Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.501
met: Altijd 4 weken anavar, 30mg zonder nakuur. Bedoel je maximaal 4 weken en maximaal 30mg en dat je het dan zonder nakuur kunt doen neem ik aan? langer en meer is niet aan te raden wegens gezondheid maar kan wel maar dan met een nakuur? Ik zit nu overigens wel te overwegen er test bij te gaan zetten (of zelfs primo te nemen omdat dit je ook droger zou maken zoals je op pagina 1 zegt).

Maar waarom word er toch over winstrol gezegd dat het je harder maakt en de bekende strepen geeft meer dan anavar?

en ben jij van mening dat je extra goed massa kunt aanzetten net na een cut/wedstrijd als je (langzaam) je calorieën weer opvoert?

Minimaal en maximaal 30mg anavar, de lengte kan min 2 weken of max 4 weken. Bij 2 weken natuurlijk kortere time off.

Nakuren met anavar only is vrij nutteloos en alleen maar belastend. Je oestrogeen wordt al sterk onderdrukt tijdens anavar en dan nog eens nakuren. Dus geen gezonde optie. Wat wel kan is 20mg anavar icm 250mg test gedurende 6 weken of 30mg anavar icm 125mg test. Een andere optie is anavar + hcg. Deze opties kunnen veilig gevolgd worden door een nakuur.

Winstrol zou een hardere impact op het vochtmetabolisme kunnen hebben (daarom ook slechter voor gewrichten) en deze tijdelijke strepen geven.

Extra goed massa aanzetten is alleen maar omdat je sneller massa aanzet na een cut.

Denk erover om steeds korte kuurtjes te doen van 6-8 weken, hoe snel is het herstel hierop? Als je HG clomid/nolva hebt en hcg tijdens je kuur neemt?

Cools, zoals je misschien van vorige posts nog weet loop ik al een poos met een laag libido rond. Recent D3 aan me suppstack toegevoegd maar heeft daar geen verandering in kunnen brengen. Ga binnenkort langst de HA om een afspraak te maken (of meteen?) voor een bloedtest.

Nu mijn vraag, hoe laag moeten je levels zijn om daadwerkelijk hinder te ondervinden van toename in spiermassa. Ik weet in theorie; des te minder productie des te minder stof voor spiermassa gains. Maar vanaf welke waarde word het nou echt merkbaar moeilijker. Heb je daar enig idee van?

Wat ik wil laten natrekken is dit; (ook met oog op volgend jaar ivm kuren)

Hemoglobine
ASAT
ALAT
gamma-GT
Creatinine
HDL
LDL
Totaal cholesterol
TSH, zonodig T4
T3
Cortisol
Testosteron
vrij testestosteron
Estradiol
SHBG
LH
FSH

Voldoende?

• #3.505
Denk erover om steeds korte kuurtjes te doen van 6-8 weken, hoe snel is het herstel hierop? Als je HG clomid/nolva hebt en hcg tijdens je kuur neemt?

Bij 6 weken kuur (afhankelijk van middelen en dosis deels) ben jij na 2 maanden vrijwel helemaal hersteld. Maar is raad meestal 3 tot 4 maanden rust aan voor de zekerheid.

Clomid en nolva tijdens kuur heeft geen effect op herstel, kan zelfs negatief zijn. Hcg zorgt voor een sneller herstel wel als je dit tijdens de kuur op lage dosis neemt.

---------- Toegevoegd om 23:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:12 ----------

Cools, zoals je misschien van vorige posts nog weet loop ik al een poos met een laag libido rond. Recent D3 aan me suppstack toegevoegd maar heeft daar geen verandering in kunnen brengen. Ga binnenkort langst de HA om een afspraak te maken (of meteen?) voor een bloedtest.

Nu mijn vraag, hoe laag moeten je levels zijn om daadwerkelijk hinder te ondervinden van toename in spiermassa. Ik weet in theorie; des te minder productie des te minder stof voor spiermassa gains. Maar vanaf welke waarde word het nou echt merkbaar moeilijker. Heb je daar enig idee van?

