AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Ik zal het anders vragen, denk je dat de toevoeging van test, zelfs in kleine dosissen zoals 125mg meer onderdrukkend is?
Dus anavar + HCG vs anavar HCG en test prop

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.902
Ik zal het anders vragen, denk je dat de toevoeging van test, zelfs in kleine dosissen zoals 125mg meer onderdrukkend is?
Dus anavar + HCG vs anavar HCG en test prop

Dat is zeker onderdrukkend. Volledige onderdrukking kan wel tot 4 weken duren en is persoonsafhankelijk alsook dosis- en middelafhankelijk.

Hcg onderdrukt alleen je hypofyse en fsh omdat het zelf aan de LH receptor hecht en eigen productie van testosteron stimuleert. Je leydig cellen blijven dus gestimuleerd en dit heeft voordelen ivm herstel. Dus je kan het moeilijk vergelijken ivm onderdrukking.

Het gaat uiteindelijk om het herstel. Bij langer dan 4 weken gebruik zou ik voorkeur geven aan hcg omdat je sneller hersteld.

Cools,

Wat voor supplementen zouden nuttig zijn tijdens en na een kuur?

Ik ben van plan het volgende de nemen:

Tijdens:
- 4 gram visolie
- multi vitamine
- 5000IU vitamine D
- 2 gram Glucosamine
- 15 gram BCAA
- 5 gram Glutamine
- 1 gram knoflookextract
- 315 mg green tea extract

Na:
- 2 gram visolie
- multi vitamine
- 5000IU vitamine D
- 2 gram Glucosamine
- 15 gram BCAA
- 5 gram Glutamine
- 5 gram creatine
- 3 gram d-aspartic acid
- Test booster

Dit is naast de gebruikelijke supplementen als eiwitten (Isolaat whey en casseine), koolhydraten (oats en dextrose) en vetten (mct en lijnzaad). En voor de training een Pre Workout en tijdens een isotoon sportdrankje.
Heb je hier nog aanmerkingen op of toevoegingen? En welke test booster zou je aanraden?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Cools,

Tijdens:
- 4 gram visolie
- multi vitamine
- 5000IU vitamine D
- 2 gram Glucosamine
- 15 gram BCAA
- 5 gram Glutamine
- 1 gram knoflookextract

Na:
- 2 gram visolie
- multi vitamine
- 5000IU vitamine D
- 2 gram Glucosamine
- 15 gram BCAA
- 5 gram Glutamine
- 5 gram creatine
- 3 gram d-aspartic acid
- Test booster

Dit is naast de gebruikelijke supplementen als eiwitten (Isolaat whey en casseine), koolhydraten (oats en dextrose) en vetten (mct en lijnzaad).
Heb je hier nog aanmerkingen op of toevoegingen? En welke test booster zou je aanraden?

Alvast bedankt!

Knoflook erna toch aangezien het als testo booster werkt?

De knoflook, groene thee en verhoogde visolie is voor de nadelige gevolgen van de kuur op het cholesterol. Ik gebruik geen orals dus ik neem geen supplementen voor de lever.

BCAA kan je sowieso weg weglaten tenzij je fasted workouts hebt.

BCAA kan je sowieso weg weglaten tenzij je fasted workouts hebt.
Tja meningen over BCAA verschillen nogal. De een zweert erbij en de ander vindt het troep. Ik hoor bij de groep die op safe speelt en 15 eu voor 5 weekjes no problemo vindt :p

• #3.908
Cools,

Tijdens:
- 4 gram visolie
- multi vitamine
- 5000IU vitamine D
- 2 gram Glucosamine
- 15 gram BCAA
- 5 gram Glutamine
- 1 gram knoflookextract

Na:
- 2 gram visolie
- multi vitamine
- 5000IU vitamine D
- 2 gram Glucosamine
- 15 gram BCAA
- 5 gram Glutamine
- 5 gram creatine
- 3 gram d-aspartic acid
- Test booster

Dit is naast de gebruikelijke supplementen als eiwitten (Isolaat whey en casseine), koolhydraten (oats en dextrose) en vetten (mct en lijnzaad). En voor de training een Pre Workout en tijdens een isotoon sportdrankje.

