MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.141
Hoe zou jouw kuur er dan naar wedstrijd toe uit zien, zeg maar laatste zeg weken, en qua dosis?
Zal zeker stuk lager zijn en anders zijn dan op dit moment de atleten gebruiken denk ik

Stukje, maar daarom niet minder goed ;)

Test p 50mg eod - mast p 50mg eod - 200mg primo ew

@Cools

Ik ben nu in mijn 8e week test E 500mg, en in het begin van mijn kuur waren mijn puffy nipples verminderd (had die al van voor de kuur).
Nu zijn deze echter weer toegenomen. Geen knobbeltje te voelen oid.

Is het aangeraden nu tamoxifen te starten (clomifeen niet ter beschikking), of is het ook mogelijk dat dat gewoon vochtophoping is? Ben net meer carbs gaan eten dus dacht dat het misschien daaraan kon liggen.

Alvast Bedankt!

@Cools

Ik ben nu in mijn 8e week test E 500mg, en in het begin van mijn kuur waren mijn puffy nipples verminderd (had die al van voor de kuur).

Is het aangeraden nu tamoxifen te starten (clomifeen niet ter beschikking), of is het ook mogelijk dat dat gewoon vochtophoping is? Ben net meer carbs gaan eten dus dacht dat het misschien daaraan kon liggen.

Alvast Bedankt!
Zolang het nog geen knobbeltje is even opzij laten staan, het zal zeker je gainz in de weg zitten. Pas als je echt wat voelt wat doen, kan idd ook gewoon wat vocht/vet zijn.

Je wordt altijd een stuk minder zeker van je kennis wanneer dingen met jouw lichaam gebeuren. Tip voor de toekomst ;)

Dat zeker, maar ik weet toch wel de belangrijkste dingen voor dan. Onder andere met gyno, hoe alles werkt etc. Minder aromatisering = minder gainz dus pas een AI pakken als je echt wat hebt(een knobbeltje/schijfje voelt). Gezien er genoeg mensen puffy/gevoelige nips krijgen maar geen gyno. Zou zonde zijn om te denken dat je daardoor gevoelig bent voor gyno en dan altijd een AI neemt en je gains deels blokkeert terwijl het niet eens nodig was geweest.

Maar je kunt nooit genoeg weten, leer dagelijks nog wel weer wat nieuws. En alleen nog wat persoonlijke ervaring, maar dat komt nog wel:D.

Dat zeker, maar ik weet toch wel de belangrijkste dingen voor dan. Onder andere met gyno, hoe alles werkt etc. Minder aromatisering = minder gainz dus pas een AI pakken als je echt wat hebt(een knobbeltje/schijfje voelt). Gezien er genoeg mensen puffy/gevoelige nips krijgen maar geen gyno. Zou zonde zijn om te denken dat je daardoor gevoelig bent voor gyno en dan altijd een AI neemt en je gains deels blokkeert terwijl het niet eens nodig was geweest.

Maar je kunt nooit genoeg weten, leer dagelijks nog wel weer wat nieuws. En alleen nog wat persoonlijke ervaring, maar dat komt nog wel:D.

Ik ben gevoelig voor gyno want het zit er nog sinds de pubertijd. De puffyness was echter weggetrokken nu plots. Hoe alles werkt weet ik ook, maar geloof me, als je plots een festival kan planten onder je tepel gaat het je echt niet boeien dat je wat minder gains maakt, het enige wat je dan boeit is hoe je die lelijke t**ten wegkrijgt :roflol:

Ik ben gevoelig voor gyno want het zit er nog sinds de pubertijd. De puffyness was echter weggetrokken nu plots. Hoe alles werkt weet ik ook, maar geloof me, als je plots een festival kan planten onder je tepel gaat het je echt niet boeien dat je wat minder gains maakt, het enige wat je dan boeit is hoe je die lelijke t**ten wegkrijgt :roflol:

Maar dan heb je ook gyno. Hij heeft alleen nog last van puffy nips, en dat zie ik toch wel vaak langskomen bij test E kuurtjes. Om daarvoor altijd een AI mee te latenlopen is dan weer zonde:p. Gewoon lekker dik bulken, een beetje vocht en vet hoort dr bij.

• #4.150
@Cools

Alvast Bedankt!