Wat ik wil laten natrekken is dit; (ook met oog op volgend jaar ivm kuren)

Hemoglobine
ASAT
ALAT
gamma-GT
Creatinine
HDL
LDL
Totaal cholesterol
TSH, zonodig T4
T3
Cortisol
Testosteron
vrij testestosteron
Estradiol
SHBG
LH
FSH

Voldoende?

Dat is persoonsafhankelijk en hangt van vele factoren af. Je kan alleen zeggen hoeveel een man gemiddeld nodig heeft. En dat is 15 nmol/l minimum voor goede spieropbouw.

De waardes die je wilt checken zijn compleet ;) Ben benieuwd, dan kunnen we even verder zien hoe en wat.

Oké. Heb in iedergeval vrijdagmorgen een afspraak staan. Leg het uit zoals het is en probeer alle bovengenoemde waarden te laten natrekken.

Wanneer k de resultaten heb een terugkoppeling hier!

Dat is persoonsafhankelijk en hangt van vele factoren af. Je kan alleen zeggen hoeveel een man gemiddeld nodig heeft. En dat is 15 nmol/l minimum voor goede spieropbouw.

De waardes die je wilt checken zijn compleet ;) Ben benieuwd, dan kunnen we even verder zien hoe en wat.

Cools waar haal je dat nu? 15nmol/L? Met 12nmol/L bouw je evengoed spieren als je traint. 12nmol/L of 20nmol/L maakt geen verschil voor spieropbouw. Wanneer ik in periodes TRT deed (100 tot 125mg test per week) verhoogde dat wel mijn libido maar dat verschil in testosteron was zeker niet genoeg om vlugger te groeien. Testosteron zal maar voor meer spieropbouw zorgen als je dit serieus verhoogt. Je moet al goed boven de maximumwaarde van de gebruikte tabellen zitten. Daarom dat die testboosters geen nut hebben op sportgebied. Een verhoging van 10 of 20% is verwaarloosbaar.

• #3.508
Cools waar haal je dat nu? 15nmol/L? Met 12nmol/L bouw je evengoed spieren als je traint. 12nmol/L of 20nmol/L maakt geen verschil voor spieropbouw. Wanneer ik in periodes TRT deed (100 tot 125mg test per week) verhoogde dat wel mijn libido maar dat verschil in testosteron was zeker niet genoeg om vlugger te groeien. Testosteron zal maar voor meer spieropbouw zorgen als je dit serieus verhoogt. Je moet al goed boven de maximumwaarde van de gebruikte tabellen zitten. Daarom dat die testboosters geen nut hebben op sportgebied. Een verhoging van 10 of 20% is verwaarloosbaar.

12nmol/l is al voldoende (10 is min) als je niet traint. Je wil toch 15 a 16 nmol/l hebben als je traint omdat kt je testosteron verhoogt. 12nmol/l vind ik dan toch te laag voor een gezonde actieve man.

Bij 12 nmol/l zou dit een stijging van 4,8 nmol/l geven. Dus 16,8 nmol/l wat weer mogelijk belangrijk is voor je spiergroei. Dus iemand die al 15 nmol/l gemiddeld heeft zou een voordeel kunnen hebben afhankelijk van die andere factoren zoals verhouding tot oestrogeen, igf-1 en igf-bp3, SHBG en receptor gevoeligheid bv.

Krachttraining verhoogt aanmaak van testosteron met veertig procent
[Link niet meer beschikbaar].

Het tijdstip van een testosteron meting is dus ook belangrijk. 12 nmol/l kan dus voldoende zijn afhankelijk van het tijdstip dat je het laat meten.

met: Altijd 4 weken anavar, 30mg zonder nakuur. Bedoel je maximaal 4 weken en maximaal 30mg en dat je het dan zonder nakuur kunt doen neem ik aan? langer en meer is niet aan te raden wegens gezondheid maar kan wel maar dan met een nakuur? Ik zit nu overigens wel te overwegen er test bij te gaan zetten (of zelfs primo te nemen omdat dit je ook droger zou maken zoals je op pagina 1 zegt).

Maar waarom word er toch over winstrol gezegd dat het je harder maakt en de bekende strepen geeft meer dan anavar?

en ben jij van mening dat je extra goed massa kunt aanzetten net na een cut/wedstrijd als je (langzaam) je calorieën weer opvoert?

Winstrol is androgener dan anavar en zorgt daarom zeker wel voor meer strepen en hardheid dan anavar. Gezonder is het echter niet.

