuteld verhoogt en verlaagt de kans tot hechting bij een van deze 3 receptoren.

http://www.ergogenics.org/deca-is-een-volwaardig-oestrogeen.html

Kan full tekst spijtig genoeg niet vinden en een gistcel tja.. Moet dus nog wat onderzoek gebeuren hierop, maar gezien nandrolone een lagere conversie naar oestrogeen heeft en toch voor sterk oestrogene bijwerkingen kan zorgen vergroot de mogelijkheid. Maar kan ook zijn door interactie met de progesteronreceptor natuurlijk.

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

Die mogelijkheid bestaat inderdaad ook.

Die heb ik niet, maar wel een later onderzoek van eveneens een bioassay (zie bijlage met appendix van de studie met REPs). Deze bevestigt eveneens de extreem lage potentie.

In elk geval; die titel van Ergogenics is nogal misleidend. De tabel die daar staat laat het eigenlijk al zien dat, hoewel er binding optreedt (wat overigens vrij normaal is, het is vrij uitzonderlijk juist dat een androgeen totaal NIET bindt aan de ERen), is de relatieve potentie (berekend alszijnde de EC50 van de referentieligand [waarschijnlijk ook daar oestradiol] gedeeld door de EC50 van de onderzochte ligand) extreem laag. De bijlage die ik heb geplaatst laat ook de log van de EC50's zien: -6.16 en -5.50 M voor respectievelijk de ERa en ERb (trenbolon) en -6.76 en -6.18 M voor respectievelijk de ERa en ERb (nandrolon). Je hebt dus micromolaire (vrije!) concentraties nodig om de EC50 te bereiken. Totaal onrealistisch.

De hoogste REP wordt nog behaald door nandrolon voor de ERb met een whopping 0.0002.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • #3.338
Die heb ik niet, maar wel een later onderzoek van eveneens een bioassay (zie bijlage met appendix van de studie met REPs).

In elk geval; die titel van Ergogenics is nogal misleidend. De tabel die daar staat laat het eigenlijk al zien dat, hoewel er binding optreedt (wat overigens vrij normaal is, het is vrij uitzonderlijk juist dat een androgeen totaal NIET bindt aan de ERen), is de relatieve potentie (berekend alszijnde de EC50 van de referentieligand [waarschijnlijk ook daar oestradiol] gedeeld door de EC50 van de onderzochte ligand) extreem laag. De bijlage die ik heb geplaatst laat ook de log van de EC50's zien: -6.16 en -5.50 voor respectievelijk de ERa en ERb (trenbolon) en -6.76 en -6.18 voor respectievelijk de ERa en ERb (nandrolon). Je hebt dus micromolaire (vrije!) concentraties nodig om de EC50 te bereiken. Totaal onrealistisch.

De hoogste REP wordt nog behaald door nandrolon voor de ERb met een whopping 0.0002.

Klopt, indien ik de full tekst niet kan vinden baseer ik me dan ook vooral op de tabellen. Die kopiëren ze toch van de onderzoeken, dus kan niet veel misgaan.

Testosteron en andere androgenen zouden ook kunnen binden aan de oestrogeenreceptor maar dit hangt van hun concentratie af. Maar gezien die hoeveelheden gebruikt zou er inderdaad bij testosteron ook een interactie moeten zijn. Dus dan is de vraag of nandrolone dit doet bij de hoeveelheiden die men gebruikt.

Ik hou de kans voorlopig nog open.

Klopt, indien ik de full tekst niet kan vinden baseer ik me dan ook vooral op de tabellen. Die kopiëren ze toch van de onderzoeken, dus kan niet veel misgaan.

Testosteron en andere androgenen zouden ook kunnen binden aan de oestrogeenreceptor maar dit hangt van hun concentratie af. Maar gezien die hoeveelheden gebruikt zou er inderdaad bij testosteron ook een interactie moeten zijn. Dus dan is de vraag of nandrolone dit doet bij de hoeveelheiden die men gebruikt.

Ik hou de kans voorlopig nog open.
Die tabel die Ergogenics plaatst laat nu juist zien dat je totaal onrealistische concentraties nodig hebt... Dat zeg ik nu net.

Testosteron staan de gegevens ook in die appendix, de logEC50 voor de ERa en ERb zijn -5.34 en -5.56 M.

Laatst bewerkt:
  • #3.340
Die tabel die Ergogenics plaatst laat nu juist zien dat je totaal onrealistische concentraties nodig hebt... Dat zeg ik nu net.

Testosteron staan de gegevens ook in die appendix, de logEC50 voor de ERa en ERb zijn -5.34 en -5.56 M.

Klopt, en dat had ik ook gezien. Maar dat wil nog niet zeggen dat er geen interactie is bij lagere concentraties.

En daarom formuleer ik ook altijd dat nandrolone op de oestrogeenreceptor zou kunnen passen en dus niet zeker. Heb ik in dit topic al eerder uitgebreider aangegeven.

Terug
Naar boven