AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.241
Cools, is het zo dat je bloedwaardes (testosteron) heel hoog kunnen stijgen in je nakuur?
Ik lees op veel US boards (voor wat het waard is) dat er mensen zijn die op nolva/clomid op mega hoge waardes uitkomen.
En na het stoppen met de pct dan weer heel erg terugvallen.
Verder is er weinig over bekend of te lezen lijkt wel.

Dat is afhankelijk van de reactie van je hypothalamus en daarop je hypofyse. Daarvoor dient het ook om je hypofyse sneller terug aan te zetten om LH en FSH te produceren.

Als je stopt valt die stimulatie weg door terug vrij komen van je receptoren. Afhankelijk van je oestrogeenproductie zal dit voor de een erger zijn dan de ander. Je lichaam moet dan de weken/maanden nadien zelf terug in evenwicht komen.

• #4.242
Hoi Cools,

ik heb net de uitslag van mijn bloedonderzoek gehad. Ik denk dat deze niet 100% compleet is maar onderstaande waarden zijn gemeten. Ik weet ook niet precies wat alle deze afkortingen betekenen.

Kun jij beoordelen hoe deze zijn?

TSH: 1.5
Vrije t4: 11.1
T3: 1 (is aan lage kant)
Cortisol: 0.29
Prolactine: 0.16
Testosteron: 7.2
LH: 1.9
FSH: 4.5
Oestradiol: 0.1
Progesteron: <0.6

Dit is 1,5 maand na mijn nakuur met 3 x 1500IU hcg en 3 weken 50m clomid en 2 weken 25mg. Kuur was 7-8 maanden on met 2x blast en 1 x cruise.

Als er waarden zijn die je mist, dan hoor ik graag welke precies.

Toevallig tren gebruikt? Kan je lage t3 verklaren.

Voor de rest ziet het er goed uit 1,5 maand na de nakuur. Je test moet nog stijgen natuurlijk, binnen 3 tot 6 maanden nog eens meten.

Toevallig tren gebruikt? Kan je lage t3 verklaren.

Voor de rest ziet het er goed uit 1,5 maand na de nakuur. Je test moet nog stijgen natuurlijk, binnen 3 tot 6 maanden nog eens meten.

Ja inderdaad tren maar laatste 4 weken van de blast al niet meer.

Is ook gemeten tijdens roa gebruik.

LH is volgens mij wel aan de lage kant?

SHBG? was ook handig geweest om te
Meten, toch?

• #4.244
Cools, ik lees dit nu nog eens goed door, maar betekent dit dat je met 4 weken korte esters 8 weken off moet en met 6 weken lange esters 8-10 weken?
ik zit namelijk aan mijn volgende kuur te denken van januari. ik wil graag een massa pakken en dus NPP proberen en voor sneller herstel HCG erbij.
ook ben ik fan van (het idee ;-)) primo in de kuur, wat zouden dan de verhoudingen worden? of kan primo alleen bij de lange esters en dus 6 weken en moet ik in geval van korte esters en dus 4 weken mast pakken?

Klopt.

Primo is alleen lange ester dus moet je 6 weken gebruiken. Sowieso werkt het nog 10-14 dagen door na laatste inject.

Zou mast dan erbij zetten en natuurlijk test p. Rekening houdende met dat npp e3d of e4d moet gezet worden en mast en test eod:

50mg test p - 50mg mast - 50mg NPP

Allerdrie eod in 1 inject om het makkelijk te maken.

• #4.245
Ja inderdaad tren maar laatste 4 weken van de blast al niet meer.

Is ook gemeten tijdens roa gebruik.

LH is volgens mij wel aan de lage kant?

SHBG? was ook handig geweest om te
Meten, toch?

LH zal nog stijgen komende weken normaal gezien.

SHBG is niet nodig, dit zal altijd wat verhoogd zijn nu. Gaat komende weken ook dalen.

LH zal nog stijgen komende weken normaal gezien.

SHBG is niet nodig, dit zal altijd wat verhoogd zijn nu. Gaat komende weken ook dalen.

Ok, dan zijn de waarden inderdaad best aardig zo kort na de nakuur na zo lang ON.

Hcg blast + clomid! Dat wordt hem een eventuele volgende keer weer :)

Is er een voordeel om bv 2x500IU hcg/week te nemen ipv 250mg sustanon als cruise?

