XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

hCG zou je kunnen doen, dan heb je je eigen productie(wat ook voor een grotere deel omzet naar oestrogeen). Maar of dat aan te raden is voor een anavar only van korte duur geen idee.
Klopt maar ik bedoel zonder injecties dan. Anders snap ik niet waarom je wel zou injecteren zonder test als basis..

Laatst bewerkt:
Eventjes geen AAS.

@Cools als je T3 neemt, en daar na een kuur mee stopt, is er dan ook een soort van terugslag op je lichaam zoals dat bij testosteron het geval is?

simpele google had je het antwoord al gegeven maar het antwoord is ja

• Like
Waarderingen: vntl
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.445
Zijn er middelen om juist je oestrogeen wat te verhogen? Bijvoorbeeld voor tijdens anavar only. Of gaat dat niet omdat er gewoon vrijwel niks meer van je eigen productie is om te doen aromatiseren?

Eigen productie kan nog even aan de gang blijven, persoonsafhankelijk, maar kan dus vrij laag komen. Hcg of test kan erbij zoals voorgesteld in de eerste post.

• #4.446
  • #4.447
Cools, ik wil graag een bloedtest laten doen op testjegezondheid.nl maar op welke waarden is het verstandig te gaan testen? Heb nog nooit gekuurd dus wil een zo volledig mogelijke test, zodat ik later geen waardes mis.

De waarden die ik heb zijn:

• Cholesterol – Grootste veroorzaker hart- en vaatziekte
  • Splitsing in HDL en LDL cholesterol – Cholesterol bestaat uit goed(HDL) en slecht cholesterol(LDL)
  • Trygliceriden – Opgenomen vet gehalte
  • Kreatinine - Nierfunctie
  • ALAT - Leverfunctie
  • Natrium – Hoeveelheid Natrium in het bloed
  • Kalium – Hoeveelheid Kalium in het bloed
  • Vochtbalans in het lichaam
  • Glucose – Diabetes
  • BSE – Bezinking - Ontstekingen - Infecties
  • TSH* en evt. T4 - Schildklierfunctie
  • HB – Hemoglobine – Bloedarmoede – Algemene moeheidsklachten
  • Testosteron
  • FSH
Welke zou je nog meer adviseren?

• #4.449
Alleen witte bloedcellen er nog bij, voor de rest is het goed.

Cools, ik wil graag een bloedtest laten doen op testjegezondheid.nl maar op welke waarden is het verstandig te gaan testen? Heb nog nooit gekuurd dus wil een zo volledig mogelijke test, zodat ik later geen waardes mis.

De waarden die ik heb zijn:

• Cholesterol – Grootste veroorzaker hart- en vaatziekte
  • Splitsing in HDL en LDL cholesterol – Cholesterol bestaat uit goed(HDL) en slecht cholesterol(LDL)
  • Trygliceriden – Opgenomen vet gehalte
  • Kreatinine - Nierfunctie
  • ALAT - Leverfunctie
  • Natrium – Hoeveelheid Natrium in het bloed
  • Kalium – Hoeveelheid Kalium in het bloed
  • Vochtbalans in het lichaam
  • Glucose – Diabetes
  • BSE – Bezinking - Ontstekingen - Infecties
  • TSH* en evt. T4 - Schildklierfunctie
  • HB – Hemoglobine – Bloedarmoede – Algemene moeheidsklachten
  • Testosteron
  • FSH
Welke zou je nog meer adviseren?

Beetje jammer dat ze het zo noemen. LDL is belangrijk voor het vervoeren van stoffen en het herstellen van de bloedvaten als ik me niet vergis. Beschadigde bloedvaten -> hogere LDL waarden om de schade te herstellen. De scheurtjes in je bloedvaten worden bedekt met cholesterol wat juist gunstig is. Cholesterol zelf is niet slecht, je waarden kunnen wel slecht zijn door verkeerd eten, amper bewegen, roken, alcohol en ga zo maar door.

Toevallig had ik hier nog een vraag over. @Cools, wat vind jij van rode bietensap? Het vaatverwijdende effect kan dus een erg gunstig effect hebben hierop. Minder spanning op je bloedvaten door een verhoogde bloeddruk waardoor ze minder beschadigd raken. En een lagere bloeddruk zou LVH kunnen beperken voor een deel. Alleen zijn er wat tegenstrijdige berichten over te vinden i.v.m. het hoge nitraatgehalte.

