Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.721
Beste Cools, ik laat dan niet vaak van me horen, maar ik ik lees ondertussen alles nog steeds met plezier :)

Ik heb een vraagje betreft een test booster. Ik heb meerdere maanden de Extreme test van XXL gebruikt en ik merkte echt een flink verschil.

Dat gezegd hebbende, ik heb natuurlijk wel mijn hele levenspatroon aangepast. Voeding top notch, niet drinken en roken, dus misschien was het wel een placebo effect.

Maar wat is jouw visie op andere test boosters? Zijn deze net zo effectief als van XXL? Iron test van Schwarzenegger of testogen bijvoorbeeld.

Ik gebruik zelf al D Aspartaat, glutamine, ZMA stack en Tribulus qua supplementen.

Zeker niet placebo. De stoffen die extreme test bevatten staan allemaal in mijn topic test boosters en hebben een sterk hormonaal effect.

Ik zal Iron test en testogen zo eens bekijken.

• #3.722
Hey cools,

Super topic heb al veel van mijn vragen beantwoord. Maar heb nog wel wat kleine vraagjes.

Ik ben van plan 250 test met primo 250mg

1. Ik heb ergens keer gelezen maar kan het niet terug vinden dat intensieve cardio slecht is als je aas gebruikt klopt dit.

2. Op welke hartslag moet ik dan zitten.

3. Misschien een overbodige vraag, maar stel hem toch ik ga onder onderhoud zitten +/- 500 calorieën kan ik hier dan nog spiermassa mee winnen of dat niet.

4. En hoe zIt het met vitamines kan je deze gewoon blijven pakken of moet je die even weglaten tijdens de kuur

Bedankt als je dit wil beantwoorden. Ben pas een nieuwe lid dus moet nog uitvogelen hoe alles werkt.

Cardio is altijd goed tijdens een aas kuur. Overdreven zoals bij wielrennen of marathons is een andere zaak.

Harstslag zou ik niet naar zien. Gewoon op een goed tempo.

Daar kan je nog spiermassa mee winnen, maar minder natuurlijk.

Vitamines kan je gewoon blijven nemen.

• #3.723
Hey Cools,

Ik wil over een paar maanden weer een kuur plannen en wil het dit keer eens volgens jouw methode doen: korte kuur. Dit heb ik op dit moment in gedachte:

1-6 Test E 500 mg EW
1-6 Deca 200 mg EW
1-6 Primo 200 mg EW
8-9 Clomid 50 mg ED (14 dagen na laatste inject; in totaal 14 dagen nakuur)
1-7 HCG 1.000iu EW

- Ik ben erg gevoelig voor oestrogene bijwerkingen (acne en heb wel eens knobbeltje achter tepel maar dit gaat altijd weg in nakuur), heeft proviron 1-6 25 mg ED een toegevoegde waarde (ook kijkende naar eventuele libido problemen)of wordt dit teveel in combinatie met de primo?
- Heeft twee keer per weer prikken de voorkeur of voldoet één keer? Het zijn lange esters, maar ik weet jouw kijk even niet hierop.
- Twijfel nog over Clomid nakuur: 25 mg of 50 mg ED?
- Heb je opmerkingen met betrekking tot de A:E ratio of opmerkingen tot de kuur in het algemeen?
- Zijn er verder nog zaken die ik specifiek in de gaten moet houden tijdens deze kuur?

Thanks! ;)

Als je hcg bij je kuur zet minimum 125mg minder test zetten. Ik zou 250 test doen en primo op 350mg icm 200mg deca. Indien opkomende gyno je test nog lager en primo omhoog.

Proviron heeft geen meerwaarde, daar heb je primo voor wat tenminste anabool is.

1x/week heeft voorkeur bij lange esters.

Clomid 50mg voor 14 dagen als je deca gebruikt. 14 dagen na laatste inject beginnen.

Ivm de a:e ratio en jou gevoeligheid en gezien je hcg erbij gebruik wat eigen test stimuleert en oestrogeen wat meer zou ik test 125mg sowieso doen en 200 deca icm primo.

Voor de rest kan je nog altijd tijdens de kuur je doseringen/verhoudingen aanpassen.

Ik twijfel echt of 6 weken kuren wat zal leveren aangezien ik langer heb gekuurd en het alsnog tegenviel..

2 weken nakuur is dat voldoende voor 6 weken in combi met hcg?

• #3.725
Ik twijfel echt of 6 weken kuren wat zal leveren aangezien ik langer heb gekuurd en het alsnog tegenviel..

2 weken nakuur is dat voldoende voor 6 weken in combi met hcg?

Gemiddelde resultaten staan pagina 1. Dat lange kuren tegen vielen kan aan andere factoren gelegen hebben. Sowieso is herstel na de kuur zeer belangrijk. Ook tijdens je kuur de juiste middelen en a:e verhouding gezien de resultaten afhankelijk zijn van vet% en gevoeligheid.

2 weken is meer dan voldoende.

