MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Red maca of pompoenpitolie gaan kunnen helpen voor acne tijdens kuur (verlagen DHT). Maar ik raad toch nog aan test te verlagen ivm oestrogene bijwerkingen. Zeker bij DHT verlagers.

Werken deze supps ook voor acne die niet afkomstig is van kuren?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.423
Goedemorgen cools
Is het wel verstandig om die hcg zonder test te zetten? Is dit niet enorm slecht voor de kwaliteit van het zaad haha slecht voor je vruchtbaarheid?

Nee en exogene test heeft zeker geen toegevoegde waarde voor je vruchtbaarheid en zaadkwaliteit.

• #5.424
Daarmee gaat hij er niet komen. Clomid veel langer nemen. 3 tot 6 maanden en clomid gelijktijdig met HCG starten om hypofyse onmiddellijk aan het werk te zetten terwijl HCG de ballen direct zal activeren.

Onzin. Je gaat je hypofyse niet kunnen stimuleren met clomid als je hcg gebruikt. Clomid hoeft alleen langer als je geen hcg gebruikt of gelijktijdig begint.

• Like
Waarderingen: REJ
  • #5.425
Cools,

Met het oog op acne, wat zou jij dan aanraden icm test? Primo,mast of Anavar? Of maakt de stof niet echt uit zolang de Ratios maar goed zijn? Zoja zou je nog even de Ratio test:mast kunnen vertellen? Test
Primo en Anavar staan in de beginpost zie ik. Alvast bedankt!

Anavar of primo idd ;)

• #5.426
Thnx cools

Ik ga het hem zeggen! Zal hem pompoenpitolie erbij laten nemen!
Acne is niet alleen een androgeen dht probleem toch? Ik meen dat oestrogeen ook mee kan spelen klopt dit?

Oestrogeen zorgt ook voor een igf-1 stijging afzonderlijk van androgeen en hgh. En dit zou ook gelinkt zijn aan acne, maar dat is alleen bij vrouwen zo vastgesteld. Maar DHT is altijd nodig, daarom werken DHT onderdrukkers ook.

Oestrogeen zorgt ook voor een igf-1 stijging afzonderlijk van androgeen en hgh. En dit zou ook gelinkt zijn aan acne, maar dat is alleen bij vrouwen zo vastgesteld. Maar DHT is altijd nodig, daarom werken DHT onderdrukkers ook.

bedankt cools

die pompoenpitolie gaat die nemen! normaal is het beste zeker om het al voor je kuur te beginnen met pompoenpitolie caps zeker?

• #5.429
Heeft pompoenpit olie eigenlijk nut als je mast gebruikt? Gezien pompoenpit olie 5-alpha reductase blokkeert en mast een DHT-derivaat is en dus geen omzetting nodig heeft.

• #5.431
Heeft pompoenpit olie eigenlijk nut als je mast gebruikt? Gezien pompoenpit olie 5-alpha reductase blokkeert en mast een DHT-derivaat is en dus geen omzetting nodig heeft.

Mast gebruik je, als het goed is, altijd icm testosteron. Dit zet om naar DHT en icm mast kan voor sommigen te androgeen zijn met als gevolg acne.

Als je mast alleen zet kan het dosisafhankelijk ook voor acne zorgen afhankelijk van gevoeligheid. Een bijkomede reden zou een onbalans in oestrogeen en androgeen kunnen zijn. Maar hoge androgene activiteit is de hoofdoorzaak meestal.

Mast gebruik je, als het goed is, altijd icm testosteron. Dit zet om naar DHT en icm mast kan voor sommigen te androgeen zijn met als gevolg acne.

Als je mast alleen zet kan het dosisafhankelijk ook voor acne zorgen afhankelijk van gevoeligheid. Een bijkomede reden zou een onbalans in oestrogeen en androgeen kunnen zijn. Maar hoge androgene activiteit is de hoofdoorzaak meestal.
Het verminderd idd wel weer een beetje omzetting van test naar DHT, maar per mg is mast denk ik toch wel aanzienlijk sterker dan een deel test dat omgezet wordt naar DHT, of niet?

• #5.433
Het verminderd idd wel weer een beetje omzetting van test naar DHT, maar per mg is mast denk ik toch wel aanzienlijk sterker dan een deel test dat omgezet wordt naar DHT, of niet?

20% ongeveer wordt omgezet naar DHT, dus dosisafhankelijk kan dit heel androgeen worden. En DHT blijft androgener dan mast. Het gaat vooral om de combi ook. 500mg test of mast kan op zichzelf voor weinig problemen zorgen, alhoewel mast een androgenere werking kan hebben door ontbreken van oestrogeen. Als je 500mg test combineert met 500mg kan zeker teveel zijn, maar als je dan een deel van de omzetting naar DHT kan verminderen zorgt ervoor dat de kans verkleind.

