Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Cools, wat is jou mening over on/off gaan en lasten/cruisen?
Is het herstel na een flinke tijd blast/cruisen (jaar?) zo heftig dat je natuurlijke baseline moeilijk weer gehaald kan worden?
En hoe zit dit bij bijvoorbeeld dezelfde tijd ON/Off, dus ook 1 jaar met +-3 kuren en dus steeds pct?
En qua kinderwens, wat adviseer je dan? on off? (met hcg?)
thx!

Ik heb hier bloedresultaten gezien van mensen die na 1+jaar blasten en cruisen (met hcg) +goede pct en voeding terug kwamen met hogere testosteron waarden dan ze al hadden.

Ik heb hier bloedresultaten gezien van mensen die na 1+jaar blasten en cruisen (met hcg) +goede pct en voeding terug kwamen met hogere testosteron waarden dan ze al hadden.

Dan vraag ik me serieus af waarom mensen die van plan zijn toch vaker dan 1maal te kuren, überhaupt off gaan?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.746
Cools, wat is jou mening over on/off gaan en lasten/cruisen?
Is het herstel na een flinke tijd blast/cruisen (jaar?) zo heftig dat je natuurlijke baseline moeilijk weer gehaald kan worden?
En hoe zit dit bij bijvoorbeeld dezelfde tijd ON/Off, dus ook 1 jaar met +-3 kuren en dus steeds pct?
En qua kinderwens, wat adviseer je dan? on off? (met hcg?)
thx!

Voor je hart- en bloedvaten lijkt mij blast en cruise slechter. Normaal gezien zakt je testosteron 's avonds en tijdens de slaap, maar wanneer on natuurlijk niet wat voor extra belasting, minder lichamelijk herstel/rust kan zorgen.

Ivm herstel is het handig om off te gaan voor je leydig cellen of je moest hcg gebruiken. Vraag is dan nog of celschade aan teelballen beperkt blijft. Maar is middel- en persoonsafhankelijk dus het is te doen voor sommigen.

Zelfde tijd on/off gaat spijtig genoeg niet op, dat is verzonnen uit gemakkelijkheid. Ik adviseer toch on/off ivm herstel en mogelijke kinderwens, met voldoende rust natuurlijk. Hcg kan erbij gebruikt worden.

Kom net van de androloog, die zei dat als je geen afwijking hebt je wel herstelt, maar dat het bij sommigen wel tot 10jaar kan duren. Echter de meeste gevallen dat ze ziet hebben te maken met infertiliteit en ook nierfalen door misbruik van gear. Dus denk goed na wat je wil doen en laat jezelf minstens 1x per jaar controleren ;-)

Je hoeveelheid test blijft hetzelfde en dus ook oestrogeen. De compenserende werking van primo is beperkt, dus het hangt vooral van je verhouding af -> test omlaag en primo omhoog.

Klein vraagje nog:p

Is de compenserende werking van Mast groter dan van Primo eigenlijk?
Thx again;)

• #7.749
Kom net van de androloog, die zei dat als je geen afwijking hebt je wel herstelt, maar dat het bij sommigen wel tot 10jaar kan duren. Echter de meeste gevallen dat ze ziet hebben te maken met infertiliteit en ook nierfalen door misbruik van gear. Dus denk goed na wat je wil doen en laat jezelf minstens 1x per jaar controleren ;-)

Ah 10 jaar, nou infertiliteit is wat anders dan aanmaak testosteron. Eerste komt inderdaad niet vaak voor, maar verminderde aanmaak testosteron wel. Nierfalen is een risico bij bepaalde aas maar je moet ook rekening houden met bepaalde vetverbrandende middelen die gebruikt worden. Sommige zijn heel slecht voor je nieren en dan is de link met aas niet correct.

manieren om cholesterol te verlagen?

Minder eieren vreten natuurlijk @mucci, dat had je moeten weten hoor.

not sure if srs? dacht dat dit een betwistbaar onderwerp was
ik eet enkel t wit eigenlijk:o:o

NOOIT de dooier weg gooien! Dat is het net gezondste van het ei en verhoogd je HDL.

Beperk snelle, slechte suikers en eet gerust je dagelijkse portie eieren. Veel suiker is gelijk aan een hoge cholesterol waarde.

NOOIT de dooier weg gooien! Dat is het net gezondste van het ei en verhoogd je HDL.

Beperk snelle, slechte suikers en eet gerust je dagelijkse portie eieren. Veel suiker is gelijk aan een hoge cholesterol waarde.
ik gebruik de vloeibare variant uit een brik :p

Verse eieren gebruiken. :p

Cools, is jouw zes weken kuur gebaseerd op time on/off? Als je twee keer per jaar gaat kuren, 6 weken on + 2 weken niks gevolgd door 4 weken nakuur, time on = time off, gevolgd door een nieuwe kuur en wederom de time on = time off. Kom je uit op ongeveer twee kuren die je per jaar kunt doen. Is dit toeval of heb je hier bewust voor gekozen?

Cools,

Als je bijvoorbeeld 1000mg test e zet kan je dan een percentage benoemen hoeveel procent er omgezet word naar DHT ongeveer? Of is dit per dosis of persoon weer verschillend...

Overheen gelezen denk ik? Bedankt alvast cools

• #7.760
Cools, is jouw zes weken kuur gebaseerd op time on/off? Als je twee keer per jaar gaat kuren, 6 weken on + 2 weken niks gevolgd door 4 weken nakuur, time on = time off, gevolgd door een nieuwe kuur en wederom de time on = time off. Kom je uit op ongeveer twee kuren die je per jaar kunt doen. Is dit toeval of heb je hier bewust voor gekozen?

Nee :p is toeval. Die time on/off heeft iemand verzonnen uit gemakkelijkheid.

Terug
Naar boven