MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.881
Cools,
Een maat van me (met teveel geld obviously) wil 2 weken 30mg anavar afwisselen met een maand off en dan weer 2 weken 30mg en dan nog eens herhalen. Massa intresseert hem 0,0 hij wilt puur en alleen kracht. Tis natuurlijk niet optimaal maar kan dit?

Dat is vreemd genoeg te doen. Dit heb ik ook al laten testen in het verleden en het werkt, ook voor massa. 1 a 2 maanden rust tussenin is voldoende.

Massa? Hoe dan?
Kracht snap ik nog wel, maar over tijd zal je toch geen massa aanzetten hiermee

• #3.883
Vanaf dag 1 werkt je aas, zelfs bij injects. Afhankelijk van je voeding en training alsook je gevoeligheid zal je op die 2 weken toch wat spiermassa winnen. Zeker omdat dit vooral gerelateerd is aan spierkracht. Natuurlijk geen vocht of vetmassa ;)

Cools, met een test mast kuur zie je vaak dat de test ongeveer 2x zo hoog is als de mast voor goede A:E ratio, is dit ook zo bij hogere dosissen? Bijvoorbeeld 500-200 of 1500-750?

• #3.885
Cools, met een test mast kuur zie je vaak dat de test ongeveer 2x zo hoog is als de mast voor goede A:E ratio, is dit ook zo bij hogere dosissen? Bijvoorbeeld 500-200 of 1500-750?

Dat is ook zo bij hoge dosissen omdat test zelf ook androgeen is en ook nog eens omzet naar DHT wat nog androgener is.

dus als je de helft mast zet als wat je vd test zet, dan zit je vrijwel altijd goed kwa androgene oestrogene ratio?

• #3.887
dus als je de helft mast zet als wat je vd test zet, dan zit je vrijwel altijd goed kwa androgene oestrogene ratio?

Meestal wel zolang je er geen hcg bij zet. Dan zou je test wat moeten verlagen met 150mg en mast iets omhoog met 50mg.

ah okay, thanks!

Ik adviseer geen hoge doseringen, maar als men het toch gebruikt weet ik ook raad mee ;) Maar dit is wel zeer hoog.

Icm hgh is iets moeilijker omdat dit de ratio naar het oestrogene al wat verschuift. En dan nog eens deca erbij maakt het nog moeilijker :p Ook hcg?

Op die dosering test zou ik eigenlijk eens een bloedtest daarvoor moeten zien want de vraag is of er een limiet aan de oestrogeenverhoging zit. Als we veronderstellen van niet dan zou ik denken icm 500 deca dat 750 mast misschien niet voldoende is.

Beste om dit te checken is je vochtbalans omdat oestrogeen hier een groot effect op heeft. En natuurlijk letten op puffy nipples. De dosering mast hierop aanpassen tot het goed is.

Maar in principe als je mast erbij zet op die dosis voor een goede a:e verhouding kan test wat omlaag en moet dat eigenlijk ook.

Ik zou dan 1500mg test - 750 mast - 400 deca doen.

2 gram test + 1 gram mast is ook een optie. Of bovenstaande voorstel. Ga eerst even maandje of 3 off, tegen die tijd houdt ik je op de hoogte ;)

Denk je dat er op een gegeven moment toch meer baat is bij een AI (zo ja, welke)? Ik snap de theorie achter het A:E ratio, maar gaat die vlieger bij alle dosissen op denk je?

• #3.890
2 gram test + 1 gram mast is ook een optie. Of bovenstaande voorstel. Ga eerst even maandje of 3 off, tegen die tijd houdt ik je op de hoogte ;)

Denk je dat er op een gegeven moment toch meer baat is bij een AI (zo ja, welke)? Ik snap de theorie achter het A:E ratio, maar gaat die vlieger bij alle dosissen op denk je?

Bij hogere dosissen zou dat moeilijk worden als oestrogeen ook in verhouding stijgt. Dat is de vraag en zulke doseringen vind je niet terug in onderzoek.

Maar sowieso nooit gewoon toevoegen anders komen je doseringen veel te hoog. Altijd je test iets verlagen omdat je niet aromatiserende aas ook wat anabool is.

Dus als 2 gram test je basis zou zijn dan zou dit 1500mg test icm 750mg mast betekenen ongeveer. Het is altijd wel even uitzoeken welke verhouding voor jou het beste werkt.

Als je 1 gram mast wil gebruiken zou ik max 1250mg test gebruiken.

• #3.892

Uit nieuwsgierigheid, hoe lang ben je ON geweest? Ga je nu nakuren en hoe gaat dat eruit zien? Tel je je nakuur in dit geval ook mee in die 3 maanden OFF? Dus stel je doet nu 6 weken nakuur en dan nog 6 weken off en dan ga je weer ON? Of ga je na je nakuur nog 3 maanden OFF blijven?

Vanwaar deze nieuwsgierigheid? :) de 3 maanden is inclusief nakuur, niet te adviseren dus ;)!!
Ga nog wel bloed laten prikken voor ik on ga dus het kan mogelijk nog langer worden, dit hangt af van me leverwaardes, nierfunctie,schildklier en cholesterol. Deze zijn namelijk allemaal (behalve nierfunctie) buiten de toegestane range.

Doel van off gaan nu is voor mij niet het herstellen van me Axis, maar het herstellen van bovenstaande functies.

ah oke, ik eindig over 2 weken ook mijn kuur van iets meer dan 5 maanden maar wil begin april toch al wel weer ON. Dit zijn dan 4 maanden off inclusief nakuur. Wss een te korte tijd off. Maar was benieuwd hoe jij dat deed maar bij jou gaat t vooral om je leverwaardes etc weer recht te trekken dus niet herstel axis.

Gewoon je bloed prikken man, is het beste. Voor de rest is het anders koffiedik kijken.

jep ga dat wss ook doen rond begin maart, in de hoop toch al weer eerder te kunnen beginnen

Cools denk je dat 4 weken HCG + anavar minder onderdrukkend is dan 4 weken prop + anavar

• #3.900
Terug
Naar boven