Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Ik ben nou eenmaal test fan :) ik combineer de 3 gewoon niet meer.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.362
Beter niet dan ;) Beste als je 1 van de 2 doet met hoge dosis test masteron of primo erbij en tren of deca 200 tot 300mg max dan.

Nu:
600 test
500 mast
en plus minus 400mg tren ace

is dit ook zo ongeveer zoals je bedoelt?

Cools, even een copy paste uit een reactie van jou. Ging om een Test E cycle van 10 wk zonder hCG;

''Langer dan 10 weken zonder hcg 4 weken 25 of 50mg Clomid''

Tussen deze 2 opties als PCT zit wel een verschil 700mg (100%(!)) stof. Hoe moet ik dit dan zien? Als 50mg, better safe than sorry (die 50mg kan dan toch nooit minder effectief in het verhogen van je testosteron werken, dan 25mg). Of is die 25mg hoe dan ook een veilige hoeveelheid als het erom gaat je PCT op een verantwoorde manier aan te pakken?

• #3.365
Nu:
600 test
500 mast
en plus minus 400mg tren ace

is dit ook zo ongeveer zoals je bedoelt?

Ongeveer ;) Ik zou 600 test - 400 mast - 300 tren doen. Denk dat 400 tren teveel gaat zijn icm de test.

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:18 ----------

Cools, even een copy paste uit een reactie van jou. Ging om een Test E cycle van 10 wk zonder hCG;

''Langer dan 10 weken zonder hcg 4 weken 25 of 50mg Clomid''

Tussen deze 2 opties als PCT zit wel een verschil 700mg (100%(!)) stof. Hoe moet ik dit dan zien? Als 50mg, better safe than sorry (die 50mg kan dan toch nooit minder effectief in het verhogen van je testosteron werken, dan 25mg). Of is die 25mg hoe dan ook een veilige hoeveelheid als het erom gaat je PCT op een verantwoorde manier aan te pakken?

25mg is eerder aan te raden bij gebruik langer dan 3 weken. Omdat je met een opbouw zit van clomid door de halfwaardetijd. En hierdoor een sterkere blokkering van de receptoren met mogelijk ongewenste bijwerkingen.

50mg, dubbel van 25mg blokkeert je receptor stukje sterker en zal dus ook een grotere impuls naar je hypothalamus geven om GnRH aan te maken en afgifte naar de hypofyse voor LH en FSH. Dit is nodig bij korter gebruik voor een optimaal effect. 25mg voor 2 weken kan niet sterk genoeg zijn voor sommigen.

Als je geen hcg gebruikt tijdens een 10+ weken kuur zeker 50mg gedurende 4 weken.

Zeer duidelijk! Thx

mocht ik wel gyno krijgen wat is dan verstandig om achter de hand te hebben? nolva heb ik sowieso liggen..

• #3.368
mocht ik wel gyno krijgen wat is dan verstandig om achter de hand te hebben? nolva heb ik sowieso liggen..

Ik raad aan meteen je doseringen aan te passen. Dus androgenen die niet aromatiseren (buiten tren) omhoog en aromatiserende middelen zoals test omlaag (of middelen die indirecte oestrogene werking hebben zoals deca en tren).

heeft mast nog meerwaarde?

• #3.370
dat was wel het plan :p heb op 800 tren-e met 500 test-e nergens last van kwa gyno dus hoop er met deca en tren ook mee weg te komen

zat zelf aan iets zoals dit te denken:

250 test-e
400 deca
600 tren-e

of de tren ook op 400

Ik zie net dat je geen pure androgenen erin hebt :p Dan wordt het moeilijker.

Ik zou mast of primo toevoegen:

250mg test e
300 deca
400 tren
200mg primo of mast

Indien gyno:

125mg test
400 deca
400 tren
300 primo of mast.

Je kan deca of tren verlagen indien gewenst en primo of mast gelijk omhoog. Op deze manier hoef je niet zitten te klooien met anti-e's die toch ook een deel van de anabole werking teniet doen.

