XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Als je op 40 jaar geen enkele kale plekken hebt dan denk ik niet dat aas voor dat zal zorgen

Ik ben al kalend vanaf mijn 17 jaar, gebruik al 25 jaar minoxidil, heb finasteride gebruikt (nu niet meer) en heb al een HIT (FUT) gehad.
Ben toch al flink kaal kerel.

• Topic Starter Topic Starter
Cools: Ik weet dat dit een lang topic is en misschien vaak de dingen gevraagd worden maar ik zit toch nog met een paar vraagjes. hopelijk ben je bereid om ze toch nog even te beantwoorden:

1-Als ik zou beslissen om anavar 30 mg per dag (25 dagen) te laten meelopen met een TestE 250 mg kuurtje van 8 weken. zou mij dat meer resultaat geven dan Primo i.p.v.anavar?
Primo is lang werkend dus ik dacht dat wanneer ik last van bijv haaruitval zou krijgen ik beter anavar zou kunnen gebruiken omdat de anavar sneller uit mijn lichaam zou zijn dan de primo?
Is dit een goed idee?
Is anavar anaboler dan primo? en qua androgeniteit?

2-Als je maar 6 weken kuurt dan krijg de test toch niet de mogelijkheid om volledig te kunnen werken omdat je snel de nakuur in gaat? testosteron begint toch pas te werken na 3-4 weken? dus de test van week 5 en 6 komen niet volledig tot hun recht? of zie ik dit verkeerd?

3-Je suggereert dat primo even anaboler is dan test. dus de combo test/primo 250/200 zou gelijkwaardig moeten zijn qua anabolische eigenschappen dan een test only van 500 mg (synergetisch effect 1+1=3 in dit geval test/primo?)

4-Je vermeld dat fina slecht is voor de lever. ok. maar zou fina geen meerwaarde kunnen zijn in een kuur met test?

5- Mijn Alat is nog wat verhoogd (74) zou je wachten met dit mild kuurtje?

Wederom hartelijk bedankt!

Anavar is anaboler dan primo en test, op papier dan. En zou minder androgeen zijn.

Het zou betere resultaten kunnen geven.

Anabolen werken van dag 1. Na 3-4 weken is de winst in kracht en massa zo groot dat het merkbaar is. Hiervan komt het fabeltje dat test en andere lange esters pas na 4 weken werken.

Wat wel is is dat na 6 weken de winst nog mag zeer miniem is.

Dat klopt, de anabole waarde is dan gelijkend. Op papier dan weer. Maar de hoge oestrogeen waardes onderteunen de anabole waarde ook bij test only. Dus iets meer winst bij test only zou kunnen.

Fina is geen meerwaarde, dit omdat DHT een deel van de in vivo anabole effecten veroorzaakt. Red maca is beter en gezondere optie.

Bij een verhoogde ALAT zou ik wachten. Check mijn topic Lever voor meer info.

Nee. ik ben wel bang met AAS, maar men zegt omdat die haren uit een donorgebied komen die DHT immuum is dit niet kan gebeuren ook al gebruik je anabolen.;):rolleyes:
Er werd net gepost dat primo niet echt DHT is en mild is voor je haar.. dus zou gewoon primo en 250 test doen als ik jouw was en dan kappen als je er echt last van krijgt

Ik denk dat de vraag al ergens gesteld is geweest, maar vindt het niet meer terug.

Wat is uw mening om primo te vervangen door mast-e ?

Je gaat de omzetting naar DHT verminderen, dit betekent inhibitie van het 5-alpha-reductase enzym. Dus in principe is er meer stof beschikbaar voor het aromatase enzym. Dus meer kans op een verhoogde oestrogeen omzetting.

---------- Post toegevoegd 21 April 2013 om 00:27 ----------

Alles wat een substraat is en zeker een inhibitor van specifieke enzymen belasten de lever. Dit doordat de enzymen bezet zijn voor metabolisatie van andere stoffen. Ook wordt de galproductie verminderd hierdoor.

http://www.drugbank.ca/drugs/DB01216

Het is een substraat voor Cyp3a7, wat betekent dat galproductie sterk verminderd wordt. En een substraat voor cyp3a4, ook weer wordt galproductie verminderd hierdoor. Cyp3a4 is ook een belangrijk enzym voor het metaboliseren van hormonen.

http://en.wikipedia.org/wiki/CYP3A7

http://nl.wikipedia.org/wiki/CYP3A4

Get to Know an Enzyme: CYP3A4
http://www.pharmacytimes.com/publications/issue/2008/2008-09/2008-09-8687
Als de galproductie dan vermindert dan zullen de leverwaardes toch verhogen? Nog nooit gehoord over verhoogde leverwaardes door fina. Staat wel bij de mogelijk bijwerkingen als: Onbekend op basis van de bekende gegevens kan de frequentie niet worden vastgesteld.

Als we dan iets extra willen om de kuur te starten, is anavar dan een goeie aanvulling?
hoeveel/hoelang?

Maar ooit zag ie het er nut wel van in? Ik dacht zelf aan de eerste 2 of 3 weken anavar erbij te doen...

Ik denk dat de vraag al ergens gesteld is geweest, maar vindt het niet meer terug.

Wat is uw mening om primo te vervangen door mast-e ?

Mast-e is minder anabool dan primo, dus zie niet in waarom.

---------- Post toegevoegd 21 April 2013 om 23:05 ----------

Als we dan iets extra willen om de kuur te starten, is anavar dan een goeie aanvulling?
hoeveel/hoelang?

Raad ik niet aan. Combi korte esters is onnodig.

