Ik vind niet dat je dat moet zeggen. Ten eerste zijn AAS vrij veilig, zolang je het niet misbruikt. En ook al zouden ze zo ongezond zijn, kun je imo beter niet zeggen dat het een effect op je nageslacht kan hebben. Ja, het kan, maar dan kun je zoveel dingen noemen. Ik zou zoiets pas zeggen als er goede aanwijzingen voor zijn. Anders kun je ook waarschuwen voor dat vlees (bodybuilder eet dat over het algemeen vrij veel) een direct effect op ons nageslacht kan hebben. Tuurlijk, het is mogelijk, maar zolang er geen goede aanwijzingen voor zijn moet je daar niet voor waarschuwen. Dat is onnodig bangmakerij en totaal niet onderbouwd.
AAS hebben geen dusdanig effect op de spermacellen dat het fuckt met het DNA. Dus de kans is niet groot, sterker nog, er zijn helemaal geen goede aanwijzingen voor.
Aas zijn niet vrij veilig. Het is hoe je het woord veilig interpreteert, voor wat veilig is de vraag en voor wat niet?
Het zijn hormonen met dus een direct hormonaal effect op je lichaam dat weer andere hormonen beïnvloed plus verschillende functies. Deze veranderingen zijn niet subtiel, zelfs bij 'veilige' dosissen.
Vergelijken met vlees slaagt dan ook nergens op. Ik geef aan dat de kans bestaat en denk dat iedereen met gezond verstand weet dat aas niet echt gezond is. Ik geloof wel dat gebruikers van aas zichzelf iets anders wijs maken net zoals ik vroeger deed bij mezelf.
Aas hebben een groot effect op je spermacellen, kwaliteit en kwantiteit zoals ik aangaf. En dit kan zonder epigenetische veranderingen mogelijk al effect hebben. Maar dat is een theorie natuurlijk, zal nog duidelijk worden in de toekomst.
Dat de kans niet groot is kan je totaal niet zeggen, los van dat er nu geen goede aanwijzingen zijn hiervoor.
Kan al een hele rist posten hier over de beschermde factoren van oestrogeen op cellen alleen al. En dan heb je nog eens de negatieve effecten van teveel oestrogeen. Zelfde voor androgenen, igf-1, prostaglandines, andere groeifactoren, enz.. Dingen waar aas een sterke invloed op heeft.
De hormonale balans in je lichaam is er voor een reden en hormonen sturen vrijwel alles aan en hebben dus overal wel invloed op. Het een op het ander en omgekeerd. Interne en externe factoren hebben hier invloed op en puur hormonen injecteren al zeker.