Ik zou nog even wachten. Kan inderdaad door carb verhoging zijn. Als het verergerd raad ik normaal gezien mast of primo erbij en test iets lager. Maar als je alleen nolva hebt zou ik 10mg eod nemen.

@Cools

Heb van de doc minocyclin EG (tetracyclines) antibioticum gekregen tegen acne vulgaris tijdens mijn kuur.
Het gaat vaak de ronde dat antibiotica je gains zwaar inhiberen, klopt dat?

• #4.155
@Cools

Heb van de doc minocyclin EG (tetracyclines) antibioticum gekregen tegen acne vulgaris tijdens mijn kuur.
Het gaat vaak de ronde dat antibiotica je gains zwaar inhiberen, klopt dat?

Kan geen kwaad voor je gains vermoed ik, raad wel aan een probiotica tijdens te nemen. Ik ga het eens nachecken.

Geen vreemde vraag gezien verschillende antibiotica effect hebben op bepaalde hormonen. Of het voor je acne gaat werken is een vraag. Er zijn resistentie tegen een van de veroorzakende bacteriën gemeld (Propionibacterium acnes), maar vooral in de VS. Maar dat zou betekenen dat je aas een immuunsysteem verlagend effect heeft, wat ook mogelijk is, waardoor de bacteriën acne kunnen veroorzaken. Dit is sowieso dan ook hormoon gerelateerd.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10708666

http://www.joponline.org/doi/abs/10.1902/jop.2002.73.6.585

Ben nog niet zeker maar het zou wel eens je omzetting naar DHT en andere metabolieten kunnen verhogen. Alsook een anabool effect op aanhechtingen en botten. Vraag is hoe het met je spieren zit. Tijdens aas gebruik zou ik me niet veel zorgen maken alsook korte duur van inname buiten een kuur zal minimale effecten opleveren als het katabool is.

Zo te zien zijn er mogelijke nadelen verbonden aan die pro-anabole werking op de aanhechtingen en botten door inhibitie van bepaalde matrix metalloproteinases (MMPs) zoals collagenases (tetracyclines staan hier bekend om). Proliferatie en migratie van gladde spiercellen kan geremd worden.

Dit zou nadelig voorbepaalde organen kunnen zijn zoals lever alsook je maag.

Negatieve effecten op het dwarsgestreept spierweefsel (skeletspieren, wat je groter wil) heb ik nog niet kunnen vinden, maar het is dus mogelijk gezien deze MMPs ook instaan voor de skeletspieren.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2802742/

Laatst bewerkt:
Antibiotica en met name deze tetracyclines zouden blijkbaar anti-anabole werkingen hebben.
Wil ik toch eens weten waar je dat gelezen hebt. Ik zou echt niet weten waarom. En indien het katabool zou zijn, zal het zo miniem zijn dat het tijdens een kuur zeker geen invloed zal hebben vermits je dan in een anabole fase zit die veel sterker is.

Cools, wat vind je van epistane? Zou hoog anabool en laag androgeen zijn. Geen omzetting naar oestrogeen.

Vraag mij dan ook af hoe het met epi zit met A:E ratio?

Ik las iets over estrogen rebound na stoppen van epi?

Zou ik ook wel eens willen weten ;-)

• #4.159
Cools, wat vind je van epistane? Zou hoog anabool en laag androgeen zijn. Geen omzetting naar oestrogeen.

Vraag mij dan ook af hoe het met epi zit met A:E ratio?

Ik las iets over estrogen rebound na stoppen van epi?

Geen omzetting naar oestrogeen en toch sterke onderdrukking en kans op gyno volgens gebruikerservaringen. Slecht onderzocht middel, dus de moeite niet waard. Anavar is zeker een vele malen betere keuze.

Geen omzetting naar oestrogeen en toch sterke onderdrukking en kans op gyno volgens gebruikerservaringen. Slecht onderzocht middel, dus de moeite niet waard. Anavar is zeker een vele malen betere keuze.

Wat ik zo begreep was de kans op gyno door estrogen rebound.

Als je toch Voor epi zou kiezen zou het dan goed zijn op test ernaar te zetten voor betere ratio en ook voor je gewrichten. Epi zou je gewrichten uitdrogen.

Tja Anavar, de laatste (en eerste) keer dat ik dat had deed het niet veel (NL UG lab)l. Als je al echte Anavar kunt krijgen is het rete duur helaas.

Terug
Naar boven