Alvast bedankt!

D-asparatic acid is nutteloos voor je test. Het zou 2 weken kunnen werken als je geluk hebt, maar geeft ook extra aromatisatie. Zou kunnen in de nakuur.

Extra Glutamine is niet nodig bij een goede voeding en whey. Zelfde voor BCAA's, maar het kan.

Creatine is sowieso een goede toevoeging. Knoflookextract oppassen voor je maag gezien het nogal een hoop verzwavelde stoffen bevat. Check mijn topic test boosters, pagina 1 hiervoor.

Lijnzaad zeker niet als je al een hoop visolie neemt, teveel omega 3 is ook niet goed. Glucosamine kan, mijn voorkeur gaat naar collageen hydolysaat uit. Multivit is alleen nodig als je weinig groenten en fruit eet. Vitamine D is natuurlijk goed bij dit weer.

Na een kuur is je nakuur meer dan voldoende, meer kan voor verschillende dingen negatief zijn. Tijdens een kuur kan je het best simpel houden-> kuur, eten, trainen en nakuren

Wat is volgens jou een goede dosis omega3 suppletie @Cools ?

En die crea in je nakuur begrijp ik idd maar eigenlijk kan je crea toch best year round nemen met afentoe off periodes. @michieln had dat eens uitgelegd

• #3.910
Voor ALA wordt 3 gram per dag uit voeding aangeraden en EPA en DHA totaal 450mg.

Bij visolie raden ze 1 tot 3 gram gecombineerd aan visvetzuren aan, maar ik betwijfel dat die dosis nodig is. Je moet ook rekening houden met extra ALA inname waarbij een klein deel naar EPA en DHA omgezet word. Dit kan door walnoten of lijnzaadolie bv.

Ook als je vis eet moet je dosis hierop aangepast worden.

Je kan creatine beste langer innemen inderdaad met toch pauzes, maar het heeft wel een toegevoegde waarde in je nakuur.

Cools,

Tijdens:
- 4 gram visolie
- multi vitamine
- 5000IU vitamine D
- 2 gram Glucosamine
- 15 gram BCAA
- 5 gram Glutamine
- 1 gram knoflookextract

Na:
- 2 gram visolie
- multi vitamine
- 5000IU vitamine D
- 2 gram Glucosamine
- 15 gram BCAA
- 5 gram Glutamine
- 5 gram creatine
- 3 gram d-aspartic acid
- Test booster

Alvast bedankt!

Mijn god, eet je ook nog gewoon vast voedsel? :P

Voor ALA wordt 3 gram per dag uit voeding aangeraden en EPA en DHA totaal 450mg.

Bij visolie raden ze 1 tot 3 gram gecombineerd aan visvetzuren aan, maar ik betwijfel dat die dosis nodig is. Je moet ook rekening houden met extra ALA inname waarbij een klein deel naar EPA en DHA omgezet word. Dit kan door walnoten of lijnzaadolie bv.

Ook als je vis eet moet je dosis hierop aangepast worden.

Je kan creatine beste langer innemen inderdaad met toch pauzes, maar het heeft wel een toegevoegde waarde in je nakuur.
Aha oké. Best ingewikkeld nog.. Uit voeding ga ik niet exact die vetzuren allemaal natrekken. Qua suppletie zit ik op 1.42g visolie en 1.2g EPA+DHA (2 caps). Was benieuwd naar jouw redenatie ;)

• #3.913
Aha oké. Best ingewikkeld nog.. Uit voeding ga ik niet exact die vetzuren allemaal natrekken. Qua suppletie zit ik op 1.42g visolie en 1.2g EPA+DHA (2 caps). Was benieuwd naar jouw redenatie ;)

Meer dan voldoende, als je geen vis eet is het minimum 450mg. Als je 2 of meer keer per week vette vis eet zou ik max 450mg extra innemen.

