MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Spijtig genoeg niet :p Het effect van aas op het hart is wat anders.

Ah das dan weer wat minder:(, is daar verder niks tegen te doen? Buiten geen androgene kuren nemen dan:p. Voor iemand die wedstrijden wilt pakken met powerlifting denk ik dat die niet ontkomt aan zo nu en dan wat tren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.782
Ah das dan weer wat minder:(, is daar verder niks tegen te doen? Buiten geen androgene kuren nemen dan:p. Voor iemand die wedstrijden wilt pakken met powerlifting denk ik dat die niet ontkomt aan zo nu en dan wat tren.

Anti-androgenen werken wel eens :p Niet echt handig natuurlijk. DHT remmers kunnen ook helpen, maar alleen deels voor testosteron.

Genoeg andere opties dan tren, geduld en veiligere, minder androgene aas. En sowieso cardio aan rustig tempo, houd het hart gezonder tijdens aas gebruik.

Anti-androgenen werken wel eens :p Niet echt handig natuurlijk. DHT remmers kunnen ook helpen, maar alleen deels voor testosteron.

Genoeg andere opties dan tren, geduld en veiligere, minder androgene aas.

Dat is dan wel weer zo, maar voor kracht is tren toch wel de topper:p. Buiten halo dan maar dat is iets te hardcore:o.

• #4.784
waarom krijg de een sneller last van gyno dan een ander vraag me ik wel eens af.. ik zit nou op een gyno combo en nergens last van

Aromatase enzym en oestrogeen receptor gevoeligheid en activiteit, wat ook weer beïnvloed wordt door aas gebruik. Ook 5-alfa-reductase enzym gezien de omzetting naar DHT oestrogene bijwerkingen deels tegengaat. En nog een hoop andere dingen die bepalen of je gevoelig bent aan ontwikkeling van gyno.

Keuzes is het leven he :p Tijdelijke kracht of gezond zijn.
Hmm, zocht het zelf nog een beetje op, maar kwam ineens wat interessants tegen.

The problem is when this coincides with fibrosis in cardiovascular tissues. In this instance fibrosis is the deposition of less flexible collagen not just in the heart but in arteries and veins across the body. This seems to occur directly and indirectly as a result of AAS use, and some AAS are worse than others - eg Deca is notoriously bad. This extra collagen makes the cardiovascular tissues a bit 'stiffer' and increases the pressure (force) required by the heart to pump blood through the body (increases the 'load').

As a result, a rather less healthy (and structurally maladaptive) deposition of new muscle (LVH) will occur in an attempt to overcome the strain of the increasing load, and once past a certain size, it begins to reduce the efficiency of the heart as a pump. But the fibrosis also affects things like the passage of nerve impulses across the heart (often resulting in atrial fibrillation or heart block, for example), and interferes with the essential growth of new blood vessels (angiogenesis) to the new cardiac muscle, potentially starving these tissues of oxygen, resulting in pain (angina), necrosis and scarring. And the scarring makes the heart even more inflexible, and is thus basically a very unwelcome positive feedback loop.

[Link niet meer beschikbaar] Post 7 & 8.

Zelf was ik van plan altijd deca in te houden i.v.m. gewrichten, maar extra collageen van deca is dus nog slechter voor het hart? Wat vind jij van het gebruik van ARBs & N-acetylcysteine hiertegen?

We can speculate that since we know nandrolone is more than 10 times more damaging to blood vessel endothelial cells than testosterone (and causes stiffening/reduced vasoreactivity/fibrosis), that testosterone-derived AAS are probably safer from that specific perspective.

Deca toch niet 1 van de gezondere middelen?

• #4.787

Zelf was ik van plan altijd deca in te houden i.v.m. gewrichten, maar extra collageen van deca is dus nog slechter voor het hart? Wat vind jij van het gebruik van ARBs & N-acetylcysteine hiertegen?

Heb daar al wat over gelezen, maar ben nog niet overtuigd in vergelijking met andere middelen. Ook dosisafhankelijk effect, combi met test en andere middelen is een vraag. Ik zal me er deze avond eens verder in verdiepen. Ik raad sowieso vooral primo aan om verschillende redenen en alleen deca in bepaalde gevallen. Is ook een van de weinige met een positief effect op het immuunsysteem, maar dosis hoger dan 200mg raad ik nooit aan en altijd test en/of hcg erbij.

Zal ook eens zien of die middelen of andere hier een positief effect op hebben.

Cools, ik zit nu te cleanbulken en wil zo minimale vetgains.

Ik zit nu op 125 mg test 600 mg bold en 500 mg NPP per week volgens de benedict hariis methode zou mijn BMR 2023 calorien zijn maar welke activiteitsfactor zou ik als richtlijn nemen?
ik train 5-7 dagen per week van een uur tot anderhalf maar verder doe ik helemaal niks. Reps zijn 8-12 range
BMR x 1.2 for low intensity activities and leisure activities (primarily sedentary)

BMR x 1.375 for light exercise (leisurely walking for 30-50 minutes 3-4 days/week, golfing, house chores)

BMR x 1.55 for moderate exercise 3-5 days per week (60-70% MHR for 30-60 minutes/session)

BMR x 1.725 for active individuals (exercising 6-7 days/week at moderate to high intensity (70-85% MHR) for 45-60 minutes/session)

BMR x 1.9 for the extremely active individuals (engaged in heavy/intense exercise like heavy manual labor, heavy lifting, endurance athletes, and competitive team sports athletes 6-7 days/week for 90 + minutes/session)

• #4.789
Niet teveel naar zulke dingen kijken. Gewoon goed eten voor optimale werking kuur. Clean eten en de reden hiervoor is dat kcal niet alles zegt. Er zijn voldoende stoffen in voeding die een vet verbrandende werking hebben alsook stoffen die juist voor meer vetopslag kunnen zorgen.

