AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.741
ah oke, ik vroeg me dit af omdat je soms leest dat 600mg bold gelijk staat aan 50-100 mg test.. Maar hier zul je dus ook veel oestrogeen van krijgen?

Waarom zet je dan niet 50-100mg test extra? Ik denk eerder dat de hoeveelheid oestrogeen gelijk gaat staan aan 250mg test of meer.

Dit icm met de test die je zet zou dan te hoog oestrogeen geven om te gebruiken met 400mg tren. 800mg bold is ook gewoon teveel, maak er 400mg van en zet er 200mg mast bij ;) Doseringen en verhoudingen kan je tijdens de kuur zelfs nog verder aanpassen als je wil.

De kans is er omdat tren op de een of andere manier voor sterkere oestrogene effecten zorgt. Ik vermoed door gevoeliger maken van oestrogeenreceptoren en sterke verhoging aromatase activiteit.

Maar bij test op 250mg blijft dit wel beperkt.

Bedankt man, het wordt mijn eerste keer op tren. Ik zal de test dan zeker niet hoger dan 250 zetten ;-)

• #4.743
Thanks Cools. Relatief gezien raad jij iedereen een lage dosering van primo en mast aan, terwijl de rest van internet minimaal 400mg van beide aanraadt. Zijn die lage doseringen ergens op gebaseerd dmv een onderzoek? En waar is de door jouw aanbevolen duur (6 weken) op gebaseerd?

Zijn hogere doseringen dan ergens op gebaseerd dmv onderzoek bv? :p Lage doseringen zijn er voldoende te vinden in onderzoeken. Op pagina 1, paar posten lager kan je er al een paar vinden. Natuurlijk niet op relevante doelgroepen.

Zelfde voor mijn 6 weken theorie, die bevestigd wordt door het weinige onderzoek (weer niet volledig relevant), ga je geen ander onderzoek vinden die het tegendeel bewijst. Dit icm de resultaten die ik aangaf uit eigen testen vooraleer mensen van dit forum het zelf begonnen testen bevestigen mijn theorieën verder.

• #4.744
Bedankt man, het wordt mijn eerste keer op tren. Ik zal de test dan zeker niet hoger dan 250 zetten ;-)

Ik raad je aan van tren zo ver mogelijk weg te blijven. De zeer hoge androgene activiteit maakt het een van de onveiligste injects.

In verhouding tot de resultaten in de eerste post is het ook de moeite niet waard.

Ik raad je aan van tren zo ver mogelijk weg te blijven. De zeer hoge androgene activiteit maakt het een van de onveiligste injects.

In verhouding tot de resultaten in de eerste post is het ook de moeite niet waard.

Bedankt voor je advies Cools. Mijn kuurtje (test 250 en tren 400) heb ik al besteld dus zal tren toch een keer proberen. Het kuurtje zou dienen als cutkuur.

Ik zal je raad van daarnet zeker in mijn achterhoofd houden en de oestrogene bijwerkingen zoveel mogelijk proberen vermijden door de test e op 250 te houden.

@Cools

Ik weet niet in hoevere je mijn verhaal nog uit het hoofd kent, maar even een tldr versie:

-Pubertale gyno
--Test E 500mg 1-11 kuur
--Vanaf week 9 20mg Nolva ED beginnen nemen omdat mijn tepels gevoelig werden.
--Nu net in 2e week nakuur.

Ik heb volgende problemen:
Pijnlijke gewrichten, uitdroging, duizeligheid.

Kan dit zijn omdat het oestrogeen in mijn lichaam niet actief is omdat ik al zo lang zoveel nolva neem, of heeft het niks met de nolva te maken denk je? Ik ben namelijk toen ik met de test gestopt ben zo ongeveer stante pede 3kg water verloren, wat duidelijk te zien was.

Zijn hogere doseringen dan ergens op gebaseerd dmv onderzoek bv? :p Lage doseringen zijn er voldoende te vinden in onderzoeken. Op pagina 1, paar posten lager kan je er al een paar vinden. Natuurlijk niet op relevante doelgroepen.

Zelfde voor mijn 6 weken theorie, die bevestigd wordt door het weinige onderzoek (weer niet volledig relevant), ga je geen ander onderzoek vinden die het tegendeel bewijst. Dit icm de resultaten die ik aangaf uit eigen testen vooraleer mensen van dit forum het zelf begonnen testen bevestigen mijn theorieën verder.

Daar heb je gelijk. Ik ga het uitproberen en kijken hoe het gaat!

Hcg van af week een laten meelopen tot aan PCT? Wat vind je van de dosering van 1000IU EW icm 250 test en 250 mast? Kan dat ook iets lager vanwege de sides ervan?

hallo @Cools allereerst mooi topic:thumbup: !! lees zo nu en dan mee.
een vraag na verschillende kuren gedaan der loop de tijd wil ik nu voor het eerst primo gebruiken.
heb nooit zwaar gekuurd oke elke kuur is belastend voor je lichaam.
heb een vraag voor me kuur: ziet als volgend uit:

primo 400mg in de week
test e 250mg in de week
hgh laat ik mee lopen tot mei (opbouwend tot 4iu)
hcg om de 5 dagen 500iu of verdelen in 250iu in om de 2 dagen

4 weken nakuur: nolvadex of clomid? want ik lees de laatse tyd dat er meer clomid wordt gebruikt dan nolva

supps die ik dr bij neem saw palm 320mg
zonnebloempit olie van de tuinen 1000mg om de dag
calcium/magnesium
vit d2
bcaa
whey
b-complex

voedings schema is op maat gemaakt voor mij

hoor graag van je cools.