En waarom niet langer dan 4 weken en hoger doseren: Meer = niet beter. Zoals Cools het zegt hoef je inderdaad geen nakuur te nemen. Als je anavar langer gaat nemen en hoger gaat doseren onderdrukt je je eigen test productie meer en moet je inderdaad wel gaan nakuren. Als je het dan toch langer gaat nemen, dan max 6 weken, na 6 weken heb je namelijk nauwelijks meer resultaat. Maar aangezien het bij jou (denk ik) niet gaat om zoveel mogelijk massa te behouden na de kuur, maar om in beste shape te komen, kun je evt wel hoger doseren en vervolgens na de wedstrijd een nakuur doen.

Laatst bewerkt:
Winstrol is androgener dan anavar en zorgt daarom zeker wel voor meer strepen en hardheid dan anavar. Gezonder is het echter niet.

En waarom niet langer dan 4 weken en hoger doseren: Meer = niet beter. Zoals Cools het zegt hoef je inderdaad geen nakuur te nemen. Als je anavar langer gaat nemen en hoger gaat doseren onderdrukt je je eigen test productie meer en moet je inderdaad wel gaan nakuren. Als je het dan toch langer gaat nemen, dan max 6 weken, na 6 weken heb je namelijk nauwelijks meer resultaat. Maar aangezien het bij jou (denk ik) niet gaat om zoveel mogelijk massa te behouden na de kuur, maar om in beste shape te komen, kun je evt wel hoger doseren en vervolgens na de wedstrijd een nakuur doen.

bedankt voor je reactie! het is inderdaad niet om zoveel mogelijk massa te behouden maar zo droog, zo hard en zo vol mogelijk te komen staan. Vandaar ook dat ik van plan was de laatste 2 a 3 weken winstrol erbij te pakken. Wat zou je aanraden als nakuur, aangezien Cools dat weer afraad?
Als een nakuur met (een hogere dosis) anavar lastig is, is het wellicht toch wijzer om er test (en miss Primo/mast) erbij te zetten, dus een goede kuur te doen met een goede gezonde nakuur?

in dat geval zou ik nu kunnen stoppen met de anavar (6&7 weeks out) of over 1 of 2 weken er test bij pakken en dat het dan in totaal 6 weken test+ana wordt vooraf gegaan door 1 of 2 weken ana only.

Hoi Cools:

Ik heb nog een vraag over de combo Test/Primo voor 6 weken:

Omdat zowel Test als Primo langwerkende esters zijn en je "maar" 6 weken effectief kuurt, is het mischien beter om kortwerkende varianten te gebruiken voor die 6 weken?
Dus bijvoorbeeld een Sustanon ipv Enanthaat. Ok ik las dat ondanks de mix sustanon als een Enanthaat werkt het mischien toch beter is om een Sustanon te gebruiken omdat er gewoon meerdere test varianten inzitten en componenten die sneller inkicken dan de Enanthaat?
Vooral omdat het maar 6 weken zijn.
Ben je net 6 weken verder ga je al direct met nakuren beginnen.

Ik las op Get Big US dat er iemand was die 15 maanden lang Test E 250 gebruikte met hcg (1000ie) en herstelde binnen 2 maanden volledig.
Hij was 10 pond vet kwijt en 15-20 pond spier toegenomen schreef hij.

• #3.512

Ik zou niet meteen zeggen dat winstrol androgener is dan anavar.

Alleen anavar of winstrol gebruik gedurende 6 weken is niet aan te raden omdat je oestrogeen dan zeer laag komt en dan verlaag je het verder met een nakuur.

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

Hoi Cools:

Ik heb nog een vraag over de combo Test/Primo voor 6 weken:

Omdat zowel Test als Primo langwerkende esters zijn en je "maar" 6 weken effectief kuurt, is het mischien beter om kortwerkende varianten te gebruiken voor die 6 weken?
Dus bijvoorbeeld een Sustanon ipv Enanthaat. Ok ik las dat ondanks de mix sustanon als een Enanthaat werkt het mischien toch beter is om een Sustanon te gebruiken omdat er gewoon meerdere test varianten inzitten en componenten die sneller inkicken dan de Enanthaat?
Vooral omdat het maar 6 weken zijn.
Ben je net 6 weken verder ga je al direct met nakuren beginnen.