Cardio omhoog en je hebt al het nodige icm krachtraining.

• #4.790
cools, wat is jouw mening over DHEA suppletie, zo veel tegenstrijdieden en ben benieuwd naar jouw mening.

ajb ;)

Pharmacokinetics of dehydroepiandrosterone and its metabolites after long-term daily oral administration to healthy young men (voor full tekst gewoon op pdf klikken)
http://www.fertstert.org/article/S0015-0282(03)03012-7/abstract

Op middelbare leeftijd zou het vrij testosteron kunnen verhogen. Niet goed voor prostaakanker natuurlijk.

Effect of acute DHEA administration on free testosterone in middle-aged and young men following high-intensity interval training.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23417481

Igf-1 kan het stimuleren, wat weer een positief effect op het immuunsysteem heeft. Maar niet goed voor ontstekingsgevoeliger personen.

The effect of six months treatment with a 100 mg daily dose of dehydroepiandrosterone (DHEA) on circulating sex steroids, body composition and muscle strength in age-advanced men and women.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9876338

Mogelijk slecht voor hart en bloedvaten.
http://www.ergogenics.org/dhea-laat-je-bloedvaten-dichtslibben.html

En mogelijk anti-katabool.
http://www.ergogenics.org/antikatabole-werking-100-mg-dhea-per-dag.html

Ik zou het niet nemen.

• #4.791

Zoals ik al dacht. Ik kan geen bevestigende onderzoeken vinden dat nandrolone schadelijker zou zijn dan test voor hart en bloedvaten. Wat onderzoeken op konijntjes (die krijgen ook verhoogde leverenzymen van nandrolone alleen, dus niet beste testgroep).

Een mogelijkheid zou kunnen zijn een slechte A:E balans van nandrolone alleen in een bepaalde dosis. Want het is ofwel androgeen of oestrogeen wat een negatieve impact heeft bij aas gebruik. En het ene gaat de negatieve effecten van het andere deels tegen (dosisafhankelijk).

Zoals ik al dacht. Ik kan geen bevestigende onderzoeken vinden dat nandrolone schadelijker zou zijn dan test voor hart en bloedvaten. Wat onderzoeken op konijntjes (die krijgen ook verhoogde leverenzymen van nandrolone alleen, dus niet beste testgroep).

Onderstaande link verwijst naar een onderzoek op menselijke cellen.

http://www.ergo-log.com/nandrotest.html

Niet teveel naar zulke dingen kijken. Gewoon goed eten voor optimale werking kuur. Clean eten en de reden hiervoor is dat kcal niet alles zegt. Er zijn voldoende stoffen in voeding die een vet verbrandende werking hebben alsook stoffen die juist voor meer vetopslag kunnen zorgen.

Cardio omhoog en je hebt al het nodige icm krachtraining.
Heel mn voedingsschema is clean maar ik ben dus bang dat ik teveel ga eten aangezien ik na trainen geen reet meer doe

Hmm en hoe zit het dan hiermee @Cools? Dus een kuur met alleen testosteron derivaten op niet al te hoge doseringen(zoals in jouw voorbeeldkuren) zou dus het meest veilige zijn?

De beste wensen voor het nieuwe jaar @Cools

• #4.796

Had ik ook gezien, in vitro onderzoek. In het lichaam worden nog een heel hoop andere processen beïnvloed wat een andere uitkomst kan geven.

Combi met stimulerende middelen kan ook wel eens misgaan, maar dat is ook zo voor andere aas.
http://www.ergogenics.org/nandrolon-versterkt-sloopwerk-van-coke-in-hartspier.html

Sowieso heeft het te maken met de androgene en/of oestrogene werking van nandrolone. Op zichzelf is er een goede hechting en activatie van de androgeenreceptor door nandrolone, maar een lage activiteit van de 5-alfa gereduceerde vorm DHN. Dit in combinatie met nog wat niet bepaalde indirecte oestrogene effecten door nandrolone zou er kunnen voor zorgen dat het slechter voor hart en bloedvaten is. Maar een combi met test zou dit kunnen opheffen.

Laatst bewerkt:
  • #4.799
Test-primo blijft het veiligste inderdaad, daar zijn we zeker van.
Hmm primo zie ik nog wel zitten, voor 6 weken is het niet zo het duurste goedje.

Hoe zou je dat doen in een cut? 250 test 250 primo & hcg in de bulk en dan bijvoorbeeld 125 test 400 primo voor een zomercut voor de hardere look? Maar is het met zulke kuurtjes dan weer mogelijk om op 1m82 de 100kg te halen en year round op 8-12% te blijven met 2 a 3 x per jaar?

Daarnaast 3x 30min HIIT + paar uurtjes fietsen per week en 3 a 4 x bloed doneren per jaar. Dit lijkt me dan het meest veilige op lange termijn?

Terug
Naar boven