XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

@Cools Ik had een vraagje, hormoonschommelingen kunnen dus zorgen voor een verergering van bijwerkingen als ik het goed begrijp, nu is Test-E een lange ester dus komt heel geleidelijk vrij, is dit ook met HCG die subcutaan geinjecteerd wordt?

Waarom is het ook zo dat je in je nakuur ook haaruitval hebt? (niet iedereen) dan heb je toch juist weinig dht levels of komen die haren gewoon weer terug en vallen ze uit door de hormoonschommelingen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.803
@Cools Ik had een vraagje, hormoonschommelingen kunnen dus zorgen voor een verergering van bijwerkingen als ik het goed begrijp, nu is Test-E een lange ester dus komt heel geleidelijk vrij, is dit ook met HCG die subcutaan geinjecteerd wordt?

Het hangt van de verhouding met oestrogeen en DHT af en schommelingen zijn sowieso normaal van nature. Zolang deze niet te groot zijn vormt het geen probleem.

Hcg heeft zijn hoogste piek in test stimulatie op dag 2 en 3 en dan zakt het weer op dag 4,5,6 en 7. Laatste 2 dagen zit je zeker onder grenswaarde van test als je het alleen zou gebruiken en is de schommeling te groot. Dus minimum om de 4 a 5 dagen moet je het zetten hiervoor.

• #5.804
Waarom is het ook zo dat je in je nakuur ook haaruitval hebt? (niet iedereen) dan heb je toch juist weinig dht levels of komen die haren gewoon weer terug en vallen ze uit door de hormoonschommelingen?

Te laag oestrogeen tov androgeen. Oestrogeen beschermd je haren tegen androgenen.

@Cools
Heb in het begin je post gelezen dat je aanraad om als eerste kuur
1-6 test 250 EW
1-6 primo 200 EW
te doen.

Waarom niet 12 weken en een hoger dosis? (kan dat ik er blind over heen gelezen heb)
bijvoorbeeld:
Test E 1-12 500mg EW
primo 1-12 500mg EW
nolva 14-17 20mg ED

Hoe denk jij over test deca? Dit schijn imo ook wel een goede beginners kuur te zijn. Zat zelf te denken aan:
Test E 1-12 500 mg EW
Deca 1-10 400 mg EW
14-17 nolva 20mg ED

PS. Dit is puur uit interesse nog lang niet van plan om te kuren :)

@Cools
1-6 test 250 EW
1-6 primo 200 EW
te doen.

Waarom niet 12 weken en een hoger dosis? (kan dat ik er blind over heen gelezen heb)
bijvoorbeeld:
Test E 1-12 500mg EW
primo 1-12 500mg EW
nolva 14-17 20mg ED

Hoe denk jij over test deca? Dit schijn imo ook wel een goede beginners kuur te zijn. Zat zelf te denken aan:
Test E 1-12 500 mg EW
Deca 1-10 400 mg EW
14-17 nolva 20mg ED

Die korte kuren met lage dosering waren bedoeld om op een veilige manier over je natuurlijke grens te gaan, zonder een te grote terugval.

Inderdaad hoger doseren en langer kuren is ook meer sides en langer herstel
Cools geeft aan veilig 6wkn en optimale winst...

• #5.809
@Cools
1-6 test 250 EW
1-6 primo 200 EW
te doen.

bijvoorbeeld:
Test E 1-12 500mg EW
primo 1-12 500mg EW
nolva 14-17 20mg ED

Test E 1-12 500 mg EW
Deca 1-10 400 mg EW
14-17 nolva 20mg ED

Omdat (mijn mening en bevindingen) na 6 weken de spiergroei minimaal is. Heb de dosis primo verhoogt omdat de halfwaardetijd zelfde is als je test e en een betere a:e balans geeft op deze manier. Maar die verhouding is nog aan te passen net zoals van alle andere kuren.

Herstel gaat sneller, minder bijwerkingen en beter voor je gezondheid. En op termijn kan je beter alles vasthouden door behoud van een goede eigen aanmaak.

Test-deca ben ik alleen voorstander voor als deca max 200mg wordt gezet en max 6 weken. Reden hiervoor is de oestrogene eigenschappen van deca. Voor hogere doseringen zou ik er mast of primo bij doen. 500mg test - 400mg deca is een slechte a:e balans. 500mg test op zichzelf al door sterkere aromatisatie.