Hoi Cools, wilde je even bedanken voor de adviezen welke ik heb meegelezen op het forum naar aanleiding van mijn kuur Anavar met mijn huidige medicijn efexor. En natuurlijk ook mijn ervaringen delen voor wellicht anderen die willen gaan doen wat ik heb gedaan. Heb 4 weken anavar only 30mg per dag genomen met mijn efexor dosis van 12mg. per dag (ik haal de capsules uit elkaar en neem ongeveer een derde van 37,5mg efexorxr). Geen nakuur genomen. Wel tijdens de kuur Omega 3, 2 capsules per dag en multivitaminen, en natuurlijk eiwitten. Heb er ongeveer 3 kilo aan spiermassa aan overgehouden, en 0,5 kilo vetmassa .Kracht was echt fantastisch, sloeg heel goed aan, ging er flink op vooruit, rust tussen setjes zeer kort , kon gewoon maar doorgaan en doorgaan. Ben nu 7 dagen off en begin wel wat krachtverlies op te merken, setjes duren weer langer, moet meer pauze nemen. Al met al dik tevreden. Geen sides, behalve dan dat mijn libido momenteel 0 is, hoop dat dat snel weer beter wordt ! Ben van plan om over 3 mnd weer hetzelfde te gaan doen. wellicht in combinatie met test maar dan wel eerst even tussendoor testen hoe ik op clomid reageer, want een nakuurtje is dan wel nodig.

Laatst bewerkt:
  • #3.915
Als je efexor neemt kan je beste altijd kort nakuren, 5 dagen 50mg, bij een anavar only kuur. Dit omdat het testosteron verlaagt en de heropstart moeilijker kan maken.

Beste Cools. Ik heb deze discussie helemaal gevolgd vanaf juni 2012 tot nu, zeer interessant.
Nu even dit, ik heb vanaf18 jaar tot ongeveer 30 jaar redelijk serieus aan fitness gedaan, totdat ik 1999 zaadbalkanker kreeg (ver uitgezaaid) rechterbal verwijderd en veel chemo gehad, na jaren getopt te hebben met mijn lijf, mijn test. waarde laten meten, deze zat toen op 7.6 daar heb ik toen androgel 50mg voor gekregen, wat ik nu 2 jaar smeer, sinds een jaar ben ik ook weer aan het trainen met mijn zoon (19 jaar), je snapt het misschien al daar moet ik hard voor werken om die jongen een beetje bij te houden.
Nu is mijn vraag of ik mijn geval nuttig om de kuur primo200/test250 te doen, want ik zit wel aan kuurtje te denken
Kan je hier een reactie op geven
Bvb dankt

Laatst bewerkt:
  • #3.917
Beste Cools. Ik heb deze discussie helemaal gevolgd vanaf juni 2012 tot nu, zeer interessant.
Nu even dit, ik heb vanaf18 jaar tot ongeveer 30 jaar redelijk serieus aan fitness gedaan, totdat ik 1999 zaadbalkanker kreeg (ver uitgezaaid) rechterbal verwijderd en veel chemo gehad, na jaren getopt te hebben met mijn lijf, mijn test. waarde laten meten, deze zat toen op 7.6 daar heb ik toen androgel 50mg voor gekregen, wat ik nu 2 jaar smeer, sinds een jaar ben ik ook weer aan het trainen met mijn zoon (19 jaar), je snapt het misschien al daar moet ik hard voor werken om die jongen een beetje bij te houden.
Nu is mijn vraag of ik mijn geval nuttig om de kuur primo200/test250 te doen, want ik zit wel aan kuurtje te denken
Kan je hier een reactie op geven
Bvb dankt

Dat is mogelijk. Gewoon de androgel na de kuur hervatten, nakuren is dan geheel onnodig.

Cools, ik heb in mn blast T3 50mg en aromasin 10mg ED laten lopen, ben dit ook tijdens cruise aan het doen.
Heeft dit voordelen/nadelen zover bekend is? Aromasin genomen ivm gyno toentertijd

Cruise zou ik de t3 verlagen naar 25mcg

Terug
Naar boven