AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Cools!

Voorstel van MAP atleet om 400mg primo only te doen i.c.m var. Is dit een optie en bij deze ook gewoon nakuren met clomid. HCG wordt niet gebruikt.

Wat betreft Var: tgv het Cools-schema blijf je steeds met overschot zitten. Momenteel is het merk niet meer verkrijgbaar (zie sectie nep-echt). Is het verstandig het kuurtje met 2 verschillende merken te doen ? (ik bedoel starten met één en nadien verder met een ander merk...)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.463
Cools,

Klopt dit voor de nakuur? (wk1-6 test p 50/25 mast p 100 primo 200)

10 dagen (of 14?) na laatste primo inject 14 dagen 50 mg clomid

Hoe lang zal ik mn test doortrekken, zo lang mogelijk 3 dagen voor start nakuur of tegelijk stoppen met primo?

10 dagen na laatste inject idd 14 dagen clomid op 50mg.

Je test kan je tot 6 dagen na je laatste inject primo zetten.

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:40 ----------

Cools!

Voorstel van MAP atleet om 400mg primo only te doen i.c.m var. Is dit een optie en bij deze ook gewoon nakuren met clomid. HCG wordt niet gebruikt.

Slecht idee. Altijd test of hcg erbij. Indien geen hcg test op 50-75mg/week.

Ook clomid, hoeveel en hoelang hangt van de lengte van zijn kuur af.

---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

Wat betreft Var: tgv het Cools-schema blijf je steeds met overschot zitten. Momenteel is het merk niet meer verkrijgbaar (zie sectie nep-echt). Is het verstandig het kuurtje met 2 verschillende merken te doen ? (ik bedoel starten met één en nadien verder met een ander merk...)

Anavar is anavar ;) Dus merk maakt niet uit, behalve als je fake hebt :p

Is het nou perse noodzakelijk om hcg of test te zetten bij een kort durende kuur? Kun je niet gewoon 6 weekjes primo, of npp of noem maar wat gebruiken zonder test en daarna gewoon nakuren met clomid? Ja je libido is dan waarschijnlijk wel weg, maar hersteld daarna weer.

Laatst bewerkt:
  • #3.465
Is het nou perse noodzakelijk om hcg of test te zetten bij een kort durende kuur? Kun je niet gewoon 6 weekjes primo, of npp of noem maar wat gebruiken zonder test en daarna gewoon nakuren met clomid? Ja je libido is dan waarschijnlijk wel weg, maar hersteld daarna weer.

Zeker geen npp gezien dat nadelig voor je p**mel kan zijn. Zelfde voor primo mogelijk, alhoewel minder kans. Er zou schade aan bepaalde cellen van je p**mel kunnen ontstaan (zal onderzoek straks plaatsen). Je hebt je dht en oestrogeen nu eenmaal nodig hiervoor

Hey Cools,

Gezien ik van merk ga switchen wil ik vanaf de "basis" gaan beginnen om te kijken hoe dit merk voor me uitpakt.
ik wil op testo en mast gaan bulken.
1000 test E
400 mast E

Dit genoeg mast om estro in check te houden? moet dr een AI bij volgens jou?

Cools, heb momenteel een haargroeicyclus verstoring (telogeen effluvium) waarbij teveel haren tegelijk in de rustfase zijn gekomen, dit is een tijdelijk proces en hergroei is in de meeste gevallen aannemelijk, deze uitval vind dus niet plaats onder invloed van DHT maar is veroorzaakt door hormoonschommelingen van mijn vorige cycle (test+mast, balans oestro/andro was niet perfect) Nu ben ik al bijna 4 maanden off en ik zou binnen afzienbare tijd graag een 6 weken durende cycle gaan doen. Nu weet ik niet in hoeverre je er verstand van hebt, maar lijkt het je aannemelijk dat de haaruitval erger zal worden en raad je me aan te wachten tot alles hersteld is, of is er omdat het geen DHT uitval betreft wellicht mogelijk om toch eerder te cyclen?

