XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.681
Naar analogie van het Anavar-kuurtje (4 weken à 30 mg.) : bestaat de mogelijkheid iets gelijkaardigs voor te stellen met Turinabol ? Uiteraard geheel ander product..... zo ja, nakuur of niet enz..

Is niet echt een veilig middel, afgeleide van dianabol.

• #3.682
Welke nadelen zou je merken bij die minimale dosis test en primo nog hoger dan die 300-350? Krijg je dan dezelfde issues als wanneer oestrogeen absoluut te laag is of is het dan vooral minder winst/resultaat?

Daar ga je in principe geen nadelen van merken. Op je libido en gewrichten altijd wat letten want dit kan beïnvloed en belast worden als a : e uit verhouding is. Ook mogelijk minder winst, maar kan ook zijn van niet. Daar heb ik nog geen resultaten van doorgekregen.

Hmmmm cools enig idee:

Ik zit op 600 test/600 bold.
Maatje op gram test, gram bold + 100 provi elke dag.

Ik heb geen enkel probleem maar wel gevoelige tepels.
Hij heeft libidoproblemen geen gevoelige tepels. Zou 300 extra test/bold icm provi echt zoveel uitmaken om je A:E uit verhouding te krijgen?

GR

• #3.684
Hmmmm cools enig idee:

Ik zit op 600 test/600 bold.
Maatje op gram test, gram bold + 100 provi elke dag.

Ik heb geen enkel probleem maar wel gevoelige tepels.
Hij heeft libidoproblemen geen gevoelige tepels. Zou 300 extra test/bold icm provi echt zoveel uitmaken om je A:E uit verhouding te krijgen?

GR

Je maatje zal toch zijn test moeten verlagen. En primo of mast toevoegen ipv provi.

En zelfde voor jou die test omlaag en dan zou je ook mast of primo kunnen toevoegen.

Cools, anavar op 4 weken is beste bang for buck met min sides neem ik aan?

Maar in acht nemen dat als je eenmaal bezig bent 4 weken wel kort is, vanaf welk punt denk je dat de sides de gains echt gaan overstijgen? Zou bv 6 weken ook prima zijn? Ook al pak je meeste gains in week 1-4, je kan nog wel 2 weken langer in de flow zijn.

Of is jouw advies toch echt bij 4 te blijven en het eventueel 2 maanden later nog eens te doen.

Thanks baas.

• #3.688
Cools, anavar op 4 weken is beste bang for buck met min sides neem ik aan?

Maar in acht nemen dat als je eenmaal bezig bent 4 weken wel kort is, vanaf welk punt denk je dat de sides de gains echt gaan overstijgen? Zou bv 6 weken ook prima zijn? Ook al pak je meeste gains in week 1-4, je kan nog wel 2 weken langer in de flow zijn.

Of is jouw advies toch echt bij 4 te blijven en het eventueel 2 maanden later nog eens te doen.

Thanks baas.

Moeilijk :p In principe wel.

4 weken (1maand) is niet kort. Je kuur en spieropbouw werkt altijd van dag 1, dus maak er gebruik van. Je spiermassa heeft alleen tijd nodig om op te bouwen. Wat je na 4 weken ziet is het resultaat van de aas, training en voeding. Die 'flow' nadien heeft weinig nut, je wil de meeste gains zo snel mogelijk halen en herstellen zodat deze ook op termijn behouden blijven.

Hoger dan 30mg voor 4 weken raad ik niet aan ivm sides. Omdat je dan weer met moeilijker herstel en mogelijk nakuren zit. En je oestrogeen komt al stuk lager bij anavar only, dit wil je nadien niet langer onderdrukken.

Dus 4 weken on, 2-3 maanden off en repeat ;) Beste en veiligste manier.

Hey cools,
Aangezien ik in het verleden altijd slecht heb gereageerd op langere kuren (2 maand na pct v test 500 12wkn was mn test nog onder de waarde)
ben ik van plan een van je korte kuren te gaan doen over een aantal weken.
Ik zal gaan doen 4,5 week test p gaan doen (75mg) en 20mg anavar.

Mijn vraag is, door mijn slechte herstel telkens wil ik HCG gaan zetten. Welk protocol kan ik het beste volgen?
Vanaf week 1 500ui 2x per week
Of in de laatste week 2x1000ui? (omdat de kuur kort is en ik gevoelig ben voor oestrogeen)
Of helemaal geen HCG? (ik ben vrij gevoelig voor oestrogeen)

Laatst bewerkt:
Moeilijk :p In principe wel.