Even wat anders dan AAS Cools; Het is toch eigenlijk totaal onzinnig om tijdens het kuren de grote 3 op 3x 5 te pakken, dmv op te bouwen met 2,5kg\week naar een failure. Omdat je er bijna wekelijks kracht bij plakt schiet je daar steeds makkelijk overheen lijkt me waardoor je het nut ervan niet echt benut.

Waardoor je aan het eind van de kuur nog steeds niet aan je max gekomen bent zegmaar. Of overschat ik de krachtgains nu :P

Jij overschat de krachtgains, en niet zo'n beetje ook ;)

Even wat anders dan AAS Cools; Het is toch eigenlijk totaal onzinnig om tijdens het kuren de grote 3 op 3x 5 te pakken, dmv op te bouwen met 2,5kg\week naar een failure. Omdat je er bijna wekelijks kracht bij plakt schiet je daar steeds makkelijk overheen lijkt me waardoor je het nut ervan niet echt benut.

Waardoor je aan het eind van de kuur nog steeds niet aan je max gekomen bent zegmaar. Of overschat ik de krachtgains nu :P
Mijn ervaring best wel. Maar dat hangt van je training af. Tijdens het kuren is je pump veel sterker, dus meer tegenwerkende kracht.

Ik moet je vast niet vertellen dat je met keiharde pump je PR niet meer kan heffen. Ook is die kracht increase niet zo gestaag als jij zegt, maar in mijn ervaring meer in golven.
Verder is die ook niet zo groot, op grote lifts zou ik zeggen zo'n 20% increase.

20% vind jij niet groot? Ging mn deadlift maar van 300 naar 360 tijdens een kuurtje ;(

Je overschat het idd, tenzij je echt een beginner bent en gelijk aan de AAS gaat maar dan ook rip gewrichten/pezen.

Wat ik zelf doe zijn opbouwende setjes 1x5 en kijken hoe makkelijk het gaat. En dan gewicht daarop aanpassen om in de 1-5 rep range te zitten. Hoeft niet altijd perse gewicht omhoog, een rep extra is ook erg lekker. Als ik iets 3x met goede vorm kan doe ik er 10kg bij en probeer er dan 1 rep uit te halen en de week er op 2.

Vorige week deed ik dan:
5x120 SQ
2x140 SQ
4x125 SQ
4x120 SQ

Deze week deed ik:
5x100 SQ(opbouwende setje naar m'n werksets)
3x140 SQ
5x125 SQ
5x125 SQ
5x120 SQ

• #4.459
Beetje jammer dat ze het zo noemen. LDL is belangrijk voor het vervoeren van stoffen en het herstellen van de bloedvaten als ik me niet vergis. Beschadigde bloedvaten -> hogere LDL waarden om de schade te herstellen. De scheurtjes in je bloedvaten worden bedekt met cholesterol wat juist gunstig is. Cholesterol zelf is niet slecht, je waarden kunnen wel slecht zijn door verkeerd eten, amper bewegen, roken, alcohol en ga zo maar door.

Toevallig had ik hier nog een vraag over. @Cools, wat vind jij van rode bietensap? Het vaatverwijdende effect kan dus een erg gunstig effect hebben hierop. Minder spanning op je bloedvaten door een verhoogde bloeddruk waardoor ze minder beschadigd raken. En een lagere bloeddruk zou LVH kunnen beperken voor een deel. Alleen zijn er wat tegenstrijdige berichten over te vinden i.v.m. het hoge nitraatgehalte.

Bietensap verhoogt mogelijk ook epo, voor duurtrainingen en ook krachttraining zeker goed spul. Nitraat moet je geen zorgen om maken. Moet eerst omzetten naar nitriet en het menselijk lichaam zet dit heel moeilijk om naar nitrosaminen (50x minder dan bij ratten).

Dus die oude onderzoeken op ratten ivm de kankerverwekkende nitrosaminen door inname nitriet zijn niet van belang. Dus je kan ook gewoon lekker spinazie meerdere malen opwarmen zonder problemen.

• #4.460

Krachtgains kunnen groot zijn door een kuur. Dit hangt ook af van je voeding, soort aas en gevoeligheid aan de aas. Maar natuurlijk ook je trainingsschema.

Ik ben voorstander van afwisseling. Dus ene dag zwaar met minder herhalingen en andere dag lichter met meer herhalingen. Dit zou voor een grotere vooruitgang kunnen zorgen door de combi.

Rustig opbouwen blijft wel belangrijk om kwetsuren te voorkomen. Soms kan je over je krachtgrens gaan door aas omdat het een pijnstillende en psychologische invloed kan hebben.

Terug
Naar boven