MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.081

Had ik nog niet gelezen, interessant. Maar de vraag is of dit ook in vivo gebeurd. Kans is groot dat de affiniteit voor het aromatase enzym stukken groter is waardoor interactie met de androgeenreceptor laag blijft of zelfs niet bestaande.

En dan nog zou er een vrij grote activiteit op de androgeenreceptor moeten zijn om eigen productie te remmen als oestrogeenaanmaak sterk wordt geremd.

Is de gyno is je kuur ontstaan? Indien ja, is dit verergerd in de nakuur of nadien?

Als het na je nakuur verergerd is of zelfs ontstaan is het gewoon afwachten tot je hormoonaanmaak hersteld is. Een lichte dosis aromasin kan werken, maar dit zou hetzelfde probleem kunnen geven weer als je ermee stopt.

De gyno is in de nakuur pas begonnen. Hoeveel aromasin raad je aan eod?

• #4.083
Hoeveel tijd heb je tussen de kuur en nakuur gelaten?

5mg eod zou voldoende moeten zijn. Nolva gaat niet helpen vermoed ik.

thanks man, halfwaarde tijd was 24u dus heb er 2/3 dagen tussen gelaten. Heb de gyno gekregen toen ik de nakuur staakte (clomid). Heb eigenlijk ook vanaf de puberteit altijd al puffy nips gehad. Maar dit is echt een kaiharde knobbel van 1/1,5 cm doorsnee

thanks man, halfwaarde tijd was 24u dus heb er 2/3 dagen tussen gelaten. Heb de gyno gekregen toen ik de nakuur staakte (clomid). Heb eigenlijk ook vanaf de puberteit altijd al puffy nips gehad. Maar dit is echt een kaiharde knobbel van 1/1,5 cm doorsnee

Hoezo had je de nakuur gestaakt als ik vragen mag, vervelende sides?

Cools ik heb een vraag die ik op internet niet kan vinden. Als men een eerste kuur doet en hij krijgt gyno wat is dan het beste om te doen, meteen 25 mg aromasin of gewoon eerst 10 mg nolva iedere dag proberen?

• #4.088

Hoe lang was de kuur?

• #4.089
Cools ik heb een vraag die ik op internet niet kan vinden. Als men een eerste kuur doet en hij krijgt gyno wat is dan het beste om te doen, meteen 25 mg aromasin of gewoon eerst 10 mg nolva iedere dag proberen?

Beste is om een niet aromatiserende aas zoals primo of mast bij je test toe te voegen en dan de verhoudingen aanpassen als je gevoelig bent aan gyno of als het opkomt tijdens de kuur.

Cools hoe denk jij over arofixen in de nakuur? Ik trek de sides van clomid niet zo erg meer na 4 weken op 50 MG.
Waarom 50mg.??? Staat inmiddels al in minstens 10 posts vermeld op dit forum dat je die bijwerkingen niet hebt als je 25mg per dag neemt en dat 25mg per dag genoeg is. En welke sides heb je dan?

Waarom 50mg.??? Staat inmiddels al in minstens 10 posts vermeld op dit forum dat je die bijwerkingen niet hebt als je 25mg per dag neemt en dat 25mg per dag genoeg is. En welke sides heb je dan?

Ik weet dat iedereen hier 25 mg aanraad. Maar er zijn toch ook genoeg onderzoeken waarbij ze meer gebruiken en de resultaten ook beter zijn.
Op buitenlandse fora zie je nergens 25 mg alleen hoger en nog alles door elkaar ook (hcg,clomid,nolva etc.).
En aangezien ik vlug op wil starten en best heel lang heb gekuurd heb ik gekozen voor 50 mg van een grieks hg merk.
Overigens heb ik Clomid ook wel eens op 25 mg genomen en waren de sides hetzelfde.

Sides zijn de gebruikelijke, beetje wazig zicht en wazig gevoel, ook veel dorst gedurende de dag.

Nu na 4 weken ben ik overgestapt naar 20mg Nolva en ik ben van plan dat in ieder geval nog een dag of 10 door te trekken, voel me stukken beter lijkt wel.

Op 25mg clomid/dag had je dan beter 3 weken minimum genomen. Normaal gezien is het 2 weken 50mg.

Nu nog een week pakken op 25mg dan? Slik nu ook nog nolva momenteel. Heb aromasin besteld krijg het deze week wel ergens binnen verwacht ik.

• #4.096
Ik weet dat iedereen hier 25 mg aanraad. Maar er zijn toch ook genoeg onderzoeken waarbij ze meer gebruiken en de resultaten ook beter zijn.
Op buitenlandse fora zie je nergens 25 mg alleen hoger en nog alles door elkaar ook (hcg,clomid,nolva etc.).
En aangezien ik vlug op wil starten en best heel lang heb gekuurd heb ik gekozen voor 50 mg van een grieks hg merk.
Overigens heb ik Clomid ook wel eens op 25 mg genomen en waren de sides hetzelfde.