Ik las op Get Big US dat er iemand was die 15 maanden lang Test E 250 gebruikte met hcg (1000ie) en herstelde binnen 2 maanden volledig.
Hij was 10 pond vet kwijt en 15-20 pond spier toegenomen schreef hij.

Korte esters geven een sneller resultaat zoals bij orals, maar dan heb je het na 4 weken vrijwel gehad. Er staan korte ester kuren en mixen op pagina 1, post 1 trouwens

Er is vrijwel geen verschil tussen sustanon en test e in werking. Sustanon bevat korte en lange esters die ongeveer in zelfde mate dagelijks vrijkomen als bij test e.

Dat die persoon 15 maanden kuurt met hcg zorgt voor sneller herstel inderdaad. En de combi van hcg en 250mg test geven een gelijkend resultaat als 500mg test. Maar stel me vragen bij zijn resultaten.

Een maand en half kuren op een jaar is meer dan je denk, zeker als je gemiddeld 3 kuren doet. En je moet dan nog eens je nakuur erbij rekenen. Kom je op 2 maanden per kuur uit en dan nog eens herstel 2-4 maanden (echt herstel). Dus die lange kuren zijn vrij onzinnig als je meer winst eruit wil halen. Bij lange kuren zit je dan nog eens met 4 weken nakuren.

Laatst bewerkt:
12nmol/l is al voldoende (10 is min) als je niet traint. Je wil toch 15 a 16 nmol/l hebben als je traint omdat kt je testosteron verhoogt. 12nmol/l vind ik dan toch te laag voor een gezonde actieve man.

Bij 12 nmol/l zou dit een stijging van 4,8 nmol/l geven. Dus 16,8 nmol/l wat weer mogelijk belangrijk is voor je spiergroei. Dus iemand die al 15 nmol/l gemiddeld heeft zou een voordeel kunnen hebben afhankelijk van die andere factoren zoals verhouding tot oestrogeen, igf-1 en igf-bp3, SHBG en receptor gevoeligheid bv.

Krachttraining verhoogt aanmaak van testosteron met veertig procent
[Link niet meer beschikbaar].

Het tijdstip van een testosteron meting is dus ook belangrijk. 12 nmol/l kan dus voldoende zijn afhankelijk van het tijdstip dat je het laat meten.

Maar Cools je weet toch even goed als mij dat voor spiergroei het geen fluit uitmaakt of je 12 nmol/L hebt of 20 nmol/L. Zolang je binnen de normale waardes zit wat testosteron betreft, betekent dat niets wat spiergroei betreft. Wil je meer spiergroei, moet je al buiten de waardes zitten. Daarom dat je al minstens 250mg testosteron per week moet zetten om wat vlugger te groeien en dat testboosters niet voor vooruitgang zorgen als je traint. En dat is ook de reden dat een TRT dosis ook geen zoden aan de dijk gaat brengen wat spiergroei betreft. Of het zou moeten zijn dat je te weinig testosteron had (en dus te traag of niet groeide) en dat de TRT ervoor zorgt dat je een normale testosteronwaarde krijgt (en normaal groeit).

• #3.514
Maar Cools je weet toch even goed als mij dat voor spiergroei het geen fluit uitmaakt of je 12 nmol/L hebt of 20 nmol/L. Zolang je binnen de normale waardes zit wat testosteron betreft, betekent dat niets wat spiergroei betreft. Wil je meer spiergroei, moet je al buiten de waardes zitten. Daarom dat je al minstens 250mg testosteron per week moet zetten om wat vlugger te groeien en dat testboosters niet voor vooruitgang zorgen als je traint. En dat is ook de reden dat een TRT dosis ook geen zoden aan de dijk gaat brengen wat spiergroei betreft. Of het zou moeten zijn dat je te weinig testosteron had (en dus te traag of niet groeide) en dat de TRT ervoor zorgt dat je een normale testosteronwaarde krijgt (en normaal groeit).

Tuurlijk wel (rekening houdende met de andere factoren). Er is een groot verschil tussen 12 en 20 nmol/l. Die normale waardes hebben ook meer te maken met gezonde waardes voor het grootste deel van de mannen.

