Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.661
Hoe ontstaan eetlust problemen op orals? Ik heb dit al op anavar

Dat is een moeilijke maar er zijn een paar mogelijke verklaring. Het blijft ten eerste een oral en afhankelijk van je cytochroom p450 enzym werking in de lever kan er een sterkere remming van de galzuuraanmaak ontstaan en verminderde metabolisatie van andere stoffen. Hierdoor kan er verminderde honger ontstaan. Dit kan trouwens ook bij injects gebeuren.

Een andere mogelijkheid is dat er een slechte verhouding tussen oestrogeen en androgeen ontstaan. Dit hangt van de onderdrukkingsgevoeligheid af. Bij sommigen ontstaat er een snellere daling van eigen testosteron en dus oestrogeen en DHT. Dit heeft effect op verschillende hormonen in het lichaam die voor vertering en honger instaan. Dit gebeurd bij sommigen ook in een nakuur en is dan oestrogeen gerelateerd.

Of een combinatie van de 2. Mariadistel helpt meestal omdat het fyto-oestrogenen bevat en een galstimulerende werking heeft (aanmaak en afgifte).

Dus Mariadistel kan dit eventueel voorkomen/verhelpen?

• #3.663
Dus Mariadistel kan dit eventueel voorkomen/verhelpen?

Ja waarschijnlijk wel. Je zou ook fosfatidylserine kunnen nemen dat dan alleen specifiek de lever ondersteund als je liever geen fyto-oestrogenen binnen krijgt en dit geen mede oorzaak ik. Maar dit gaat wss minder goed werken dan maridistel omdat het geen galstimulerende of afdrijvende werking heeft.

Ik zou maridistel proberen ;)

Ik gebruik al fosfa. Kan mariadistel ernaast ?

Cools, is het beter om 7 maanden te kuren in een keer of bijvoorbeeld nu 3 maanden te kuren daarna of te gaan en ergens in juni weer te beginnen?

• #3.668
Korte kuur 8 weken? hoelang off? hoelang nakuren? Ben al hersteld van een lange kuur maar wou een keer goed bulken en erachter goed cutten vandaar dat het weer lang gaat duren

• #3.670
Cools, ik zie niet veel 250test-200deca kuurtjes op pagina 1. Gaat het herstel toch wat meer tijd in beslag nemen met deca?? Heb gelezen dat een 8 weekse kuur met deca op 200mg de proefpersonen pas na 6 maanden pas weer hun eigen test level weer op peil hadden.

• #3.672
Cools, ik zie niet veel 250test-200deca kuurtjes op pagina 1. Gaat het herstel toch wat meer tijd in beslag nemen met deca?? Heb gelezen dat een 8 weekse kuur met deca op 200mg de proefpersonen pas na 6 maanden pas weer hun eigen test level weer op peil hadden.

Dat is omdat ik in het begin alleen test-primo aanraadde of anavar only. Heb test-deca enz pas later toegevoegd. Dus hopelijk komen daar binnenkort resultaten van binnen.

Dat onderzoek was sowieso test only en zonder nakuur ;)

En hoe zit dat met test/deca? Zo krijg je veel te hoge oestrogeen/androgeen ratio? Is t niet beter om nog 400 primo toe te voegen oid?

Waarom trouwens oestrogeen verhogen boven natuurlijke levels? Waarom die balans hoger maken met test en niet bijvoorbeeld hcg zetten en 60/80/100ed anavar? Of minimale trt dosis test en de rest primo?

• #3.675
En hoe zit dat met test/deca? Zo krijg je veel te hoge oestrogeen/androgeen ratio? Is t niet beter om nog 400 primo toe te voegen oid?

Iets hoger, maar dat valt mee met de voorgestelde dosissen. Dus primo toevoegen is niet nodig, alleen als je gyno gevoelig bent. Zeker dan als je hcg erbij zet. Maar dan zou ik test iets verlagen.

• #3.676
Waarom trouwens oestrogeen verhogen boven natuurlijke levels? Waarom die balans hoger maken met test en niet bijvoorbeeld hcg zetten en 60/80/100ed anavar? Of minimale trt dosis test en de rest primo?

Omdat je testosteron of androgenen ook verhogen boven die natuurlijke grens. En als het een verhoogt moet het ander ook verhogen. Door hcg ga je een sterkere verhoging van oestrogeen krijgen tov testosteron, maar dat maakt het wel geschikt om een niet aromatiserende aas zoals primo toe te voegen. Anavar op een dosis hoger dan 30mg/dag voor langere periode raad ik niet aan. Het blijft een oral.

Bij minimale trt dosis (125mg/week) kan je inderdaad 300-350 primo toevoegen. Dit is handig voor mensen die gevoelig zijn aan oestrogeen (bv sterke aromatisatie hebben en/of gevoelige oestrogeenreceptoren). Voor iemand die niet gevoelig is wil je toch een wat hoger oestrogeen omdat dit de anabole effecten ondersteund.

Dat is omdat ik in het begin alleen test-primo aanraadde of anavar only. Heb test-deca enz pas later toegevoegd. Dus hopelijk komen daar binnenkort resultaten van binnen.

Dat onderzoek was sowieso test only en zonder nakuur ;)

Ok ik wilde het zelf gaan proberen deze winter dus zal de resultaten posten. Maar ben zeer gyno gevoelig, raad je iets van aromasin aan om de dag, of eerder primo toevoegen? hoe sta je ertegen over meer dan 2 soorten AAS te combineren?

Naar analogie van het Anavar-kuurtje (4 weken à 30 mg.) : bestaat de mogelijkheid iets gelijkaardigs voor te stellen met Turinabol ? Uiteraard geheel ander product..... zo ja, nakuur of niet enz..

Omdat je testosteron of androgenen ook verhogen boven die natuurlijke grens. En als het een verhoogt moet het ander ook verhogen. Door hcg ga je een sterkere verhoging van oestrogeen krijgen tov testosteron, maar dat maakt het wel geschikt om een niet aromatiserende aas zoals primo toe te voegen. Anavar op een dosis hoger dan 30mg/dag voor langere periode raad ik niet aan. Het blijft een oral.

Bij minimale trt dosis (125mg/week) kan je inderdaad 300-350 primo toevoegen. Dit is handig voor mensen die gevoelig zijn aan oestrogeen (bv sterke aromatisatie hebben en/of gevoelige oestrogeenreceptoren). Voor iemand die niet gevoelig is wil je toch een wat hoger oestrogeen omdat dit de anabole effecten ondersteund.
Welke nadelen zou je merken bij die minimale dosis test en primo nog hoger dan die 300-350? Krijg je dan dezelfde issues als wanneer oestrogeen absoluut te laag is of is het dan vooral minder winst/resultaat?

• #3.680
Ok ik wilde het zelf gaan proberen deze winter dus zal de resultaten posten. Maar ben zeer gyno gevoelig, raad je iets van aromasin aan om de dag, of eerder primo toevoegen? hoe sta je ertegen over meer dan 2 soorten AAS te combineren?

Primo toevoegen en test wat lager. Aantal middelen maakt niet uit, zolang je verhoudingen maar goed zijn rekening houdende met de eigenschappen van de middelen.

Terug
Naar boven