Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.721
thanks, ga ik hier voor.
moet ik mij zorgen maken om acne vanwege de disbalans test oestrogeen?,
of zal dit meevallen op deze lage dosis?
zoja, wat kan ik nemen om deze disbalans te minimaliseren?

Bij 4 weken op deze dosis zal dat heel goed meevallen. Red maca kan je erbij nemen bv. of mariadistel, maar is wss niet nodig.

• #4.722
Cools, heb een tijd terug een vraag gehad over een kuur met tren. Ga toch van dit plan afzien en ga gewoon je kuur volgen zoals op de 1e pagina. Ik heb alleen best erge last van haaruitval en ik weet dat aas je haren geen goed doen al helemaal niet primo(icm tren is wss helemaal funest). Ik overweeg dus om preventief tijdens de kuur fina te nemen. Ben jij hier een voorstander van? Ik vind de meningen erg verdeeld als ik dit onderwerp opzoek.

Ok, goed nieuws ;) Ga je zeker niet beklagen.

Primo in de aanbevolen dosis icm test gaat voor minimale haaruitval zorgen. Zolang de androgeen-oestrogeen verhouding in goede balans is en je androgeen niet veel te hoog zoals bij high dose primo zou ik me weinig zorgen maken. Tren is inderdaad heel androgeen. 250mg primo is niet te vergelijken met 250mg tren.

Zou zeker geen fina preventief nemen. Pompoenpitolie of red maca gewoon bij de hand. Werkt meer dan voldoende bij deze kuur indien je er last van krijgt.

• #4.724
Kun je gewoon pompoenpitten kopen. Kost geen drol. Elke morgen en elke avond een paar pitten opknabbelen. Zo kan je je dagelijkse dosis zelf regelen en ben je tenminste ook zeker dat je pompoenpitten eet. Zo doe ik het toch.

Ook een optie. Alleen is pompoenpitolie geconcentreerder in de actieve stoffen, maar kan toch voldoende zijn om het zo te eten. Zal eens zien of iemand dit wil testen tijdens een kuur.

Ja, als je gevoelig bent low dose test 75-125mg icm primo 400mg bv. Kans is gewoon 0 dan.
Ik heb nog nooit gekuurd, maar misschien voor in de toekomst. Dus ik weet niet of ik gevoelig ben. Wil gewoon zeker weten dat ik geen gyno krijg.

Hee Cools,

Had jou laatst nog paar berichten gestuurd over een eventuele kuur voor in de toekomst. Ik heb in de tussentijd meer informatie erover gelezen.

Heb toch mijn twijfels bij een kuur van 250 test + 200 primo voor 6 weken. Allebei lange esters en bij primo wordt dat normaliter hoger gedoseerd om iets van te merken. Is het in dit geval niet logisch om langer dan 6 weken te kuren en primo hoger te doseren?

Daarbij heb ik ook drie kuurvoorstellen, graag jouw mening hierover:

Optie een:
1-10 Test E 300mg
1-10 Mast E 250mg
3-12 HCG 2x500IU
13-14 Nolvadex 30mg ED

Optie twee:
1-10 Test E 500mg
3-12 HCG 2x500IU
13-14 Nolvadex 30mg ED

Optie drie:
1-10 Test E 500mg
1-10 Mast E 375mg
3-12 HCG 2x500IU
13-14 Nolvadex 30mg ED

Wil wel verantwoord kuren met natuurlijke de notable gains. Het blijft waarschijnlijk bij eenmalig kuren. Rekeninghoudend hiermee, wat vind je van mijn kuurvoorstellen?

Bij voorbaat dank!

• #4.727
Ik heb nog nooit gekuurd, maar misschien voor in de toekomst. Dus ik weet niet of ik gevoelig ben. Wil gewoon zeker weten dat ik geen gyno krijg.

Standaard dosering zou ik dan aanhouden om te kijken hoe je daar op reageert. In de meeste gevallen moet je dosis niet aangepast worden, maar tijdens de kuur kan je gewoon test verlagen en primo omhoog gooien.

• #4.728
Hee Cools,

Had jou laatst nog paar berichten gestuurd over een eventuele kuur voor in de toekomst. Ik heb in de tussentijd meer informatie erover gelezen.

Heb toch mijn twijfels bij een kuur van 250 test + 200 primo voor 6 weken. Allebei lange esters en bij primo wordt dat normaliter hoger gedoseerd om iets van te merken. Is het in dit geval niet logisch om langer dan 6 weken te kuren en primo hoger te doseren?

Daarbij heb ik ook drie kuurvoorstellen, graag jouw mening hierover:

Optie een:
1-10 Test E 300mg
1-10 Mast E 250mg
3-12 HCG 2x500IU
13-14 Nolvadex 30mg ED

Optie twee:
1-10 Test E 500mg
3-12 HCG 2x500IU
13-14 Nolvadex 30mg ED

Optie drie:
1-10 Test E 500mg
1-10 Mast E 375mg
3-12 HCG 2x500IU
13-14 Nolvadex 30mg ED

Wil wel verantwoord kuren met natuurlijke de notable gains. Het blijft waarschijnlijk bij eenmalig kuren. Rekeninghoudend hiermee, wat vind je van mijn kuurvoorstellen?

