XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Ik weet dat iedereen hier 25 mg aanraad. Maar er zijn toch ook genoeg onderzoeken waarbij ze meer gebruiken en de resultaten ook beter zijn.
Op buitenlandse fora zie je nergens 25 mg alleen hoger en nog alles door elkaar ook (hcg,clomid,nolva etc.).
En aangezien ik vlug op wil starten en best heel lang heb gekuurd heb ik gekozen voor 50 mg van een grieks hg merk.
Overigens heb ik Clomid ook wel eens op 25 mg genomen en waren de sides hetzelfde.

Sides zijn de gebruikelijke, beetje wazig zicht en wazig gevoel, ook veel dorst gedurende de dag.

Nu na 4 weken ben ik overgestapt naar 20mg Nolva en ik ben van plan dat in ieder geval nog een dag of 10 door te trekken, voel me stukken beter lijkt wel.
Waar zijn die onderzoeken? Ik heb al een paar keren de onderzoeken gepost die aantoonden dat 25mg clomid per dag voldoende was. Daar heeft lang kuren niets mee te maken. Ik had ook langer dan een jaar gebruikt toen ik daarna 3 maanden clomid genomen heb in combo met mucuna. En op buitenlandse fora vertellen ze nog dikkere zever dan op BB. En al zeker in die Amerikaanse en Engelse bodybuildingfora. De onderzoeken die ik aanhaal (Galen en Cools ook) komen uit pubmed (wetenschappelijke site) en niet uit bodybuilding fora.

Ik ga zeker volgend jaar een deftige nakuur doen want eens in de 2 jaar mag je wel eens degelijk herstellen. Ga dan zeker HG clomid halen en dan moet het wel goed komen. Ik heb ook de laatste 5 weken van men blast/cruise regime zonder test gekuurd (bold/primo) en dat zal er ook geen goed aangedaan hebben denk ik.

Bedankt voor je tijd Cools, ik apprecieer dat echt.

Bold is een prima vervanger van testo hoor:)

Waar zijn die onderzoeken? Ik heb al een paar keren de onderzoeken gepost die aantoonden dat 25mg clomid per dag voldoende was. Daar heeft lang kuren niets mee te maken. Ik had ook langer dan een jaar gebruikt toen ik daarna 3 maanden clomid genomen heb in combo met mucuna. En op buitenlandse fora vertellen ze nog dikkere zever dan op BB. En al zeker in die Amerikaanse en Engelse bodybuildingfora. De onderzoeken die ik aanhaal (Galen en Cools ook) komen uit pubmed (wetenschappelijke site) en niet uit bodybuilding fora.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/de-eeuwige-discussie-nolva-vs-clomid.378295/ Nou hier, er zijn ook wel goede resultaten op 25 mg maar nogmaals ik wil de boel snel op gang hebben dus ik heb wat hoger gedoseerd.
Dat er een hoop bullshit wordt geroepen op buitenlandse fora ben ik zeker ook met je eens.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/de-eeuwige-discussie-nolva-vs-clomid.378295/ Nou hier, er zijn ook wel goede resultaten op 25 mg maar nogmaals ik wil de boel snel op gang hebben dus ik heb wat hoger gedoseerd.
Dat er een hoop bullshit wordt geroepen op buitenlandse fora ben ik zeker ook met je eens.
Wie zegt dat je daarmee de boel sneller op gang gaat hebben? In jouw situatie is het een kwestie van lang genoeg nemen en dan gaat die 50mg per dag geen verschil maken met 25mg per dag om te herstellen. Enkel de kans op bijwerkingen wordt een stuk groter.

Wie zegt dat je daarmee de boel sneller op gang gaat hebben? In jouw situatie is het een kwestie van lang genoeg nemen en dan gaat die 50mg per dag geen verschil maken met 25mg per dag om te herstellen. Enkel de kans op bijwerkingen wordt een stuk groter.

