AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Niet zo heel veel, zeker als je ziet naar verhouding herstel en winst. Je kan het beter zo bezien, 10mg/dag extra dus 70mg extra per week.

30mg is de beste werkzaamste dosis in verhouding tot veiligheid en herstel. Niet de veiligste, anabole effecten treden al op bij 10mg/dag.

Dus zeker 30mg voor 4 weken eens proberen ;) Nu je haarverlies bij winny gaat waarschijnlijk liggen aan hogere dosis voor langer dan 4 weken. probleem is dat er geen omzetting naar oestrogeen is. Bij hogere dosis gaat dit sterker en sneller onderdrukt worden en als je dit te lang aanhoud kom je op zeer laag oestrogeen te zitten. En oestrogeen beschermd je haren tegen androgenen ;)

Ik was in de veronderstelling dat winny specifiek voor haarverlies zou zorgen ivm dht verhaal. Is dit dan een mythe?

If so, waarom prefereer je anavar dan boven winny, ik was namelijk in de veronderstelling dat winny effectiever was qua gains.

Sorry dat ik vraag zonder in te lezen ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.702
Ik was in de veronderstelling dat winny specifiek voor haarverlies zou zorgen ivm dht verhaal. Is dit dan een mythe?

If so, waarom prefereer je anavar dan boven winny, ik was namelijk in de veronderstelling dat winny effectiever was qua gains.

Sorry dat ik vraag zonder in te lezen ;)

Winny zet niet om naar DHT. En dat het een afgeleide van DHT is heeft geen effect op de androgene waarde. Enige reden dat het voor haarverlies zorgt is omdat er geen omzetting naar oestrogeen is. En oestrogeen beschermd je haren. Dit verhoogt de androgene waarde in praktijk wel.

Resultaten van winny en anavar zijn gelijkend. Alleen ga je minder snel last van je gewrichten of back pumps krijgen bij anavar. Daarom anavar ;)

Winny zet niet om naar DHT. En dat het een afgeleide van DHT is heeft geen effect op de androgene waarde. Enige reden dat het voor haarverlies zorgt is omdat er geen omzetting naar oestrogeen is. En oestrogeen beschermd je haren. Dit verhoogt de androgene waarde in praktijk wel.

Resultaten van winny en anavar zijn gelijkend. Alleen ga je minder snel last van je gewrichten of back pumps krijgen bij anavar. Daarom anavar ;)

Helder. Nog een laatste vraag. Zijn de doseringen ook vergelijkbaar? 10 mg anavar gelijk aan 10 mg winny? Gezien winny meestal 40-60 mg/dag genomen wordt gedurende 4-6 weken.

Ik had zelf al overwogen een kuurtje te doen van 33 dagen of 30 mg winny (1 potje), maar wist eigenlijk niet of dat nut had.

Zelf had ik wel het idee dat winny merkbaar werd na ca. 10 dagen, dan begint het leuk te worden. 4 weken is daarom kort gezien 'on' zijn aangenaam is.

Ik ga eens even speuren en zal anders ervaring/resultaten hier posten.

P.s. Je bent de man Cools.

• #3.704
Helder. Nog een laatste vraag. Zijn de doseringen ook vergelijkbaar? 10 mg anavar gelijk aan 10 mg winny? Gezien winny meestal 40-60 mg/dag genomen wordt gedurende 4-6 weken.

Ik had zelf al overwogen een kuurtje te doen van 33 dagen of 30 mg winny (1 potje), maar wist eigenlijk niet of dat nut had.

Zelf had ik wel het idee dat winny merkbaar werd na ca. 10 dagen, dan begint het leuk te worden. 4 weken is daarom kort gezien 'on' zijn aangenaam is.

Ik ga eens even speuren en zal anders ervaring/resultaten hier posten.

P.s. Je bent de man Cools.

Resultaten zijn gelijkend op zelfde dosis zover ik heb kunnen zien. 30mg winny heeft dus zeker nut, maar raad ik niet aan ivm gewrichten.

Na ca 10 dagen is er voldoende opbouw van spiermassa zodat het leuker traint inderdaad. Maar het werkt dus vanaf dag 1. 4 weken zijn dus daarom niet te kort omdat je gedurende die 4 weken spieren opbouwt.

Men heeft dus werking verwart met merkbare spieropbouw. Met deze laatste bedoel ik dat er voldoende spieropbouw is ontstaan waarbij een sterk verschil in kracht en massa is te merken tov voor de kuur.

Vandaar dat tren only cycle me veel haaruitval gaf... zwaar androgeen en geen oestrogeen ernaast

• #3.706
Vandaar dat tren only cycle me veel haaruitval gaf... zwaar androgeen en geen oestrogeen ernaast

Yep ;)

Is sowieso een zeer sterk androgeen, maar zonder oestrogeen nog sterker. Is om die reden niet op zichzelf aan te raden, ook heb je toch wat DHT nodig. Dus altijd test bij, low dose als het moet

Yep ;)

Is sowieso een zeer sterk androgeen, maar zonder oestrogeen nog sterker. Is om die reden niet op zichzelf aan te raden, ook heb je toch wat DHT nodig. Dus altijd test bij, low dose als het moet
probleem was dat ik elke keer PIP kreeg van test, maakt niet uit hoe low de dose was vandaar dat ik tren only deed.. ga nu alleen maar test en nandrolone als kuur doen, hoe gaat he tnog verder met jouw cools?

• #3.708
probleem was dat ik elke keer PIP kreeg van test, maakt niet uit hoe low de dose was vandaar dat ik tren only deed.. ga nu alleen maar test en nandrolone als kuur doen, hoe gaat he tnog verder met jouw cools?