Bij voorbaat dank!

De resultaten op pagina 1, post 1 spreken voor zichzelf. Dus het is aan jou om uit te maken wat voor winst je verwacht. Die gemiddelde resultaten aangegeven zijn wat je overhoud aan spiermassa, dus exclusief vocht en vet. De massa volgen is niet altijd het beste idee. Ik zou zeggen probeer en je zal zien ;)

Laatst bewerkt:
Dan wordt het zes weken. Ik kan echter niet aan primo komen, wel aan mast e. Wat vind je hier van?

1-6 Test E 250mg EW
1-6 Mast E 375(?)mg EW
1-6 HCG 2x500IU EW
9-10 Nolvadex 40mg ED

Twijfel over de doseringen. Lees graag jouw opmerkingen en tips.

• #4.730
Dan wordt het zes weken. Ik kan echter niet aan primo komen, wel aan mast e. Wat vind je hier van?

1-6 Test E 250mg EW
1-6 Mast E 375(?)mg EW
1-6 HCG 2x500IU EW
9-10 Nolvadex 40mg ED

Twijfel over de doseringen. Lees graag jouw opmerkingen en tips.

Nolvadex nooit boven 20mg, 5 tot 10mg is voor een man al voldoende.

Mast op 200mg is al voldoende als je test 250mg doet icm 500iu hcg 2x/week. Dit komt op 375mg test ongeveer als je eigen aanmaak door hcg erbij rekent. Zou max 250mg mast er dan bij doen.

Zou je mij ook een AI aanraden of is dat niet nodig gezien de hcg en nolva?

Hey cools,
Wat denk jij over deze kuur:

1-16 test e 150mg
1-14 tren e 400mg
1-14 bold 800mg

Goede a/e verhouding? Of zou je hier mast toevoegen?

• #4.735
Ja, klopt. Daarom wil ik sowieso mast erbij doen voor de A/E verhouding. Ik vraag voor de zekerheid na wat betreft een AI. Ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Nooit nodig, want dit is altijd te regelen met je kuur. Indien nodig kan je zelfs test verlagen en mast verhogen ipv alleen mast verhogen.

• #4.736
Hey cools,
Wat denk jij over deze kuur:

1-16 test e 150mg
1-14 tren e 400mg
1-14 bold 800mg

Goede a/e verhouding? Of zou je hier mast toevoegen?

Geen goede a/e verhouding. Tren heeft zijn eigen directe en/of indirecte oestrogene effecten, dus kan niet als puur niet-aromatiserend androgeen gerekend worden. Bold zet ook voor een deel om naar oestrogeen en op die dosis kan dat vrij hoog komen.

Deze kuur is een goede kanshebber voor oestrogene bijwerkingen. Mast zeker toevoegen en bold halveren (400mg).

Hoi Cools,

sorry als de vraag al gesteld is. Mijn volgende kuur had ik dit in gedachten:

test e 250
tren e 400 mg

Ben niet gevoelig aan gyno (tot nu toe nog geen last van, ook niet op 700 mg test e). Is er op deze dosering een groot risico voor gyno en/of oestrogene bijwerkingen?

Geen goede a/e verhouding. Tren heeft zijn eigen directe en/of indirecte oestrogene effecten, dus kan niet als puur niet-aromatiserend androgeen gerekend worden. Bold zet ook voor een deel om naar oestrogeen en op die dosis kan dat vrij hoog komen.

Deze kuur is een goede kanshebber voor oestrogene bijwerkingen. Mast zeker toevoegen en bold halveren (400mg).
ah oke, ik vroeg me dit af omdat je soms leest dat 600mg bold gelijk staat aan 50-100 mg test.. Maar hier zul je dus ook veel oestrogeen van krijgen?

Nooit nodig, want dit is altijd te regelen met je kuur. Indien nodig kan je zelfs test verlagen en mast verhogen ipv alleen mast verhogen.

Thanks Cools. Relatief gezien raad jij iedereen een lage dosering van primo en mast aan, terwijl de rest van internet minimaal 400mg van beide aanraadt. Zijn die lage doseringen ergens op gebaseerd dmv een onderzoek? En waar is de door jouw aanbevolen duur (6 weken) op gebaseerd?

• #4.740
Hoi Cools,

sorry als de vraag al gesteld is. Mijn volgende kuur had ik dit in gedachten:

test e 250
tren e 400 mg

Ben niet gevoelig aan gyno (tot nu toe nog geen last van, ook niet op 700 mg test e). Is er op deze dosering een groot risico voor gyno en/of oestrogene bijwerkingen?

De kans is er omdat tren op de een of andere manier voor sterkere oestrogene effecten zorgt. Ik vermoed door gevoeliger maken van oestrogeenreceptoren en sterke verhoging aromatase activiteit.

Maar bij test op 250mg blijft dit wel beperkt.

Terug
Naar boven