AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hoezo zou je dat eigenlijk willen? Kijk als je voor lange tijd elke dag IM moet injecteren kan ik het wel enigszins begrijpen. Maar voor 2 prikjes van 1ml per keer in de week zou ik gewoon IM zetten.
Zap ik moet al jaren gel smeren wegens verweideren van 1 testikel na zaadbalkanker, vandaar deze vraag, aangezien ik ook flink train en weer een beetje in oude vorm wil terug komen.
Eigen test producti is erg laag 7,6

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.062
Even buiten het feit om of het wel of niet kan ( im. of subc. ) hoe gaat het lichaam er mee om? Komt het ook in het systeem? Hoe wordt het opgenomen?
Dan is het misschien mogelijk om 1ml testE en 1ml deca om en om te zetten subc.
Dit in plaats van smeren androgel, wat ik al een lange tijd moet doen

Ik zou max 0,5ml per injectiespot zetten.

Wordt ongeveer zelfde opgenomen als IM, dus langzaam vanuit de depot komt het vrij.

Maar dan wel aspireren lijkt me? Anders injecteer je misschien olie in bv een ader die in je buik zit, is wat anders dan bac. water

Even buiten het feit om of het wel of niet kan ( im. of subc. ) hoe gaat het lichaam er mee om? Komt het ook in het systeem? Hoe wordt het opgenomen?
Dan is het misschien mogelijk om 1ml testE en 1ml deca om en om te zetten subc.
Dit in plaats van smeren androgel, wat ik al een lange tijd moet doen
1ml testosteron enanthaat per keer subcutaan? Vergeet het. Ik heb het ook ooit gedaan maar geen twee keer. Zit je een hele tijd met een dikke knobbel. Lees je de vorige berichten wel?

Mast doet het even goed en is nog eens anaboler.

Zie niet in hoe b6 tegen prolactine gaat werken gezien het ook de aanmaak van serotonine bevorderd. Caber kan, maar preventief raad ik het niet aan. L-dopa uit mucuna pruriens is ook een optie, is wel anti-oestrogeen dopamine verhogende middelen.

Hoeveel van die Mucuna Pruriens per dag?

Heb deze: http://www.vitaminesperpost.nl/Mucuna-pruriens.html

Mucuna pruriens extract (gestandariseerd op 15% werkzame stoffen) 400mg

• #4.067
400mg 1 tot 2x/dag is voldoende.

1ml testosteron enanthaat per keer subcutaan? Vergeet het. Ik heb het ook ooit gedaan maar geen twee keer. Zit je een hele tijd met een dikke knobbel. Lees je de vorige berichten wel?
Sky, ik heb het nu gelezen, eroverheen gekeken

@Cools wat is jou bekent over de invloed van Intermittent Fasting (16\8) en Stevia (1-6 steviazoetjes per dag) op testosteron?

IF zou juist mogelijk positief werken en over stevia kan ik alleen een studie vinden welke aantoont dat het idd testosteron bij ratten verlaagt. Bij mensen is er voor zover ik weet niets aangetoond.

Zoals je merkt ben ik nog zoekende hehe ;p.

Cools hoe denk jij over arofixen in de nakuur? Ik trek de sides van clomid niet zo erg meer na 4 weken op 50 MG.

Yo Mr. Cools,

Ik heb afgelopen woensdag mijn laatste inject test cyp gezet, na hoeveel dagen precies moet ik bij deze ester beginnen aan mijn nakuur? Daarnaast nog een ander vraagje, ik kreeg halverwege de kuur last van oestrogenen bijwerkingen en heb dus aromasin genomen (5mg ed). Is het verstandig om dit tijdens de nakuur mee te laten lopen?

Alvast bedankt

• #4.074
IF zou juist mogelijk positief werken en over stevia kan ik alleen een studie vinden welke aantoont dat het idd testosteron bij ratten verlaagt. Bij mensen is er voor zover ik weet niets aangetoond.

Zoals je merkt ben ik nog zoekende hehe ;p.