Okee, persoonlijk had ik die bijwerkingen ook op 25 mg. Echt beroerd. Nu op Nolva is het veel minder.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.126
Bold is een prima vervanger van testo hoor:)

Hoe kan bold een goede vervanger voor test zijn? Het zet niet om naar DHT, maar DHN (dihydroboldenone) en zet beperkter om naar oestrogeen. Ook is zijn eigen androgene activiteit niet gelijk aan testosteron.

Als het een prima vervanger was, zou het ook even anabool zijn lijkt me.

Hoe kan bold een goede vervanger voor test zijn? Het zet niet om naar DHT, maar DHN (dihydroboldenone) en zet beperkter om naar oestrogeen. Ook is zijn eigen androgene activiteit niet gelijk aan testosteron.

Als het een prima vervanger was, zou het ook even anabool zijn lijkt me.

Doelde meer op de laatste 5 weken. x aantal bold staat gelijk aan x aantal testo, right? Nee raad idd niet aan constant bold ipv test te nemen nee;)

• #4.128
Okee, persoonlijk had ik die bijwerkingen ook op 25 mg. Echt beroerd. Nu op Nolva is het veel minder.

Gewoon nolva dan ;) 10mg zou even sterk moeten zijn dan 50mg clomid (zelfs iets sterker). Dus zou geen 20mg standaard doen. Is ook afkomstig van onderzoeken op vrouwen die dosis.

• #4.129
Doelde meer op de laatste 5 weken. x aantal bold staat gelijk aan x aantal testo, right? Nee raad idd niet aan constant bold ipv test te nemen nee;)

Ah, dus je bedoeld een hogere dosis bold tov test? Dat zou wel eens kunnen, vraag is welke dosis bv. gelijk is aan 250mg test. Hangt wat af van de androgene activiteit van DHN en bold zelf alsook de anabole werking (liefst). Maar dan kan je beter test zetten volgens mij :p

Ah, dus je bedoeld een hogere dosis bold tov test? Dat zou wel eens kunnen, vraag is welke dosis bv. gelijk is aan 250mg test. Hangt wat af van de androgene activiteit van DHN en bold zelf alsook de anabole werking (liefst). Maar dan kan je beter test zetten volgens mij :p

Ja zoiets doen ze alleen vlak voor de wedstrijd. dacht dat 600 bold 250 testo was oid..

• #4.131
Wat is de meerwaarde van bold voor een wedstrijd? Ik zou voorkeur geven aan middelen zoals primo, mast en test p.

Niet alleen bold hoor. Tren + bold voor zieke vasculariteit + 3D look. Mast voor de dunne huid. uiteraard gh dr ook bij

• #4.133
Hey cools, 1 van jouw kuurtjes is test-deca 250-200.
Zorgt dit wel voor een goede A:E balans? Of kun je hier beter ook nog mast bijpakken? Zoja, hoeveel?

Verder zat ik zo is te rekenen en zag dat je ana kuur 2 kilo pakt in een maand met minimaal 2 maand herstel. En test-primo 3 kilo in anderhalve maand met minimaal 3 maanden herstel.
Anavar only 2 kg - 3 maanden
Test-primo 3 kg -4.5 maand
Kan ik hieruit opmaken dat je beter constant ana kuurtjes kan doen ( in theorie) ?

Alvast bedankt!!

• #4.135
Hey cools, 1 van jouw kuurtjes is test-deca 250-200.
Zorgt dit wel voor een goede A:E balans? Of kun je hier beter ook nog mast bijpakken? Zoja, hoeveel?

Verder zat ik zo is te rekenen en zag dat je ana kuur 2 kilo pakt in een maand met minimaal 2 maand herstel. En test-primo 3 kilo in anderhalve maand met minimaal 3 maanden herstel.
Anavar only 2 kg - 3 maanden
Test-primo 3 kg -4.5 maand
Kan ik hieruit opmaken dat je beter constant ana kuurtjes kan doen ( in theorie) ?

Alvast bedankt!!

Dat zorgt voor eens iets hoger oestrogeen tot androgeen, maar geeft daarom ook meer winst. Maar op deze dosis is het nog beperkt waardoor bij meesten oestrogene bijwerkingen uitblijven. Voor gevoelige personen beste test wat lager en primo of mast in de plaats.