Je zal natuurlijk meer winst hebben boven die richtwaardes, maar wil niet zeggen dat een stijging van 67% geen extra spiermassa zal geven.

TRT zal zeker zoden aan de dijk zetten gezien het voor mannen met laag testosteron gebruikt wordt en dan ook effect heeft op hun spiergroei.

Normale groei is relatief en hangt van al die genoemde factoren af, maar dus ook van je natuurlijke test aanmaak die meestal binnen die richtwaardes ligt. Daarom groeit de een sneller en meer dan de ander. Anders zou iedereen even groot kunnen worden.

Hi Cools, hoe zou een Test-E/Proviron alternatief eruit zien voor je Test-E 250mg /Primo 250mg kuurtje?

Zou je met 375mg Test-E EW en 50mg Proviron ED een zelfde resultaat hebben en tevens een juiste A:E verhouding?

• #3.516
Hi Cools, hoe zou een Test-E/Proviron alternatief eruit zien voor je Test-E 250mg /Primo 250mg kuurtje?

Zou je met 375mg Test-E EW en 50mg Proviron ED een zelfde resultaat hebben en tevens een juiste A:E verhouding?

250 test e/week 30mg provi en 500iu hcg tijdens je kuur. De hcg gaat je eigen aanmaak 'normaliseren' wat een goede toevoeging is bij de 250 test e (zelfde resultaat als je alleen test zou verhogen zonder hcg) en een sneller herstel. Dus 210mg (30mg/dag) gaat je androgene werking wat verhogen voor het evenwicht, meer is niet nodig gezien het al een sterk androgeen is.

250 test e/week 30mg provi en 500iu hcg tijdens je kuur. De hcg gaat je eigen aanmaak 'normaliseren' wat een goede toevoeging is bij de 250 test e (zelfde resultaat als je alleen test zou verhogen zonder hcg) en een sneller herstel. Dus 210mg (30mg/dag) gaat je androgene werking wat verhogen voor het evenwicht, meer is niet nodig gezien het al een sterk androgeen is.

Bedankt, maar dit zal dus minder gains geven dan je test/primo kuurtje aangezien de 210mg proviron niet anabool is maar de 250mg primo wel?
Vandaar dacht ik test hoger te doen op 375mg om op hetzelfde uit te komen.

Het nemen van 2x 500iu HCG in de week staat dacht ik gelijk aan iets van 50mg test enanthate?

Ik neem liever wat proviron pilletjes ipv al die ML's primo wegzetten waarvan je maar moet hopen dat het ook daadwerkelijk Primo is;-)

Laatst bewerkt:
Cools, een totaal ander soort vraag: hoe sta je tegenover cardio icm tren?

• #3.519
Bedankt, maar dit zal dus minder gains geven dan je test/primo kuurtje aangezien de 210mg proviron niet anabool is maar de 250mg primo wel?
Vandaar dacht ik test hoger te doen op 375mg om op hetzelfde uit te komen.

Het nemen van 2x 500iu HCG in de week staat dacht ik gelijk aan iets van 50mg test enanthate?

Ik neem liever wat proviron pilletjes ipv al die ML's primo wegzetten waarvan je maar moet hopen dat het ook daadwerkelijk Primo is;-)

Klopt, even uitgerekend en zou dan inderdaad 375mg test doen.

Het effect van hcg op je eigen productie is moeilijk te bepalen gezien dit persoonsafhankelijk is (gevoeligheid LH cellen), maar je zit altijd binnen de richtwaardes als dit normaal is.

Proviron gaat dus wel alleen een betere a:e verhouding geven en is wel mogelijk licht anti-katabool. Maar dat is je test sowieso al.

---------- Toegevoegd om 23:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

Cools, een totaal ander soort vraag: hoe sta je tegenover cardio icm tren?

Cardio heeft altijd een toegevoegde waarde bij kuren ongeacht de middelen. Het heeft een positief effect op de mogelijke nadelen van aas op het hart en bloedvaten.

Cools omdat jij altijd goed onderbouwde adviesen geeft

Ben ik benieuwt wat je van hgh naast je kuur vind en wat j advies daar over is

Hoeveel ui enzovoort

Terug
Naar boven