Hcg erbij dan. 500iu 2x/week geeft je een normale test waarde met iets hoger oestrogeen.

Hier gaat het nog altijd zijn gangetje ;)

Hcg erbij dan. 500iu 2x/week geeft je een normale test waarde met iets hoger oestrogeen.

Hier gaat het nog altijd zijn gangetje ;)
Hcg 500 iu 2x per week gedaan, ben btw nog 6-7 maanden on geweest en na mijn nakuur 2-3 maanden later bloed geprikt en mn test was 11 nmol dus gaat de goeie kant op.
Natty test waardes waren 11/12

• #3.711
Maar toch heeft vit b5 bij mij altijd erg goed gewerkt.. hoe kan dit dan? stopte ik kwam de acne weer terug, nam ik het weer was de acne na 2 maanden volledig weg.

Kan misschien zijn dat je b5 uit voeding te laag was en dat het daarom heeft gewerkt. Misschien ligt het aan andere factoren. Zijn voldoende mensen waar het niet bij werkt.

Cools hoe sta je tegenover Triptorelin als toevoeging aan pct?

• #3.713
Cools hoe sta je tegenover Triptorelin als toevoeging aan pct?

Middel werd in een keer gebruikt door een bepaald onderzoek. Maar is zonder succes gebruikt door bb hiervoor. Heeft geen toegevoegde waarde en gaat eerder voor slechter herstel kunnen zorgen.

Men heeft dus werking verwart met merkbare spieropbouw. Met deze laatste bedoel ik dat er voldoende spieropbouw is ontstaan waarbij een sterk verschil in kracht en massa is te merken tov voor de kuur.
Is het gek om te denken dat je het meteen al 'voelt' wanneer de eerste tabs opgenomen zijn? Niet in gains natuurlijk, maar subjectief.. hoe je je voelt, denkt en doet.

Laatst bewerkt:
Beste Cools, ik laat dan niet vaak van me horen, maar ik ik lees ondertussen alles nog steeds met plezier :)

Ik heb een vraagje betreft een test booster. Ik heb meerdere maanden de Extreme test van XXL gebruikt en ik merkte echt een flink verschil.

Dat gezegd hebbende, ik heb natuurlijk wel mijn hele levenspatroon aangepast. Voeding top notch, niet drinken en roken, dus misschien was het wel een placebo effect.

Maar wat is jouw visie op andere test boosters? Zijn deze net zo effectief als van XXL? Iron test van Schwarzenegger of testogen bijvoorbeeld.

Ik gebruik zelf al D Aspartaat, glutamine, ZMA stack en Tribulus qua supplementen.

Hey cools,

Super topic heb al veel van mijn vragen beantwoord. Maar heb nog wel wat kleine vraagjes.

Ik ben van plan 250 test met primo 250mg

1. Ik heb ergens keer gelezen maar kan het niet terug vinden dat intensieve cardio slecht is als je aas gebruikt klopt dit.

2. Op welke hartslag moet ik dan zitten.

3. Misschien een overbodige vraag, maar stel hem toch ik ga onder onderhoud zitten +/- 500 calorieën kan ik hier dan nog spiermassa mee winnen of dat niet.

4. En hoe zIt het met vitamines kan je deze gewoon blijven pakken of moet je die even weglaten tijdens de kuur

Bedankt als je dit wil beantwoorden. Ben pas een nieuwe lid dus moet nog uitvogelen hoe alles werkt.

Mij om het even, maar ik zou nog wel even een stuk meer in gaan lezen. Heb meer dan genoeg het gevoel dat je er lang niet klaar voor bent.

Hey Cools,

Ik wil over een paar maanden weer een kuur plannen en wil het dit keer eens volgens jouw methode doen: korte kuur. Dit heb ik op dit moment in gedachte:

1-6 Test E 500 mg EW
1-6 Deca 200 mg EW
1-6 Primo 200 mg EW
8-9 Clomid 50 mg ED (14 dagen na laatste inject; in totaal 14 dagen nakuur)
1-7 HCG 1.000iu EW

- Ik ben erg gevoelig voor oestrogene bijwerkingen (acne en heb wel eens knobbeltje achter tepel maar dit gaat altijd weg in nakuur), heeft proviron 1-6 25 mg ED een toegevoegde waarde (ook kijkende naar eventuele libido problemen)of wordt dit teveel in combinatie met de primo?
- Heeft twee keer per weer prikken de voorkeur of voldoet één keer? Het zijn lange esters, maar ik weet jouw kijk even niet hierop.
- Twijfel nog over Clomid nakuur: 25 mg of 50 mg ED?
- Heb je opmerkingen met betrekking tot de A:E ratio of opmerkingen tot de kuur in het algemeen?
- Zijn er verder nog zaken die ik specifiek in de gaten moet houden tijdens deze kuur?

Thanks! ;)

Laatst bewerkt:
  • #3.720
Is het gek om te denken dat je het meteen al 'voelt' wanneer de eerste tabs opgenomen zijn? Niet in gains natuurlijk, maar subjectief.. hoe je je voelt, denkt en doet.

Jazeker, de werkzaamheid is meteen en het heeft nu eenmaal een hormonaal effect gezien het een hormoon is. En hormonen hebben nu eenmaal effect op 'gevoel', dit door effect op serotonine, gaba en dopamine waarschijnlijk.

Placebo effect is het zeker niet, want dat is gerelateerd aan waarvoor het bedoeld is.

Terug
Naar boven