---------- Toegevoegd om 19:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------

Heeft zeker een meerwaarde ;) Check hierboven maar.

top tnx! heb gelukkig nog 10 weken om over deze blast na te denken

• #3.372
Ok ;) Laat maar horen hoe je het gaat doen dan.

Cools, zou je naast bijv 250 test ook proviron kunnen nemen voor A:E ratio? Bijv ipv primo.

• #3.374
Kun je ook doen, alleen is het vrijwel niet anabool. Eigenlijk niet en masteron iets anaboler en primo nog iets meer.

Voor een cut zou het misschien wel een idee zijn. 250 test is genoeg om spiermassa vast te houden in een cut. Het scheelt ook weer ml's en is goedkoper dan primo (als je al echte primo hebt)

Wat ik mij alleen afvraag is hoe proviron (dht) zal werken voor acne. Ik heb begrepen dat dht een sterke link heeft met je huid?

• #3.376
Voor een cut zou het misschien wel een idee zijn. 250 test is genoeg om spiermassa vast te houden in een cut. Het scheelt ook weer ml's en is goedkoper dan primo (als je al echte primo hebt)

Wat ik mij alleen afvraag is hoe proviron (dht) zal werken voor acne. Ik heb begrepen dat dht een sterke link heeft met je huid?

125-150mg is zelfs al voldoende.

DHT is de grote oorzaak van acne. Maar proviron is geen DHT, primo en mast ook niet. Zijn afgeleiden die eigenlijk niets meer met de androgene werking van DHT te maken hebben. Enige wat ze gemeen hebben is dat ze niet omzetten naar DHT.

125-150mg is zelfs al voldoende.

DHT is de grote oorzaak van acne. Maar proviron is geen DHT, primo en mast ook niet. Zijn afgeleiden die eigenlijk niets meer met de androgene werking van DHT te maken hebben. Enige wat ze gemeen hebben is dat ze niet omzetten naar DHT.

Toch hoor je veel mensen over acne met mast.

Al met al klinkt primo toch wel goed, met wat test. Met test- primo had ik ook geen last van acne. Daarnaast at ik toen ook erg clean. Met mijn test- tren bulk minder clean.

Ik las zojuist een interessant stuk over test, DHT en voeding in relatie tot acne. Daar werd met name supplementeren met vitamine A en D aangeraden. Samen met voldoende anti-oxidanten en zo weinig mogelijk suikers ivm insuline levels.

Nu was test-tren wel erg androgeen maar mijn dieet was ook nie super clean in vergelijking tot eerder test-primo.

Zie hier de link: http://supernaturalacnetreatment.com/do-androgens-cause-acne/

• #3.378
Toch hoor je veel mensen over acne met mast.

Al met al klinkt primo toch wel goed, met wat test. Met test- primo had ik ook geen last van acne. Daarnaast at ik toen ook erg clean. Met mijn test- tren bulk minder clean.

Ik las zojuist een interessant stuk over test, DHT en voeding in relatie tot acne. Daar werd met name supplementeren met vitamine A en D aangeraden. Samen met voldoende anti-oxidanten en zo weinig mogelijk suikers ivm insuline levels.

Nu was test-tren wel erg androgeen maar mijn dieet was ook nie super clean in vergelijking tot eerder test-primo.

Zie hier de link: http://supernaturalacnetreatment.com/do-androgens-cause-acne/

Klopt, en reden hiervoor is dat mast niet omzet naar oestrogeen. Hierdoor zit je met een sterkere androgeen tot oestrogeen ratio. Wat meer kans geeft op acne. De dosis ligt ook hoger van mast meestal omdat het 1 hoger gedoseerd wordt en 2 meestal een korte ester gebruikt wordt die meer actieve stof per mg bevat.

Clean eten heeft maar een minimaal effect op acne. Er zijn bepaalde factoren/voeding die het zouden kunnen verergeren door igf-1 te stimuleren wat de kans op acne mogelijk verhoogt. Bij aas gebruik is de grote factor DHT of een slechte androgeen tot oestrogeen verhouding.