• #4.248
Is er een voordeel om bv 2x500IU hcg/week te nemen ipv 250mg sustanon als cruise?

250mg test zal een hogere waarde geven dan 500iu 2x/week. Dus een voordeel zie ik er niet in ook imdat hcg voor meer oestrogeen in verhouding kan zorgen. Alhoewel 250mg test ook voor meer oestrogeen zorgt, maar iets meer in verhouding wss.

Beter kan je het vergelijken met 125mg test. Voordeel is stimulatie van eigen aanmaak in de teelballen.

Ok, dan zijn de waarden inderdaad best aardig zo kort
na de nakuur na zo lang ON.

Hcg blast + clomid! Dat wordt hem een eventuele volgende keer weer :)

Heb hier precies hetzelfde.
Maand of 6/7 on geweest en binnen 2 maand is alles zoals het eerst was! Ook hcg blast en clomid. Werkt bij mij beter dan hcg hele kuur zetten.

Hoe kan een hcg blast beter werken dan dat het de gehele kuur meeloopt. Dan zit je toch alsnog met een restart van je ballen? Wanneer je het mee laat lopen zijn ze nooit stilgevallen toch dus zou je zeggen beter\sneller herstel?

Ja ik heb geen idee hoe dat kan..

Weet alleen dat ik nu 2x hcg heb laten lopen en 1x hcg geblast en dat ik nu nergens last meer van heb en toen veel langer..(tot een maand of 5)
lager libido, niet meer sterker worden etc

Hoe kan een hcg blast beter werken dan dat het de gehele kuur meeloopt. Dan zit je toch alsnog met een restart van je ballen? Wanneer je het mee laat lopen zijn ze nooit stilgevallen toch dus zou je zeggen beter\sneller herstel?

Ik heb zelf geen ervaring met hcg laten meelopen. Tijdens laatste 7 maanden on waren mijn ballen ook niks gekrompen. Dat zegt niet alles natuurlijk maar dat was in ieder geval niet een reden om
Hcg tijdens de kuur er al bij te pakken. Ik wist van te voren niet hoe lang ik On zou blijven dus heb het niet meteen mee laten lopen.

Ja ik heb geen idee hoe dat kan..

Weet alleen dat ik nu 2x hcg heb laten lopen en 1x hcg geblast en dat ik nu nergens last meer van heb en toen veel langer..(tot een maand of 5)
lager libido, niet meer sterker worden etc
Niet genoeg mee laten lopen? Misschien door gevoeligheid iets meer dan 2x 500 ew nodig?

• #4.254
Klopt, sommigen hebben iets meer nodig gedurende de gehele kuur. 750iu 2x/week is meestal voldoende dan of zelfs 1000iu. Hoger zou ik niet gaan ivm oestrogeen.

Niet genoeg mee laten lopen? Misschien door gevoeligheid iets meer dan 2x 500 ew nodig?

Zou het niet weten maar werkt prima voor mij zo. Had zelf in 21 dagen 10000iu erin geknalt gevolgd door 5.5 week 50mg hg clomid.

Kriebelt nu alweer maargoed moet nog een 2/3 maandjes wachten ( off sinds augustus )

• #4.256
Zou het niet weten maar werkt prima voor mij zo. Had zelf in 21 dagen 10000iu erin geknalt gevolgd door 5.5 week 50mg hg clomid.

Kriebelt nu alweer maargoed moet nog een 2/3 maandjes wachten ( off sinds augustus )

Hoeveel iu per injectie en om de hoeveel dagen? Ik zou nooit hoger gaan dan 2500iu per inject en beste is 1500iu.

• #4.258
Voldoende ;) En het werkt inderdaad voor sommigen heel goed.

Cools bedankt voor je antwoorden.
Pumpie en Newinthegame, lekker dat jullie zo snel hersteld zijn maar hebben jullie ook bloedwerk om dat te bewijzen of is het meer "ik voel me goed dus ben wel hersteld"?
Hcg onderdrukt toch juist in je nakuur?
Zit zelf nu na een paar jaar on in 6e week nakuur,denk dat ik maar stop met de serms.
En nu maar hopen dat ik hersteld ben..

@Cools

Is er wat te doen aan het feit dat je je van HCG als een bipolair depri wijf voelt? Hangt dat af van de compounds die je gebruikt? Louter daarvoor heb ik HCG echt moeten stoppen.

Terug
Naar boven