4 weken (1maand) is niet kort. Je kuur en spieropbouw werkt altijd van dag 1, dus maak er gebruik van. Je spiermassa heeft alleen tijd nodig om op te bouwen. Wat je na 4 weken ziet is het resultaat van de aas, training en voeding. Die 'flow' nadien heeft weinig nut, je wil de meeste gains zo snel mogelijk halen en herstellen zodat deze ook op termijn behouden blijven.

Hoger dan 30mg voor 4 weken raad ik niet aan ivm sides. Omdat je dan weer met moeilijker herstel en mogelijk nakuren zit. En je oestrogeen komt al stuk lager bij anavar only, dit wil je nadien niet langer onderdrukken.

Dus 4 weken on, 2-3 maanden off en repeat ;) Beste en veiligste manier.

Duidelijk. En gaat een verschil in dosis van bv 40 ipv 30 mg veel verschil maken?

Het is een 33% toename in dosering, kan ik er echter extra gains van verwachting die enigsinds dat getal raken. 30 mg is wel erg on the safe side als ik af ga op jet horen zeggen. Dat is natuurlijk niet zo veelzeggend als jouw geruime kennis.

Ik denk dat ik een maamd op30 mg per dag ga zitten om te kijken. Mijn kuur ervaring is zeer geri g (s1+ en een keer een cycle winny only, die overigens wel erg goed bevallen was). Ik wil geen winny nemen echter ivm haarverlies.

Iig alvast bedankt voor het meedenken kerel.

Duidelijk. En gaat een verschil in dosis van bv 40 ipv 30 mg veel verschil maken?

Het is een 33% toename in dosering, kan ik er echter extra gains van verwachting die enigsinds dat getal raken. 30 mg is wel erg on the safe side als ik af ga op jet horen zeggen. Dat is natuurlijk niet zo veelzeggend als jouw geruime kennis.

Ik denk dat ik een maamd op30 mg per dag ga zitten om te kijken. Mijn kuur ervaring is zeer geri g (s1+ en een keer een cycle winny only, die overigens wel erg goed bevallen was). Ik wil geen winny nemen echter ivm haarverlies.

Heb je veel last van haarverlies?

Cools, wat is zo'n beetje het laatste nieuws omtrent acnébestrijding? Lees opeens veel over Benzylperoxide 5% (ofz). Voorheen werd altijd B5 aangeraden maar zie dit nauwelijks meer voorkomen de laatste tijd.

Heb je veel last van haarverlies?

Nee geen aanleg om kaal te worden, en met 32 nog volle bos haar. Maar dat wil ik ook echt graag zo houden. Spieren zijn leuk, maar een bos vol haar is wel echt iets om te koesteren merk ik hou ouder ik wordt.

Met dat winny kuurtje wel wat last gehad van haren bij het kussen, maar niet het idee dat mijn haarlijn terug getrokken was ofzo. Echter is het zo dat ik simpelweg niet naar de winny wil grijpen gezien dat wel erg haarverlies wekkend is. Al vond ik het kuurtje zelf wel heel erg lekker, van 82 kg bij 14-15% naar 81 kg bij 7-8% gegaan toen. Wel inclusief erg strikt dieet en goede training. Maar de harde lekkere winny look vond ik wel lekker.

s1+ is prohormoon, daat ben ik toen ook wel 5 kg mee aangekomen in 6 weken, en dat gaf wel echt verhoogd libido en dikke pumps. Vond ik ook erg aangenaam.

Ben nu wel weer een tijd dus lekker aan't knallen en die lijn wil ik nog door zetten tot volgend jaar. Dan dus een paar extra kwaliteitskilo's pakken met anavar.

Ik reageer volgens mij best goed op de middelen die ik vooralsnog genomen heb, ben benieuwd wat een echte cycle met me zou doen. Echter wil ik 'onder de radar' kuren ivm werk etc. Verder wil ik niet te veel vervallen in het jojo effect wat je vaak ziet bij kuurders.

Nee geen aanleg om kaal te worden, en met 32 nog volle bos haar. Maar dat wil ik ook echt graag zo houden. Spieren zijn leuk, maar een bos vol haar is wel echt iets om te koesteren merk ik hou ouder ik wordt.

Met dat winny kuurtje wel wat last gehad van haren bij het kussen, maar niet het idee dat mijn haarlijn terug getrokken was ofzo. Echter is het zo dat ik simpelweg niet naar de winny wil grijpen gezien dat wel erg haarverlies wekkend is. Al vond ik het kuurtje zelf wel heel erg lekker, van 82 kg bij 14-15% naar 81 kg bij 7-8% gegaan toen. Wel inclusief erg strikt dieet en goede training. Maar de harde lekkere winny look vond ik wel lekker.

s1+ is prohormoon, daat ben ik toen ook wel 5 kg mee aangekomen in 6 weken, en dat gaf wel echt verhoogd libido en dikke pumps. Vond ik ook erg aangenaam.

