XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Cools, valt er iets te zeggen over de schadelijkheid van 1ml test (200mg) per week op de lever? Ik ben op het moment aan het cruisen en wil voor ik weer een blast doe iig een bloedtest laten doen. Als je puur kijkt naar de test die geïnjecteerd wordt, verder geen drank, orals en drugs of andere medicijnen gebruikt, is het dan te verwachten dat je alsnog leverwaardes buiten de referentiewaarden zal hebben?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.563
Cools, als ik het goed heb komt 1000IU HCG /week overeen met 125mg Test. Dus 1500IU HCG /week zou dan uitkomen op zo'n 190mg Test. Mijn Test is 300mg /ml. Raad je aan in de cruise gewoon 0,5ml (=150mg +190mg = 340mg totaal) Test E te zetten of kan ik die dose verlagen naar bijvoorbeeld 0,2ml (=60mg + 190mg = 250mg)?

Gezien 250mg Test E /week de meest gangbare cruise dosis is.

Dat werkt zo spijtig genoeg niet :P De stijging in testosteron is niet in verhouding met de dosisverhoging en die van oestrogeen is meestal sterker. Ik zou gewoon rekening houden met ongeveer 150mg extra.

In cruise zou ik max 250mg test doen, dus 100mg erbij.

• #7.564
ik heb een bloedtest laten afnemen zo'n 4maand na mn kuur.
alles valt binnen de referentiewaarden, buiten de erytrocyten en vitamine b12. Beiden ze te hoog

erytrocyten= 5,53 (referentie= 4,5-5,5) deze is te verwaarlozen maar was voor ik kuurde ook al iets verhoogd
vit B12= 846 (referentie= 197-771)

ik maak er mij niet echt zorgen over wat maar wat moet ik er echt van denken? :p
ik supplementeer trouwens niet b12

Is normaal, de b12 is meestal door hogere voedselinname en erytrocyten duurt even voor die weer normaal zijn. Maar 5,53 is niet te hoog. Je mag net buiten die referentie waarde liggen. Is meer bedoeld voor het overgrote gedeelde van de bevolking.

• #7.565
Cools, valt er iets te zeggen over de schadelijkheid van 1ml test (200mg) per week op de lever? Ik ben op het moment aan het cruisen en wil voor ik weer een blast doe iig een bloedtest laten doen. Als je puur kijkt naar de test die geïnjecteerd wordt, verder geen drank, orals en drugs of andere medicijnen gebruikt, is het dan te verwachten dat je alsnog leverwaardes buiten de referentiewaarden zal hebben?

Test is op zichzelf niet schadelijk voor je lever, maar hoge dosissen androgenen kunnen de functie wel belemmeren. Als je voor de rest niets gebruikt en een goed werkende lever hebt is er geen probleem.

Dat werkt zo spijtig genoeg niet :P De stijging in testosteron is niet in verhouding met de dosisverhoging en die van oestrogeen is meestal sterker. Ik zou gewoon rekening houden met ongeveer 150mg extra.

In cruise zou ik max 250mg test doen, dus 100mg erbij.
Bedankt Dr. Pin ik er 0,3 á 90mg of 0,4 á 120mg bij ;)

Even een side-step; Ook ik ben benieuwd naar een bloedtest voordat ik weer een cruise ga doen - wat laat jij testen ?

Beste @Cools,

Stel dat je na een lange kuur van +- 30 weken zonder HCG zo goed mogelijk wil herstellen. Is dit dan een goede benadering:

Laatste 4 weken van de kuur: 2 weken 2x750 IU HCG en dan 2 weken 2x500 IU HCG
Vervolgens tot aan de nakuur: 2x500 IU HCG per week
Nakuur: 6 weken clomid 50mg per dag + starten met leverreiniger en test booster gedurende de nakuur

Wat denk je van dit 'PCT' plan?

• #7.570
Beste @Cools,

Stel dat je na een lange kuur van +- 30 weken zonder HCG zo goed mogelijk wil herstellen. Is dit dan een goede benadering:

Laatste 4 weken van de kuur: 2 weken 2x750 IU HCG en dan 2 weken 2x500 IU HCG
Vervolgens tot aan de nakuur: 2x500 IU HCG per week
Nakuur: 6 weken clomid 50mg per dag + starten met leverreiniger en test booster gedurende de nakuur

Wat denk je van dit 'PCT' plan?

Goed plan, alleen de clomid op 25mg en kan zijn dat je dit iets langer moet nemen. Je kan ook bv eerste week 50mg en dan overschakelen naar 25mg.