Bepaalde voeding heeft ook mogelijk effect op je testosteron, oestrogeen en omzetting naar DHT. Gezond en gevarieerd eten is de tip, zo voorkom je veel.

Vitamine A en D gaat minimaal werken voor acne. Meeste vitamines en mineralen maken weinig verschil behalve als je een tekort hebt. Of ze moeten al specifiek direct of indirect effect hebben op je DHT en/of oestrogeenlevels. Vitamine D verlaagt zelfs oestrogeen en verhoogt testosteron.

Bij test-tren is natuurlijk het zeer androgene tren icm de omzetting van test naar DHT de grote oorzaak. Primo is stuk minder androgeen waardoor je met de juiste dosis test de kans op acne sterk verminderd.

Klopt, en reden hiervoor is dat mast niet omzet naar oestrogeen. Hierdoor zit je met een sterkere androgeen tot oestrogeen ratio. Wat meer kans geeft op acne. De dosis ligt ook hoger van mast meestal omdat het 1 hoger gedoseerd wordt en 2 meestal een korte ester gebruikt wordt die meer actieve stof per mg bevat.

Clean eten heeft maar een minimaal effect op acne. Er zijn bepaalde factoren/voeding die het zouden kunnen verergeren door igf-1 te stimuleren wat de kans op acne mogelijk verhoogt. Bij aas gebruik is de grote factor DHT of een slechte androgeen tot oestrogeen verhouding.

Bepaalde voeding heeft ook mogelijk effect op je testosteron, oestrogeen en omzetting naar DHT. Gezond en gevarieerd eten is de tip, zo voorkom je veel.

Vitamine A en D gaat minimaal werken voor acne. Meeste vitamines en mineralen maken weinig verschil behalve als je een tekort hebt. Of ze moeten al specifiek direct of indirect effect hebben op je DHT en/of oestrogeenlevels. Vitamine D verlaagt zelfs oestrogeen en verhoogt testosteron.

Bij test-tren is natuurlijk het zeer androgene tren icm de omzetting van test naar DHT de grote oorzaak. Primo is stuk minder androgeen waardoor je met de juiste dosis test de kans op acne sterk verminderd.

Tijdens test-primo zette ik overigens 375 test en 700 primo. Destijds geen laat van acne.

Test-Tren was 250 test en 400 tren.

Voor toekomstige kuren is zoveel mogelijk massa niet meer het doel, maar een kleine massatoename of cut met zo weinig mogelijk kans op acne.

Dus test-primo is een optie en test-NPP (met een lichte androgeen ernaast?) denk ik ook nog over na . Is dat een optie voor lagere kans op acne?

250 test - 250 primo is een beetje weinig voor een bulk voor mij denk ik. 375-375 of 400-400 misschien voor een bulk?

De dosis test-NPP-(androgeen) heb ik nog geen idee van.

• #3.380
Tijdens test-primo zette ik overigens 375 test en 700 primo. Destijds geen laat van acne.

Test-Tren was 250 test en 400 tren.

Voor toekomstige kuren is zoveel mogelijk massa niet meer het doel, maar een kleine massatoename of cut met zo weinig mogelijk kans op acne.

Dus test-primo is een optie en test-NPP (met een lichte androgeen ernaast?) denk ik ook nog over na . Is dat een optie voor lagere kans op acne?

250 test - 250 primo is een beetje weinig voor een bulk voor mij denk ik. 375-375 of 400-400 misschien voor een bulk?

De dosis test-NPP-(androgeen) heb ik nog geen idee van.

400mg tren is androgener dan 700 primo. Dus daar ligt het waarschijnlijk. Ook zat je met minder oestrogeen door 250mg test tot 375mg.

Zou het dan op test primo houden. Test-NPP kan ook gewoon. Of de kans op acne kleiner wordt bij deca is een goede vraag wat ik niet met zekerheid kan beantwoorden.

250 test - 250 primo is zeker niet te weinig voor een bulk. Hangt van hoeveel je eet af ;).

Test-NPP zou ik 250mg-100mg e3d doen.

Terug
Naar boven