Ik hoor graag van je,

jeff

• #3.468
Hey Cools,

Gezien ik van merk ga switchen wil ik vanaf de "basis" gaan beginnen om te kijken hoe dit merk voor me uitpakt.
ik wil op testo en mast gaan bulken.
1000 test E
400 mast E

Dit genoeg mast om estro in check te houden? moet dr een AI bij volgens jou?

Zeker geen AI nodig. Als je tijdens de kuur toch sterk onderhuids vocht opmerkt zou ik de dosis wat aanpassen. Bv 750mg test - 600 mast.

---------- Toegevoegd om 15:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ----------

Cools, heb momenteel een haargroeicyclus verstoring (telogeen effluvium) waarbij teveel haren tegelijk in de rustfase zijn gekomen, dit is een tijdelijk proces en hergroei is in de meeste gevallen aannemelijk, deze uitval vind dus niet plaats onder invloed van DHT maar is veroorzaakt door hormoonschommelingen van mijn vorige cycle (test+mast, balans oestro/andro was niet perfect) Nu ben ik al bijna 4 maanden off en ik zou binnen afzienbare tijd graag een 6 weken durende cycle gaan doen. Nu weet ik niet in hoeverre je er verstand van hebt, maar lijkt het je aannemelijk dat de haaruitval erger zal worden en raad je me aan te wachten tot alles hersteld is, of is er omdat het geen DHT uitval betreft wellicht mogelijk om toch eerder te cyclen?

Ik hoor graag van je,

jeff

Pompoenpitolie ;) Gaat zeker werken. En even wachten tot alles hersteld is.

Bij 2gr pompoenpitolie meer last van weerstandproblemen dan 1gr?

Zeker geen npp gezien dat nadelig voor je p**mel kan zijn. Zelfde voor primo mogelijk, alhoewel minder kans. Er zou schade aan bepaalde cellen van je p**mel kunnen ontstaan (zal onderzoek straks plaatsen). Je hebt je dht en oestrogeen nu eenmaal nodig hiervoor

Wut

Zeker geen AI nodig. Als je tijdens de kuur toch sterk onderhuids vocht opmerkt zou ik de dosis wat aanpassen. Bv 750mg test - 600 mast.

---------- Toegevoegd om 15:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ----------

Pompoenpitolie ;) Gaat zeker werken. En even wachten tot alles hersteld is.

Cools allereerst thanks voor je reply. Heb pompoenpitolie ongeveer 2,5 maand geleden toen mijn effluvium ongeveer 1 maandje bezig was geprobeerd, toen helaas zonder merkbaar effect. Doordat mijn haaruitval niet DHT gerelateerd is is dit misschien de reden dat het niet of (nog) niet gewerkt heeft, of heeft het naar jou mening in elk geval van haaruitval een positief effect. In dat geval is het misschien toch nogmaals het proberen waard. Ik hoor graag van je

Jeff

• #3.472
Bij 2gr pompoenpitolie meer last van weerstandproblemen dan 1gr?

Hoe hoger de dosis, hoe groter het effect op het immuunsysteem. 400mg is in principe voldoende.

---------- Toegevoegd om 18:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:48 ----------

:p DHT is nodig voor de functie van je zwellichamen in je p**mel te onderhouden. Indien deze stimulans te sterk verminderd kan er afbraak ontstaan. Oestrogeen is dan weer nodig voor bescherming van de cellen hierin. Dus daarom is die A:E balans zo belangrijk.

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

Cools allereerst thanks voor je reply. Heb pompoenpitolie ongeveer 2,5 maand geleden toen mijn effluvium ongeveer 1 maandje bezig was geprobeerd, toen helaas zonder merkbaar effect. Doordat mijn haaruitval niet DHT gerelateerd is is dit misschien de reden dat het niet of (nog) niet gewerkt heeft, of heeft het naar jou mening in elk geval van haaruitval een positief effect. In dat geval is het misschien toch nogmaals het proberen waard. Ik hoor graag van je

Jeff

Ik zou het nog eens proberen op 400mg. Red maca of zaagtandpalm is ook het proberen waard. Indien deze producten niet werken moeten we een andere weg zien te zoeken. De oorzaak gaat toch altijd die A:E balans zijn. Te laag oestrogeen en/of te hoog androgenen icm verhoogde ontstekingsfactoren zoals prostaglandine D2.