@Cools

Ik weet niet in hoevere je mijn verhaal nog uit het hoofd kent, maar even een tldr versie:

-Pubertale gyno
--Test E 500mg 1-11 kuur

Kan dit zijn omdat het oestrogeen in mijn lichaam niet actief is omdat ik al zo lang zoveel nolva neem, of heeft het niks met de nolva te maken denk je? Ik ben namelijk toen ik met de test gestopt ben zo ongeveer stante pede 3kg water verloren, wat duidelijk te zien was.
Ik ga nu heel voorzichtig zeggen dat het door de nolva komt. Als ik er nu naast zit verbeter me dan aub, maar ben zeker dat Cools of iemand anders dit dan zal rechtzetten.
Mijn ervaring met nolva is niks anders als pijnlijke gewrichten. Ik meen me te herrineren dat Cools Clomid als PCT verkiest boven Nolva, omdat nolva sterkere bijwerkingen heeft op zowel de ogen als de gewrichten.

@Cools ; enkele weken geleden heb je me ivm m'n gyno probleem op test e 500 aangeraden mast toe te voegen. Pijnlijke en gevoelige tepels zijn nu helemaal verdwenen. Nogmaals bedankt!

Zijn idd tekenen van laag oestrogeen, wss zou die aanraden te stoppen met nolva en clomid te nemen op 25mg of nolva naar 5 a 10mg. Iets om oestrogeen minder te onderdrukken. @AnonyMass

• #4.751
@Cools

-Pubertale gyno
--Test E 500mg 1-11 kuur

Je klachten komt door te sterke blokkering van oestrogeen door nolva en te hoog androgeen tov oestrogeen in de kuur hierdoor. Tijdens de kuur nooit 20mg nemen, 10mg e3d is al voldoende.

Je nolva nu meteen verlagen naar 10mg/dag of zelfs 10mg eod. Je klachten zullen snel verdwijnen. Oestrogeen regelt de vochtbalans, beschermd gewrichten en lichaamscellen.

• #4.752
Daar heb je gelijk. Ik ga het uitproberen en kijken hoe het gaat!

Hcg van af week een laten meelopen tot aan PCT? Wat vind je van de dosering van 1000IU EW icm 250 test en 250 mast? Kan dat ook iets lager vanwege de sides ervan?

Als je nakuur begint met hcg stoppen. 3 a 4 dagen na laatste hcg inject kan je beginnen.

Die 1000iu hcg/week splits je op in 2 injectie van 500iu? Je kuur is op zich goed zo.

• #4.753
hallo @Cools allereerst mooi topic:thumbup: !! lees zo nu en dan mee.
een vraag na verschillende kuren gedaan der loop de tijd wil ik nu voor het eerst primo gebruiken.
heb nooit zwaar gekuurd oke elke kuur is belastend voor je lichaam.
heb een vraag voor me kuur: ziet als volgend uit:

primo 400mg in de week
test e 250mg in de week
hgh laat ik mee lopen tot mei (opbouwend tot 4iu)
hcg om de 5 dagen 500iu of verdelen in 250iu in om de 2 dagen

4 weken nakuur: nolvadex of clomid? want ik lees de laatse tyd dat er meer clomid wordt gebruikt dan nolva

supps die ik dr bij neem saw palm 320mg
zonnebloempit olie van de tuinen 1000mg om de dag
calcium/magnesium
vit d2
bcaa
whey
b-complex

voedings schema is op maat gemaakt voor mij

hoor graag van je cools.

Ik zou 4 weken clomid op 25mg nemen. Hcg 500iu 2x/week met 3 a 4 dagen tussen per inject, max 5.

Hoeveel weken ga je deze kuur nemen?

Bedankt voor jou reactie @Cools
10 weken is mijn planning

Bedankt allemaal. Ga direct afzwakken naar 10 mg eod.

• #4.756
Als je nakuur begint met hcg stoppen. 3 a 4 dagen na laatste hcg inject kan je beginnen.

Die 1000iu hcg/week splits je op in 2 injectie van 500iu? Je kuur is op zich goed zo.

Ja, maar van af week een mee laten lopen? Ik zie vaker dat mensen in week drie beginnen met HCG.

Klopt. Gewoon NaCl water is goed. Insulinenaaldjes van 0,5ml zijn beste, hebben iets dunnere en kleinere naald.

Hcg kan je zetten wanneer je wil. Op maandag en vrijdag een injectie bv.
Hi Cools, weet je toevallig wat voor een water er bij de 5000iu van Pregnyl/organon zit? Het is 1ml en er staat alleen "solvent" op, de gebruiksaanwijzing is helaas altijd alleen in het grieks:rolleyes:
En als 2e vraag, moet ik die 10 spuitjes (0.1ml / 500iu) dan in de koelkast of in de vriezer bewaren?

Goeie jaarwisseling!

Dat kan, ik raad natuurlijk maar 6 weken aan ;) Ik zie ook dat je saw palmetto neemt en ook pompoenpitolie. Die combinatie kan wat sterk zijn ivm DHT remming.

@Cools Dus ik kan beter s.palmetto of pompoenpit olie nemen. en niet allebij .
Ja dat las ik in eerdere stukken dat je lange esters 6 weken aanrraad.
Zou ik dan 2 kuren van 6 weken kunnen doen tot en met mei.of is de rust periode nog te kort (herstel) ik start in januari.

Alvast weer bedankt voor advies en mee denken

• #4.760
Ja, maar van af week een mee laten lopen? Ik zie vaker dat mensen in week drie beginnen met HCG.

Kan gewoon vanaf week 1 erbij, maar je kan ook week 3 beginnen. Eerste weken maakt je lichaam zelf nog wat testosteron aan (dosis- en middelafhankelijk). Dus ik zou week 3 beginnen.

Terug
Naar boven