Ook op ratten :p

Intermittent fasting dietary restriction regimen negatively influences reproduction in young rats: a study of hypothalamo-hypophysial-gonadal axis.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23382817

• #4.075
Cools hoe denk jij over arofixen in de nakuur? Ik trek de sides van clomid niet zo erg meer na 4 weken op 50 MG.

Bij 4 weken clomid kan je best 25mg/dag nemen. Dit zal je sides beperken. Aroxifen is een optie, maar moeilijk te doseren. Je wil geen te laag oestrogeen.

• #4.076
Yo Mr. Cools,

Ik heb afgelopen woensdag mijn laatste inject test cyp gezet, na hoeveel dagen precies moet ik bij deze ester beginnen aan mijn nakuur? Daarnaast nog een ander vraagje, ik kreeg halverwege de kuur last van oestrogenen bijwerkingen en heb dus aromasin genomen (5mg ed). Is het verstandig om dit tijdens de nakuur mee te laten lopen?

Alvast bedankt

12 dagen na laatste inject kan je nakuur beginnen. Is maar ietsjes langer dan enanthaat.

Tijdens de nakuur zou ik geen aromasin nemen omdat je oestrogeen dan te laag kan komen. Het werkt natuurlijk anders dan nolva of clomid maar een te laag vrij oestrogeen door aromasin zou interactie met de oestrogeenreceptor nog verder kunnen beperken.

hey cools ,

Ik heb een vraagje ben nu 1e week na mn nakuur en heb nu een gyno (4 dagen). Slik nu 20mg nolvadex ed. Zou het nog nut hebben om aromasin te slikken en zoja hoeveel?

Gebruikte middelen:
LGD, MK677, S4 en 2 weken rad140. Nakuur 2 weken clomid op 25mg ed.

Mvg,

12 dagen na laatste inject kan je nakuur beginnen. Is maar ietsjes langer dan enanthaat.

Tijdens de nakuur zou ik geen aromasin nemen omdat je oestrogeen dan te laag kan komen. Het werkt natuurlijk anders dan nolva of clomid maar een te laag vrij oestrogeen door aromasin zou interactie met de oestrogeenreceptor nog verder kunnen beperken.

Ik las net dit:

http://www.ergogenics.org/antioestrogeen-exemestane-heeft-androgene-werking.html

Ga eens kappen met IF. Heb het idee dat de voortdurende kou, met name handen en voeten en lage T best wel eens te maken kunnen hebben met het vasten.

Vaak ben ik al 8-9u wakker alvorens k me eerste meal pas pak. Misschien kan m'n lichaam dat op den duur niet meer handelen ofzo, om geen voedingstoffen binnen te krijgen voor redelijk lange tijd. Alsof alles stil valt\op zijn gat ligt atm. Lijkt me sterk dat het in me lichaam zelf zit heb hier nooit eerder last van gehad. Moet haast wel iets extern zijn. Lijkt me dat het anders vanaf de geboorte al moest zijn ipv sinds een halfjaar. Ook probs om m'n vriend op sterkte te houden, weinig cum enz.

Was van zins snel weer bloed te gaan prikken maar gezien ik geen vooruitgang heb gemaakt afgelopen 1-2 maand heeft dat imo geen nut. Ik wacht nog 3 maanden, hoop dat dit me eindelijk van dat gekloot af helpt.

Je ziet een uitslag voorbij komen, volgend jaar :D

• #4.080
hey cools ,

Ik heb een vraagje ben nu 1e week na mn nakuur en heb nu een gyno (4 dagen). Slik nu 20mg nolvadex ed. Zou het nog nut hebben om aromasin te slikken en zoja hoeveel?

Gebruikte middelen:
LGD, MK677, S4 en 2 weken rad140. Nakuur 2 weken clomid op 25mg ed.

Mvg,

Is de gyno is je kuur ontstaan? Indien ja, is dit verergerd in de nakuur of nadien?

Als het na je nakuur verergerd is of zelfs ontstaan is het gewoon afwachten tot je hormoonaanmaak hersteld is. Een lichte dosis aromasin kan werken, maar dit zou hetzelfde probleem kunnen geven weer als je ermee stopt.

Terug
Naar boven