Voor de rest raad ik deze shampoo aan.
http://www.deonlinedrogist.nl/alpecin-shampoo-dubbel-effect-p-51733.html

als je caps 1000mg zijn, is 1 om de dag dan voldoende?

thx! Dus als je een tijdje weinig tot geen dht/oestrogeen in je bloed hebt beschadigen cellen daar beneden?

• #3.475
als je caps 1000mg zijn, is 1 om de dag dan voldoende?

Dat hangt van de werkingsduur af en dit kan ik nergens terugvinden. Akrocaps heeft er van 400mg, maar is wat duurder.

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

thx! Dus als je een tijdje weinig tot geen dht/oestrogeen in je bloed hebt beschadigen cellen daar beneden?

Een van de 2. Hangt van de verhouding af. Te hoog androgeen met laag oestrogeen zou celschade kunnen geven en omgekeerd voor een slappe penis doordat de zwellichamen niet voldoende actief worden gehouden.

Bij laag androgeen/DHT en laag oestrogeen ga je eerder een slappe penis krijgen, maar als dit in verhouding is dan gaat schade beperkt zijn.

Heb ik nog niets over geschreven (uitgebreid dan, hier en daar kleine stukjes) :p Maar goed idee, ga ik eens doen als ik ergens tussenin tijd vind.

Mijn mening over training wijkt licht af (en wat meer op andere vlakken) dus is ook weer een riskante post ;)

Samengevat:

- Splitschema altijd
- Ik hou altijd 4 sets per oefening aan.
- Herhaling 10-12, maar ook 20-30
- Bij elke spiergroep dmv eerste oefening 30 herhalingen ter opwarming, bij standaard hoge herhalingen niet nodig.
- Borst 4 oefeningen
- Biceps 2
- Triceps 3
- Benen 4
- Kuiten 2 a 3
- Rug 4
- Schouders 3
- Nooit buikspieren of onderrug apart
- Altijd 15 min crosstrainer voor en na krachttraining, rustig tempo
- 2x week op niet trainingsdagen 30 min crosstrainer, normaal tempo
- Op trainingsdagen 30min stevig doorwandelen buiten met goede wandelschoen

Is samengesteld voor stabilisatie, minimale belasting in verhouding tot maximaal resultaat en algemene gezondheid. Mijn voorkeur gaat naar 30 herhalingen per oefening om deze redenen ook.

Duidelijk!

Maakt naar jouw weten het moment op de dag waarop je traint iets (hoe minimaal ook) uit?

Cools, hoe sta je eigenlijk tegenover het uppen van tren in een kuur? Bijvoorbeeld na 10 weken 200mg uppen tot week 16. En met dien verstande dat test en mast mee lopen.

• #3.478
Duidelijk!

Maakt naar jouw weten het moment op de dag waarop je traint iets (hoe minimaal ook) uit?

Hangt van je slaapritme af. Als je uitgerust bent en een goede maaltijd of meerdere achter de kiezen hebt lijkt me het beste moment.

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:38 ----------

Cools, hoe sta je eigenlijk tegenover het uppen van tren in een kuur? Bijvoorbeeld na 10 weken 200mg uppen tot week 16. En met dien verstande dat test en mast mee lopen.

Ik zou in een kuur de doseringen aanhouden van begin tot einde. Alleen aanpassen indien nodig. Op deze manier heb je goede stabiele bloedwaardes wat volgens mij weer positief is voor je herstel.

Kan je een dianabol only net zo goed 4 weken doen als dat je een anavar in het eerste topic noemt? Als je meer massa wilt ipv cutten

• #3.480
Kan je een dianabol only net zo goed 4 weken doen als dat je een anavar in het eerste topic noemt? Als je meer massa wilt ipv cutten

Lekker voor je lever ook, dianabol hoort niet bij veilig kuren. Herstel gaat ook een stuk moeilijker gaan. En het gaat uiteindelijk om wat je overhoud, niet wat je wint tijdens de kuur (deel vocht ook).

Terug
Naar boven