Sides zijn de gebruikelijke, beetje wazig zicht en wazig gevoel, ook veel dorst gedurende de dag.

Nu na 4 weken ben ik overgestapt naar 20mg Nolva en ik ben van plan dat in ieder geval nog een dag of 10 door te trekken, voel me stukken beter lijkt wel.

Als je 25mg neemt kan je daarom ook beter langer nemen. Het heeft dan wat langer nodig op deze dosis voor goede afgifte van LH en FSH alsook stimulatie van leydig cellen.

HG is trouwens meestal niet betrouwbaarder dan UG. Moet je beetje geluk mee hebben. En op buitenlandse forums doen ze soms maar wat.

Maar als je sides op clomid hebt bij deze dosis en nolva niet kan je beter deze laatste nemen. 10mg nolva is al voldoende zelfs.

• #4.097
Nu nog een week pakken op 25mg dan? Slik nu ook nog nolva momenteel. Heb aromasin besteld krijg het deze week wel ergens binnen verwacht ik.

Je kan gewoon nolva slikken hiervoor. Vraag is of dit nog nodig is voor je eigen aanmaak en of het gaat helpen voor je gyno.

Vreemde is dat het in je nakuur begonnen is. Ik zie ook niet meteen een sterk oestrogeen in je kuur zitten. En clomid is een anti-oestrogeen wat het nog vreemder maakt. Maar alles kan zoals je kan zien.

Hoe is je gyno op nolva?

Cools, ik ben in de zomer van plan om een kuur te nemen met test en tren. Ik ben gyno gevoelig heb ook een kleine gyno. Ik weet dat je tren afraad maar wil dit zelf toch eens ervaren. Kuur wordt 500mg test 400mg tren. Hoeveel mast raad jij aan om hierbij te nemen voor een goede A:E ratio? Ik zat zelf te denken aan 400mg. Kuur wordt dan dus:
1/12 500mg test-e
1/12 400mg mast-e
1/10 400mg tren-e

Mocht ik alsnog gyno krijgen welke middelen werken dan het best om het tegen te gaan? Heb zoiezo nolva en aromasin altijd achter de hand maar schijnt bij sommige tijdens een tren-cycle niet te werken?

• #4.099
Cools, ik ben in de zomer van plan om een kuur te nemen met test en tren. Ik ben gyno gevoelig heb ook een kleine gyno. Ik weet dat je tren afraad maar wil dit zelf toch eens ervaren. Kuur wordt 500mg test 400mg tren. Hoeveel mast raad jij aan om hierbij te nemen voor een goede A:E ratio? Ik zat zelf te denken aan 400mg. Kuur wordt dan dus:
1/12 500mg test-e
1/12 400mg mast-e
1/10 400mg tren-e

Mocht ik alsnog gyno krijgen welke middelen werken dan het best om het tegen te gaan? Heb zoiezo nolva en aromasin altijd achter de hand maar schijnt bij sommige tijdens een tren-cycle niet te werken?

Normaal gezien kan je best test verlagen naar 125-250mg als je 400mg tren zet. Of omgekeerd 500mg test en 200mg tren.

Maar als je de dosissen wil aanhouden zal een hogere dosis masteron inderdaad nodig zijn. 300-400mg had ik ook in gedachten. 200mg is al voldoende voor libido bij deze dosissen, vraag is of dit ook tegen gyno werkt.

Als je alsnog gyno krijgt zou ik test verlagen. Je gaat toch een deel van de anabole werking teniet doen met anti-oestrogeen. Kan je het beter verlagen.

Ik zou 250mg test - 400mg tren - 200 a 300mg mast doen. Mast kan je dan nog verhogen naar 400mg indien gyno opspeelt.

Normaal gezien kan je best test verlagen naar 125-250mg als je 400mg tren zet. Of omgekeerd 500mg test en 200mg tren.

Maar als je de dosissen wil aanhouden zal een hogere dosis masteron inderdaad nodig zijn. 300-400mg had ik ook in gedachten. 200mg is al voldoende voor libido bij deze dosissen, vraag is of dit ook tegen gyno werkt.

Als je alsnog gyno krijgt zou ik test verlagen. Je gaat toch een deel van de anabole werking teniet doen met anti-oestrogeen. Kan je het beter verlagen.

Ik zou 250mg test - 400mg tren - 200 a 300mg mast doen. Mast kan je dan nog verhogen naar 400mg indien gyno opspeelt.

Thx voor je antwoord. Als ik mijn dosissen aan wil houden maar alsnog gyno krijg dan dus zorgen dat er meer mast in verhouding met test komt te staan. dus ofwel mast iets verhogen of test verlagen. Klopt dat?

Terug
Naar boven