XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hahaha grapjas :). Wel een heel voorspelbare reactie dit van je.

Ach je kent me toch: n dag niet gelachen is n dag niet geleefd.

sorry ik kon het niet laten, is dit de eerste keer dat het je overkomt?
(misschien een langer voorspel, of ben je teveel orgasme gericht...)

Ach je kent me toch: n dag niet gelachen is n dag niet geleefd.

sorry ik kon het niet laten, is dit de eerste keer dat het je overkomt?
(misschien een langer voorspel, of ben je teveel orgasme gericht...)

Ja na vorige kuurtjes had ik het niet volgens mij. Ook als ik het zelf doe voel ik niks.

Ik heb soms ook het idee dat ik heel weinig kom en dan is t een hele hoop.
Soms idee nog niet gekomen te zijn en dan ben ik wel gekomen. Maar meestal is t gewoon goed.
Heb je t bij elk orgasme?

Welke stack heb je gebruikt?

@Cools Ik ben nu al een aantal maanden off met een PCT(Clomid) van een maand, maar ik heb echt een heel raar iets. Bij een orgasme voel ik helemaal niets tot heel weinig. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat je er tegen kan doen?

Ik had precies hetzelfde. Als ik dan bijna kwam leek het gewoon een intens orgasme te worden maar eenmaal het punt bereikt was t er uit en dacht ik 'is dit alles'? Is nu bijna zo goed als weg. Mn erectie tijdens t trekken is nog niet zoals t moet, maar heb wel hele sterke ochtend erecties.

Dat klopt, maar je moet ook beseffen dat de vochtretentie op AAS pas merkbaar wordt na 3-4 weken met het Cools kuurtje. Dat geeft hem dus een totaal van 6 + 3-4 = 9-10 weken herstel zonder zwelling met vochtretentie van de AAS. Normaal gesproken wordt er bij deze operatie gezegd dat er na 12 weken 85% van het herstel heeft plaatsgevonden. Ik heb hier geen goede bronnen voor maar dit kan begrijp ik uit uitspraken van KNO-artsen en plastisch chirurgen die de operatie vaak hebben uitgevoerd.

Mocht het echt af te raden zijn, en hoop dat Cools hier meer informatie over kan geven, dan zal deze persoon de kuur pas na 8 weken na de operatie inzetten. Dat zal dus half januari worden als hij aan de kuur begint.
Denk je niet dat te weinig oestrogeen niet voor een tragere en slechtere genezing zal zorgen. Oestrogeen is nodig en belangrijk voor een sterke botstructuur. Wat een gezeik over oestrogeen verminderen voor minder vocht. Luister naar de dokter en volg zijn raad maar. Het wordt maar idioter en idioter op dit forum.

Denk je niet dat te weinig oestrogeen niet voor een tragere en slechtere genezing zal zorgen. Oestrogeen is nodig en belangrijk voor een sterke botstructuur. Wat een gezeik over oestrogeen verminderen voor minder vocht. Luister naar de dokter en volg zijn raad maar. Het wordt maar idioter en idioter op dit forum.

Dit vraag ik me af. Heb je hier bronnen voor?

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.433
Hey Cools,

Als het goed is werkt oestrogeen nog sterker onderdrukkend op de HPTA as, dan testosteron zelf. Dit zou ook de reden zijn dat een non-aromatiserende drug zoals Primobolan, minder onderdrukkend werkt op je testosteron productie (lees: HPTA as), dan testosteron bijvoorbeeld.

1. Om deze reden zou het toch beter zijn om een Primo-only kuurtje te doen?

Verder, de Leydig cellen gaan kapot aan een tekort aan oestrogeen heb ik je in een ander topic zien zeggen.

2. Heeft oestrogeen een beschermende werking op de Leydig cellen? Wat is de ondergrens? Kom je daar ver boven met het test-primo respectievelijk 250mg/200mg?

Dit is een medische vraag. Voor de gezondheid van een vriend na een zware operatie is het ZEER belangrijk dat hij zo weinig mogelijk vocht vasthoud in zijn gezicht. Dit omdat hij een operatie heb gehad 6 weken geleden, en de zwelling moet nog verminderen. Het betreft een open rhinoplasty, waarbij de tip nog steeds erg gezwollen is. Elke mililiter vocht die hij minder vasthoud in zijn gezicht is daarom gunstig voor het herstel van de operatie. Hij begrijpt dat oestrogeen ervoor zorgt dat je ook meer vocht vasthoud. Daarom wilt hij graag oestrogeen zo laag als mogelijk houden. Hij heeft bovendien 6 weken niet mogen trainen dus daarom wilt hij de kuur gebruiken om snel weer op zijn oude niveau te zijn.

3. Is de verhoging van primo van 200mg/week naar 300mg/week i.c.m. 250mg test-e/week daarom een goede keuze voor een betere A/E verhouding? De persoon heeft het 250/200mg kuurtje eerder gedaan zonder last van gyno. Wel merkte hij lichte vochtretentie. Dus het nieuwe kuurvoorstel is 300mg primo/week en 250mg Test-E/week gedurende 6 weken.

EDIT: 4. Mochten we concluderen dat we oestrogeen zo laag mogelijk willen houden, is het dan beter om primo op 300 te zetten of om primo op 200 te houden en arimidex te gebruiken? Eventueel alleen in week 4-5-6?

Primo only is niet aan te raden omdat je ook oestrogeen nodig hebt. Een lage dosis test icm primo is een betere optie. Middelen zoals arimidex zijn helemaal niet nodig dan.

Oestrogeen beschermd cellen in bepaalde mate, maar er zijn ook andere factoren in het spel die voor schade kunnen zorgen tijdens aas gebruik.

Ik raad wel aan zoals velen hierboven om eerst te herstellen van de operatie vooraleer te kuren.

• #8.434
@Cools Ik ben nu al een aantal maanden off met een PCT(Clomid) van een maand, maar ik heb echt een heel raar iets. Bij een orgasme voel ik helemaal niets tot heel weinig. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat je er tegen kan doen?

Wachten tot je volledig hersteld bent ;) Kan soms wat langer duren. Is een hormonaal iets het gevoel van een orgasme.

Hoi Cools,

Wat vind je van de combo Test 250+ Primo 300?
Bij mijn vorig kuurtje Test 250+ plus Primo 200 hield ik wat vocht vast door de oestrogenen.

Als je "bang" bent voor vocht...Test omlaag....Primo omhoog...simpel

• #8.437
Hoi Cools,

Wat vind je van de combo Test 250+ Primo 300?
Bij mijn vorig kuurtje Test 250+ plus Primo 200 hield ik wat vocht vast door de oestrogenen.

Test idd primo omhoog, alleen primo verhogen is meestal niet voldoende.

150mg test - 350 primo bv.

Terug
Naar boven