Cools, ik had mijn bloed laten prikken in augustus en test waardes waren 11.7.

Moet ik meer dingen weten of ik ben hersteld zoals FSH/LH etc of is het goed zo?

• #3.727
Cools, ik had mijn bloed laten prikken in augustus en test waardes waren 11.7.

Moet ik meer dingen weten of ik ben hersteld zoals FSH/LH etc of is het goed zo?

LH en FSH is alleen nodig als je test te laag is of lager dan je normale waardes. Dus als dit je normale testwaarde is dan is het goed. Oestrogeen is ook wel handig omdat dit ook eerst moet normaliseren om hersteld te zijn. Dit kan altijd verhoogt blijven door een tijdelijk actiever aromatase enzym.

Vrij testosteron zou ik ook laten meten. SHBG moet ook terug binnen normale waardes zijn. Prolactine zou ik alleen laten meten als je tren bv gebruikt hebt.

Maar tren verhoogt prolac toch helemaal niet?;)

• #3.729
Maar tren verhoogt prolac toch helemaal niet?;)

Bij gecastreerde schapen alvast niet :p
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7017853

Maar ik heb nu al een paar bloedonderzoeken voorbij zien komen waarbij prolactine verhoogt is na een kuur met tren (alsook nierwaardes trouwens). Dit moet nog wel vergeleken worden met verschillende andere aas gebruikers of hier geen effect op prolactine is. En dan is het nog moeilijk te zeggen of het echt door tren komt of wat anders.

Dit is telkens na de nakuur gemeten, dus kan aan andere factoren liggen ook. Maar een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de effecten op de schildklier voor een verandering van prolactine zorgen na de kuur.

Het is zo dat serotonine prolactine kan verhogen en de schilklier heeft hier effect op. Gaat hand in hand met gh. Dopamine is hetgene wat prolactine verlaagt.

Daarom raad ik nu aan om prolactine te laten meten. Als dit verhoogt is moet het sowieso net zoals oestrogeen en testosteron (en shbg) terug op normale levels zijn om te spreken van een volledig herstel.

Laatst bewerkt:
Dit is echt een bizar diep topic. Gaat me nog wat tijd kosten dit allemaal te lezen :roflol:

Cools, heb je enige kennis over AOD-9604 Peptide?

• #3.733
Cools, heb je enige kennis over AOD-9604 Peptide?

Een van de vele gemodificeerde GH peptides. Zou vooral vetverbranding stimuleren en vetopbouw verhinderen.

Ik zal het deze avond eens nader bekijken wat de mogelijke nadelen kunnen zijn.

Een van de vele gemodificeerde GH peptides. Zou vooral vetverbranding stimuleren en vetopbouw verhinderen.

Ik zal het deze avond eens nader bekijken wat de mogelijke nadelen kunnen zijn.
Je bedoelt spieropbouw verhinderen uiteraard.

Ok thxs. Ben hier wel eens benieuwd naar. Naar wat ik ervan lees, zou het "relatief" safe zijn..

Cools ik wou t3 adden aan een bulkcycle zou 50 mcg een goed dosis zijn?
Ik ben altijd moe en heb geen eetlust als ik kuur vandaar dat ik t3 erbij wil adden, vele zeggen dat je geen t3 bij een bulkkuur moet gebruiken, wat is jouw mening daarover?

Kuur is btw
1/8 250 MG sustanonen EW
1/8 150 MG NPP EOD
1/8 HCG 500 IU 2X per week
1/8 50 mcg t3 ed

9/11 50 mg clomid ED

• #3.736
Ik zou je kuur aanpassen.

NPP eod op 150mg is teveel. e3 of zelfs e4d moet je dat zetten, is een iets langere ester dan propionaat.

T3 gaat waarschijnlijk niet nodig zijn dan.

Cools, even noobvraag he, maar was laatst discussie van Kai Green aan het kijken over future bodybuilding en de Golden Age.
Big Ramy was afgelopen O twee keer zo zwaar als Frank Zane, waar zit dit grote verschil in tussen de Golden Age en de massamonsters van nu, is dat gentics? methode van training? Of toch doseringen?

Cools, even noobvraag he, maar was laatst discussie van Kai Green aan het kijken over future bodybuilding en de Golden Age.
Big Ramy was afgelopen O twee keer zo zwaar als Frank Zane, waar zit dit grote verschil in tussen de Golden Age en de massamonsters van nu, is dat gentics? methode van training? Of toch doseringen?

Hgh + slin

Jazeker, de werkzaamheid is meteen en het heeft nu eenmaal een hormonaal effect gezien het een hormoon is. En hormonen hebben nu eenmaal effect op 'gevoel', dit door effect op serotonine, gaba en dopamine waarschijnlijk.

Placebo effect is het zeker niet, want dat is gerelateerd aan waarvoor het bedoeld is.
Bullshit!!!

• #3.740

Insuline en GH ;) Gecombineerd met een legio aan andere aas.

Terug
Naar boven