Ben nu wel weer een tijd dus lekker aan't knallen en die lijn wil ik nog door zetten tot volgend jaar. Dan dus een paar extra kwaliteitskilo's pakken met anavar.

Ik reageer volgens mij best goed op de middelen die ik vooralsnog genomen heb, ben benieuwd wat een echte cycle met me zou doen. Echter wil ik 'onder de radar' kuren ivm werk etc. Verder wil ik niet te veel vervallen in het jojo effect wat je vaak ziet bij kuurders.
Gelijke situaties dus, doe mij maar subtiel een kg of 4-5 over een jaar heen verspreid die ik kan vasthouden, dan 5kg in 3 maanden.
Heb je nog iets van libidoproblemen gemerkt na die S1 of winstrol?

Gelijke situaties dus, doe mij maar subtiel een kg of 4-5 over een jaar heen verspreid die ik kan vasthouden, dan 5kg in 3 maanden.
Heb je nog iets van libidoproblemen gemerkt na die S1 of winstrol?

Tijdens s1 had ik verhoogd libido. Daarna nolva 2 weken genomen, geen last van sides, libido werd weer normaal.

Tijdens winny had ik iets verminderd libido leek het, maar ik was ook flink aan't cutten. Geen nakuur gedaan, libido was snel weer normaal.

Tijdens s1 had ik verhoogd libido. Daarna nolva 2 weken genomen, geen last van sides, libido werd weer normaal.

Tijdens winny had ik iets verminderd libido leek het, maar ik was ook flink aan't cutten. Geen nakuur gedaan, libido was snel weer normaal.
Veel gains kunnen vasthouden?

Veel gains kunnen vasthouden?

Kort na winny ben ik enkele maanden door Azie wezen reizen en is er niet meer veel van over gebleven. Ik heb echter wel het idee dat ik daarmee tegen/net over mijn natty max ben gegaan en het lijkt alsof ik daar nu sneller naar toe ga. Dit klinkt een beetje bro science achtig maar ik denk dat als je eenmaal eens wat goede kwaliteitskilo's aan je frame hebt geplakt je in de toekomst ook wel weer wat sneller richting die shape gaan. Kan ook zijn dat het totaal niet zo is ;)

• #3.698
Hey cools,
Aangezien ik in het verleden altijd slecht heb gereageerd op langere kuren (2 maand na pct v test 500 12wkn was mn test nog onder de waarde)
ben ik van plan een van je korte kuren te gaan doen over een aantal weken.
Ik zal gaan doen 4,5 week test p gaan doen (75mg) en 20mg anavar.

Mijn vraag is, door mijn slechte herstel telkens wil ik HCG gaan zetten. Welk protocol kan ik het beste volgen?
Vanaf week 1 500ui 2x per week
Of in de laatste week 2x1000ui? (omdat de kuur kort is en ik gevoelig ben voor oestrogeen)
Of helemaal geen HCG? (ik ben vrij gevoelig voor oestrogeen)

500iu 2x/week inderdaad. Bv maandag en donderdag.Verhogen is alleen nodig als je teelballen toch sterk krimpen. 750iu moet dan voldoende zijn.

Als je gevoelig bent aan oestrogeen zou ik je test verlagen naar 50mg eod. Je eigen aanmaak wordt al gestimuleerd door hcg wat vergelijkbaar is met 125mg test per week ongeveer. Maar oestrogeen wordt sterker gestimuleerd.

• #3.699

Ik denk dat ik een maamd op 30 mg per dag ga zitten om te kijken. Mijn kuur ervaring is zeer geri g (s1+ en een keer een cycle winny only, die overigens wel erg goed bevallen was). Ik wil geen winny nemen echter ivm haarverlies.

Niet zo heel veel, zeker als je ziet naar verhouding herstel en winst. Je kan het beter zo bezien, 10mg/dag extra dus 70mg extra per week.

30mg is de beste werkzaamste dosis in verhouding tot veiligheid en herstel. Niet de veiligste, anabole effecten treden al op bij 10mg/dag.

Dus zeker 30mg voor 4 weken eens proberen ;) Nu je haarverlies bij winny gaat waarschijnlijk liggen aan hogere dosis voor langer dan 4 weken. probleem is dat er geen omzetting naar oestrogeen is. Bij hogere dosis gaat dit sterker en sneller onderdrukt worden en als je dit te lang aanhoud kom je op zeer laag oestrogeen te zitten. En oestrogeen beschermd je haren tegen androgenen ;)

• #3.700
Terug
Naar boven