AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Cools, moet morgen nuchterbloed prikken, dit moet ik jaarlijks. Cruise al weekje of 6 op test 250 en sinds vier weken 200 tren naast gezet. Om de tren look te behouden in de cruise. Nu moet ik dus morgen bloedprikken, in hoevere ga je dit terug zien in mijn onderzoek, gezien mijn ouders/dokter niet weten van gebruik. Of beter afspraak twee weken verzetten en tren er nu uit gooien?
Hemoglobine en hematocriet zullen alleszins aan de hoge kant zijn wat vermoedens kan geven. En al zeker indien je tijdens vorige bloedafnames geen AS gebruikte en die waardes zullen verschillen met deze bloedafname. Misschien dat leverenzymen ook wat verhoogd zullen zijn. Hormoonwaardes zullen niet gemeten worden. Mijn dokter heeft mij toen gevraagd wat ik allemaal nam omdat ik bepaalde verhoogde waardes in mijn bloed had typisch voor iemand die doping gebruikte.

Dat hangt van je gevoeligheid af en wat er juist getest word. Stoppen en 2 weken verzetten gaat niet helpen bij bepaalde waardes.

Nieren kunnen afwijken (creatinine en ureum) alsook bepaalde leverwaardes (alat en asat). Witte bloedcellen kunnen wat verlaagt zijn. Hopelijk worden je hormoonwaardes niet getest. Testosteron waarde zal binnen de normen zijn, maar LH en FSH zullen verlaagt zijn. Kans dat dit getest wordt is wel klein.

Schilklier zou kunnen afwijken gezien tren hier effect op heeft. Rode bloedcellen gaan hoogstwaarschijnlijk ook afwijken zoals normaal is bij aas gebruikt, maar dan spreken we over lichte verhogingen.

Al bij al zullen het lichte verhogingen of verlagingen zijn bij niet hormonale waardes.
Inderdaad, verhogingen die doen vermoeden maar niets bewijzen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.863
Cools,
primo met test 200/250 Mg per week is nog steeds g2g toch?
In begin was dit namelijk je advies , maar nu 190 blz verder zie ik steeds vaker 250/250 en hoger omdat er HCG in de kuur meeloopt. Als test-e op 250 Mg met HCG 500iu EA4D heb je dan slechtere androgene oestrogeen verhouding bij 200 primo en moet je primo verhogen?

Pagina 1, post 1 staan alle doseringen ;) 250mg test-250mg primo raad ik nu.

Als je 500iu hcg 2x/week of e4d erbij gebruikt komt je oestrogeen iets hoger in verhouding, maar dat is in meeste gevallen nog te doen. Ook moet je er rekening mee houden dat je ongeveer 125mg aan extra test produceert hierdoor.

Je zou om te compenseren 150mg test kunnen zetten icm 300mg primo bv. , maar dit is alleen nodig bij gevoeligere personen. In principe is het wel aan te raden voor een goede a:e verhouding.

Laatst bewerkt:
Cools, in hoeverre gaat een oral je verder brengen qua kilo's dan dat je deze weglaat in een inject cycle?

Hi Cools,

Wat is effectiever en beter voor het gebruik van Clen: 2 dagen op en 2 dagen af voor 3 weken of dagelijks voor 2 weken. Beiden rustig opbouwen natuurlijk.

• #3.867
Hi Cools,

Wat is effectiever en beter voor het gebruik van Clen: 2 dagen op en 2 dagen af voor 3 weken of dagelijks voor 2 weken. Beiden rustig opbouwen natuurlijk.

2 weken on/2off lijkt me het beste. Opbouwen per 20mcg en maximaal 120mcg ivm voorkomen hartproblemen. Maar in meeste gevallen is 40-80mcg voldoende.

Kan me herinneren dat deze vraag al eens is gesteld maar zou me god niet meer weten waar ergens in het topic ik het antwoord terug kan vinden. Hoeveel mg Mast of Primo raad jij aan als je een van deze stoffen kiest, puur als oestrogeen blocker, naast 500mg Test E? En welke van de twee. Primo is meer anabool dan Mast dus veronderstel sowieso Primo, maar hoeveel. Zelf dacht ik aan 2- of 300mg.

• #3.871
Kan me herinneren dat deze vraag al eens is gesteld maar zou me god niet meer weten waar ergens in het topic ik het antwoord terug kan vinden. Hoeveel mg Mast of Primo raad jij aan als je een van deze stoffen kiest, puur als oestrogeen blocker, naast 500mg Test E? En welke van de twee. Primo is meer anabool dan Mast dus veronderstel sowieso Primo, maar hoeveel. Zelf dacht ik aan 2- of 300mg.

200mg mast of primo erbij ;) Mast gaat iets androgener zijn, maar ook minder anabool.

• #3.874
Maar je kan het effect van een oral toch niet nabootsen door een E ester hoger te doseren, hoe moet ik dit zien?

Orals (of korte esters) zorgen voor een hogere piek in het bloed, door je dosering te verhogen doe je hetzelfde.

Ik vind het een onnodig iets omdat je kuur ongeacht de middelen vanaf dag 1 werken. Het duurt gewoon even voor de gewonnen spiermassa voor merkbaar meer kracht zorgt alsook wat je ziet in de spiegel.

• #3.875
  • #3.877
Bedoel je dat de kans bestaat dat de androgene activiteit te hoog gaat zijn tov de oestrogene wanneer je Mast gaat gebruiken?

Die kans is klein gezien het nu ook weer niet een veel grotere androgene activiteit heeft. Maar sommigen die gevoelig zijn aan androgene bijwerkingen kunnen beter voor primo gaan.

Hi,

Nu adviseer je over het algemeen wat lagere doseringen, maar stel (echt super hypothetisch hoor dit:p) iemand gaat 2 gram test/sust zetten (met wat hgh ernaast). Is het A:E ratio wat te hanteren met 500 deca en 750 mast ernaast?:engel:

Cools,
Een maat van me (met teveel geld obviously) wil 2 weken 30mg anavar afwisselen met een maand off en dan weer 2 weken 30mg en dan nog eens herhalen. Massa intresseert hem 0,0 hij wilt puur en alleen kracht. Tis natuurlijk niet optimaal maar kan dit?

• #3.880
Hi,

Nu adviseer je over het algemeen wat lagere doseringen, maar stel (echt super hypothetisch hoor dit:p) iemand gaat 2 gram test/sust zetten (met wat hgh ernaast). Is het A:E ratio wat te hanteren met 500 deca en 750 mast ernaast?:engel:

Ik adviseer geen hoge doseringen, maar als men het toch gebruikt weet ik ook raad mee ;) Maar dit is wel zeer hoog.

Icm hgh is iets moeilijker omdat dit de ratio naar het oestrogene al wat verschuift. En dan nog eens deca erbij maakt het nog moeilijker :p Ook hcg?

Op die dosering test zou ik eigenlijk eens een bloedtest daarvoor moeten zien want de vraag is of er een limiet aan de oestrogeenverhoging zit. Als we veronderstellen van niet dan zou ik denken icm 500 deca dat 750 mast misschien niet voldoende is.

Beste om dit te checken is je vochtbalans omdat oestrogeen hier een groot effect op heeft. En natuurlijk letten op puffy nipples. De dosering mast hierop aanpassen tot het goed is.

Maar in principe als je mast erbij zet op die dosis voor een goede a:e verhouding kan test wat omlaag en moet dat eigenlijk ook.

Ik zou dan 1500mg test - 750 mast - 400 deca doen.

Terug
Naar boven