---------- Post toegevoegd 21 April 2013 om 23:08 ----------

Als de galproductie dan vermindert dan zullen de leverwaardes toch verhogen? Nog nooit gehoord over verhoogde leverwaardes door fina. Staat wel bij de mogelijk bijwerkingen als: Onbekend op basis van de bekende gegevens kan de frequentie niet worden vastgesteld.

Dan kunnen inderdaad de leverenzymen verhogen. Maar is niet alleen vanwege minder gal (waar gifstoffen en metabolieten mee worden verwijderd), maar ook bezetting of remming van cyp enzymen. Hierdoor vind een verminderde metabolisatie van gifstoffen en andere hormonen plaats.

---------- Post toegevoegd 21 April 2013 om 23:08 ----------

Maar ooit zag ie het er nut wel van in? Ik dacht zelf aan de eerste 2 of 3 weken anavar erbij te doen...

Nooit het nut van ingezien :p

Laatst bewerkt:
Er werd net gepost dat primo niet echt DHT is en mild is voor je haar.. dus zou gewoon primo en 250 test doen als ik jouw was en dan kappen als je er echt last van krijgt

Yep alleen Test/Primo zijn langwerkende esters dus eer het uit je systeem is....:(

Twijfel tussen

Test/Primo 250/200
Test/Deca 250/200
Test/Anavar 250/30 mg per dag

Moeilijk om te beslissen/ daarbij toch maar fina of red maca. ik weet het gewoon niet meer...

Ik ben al kalend vanaf mijn 17 jaar, gebruik al 25 jaar minoxidil, heb finasteride gebruikt (nu niet meer) en heb al een HIT (FUT) gehad.
Ben toch al flink kaal kerel.

Stoppen met al die medicatie, een scheermes en een flinke kuur. Is dat geen optie?

---------- Post toegevoegd 22 April 2013 om 22:16 ----------

Yep alleen Test/Primo zijn langwerkende esters dus eer het uit je systeem is....:(

Twijfel tussen

Test/Primo 250/200
Test/Deca 250/200
Test/Anavar 250/30 mg per dag

Moeilijk om te beslissen/ daarbij toch maar fina of red maca. ik weet het gewoon niet meer...

test prop met npp bedoel je? Anders is het lange ester argument bij de ester van primo geen argument natuurlijk.

NPP blijft natuurlijk wel lang in je systeem en je bent 40.....toch ook om over na te denken.

Laatst bewerkt:
Stoppen met al die medicatie, een scheermes en een flinke kuur. Is dat geen optie?

---------- Post toegevoegd 22 April 2013 om 22:16 ----------

test prop met npp bedoel je? Anders is het lange ester argument bij de ester van primo geen argument natuurlijk.

NPP blijft natuurlijk wel lang in je systeem en je bent 40.....toch ook om over na te denken.

Yeah alleen Ik kan me niet millimetreren of kaalscheren. ik heb namelijk door die haartransplantatie een groot smiley litteken op mijn achterhoofd waardoor ik dit niet te kort kan maken anders ziet iedereen dit belachelijke litteken.

nee ik bedoelde Test E met Nadrolon (Deca) de lange ester

Mensen die de kuur proberen, check voor je koopt of er (veel) fakes zijn van dat merk. En als je het (al) hebt nachecken.

Dat kan in onderstaande.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f17/

Sommige producenten durven nogal eens testosteron in de primo steken. Dus hou het bij de betrouwbare.

Trek ook 0,1ml van elke stof extra in je spuit. Dit is wat altijd achter blijft in je spuit.

Laatst bewerkt:
Annonieme resultaten binnen van een test-anavar gebruiker. 6 weken 250mg test-e en 200mg anavar (30mg/dag). Heeft 30 mg anavar de eerste 3,5 weken genomen, daarna 50mg. Is gestopt met anavar na 5 weken.

Gebruiker at onder onderhoud (+cardio) en zit nu in week 6. Voelt zich beter zonder anavar (voelde dat 50mg max was, maar is teveel dus).

Resultaat: 4,5kg gestegen in gewicht en vet% 1% lager. Droog en hard uiterlijk met zware pomp. In week 5 niet meer gestegen in gewicht.

Zelfde resultaten bekom je met 200 primo-250 test e voor 6 weken.

Laatst bewerkt:
Annonieme resultaten binnen van een test-anavar gebruiker. 6 weken 250mg test-e en 200mg anavar (30mg/dag). Heeft 30 mg anavar de eerste 3,5 weken genomen, daarna 50mg. Is gestopt met anavar na 5 weken.

Gebruiker at onder onderhoud (+cardio) en zit nu in week 6. Voelt zich beter zonder anavar (voelde dat 50mg max was, maar is teveel dus).

Resultaat: 4,5kg gestegen in gewicht en vet% 1% lager. Droog en hard uiterlijk met zware pomp. In week 5 niet meer gestegen in gewicht.

-Wat dat zijn eerste kuur?
-Ik ben benieuwd over 2 maanden of hij dan nog 4,5 kg heeft overgehouden hieraan.

---------- Post toegevoegd 28 April 2013 om 22:31 ----------

@Cools: is winstrol anaboler dan anavar? volgens mij wel, is dit dan geen betere optie dan anavar?

Was niet zijn eerste kuur en daar gaat hij veel van overhouden. Dit omdat oestrogeen en dus vocht niet te hoog komt. Herstel na de kuur gaat ook heel snel zijn.

Stats van de anonieme gebruiker?

En drie maanden later zie je zelfs niet dat hij gebruikt heeft omdat hij misschien 1 of 2 kg overhoudt.

Terug
Naar boven