Die 2kg bij anavar kuur is gemiddeld. Kan altijd wat meer of minder zijn, zelfde voor test-primo. Constant anavar heeft als nadeel dat het een oral blijft en je oestrogeen laag komt tijdens gebruik. Maar af en toe een anavar kuur is te doen.

Dat zorgt voor eens iets hoger oestrogeen tot androgeen, maar geeft daarom ook meer winst. Maar op deze dosis is het nog beperkt waardoor bij meesten oestrogene bijwerkingen uitblijven. Voor gevoelige personen beste test wat lager en primo of mast in de plaats.

Die 2kg bij anavar kuur is gemiddeld. Kan altijd wat meer of minder zijn, zelfde voor test-primo. Constant anavar heeft als nadeel dat het een oral blijft en je oestrogeen laag komt tijdens gebruik. Maar af en toe een anavar kuur is te doen.
Ik zit nu in mn tweede week van 250 test en 250 deca pw. Daarnaast zet ik 2x 500 IU HcG. Test zet ik 9 weken en deca 8. Ik kuur na met Clomid (zit nog ff te twijfelen tussen 25 of 50 mg pd, jij tips Cools?). Maar als je wilt kan ik de resultaten doorsturen naar je als ik klaar ben. Ik meet en weeg alles helemaal op elke week (doe ik al jaren) dus resultaten kloppen iig.

• #4.137
Ik zit nu in mn tweede week van 250 test en 250 deca pw. Daarnaast zet ik 2x 500 IU HcG. Test zet ik 9 weken en deca 8. Ik kuur na met Clomid (zit nog ff te twijfelen tussen 25 of 50 mg pd, jij tips Cools?). Maar als je wilt kan ik de resultaten doorsturen naar je als ik klaar ben. Ik meet en weeg alles helemaal op elke week (doe ik al jaren) dus resultaten kloppen iig.

Hou er rekening mee dat 500iu hcg 2x/week ongeveer gelijk is aan 125mg test/week. Maar met hoger oestrogeen door verhoogde aromatisatie.

Ik zou deca verlagen naar 200mg en test naar 125mg. Als je geen last hebt van oestrogene bijwerkingen kan de dosis wel.

Ik zou gewoon 2 weken 50mg clomid doen. Als je langer neemt 25mg.

Hou er rekening mee dat 500iu hcg 2x/week ongeveer gelijk is aan 125mg test/week.
Lijkt mij toch gewoon een veronderstelling en zeer simplistisch. Ik denk niet dat je dat kan bepalen en dat dit ook afhangt van persoon tot persoon en dat elke situatie verschillend is. Tijdens een kuur, na een kuur, lange of korte kuur, wanneer je niet gebruikt, en nog verschillende situaties... Allemaal verschillende situaties waar dit heel verschillend zal zijn.

Zou kunnen werken. Ik vind persoonlijk degene met de mooiste look die op primo of mast en test zitten.
Hoe zou jouw kuur er dan naar wedstrijd toe uit zien, zeg maar laatste zeg weken, en qua dosis?
Zal zeker stuk lager zijn en anders zijn dan op dit moment de atleten gebruiken denk ik

• #4.140
Lijkt mij toch gewoon een veronderstelling en zeer simplistisch. Ik denk niet dat je dat kan bepalen en dat dit ook afhangt van persoon tot persoon en dat elke situatie verschillend is. Tijdens een kuur, na een kuur, lange of korte kuur, wanneer je niet gebruikt, en nog verschillende situaties... Allemaal verschillende situaties waar dit heel verschillend zal zijn.

Ongeveer skydirk. Door onderzoek te lezen kan je dat bepalen.

Normaal gezien zou het niet mogen uitmaken of je kuurt. Als de dosis hcg gelijkmatig blijft en sowieso door gevoeliger worden van de receptoren zal dit een vrij gelijke testosteron waarde geven. Natuurlijk al afhankelijk van je LH receptor gevoeligheid en voor oestrogeen aromatase enzym activiteit.

Sowieso moet je ook rekening houden met de sterkere stijging in oestrogeen tov testosteron.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven