AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.181
Het gekke van deze epi is dat het juist niet androgeen zou zijn. Beetje apart: het aromatiseert niet en het is niet androgeen. Hoog anabool en laag androgeen. Beetje zoals deca alleen dan zonder aromatisering?

Vraag is waar is dat onderzoek dat dit bevestigd :P

• #4.182
@Cools

hehe hier ben ik weer. Testosteron moet volgens bloedtests gemeten worden om 8u smorgens omdat die dan het hoogste is. Nu heb ik tijdens mijn kuur mijn testo laten meten om 17u in week 8 aan 500mg test E. Enig idee welke waarde ik kan verwachten?

Ik hoop namelijk adhv de resultaatwaarde te kunnen afleiden of mijn huidige vial real was.

Gewoon door de dag laten meten. Dat 's morgens hoogste is heb je door de dag niets aan ;) En zo groot is het verschil meestal niet.

Als je aas gebruikt maakt het al helemaal niet uit wanneer je meet. Je bloedwaarde zal door de hele dag heen ongeveer gelijkend zijn.

Net daarom dat ik wil weten welke waarden ik kan verwachten TEGENOVER de normale natuurlijke waarden rond die tijdstippen, want de dokter gaat die uiteraard proberen te vergelijken met natuurlijke waarden.
De anti-anabole werking gaat niet wegvallen, zoals cools al heeft gezegd, en dat is belangrijke kennis.

Als je gaat beginnen met :

Hoef ik geen antwoorden van je.
Als ik jouw eerste reactie lees, heb je het nog altijd niet begrepen. Als je kuurt heb je 's morgens dezelfde waarde als 's avonds. Je moet dus geen andere waarde verwachten dan indien je je bloed 's avonds laat nemen. En wat die katabole werking betreft, weet ik wel heel zeker dat die volledig wegvalt wanneer je kuurt. Cools zal mij dat niet tegenspreken. Die valt al weg door een zeer lichte anabole toevoeging. Weet je welke dosis anabolica of groeihormoon iemand krijgt die kanker of aids heeft om de anti-anabole werking tegen te gaan? een zeer lichte dosis. We spreken dan van 50mg primo of deca per week. En wees er maar zeker van dat die personen in een veel grotere catabole fase zitten dan iemand die antibiotica moet nemen.

Als ik jouw eerste reactie lees, heb je het nog altijd niet begrepen. Als je kuurt heb je 's morgens dezelfde waarde als 's avonds. Je moet dus geen andere waarde verwachten dan indien je je bloed 's avonds laat nemen. En wat die katabole werking betreft, weet ik wel heel zeker dat die volledig wegvalt wanneer je kuurt. Cools zal mij dat niet tegenspreken. Die valt al weg door een zeer lichte anabole toevoeging. Weet je welke dosis anabolica of groeihormoon iemand krijgt die kanker of aids heeft om de anti-anabole werking tegen te gaan? een zeer lichte dosis. We spreken dan van 50mg primo of deca per week. En wees er maar zeker van dat die personen in een veel grotere catabole fase zitten dan iemand die antibiotica moet nemen.

Daar gaat het ook niet om. Ik wou weten welke waarde ik zou kunnen verwachten, en welke een natuurlijke waarde smorgens en savonds is.

• #4.189
  • #4.190

Buiten dit artikel is er niet veel van onderzoek te vinden.

De krijg in niet te pakken.
Effects of 2alpha, 3alpha-epithio-5alpha-androstan-17beta-ol (epitiostanol) on hypothalamo-pituitary-gonadal axis in humans

Maar 9% lager androgeen dan testosteron staat in het artikel. Dus icm ontbreken van aromatisatie is het vrij androgeen vermoedelijk. Ook lees ik dat het gebruikt kan worden om eigen aanmaak te remmen bij kanker.

Sowieso vraag ik mij altikd af hoe goed die onderzoeken zijn van de jaren 60. Is al ruim 50 jaar geleden. Toen dachten ze ook nog dat roken gezond was ;)

Vreemd dat mensen met kanker een lichte dosering anabolen krijgen want anabolen stimuleren toch de kanker groei?

Hallo Cools:

Ik heb nog een vraagje over de combo Test/Primo

-Heeft het zin om primo erbij te nemen als het vetpercentage 17% is?
-Primo heeft weinig anabolische waarde op die dosering die je voorstelt (200-300). Alleen maar een anti oestrogeen effect dus?
-Je adiveert Test 250mg per week. Wat is de meerwaarde van Test 300 mg over 6 weken?

Bedankt weer!

• #4.195
Sowieso vraag ik mij altikd af hoe goed die onderzoeken zijn van de jaren 60. Is al ruim 50 jaar geleden. Toen dachten ze ook nog dat roken gezond was ;)

Hangt allemaal van de opzet af. Sommige onderzoeken zijn bruikbaar of deels.

Het is moeilijk te bepalen hoe androgeen of anabool een middel is via onderzoeken op ratten of muizen alleen. Meestal kijken ze naar de kringspier (groei) voor de anabole werking en naar de prostaat voor de androgene. En dat is in de praktijk bij mensen anders liggen.

• #4.196
Vreemd dat mensen met kanker een lichte dosering anabolen krijgen want anabolen stimuleren toch de kanker groei?

Vroeger deden ze zo een dingen wel eens :p De gedachte erachter is dit bij vrouwen toe te passen die oestrogeen gevoelige tumoren hebben. Om dat zo de eigen aanmaak van oestrogeen te verminderen of stil te leggen.

Nu hebben ze nolvadex bv, en andere anti-oestrogenen hiervoor. Minder kans op androgene bijwerkingen.

• #4.197
Hallo Cools:

Ik heb nog een vraagje over de combo Test/Primo

-Heeft het zin om primo erbij te nemen als het vetpercentage 17% is?
-Primo heeft weinig anabolische waarde op die dosering die je voorstelt (200-300). Alleen maar een anti oestrogeen effect dus?
-Je adiveert Test 250mg per week. Wat is de meerwaarde van Test 300 mg over 6 weken?

Bedankt weer!

Zeker, androgenen kunnen lipolyse verhogen (vetverbranding) en oestrogenen lipogenesis (vetaanmaak/groei, opslag).

Dus een niet -aromatiserend androgeen heeft zeker een toegevoegde waarde op hoger vetpercentage. Je wil test dan wel laag houden op bv een minimum van 125-150mg/week bv.

Primobolan heeft ook een anabolische waarde. Bv gemiddeld resultaat van een primo-test kuur op 250-250 is 3kg. En bij 250mg test e only is dit 2kg.

Test 300 gaat vooral meer vocht geven en op hoger vet% nadelig kunnen werken ivm omzetting naar oestrogeen en dus vetopslag maar ook spiergroei. Dus ik stel voor 125mg test - 350mg primo op hogere vetpercentages.

Zeker, androgenen kunnen lipolyse verhogen (vetverbranding) en oestrogenen lipogenesis (vetaanmaak/groei, opslag).

Dus een niet -aromatiserend androgeen heeft zeker een toegevoegde waarde op hoger vetpercentage. Je wil test dan wel laag houden op bv een minimum van 125-150mg/week bv.

Primobolan heeft ook een anabolische waarde. Bv gemiddeld resultaat van een primo-test kuur op 250-250 is 3kg. En bij 250mg test e only is dit 2kg.

Test 300 gaat vooral meer vocht geven en op hoger vet% nadelig kunnen werken ivm omzetting naar oestrogeen en dus vetopslag maar ook spiergroei. Dus ik stel voor 125mg test - 350mg primo op hogere vetpercentages.

Dank je Cools maar ik denk dat 125 mg test plus 350 primo weinig massa aanzet.Mischien beter eerst cutten naar 12% en dan Test 300 plus Primo 300?

Vroeger deden ze zo een dingen wel eens :p De gedachte erachter is dit bij vrouwen toe te passen die oestrogeen gevoelige tumoren hebben. Om dat zo de eigen aanmaak van oestrogeen te verminderen of stil te leggen.

Nu hebben ze nolvadex bv, en andere anti-oestrogenen hiervoor. Minder kans op androgene bijwerkingen.

Oke. want bij mannen met een tumor kan ik het me niet voorstellen eigenlijk

• #4.200
Dank je Cools maar ik denk dat 125 mg test plus 350 primo weinig massa aanzet.Mischien beter eerst cutten naar 12% en dan Test 300 plus Primo 300?

Spiermassa wil je hebben, vetmassa wil je niet extra en vocht zal je verliezen. Voor iemand met hoger vet% (als dit correct is gemeten met huidplooimeter) is dit de enige optie. Of eerst cutten inderdaad, maar dan verlies je ook weer wat spiermassa.

Terug
Naar boven