Cools, heb nogal last van mijn knieën tijdens kuiten trainen in smith, zowel staand als zittend (steunt t gewicht op). Enig idee hoe ik variant van kuiten kan verwerken in mijn training zonder veel last te krijgen. Merk overdag ook tijdens het zitten op kantoor dat ik af en toe mijn been/knie moet strekken (knakt hij ook).

Onzin. Je gaat je hypofyse niet kunnen stimuleren met clomid als je hcg gebruikt. Clomid hoeft alleen langer als je geen hcg gebruikt of gelijktijdig begint.
Zolang je testosteronniveau te laag is, zal clomid je hypofyse aan het werk zetten, zelfs al zet je HCG. Als je ballen plat liggen, duurt het een paar weken om een normaal testosteron niveau te krijgen door HCG stimulatie. En vermits je maar twee-drie weken HCG aanbeveelt, is het raadzaam om dan ook onmiddellijk met clomid te starten. Wat 3-6 maanden clomid betreft, spreek ik uit eigen ervaring vermits ik ook ongeveer dezelfde leeftijd heb en hetzelfde meegemaakt heb.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/richtlijnen-behandeling-aas-geinduceerd-hypogonadisme.390922/
Lees maar vanaf "behandeling primair hypogonadisme". Daar wordt het op een eenvoudige manier door Galen uitgelegd. Cools, ik weet niet of je zijn boek gekocht hebt. Niet altijd gemakkelijk maar een aanrader.

Zit nu in een cruise op 250 test 1000 iu hcg en heb last van acne. Heb hiervoor test tren mast gebruikt en laatste paar weken nolva ivm gyno. Deze is nu zo goed als weg.

Wat kan de acne veroorzaken? Zou het trouwens beter zijn 125 test te zetten?

Ook zou ik mijn libido wel wat beter willen.

Laatst bewerkt:
Cools hoe sta je tegenover de volgende kuur: week1 t/m 6: 250test-200deca. Week7 t/m 12: 500test-600primo. Week 15: clomid 3 weken

• #5.438
Cools, heb nogal last van mijn knieën tijdens kuiten trainen in smith, zowel staand als zittend (steunt t gewicht op). Enig idee hoe ik variant van kuiten kan verwerken in mijn training zonder veel last te krijgen. Merk overdag ook tijdens het zitten op kantoor dat ik af en toe mijn been/knie moet strekken (knakt hij ook).

Moeilijke zaak omdat je knieën vrijwel altijd erdoor belast zullen worden. Moet ik eens even over nadenken. Lichtere gewichten met meer herhalingen zou al een optie kunnen zijn.

• #5.439
Zolang je testosteronniveau te laag is, zal clomid je hypofyse aan het werk zetten, zelfs al zet je HCG. Als je ballen plat liggen, duurt het een paar weken om een normaal testosteron niveau te krijgen door HCG stimulatie. En vermits je maar twee-drie weken HCG aanbeveelt, is het raadzaam om dan ook onmiddellijk met clomid te starten. Wat 3-6 maanden clomid betreft, spreek ik uit eigen ervaring vermits ik ook ongeveer dezelfde leeftijd heb en hetzelfde meegemaakt heb.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/richtlijnen-behandeling-aas-geinduceerd-hypogonadisme.390922/
Lees maar vanaf "behandeling primair hypogonadisme". Daar wordt het op een eenvoudige manier door Galen uitgelegd. Cools, ik weet niet of je zijn boek gekocht hebt. Niet altijd gemakkelijk maar een aanrader.

Heb je daar onderzoek van ivm dat clomid de hypofyse stimuleert tijdens hcg gebruik? Je testosteron is niet laag bij hcg gebruik.

Ik spreek ook uit ervaring, maar dan succesvol aanraden van deze manier bij anderen.

• #5.440
Zit nu in een cruise op 250 test 1000 iu hcg en heb last van acne. Heb hiervoor test tren mast gebruikt en laatste paar weken nolva ivm gyno. Deze is nu zo goed als weg.

Wat kan de acne veroorzaken? Zou het trouwens beter zijn 125 test te zetten?

Ook zou ik mijn libido wel wat beter willen.

Combi 250 test en 1000iu hcg. Is teveel, hcg stimuleert op die dosis (500iu 2x/week) eigen testosteron gelijk aan 125mg test e.

Dus je test e met 125mg verlagen en dan zou het probleem opgelost zijn.

Terug
Naar boven