A
Omdat (mijn mening en bevindingen) na 6 weken de spiergroei minimaal is. Heb de dosis primo verhoogt omdat de halfwaardetijd zelfde is als je test e en een betere a:e balans geeft op deze manier. Maar die verhouding is nog aan te passen net zoals van alle andere kuren.

Herstel gaat sneller, minder bijwerkingen en beter voor je gezondheid. En op termijn kan je beter alles vasthouden door behoud van een goede eigen aanmaak.

Test-deca ben ik alleen voorstander voor als deca max 200mg wordt gezet en max 6 weken. Reden hiervoor is de oestrogene eigenschappen van deca. Voor hogere doseringen zou ik er mast of primo bij doen. 500mg test - 400mg deca is een slechte a:e balans. 500mg test op zichzelf al door sterkere aromatisatie.
Die korte kuren met lage dosering waren bedoeld om op een veilige manier over je natuurlijke grens te gaan, zonder een te grote terugval.
Aaah klinkt al een stuk logischer thx voor het reageren.

Die test deca, test op 500mg 1-12 en deca 200mg 1-6 dus? Of bedoelde je allebei 6 weken pakken?

Altijd 6wkn
Na 3mnd volgende indien gewenst..
Lees begin topic maar ff door, vind je alles..

• #5.812
Die korte kuren met lage dosering waren bed
A

Aaah klinkt al een stuk logischer thx voor het reageren.

Die test deca, test op 500mg 1-12 en deca 200mg 1-6 dus? Of bedoelde je allebei 6 weken pakken?

Beiden 6 weken en best wat mast of primo erbij.

Jaa
Altijd 6wkn
Na 3mnd volgende indien gewenst..
Lees begin topic maar ff door, vind je alles..
ik heb het stuk ook gelezen.

Alleen van ervaringen van andere mensen, en kuurlogs hier zie ik dat aardig wat mensen test only 12 weken als beginners kuur pakken. En sommige deca er bij toegevoegd. Dat is wat mij verbaasde

• #5.814
Jaa

ik heb het stuk ook gelezen.

Alleen van ervaringen van andere mensen, en kuurlogs hier zie ik dat aardig wat mensen test only 12 weken als beginners kuur pakken. En sommige deca er bij toegevoegd. Dat is wat mij verbaasde

12 weken is standaard, 10 weken ook. Heel vroeger was 6 en 8 weken zelfs standaard vreemd genoeg.

Test e only op 500mg geeft teveel oestrogeen voor een man uit verhouding met androgeen. Op termijn en bij gevoelige personen is dat niet aan te raden. Dus altijd combineren met een niet-aromatiserende aas zoals mast of prima ter compensatie van de oestrogeen en om de verhouding aan te passen tussen de middelen indoen nodig.

@Cools

Is er een meest efficiënt injectie moment voor bijvoorbeeld Test-E? Normaal zet ik op zaterdag en ga vervolgens naar de gymIk vermoed niet dat er dan al testosteron is afgegeven/opgenomen? Op zondag train ik niet en komt bij mij over als een niet efficiënte injectie. Zou zondag injecteren efficiënter zijn daar ik de rest van de week (ma t/m zaterdag) wel train?

Test e only op 500mg geeft teveel oestrogeen voor een man uit verhouding met androgeen. Op termijn en bij gevoelige personen is dat niet aan te raden. Dus altijd combineren met een niet-aromatiserende aas zoals mast of prima ter compensatie van de oestrogeen en om de verhouding aan te passen tussen de middelen indoen nodig.

Is er een reden dat je winstrol niet noemt? Ik heb een test-e / winstrol kuur op het oog. Winstrol in dit geval omdat het ook niet-aromatiserend is zover mij bekend. Toevallig vanwege 17 Alkaline o.i.d?

Derde dinsdag van de maand is mijn vriendin meestal ongesteld. Heeft dit toevallig negatieve gevolgen op mijn gains?

Ongestelde GF heeft absoluut negatieve gevolgen op Je gains ;-(

Dag van injectie maakt niet zoveel uit bro.

Terug
Naar boven