Hartelijk dank voor reactie! Zoals altijd weer veel duidelijkheid verschaft!
Vooral blij om te horen dat de grootte van de teelballen ook correleert met de aanmaak en kwaliteit van het semen!
Ik bedoel daarmee dat het een makkelijk meetinstrument is, om te weten hoe goed het nog werkt daar beneden!
P.S. Ik heb begrepen dat de exogene testosteron injecties in de bil weliswaar de testosteron spiegel
in het bloed dramatisch verhogen, maar dat de testosteron waardes
in de teelballen dramatisch verlaagd worden door het inspuiten van testosteron in de bil.
Dit zou komen doordat het testosteron de ballen niet kan bereiken vanwege de bloed-testis barrière. Komt dat je bekend voor?
De Sertoli cellen in de testis zijn natuurlijk verantwoordelijk voor de productie van goed zaad, en die staan weer onder invloed van testosteron (normaal afkomstig van de naburige Leydig cellen) en FSH ofcourse

.
Dus dat zou betekenen dat je tijdens je kuur
GEEN kinderen zou moeten krijgen, omdat je zaad dan slechter zou zijn want de Sertoli cellen hebben geen beschikking tot testosteron. Klopt deze hypothese?
Ik heb zelf twee punten die tegen de hypothese pleiten, maar dit zijn empirische bevindingen. Dus de betrouwbaarheid daarvan betwijfel ik.
Ik ken namelijk personen die gewoon tijdens een kuur kinderen verwekt hebben, maar dat lijkt me dan niet zo goed omdat je dan niet zeker weet of het zaad van goede of beter gezegd optimale kwaliteit was.
Bovendien lijkt het ook niet alsof er minder cc in het ejaculaat zit tijdens een kuurtje. Het lijkt zelfs alsof het meer is! Menig vrouw met open mond goed kunnen verbazen tijdens het Cools' test-primo kuurtje.