Voor hcg kan het ook zijn dat je meer nodig hebt dan 750iu in het begin. Even kijken wat er gebeurd met het volume van je teelballen.

Cools, ik heb een topic aangemaakt met de vraag: 'is het nodig om mast/bold/tren eerder te stoppen dan test'. Dus bijv 10w test, 8w mast/bold/tren of kan dit doorgetrokken worden net als test tot 10w? mast/bold/tren=een/twee van deze middelen komt naast test erbij.

Weet jij waarom dit wordt aangeraden?

Goed plan, alleen de clomid op 25mg en kan zijn dat je dit iets langer moet nemen. Je kan ook bv eerste week 50mg en dan overschakelen naar 25mg.

Voor hcg kan het ook zijn dat je meer nodig hebt dan 750iu in het begin. Even kijken wat er gebeurd met het volume van je teelballen.

Bedankt voor je feedback. Top!

De leverreiniger en testbooster mogen gelijktijdig met pct of liever na de pct?

Cools, ik heb een topic aangemaakt met de vraag: 'is het nodig om mast/bold/tren eerder te stoppen dan test'. Dus bijv 10w test, 8w mast/bold/tren of kan dit doorgetrokken worden net als test tot 10w? mast/bold/tren=een/twee van deze middelen komt naast test erbij.

''Bij deca raad ik wel altijd aan iets minder te zetten, bv. 250 test - 200mg deca. en 14 dagen na laatste gelijktijdige injectie pas nakuren. Dit voorkomt al een hoop. Bij hogere doseringen of tren hoger dan test zou je test week langer kunnen doorzetten, maar hangt ook af van welke middelen die je er nog bij gebruikt.''

Aldus Cools op een soortgelijke vraag gesteld door mij een tijdje terug. De reden hiervoor is dat 19nors langer in je lichaam zouden blijven waardoor je ze dus eerder wilt stoppen zodat het uit je systeem is als je de PCT start.

''Bij deca raad ik wel altijd aan iets minder te zetten, bv. 250 test - 200mg deca. en 14 dagen na laatste gelijktijdige injectie pas nakuren. Dit voorkomt al een hoop. Bij hogere doseringen of tren hoger dan test zou je test week langer kunnen doorzetten, maar hangt ook af van welke middelen die je er nog bij gebruikt.''

Aldus Cools op een soortgelijke vraag gesteld door mij een tijdje terug. De reden hiervoor is dat 19nors langer in je lichaam zouden blijven waardoor je ze dus eerder wilt stoppen zodat het uit je systeem is als je de PCT start.

Bedankt! helemaal duidelijk.

Cools, ik wil tijdens mijn komende blast rond november gaan cleanbulken op test deca mast op deze hoeveelheden: 500/400/400 met daarbij 1000iu hcg per week, volstaat de 400mg mast om oestrogene bijwerkingen te voorkomen?(gyno dan vooral) Zal ik het ook met minder mast afkunnen?

• #7.576

Omdat bold een langere werkingsduur heeft zou ik denken. Bij tren is de redenatie zoals bij deca, maar tren heeft meestal een enanthaat ester en nadrolone een decaonaat ester. Zelfde voor mast e, dus samen met tren onnodig om eerder te stoppen.

Maar een andere redenatie zou zijn dat tren eerder uit je systeem is en dit voor een beter herstel/minder kans op bijwerkingen zorgt.

Bovenstaande hangt ook van de doseringen af. Als je tren hoger zet dan test kan je best iets vroeger stoppen. Bij gelijke dosissen is het eigenlijk niet nodig.

• #7.578
Cools, ik wil tijdens mijn komende blast rond november gaan cleanbulken op test deca mast op deze hoeveelheden: 500/400/400 met daarbij 1000iu hcg per week, volstaat de 400mg mast om oestrogene bijwerkingen te voorkomen?(gyno dan vooral) Zal ik het ook met minder mast afkunnen?

Met minder mast kan, maar dat is ook persoonsafhankelijk. Oestrogene bijwerkingen voorkomen met mast werkt ook maar deels. Beste aanpak is een deel te vervangen door mast, dus bv. normaal 500 test - 400 deca naar 375 test - 300 deca - 300 mast.

Op deze manier verlaag je oestrogeen zonder al teveel in te boeten in winst.

Hi Cools,

Wil de volgende kuur 500 test en 200 deca voor 10 weken doen, goede verhoudingen?

Terug
Naar boven