MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Ok pik. Pas op met die 150 test kuur!

Nou, 150 mg test kan best lekker zijn.

In combinatie dan wel met 600mg tren en 300mg mast ofzo, doe daar nog wat anavar bij en je hebt een zalige cutkuur (of cleanbulk zelfs) :p

Ik neem dus aan dat de conclusie kan zijn dat @martyyn geen fan is van te lichte kuurtjes.

Nou, 150 mg test kan best lekker zijn.

In combinatie dan wel met 600mg tren en 300mg mast ofzo, doe daar nog wat anavar bij en je hebt een zalige cutkuur (of cleanbulk zelfs) :p

Ik neem dus aan dat de conclusie kan zijn dat @martyyn geen fan is van te lichte kuurtjes.

Oh niks mis met lichte kuurtjes. Word alleen zo moe van dat bloat geneuzel laatste tijd.

Hee cools weet jij toevallig of er iets bekend is over het effect van anavar op prolactine?
Alvast bedankt

Oh niks mis met lichte kuurtjes. Word alleen zo moe van dat bloat geneuzel laatste tijd.

Kan ik begrijpen Martyyn, alleen in mijn geval, ik had op Test 250/Primo 200 een opgeblazen buik (vocht) en voor de rest geen bloat dus daarom mijn vraag.
Als ik bloat zou hebben dan zou dat overal moeten zijn en niet alleen specifiek op mijn buik?

Fijne kerstdagen iedereen

Cools, zie jij nog grote verschillen in termen van herstel bij het volgende:
-33 dgn 30mg ed
-25 dgn 40mg ed
Beide anavar.
Deze vraag gezien je dezelfde hoeveelheid gebruikt, maar bij de ene langer onderdrukt en bij de ander zwaarder onderdrukt.
Thx

-33 dgn 30mg ed
-25 dgn 40mg ed
Beide anavar.
Deze vraag gezien je dezelfde hoeveelheid gebruikt, maar bij de ene langer onderdrukt en bij de ander zwaarder onderdrukt.
Thx
Wat zijn dat voor vragen. Alsof iemand daar nu een deftig antwoord op kan geven.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.452
-33 dgn 30mg ed
-25 dgn 40mg ed
Beide anavar.
Thx

Ik zou voor de 30mg gaan dan. Het lichaam kan vooral negatief reageren als het om de concentratie gaat (afhankelijk van middel en verschil in lengte) 70mg per week is nu niet veel verschil maar omdat de winst die je behaalt gelijkend zal zijn is 30mg voor 4 weken een betere en altijd veiligere keuze.

Weet niet of dit hier hoort maar ik geef het een shot.
Ik heb 1,5 jaar terug 8 weekjes 300mg test en 45mg anavar genomen, was toen heel laks met hcg en heb deze niet gebruikt. Wel nagekuurd met nolva. Nou 1,5 jaar verder is mijn libido nog steeds niet in orde en heb ik vaak last van halve erecties. (tijdens de kuur had ik nergens last van).. Heb een bloedtest ingepland maar dit is pas in het nieuwe jaar.. Enig idee wat ik meer kan doen?

• #8.454
Weet niet of dit hier hoort maar ik geef het een shot.
Ik heb 1,5 jaar terug 8 weekjes 300mg test en 45mg anavar genomen, was toen heel laks met hcg en heb deze niet gebruikt. Wel nagekuurd met nolva. Nou 1,5 jaar verder is mijn libido nog steeds niet in orde en heb ik vaak last van halve erecties. (tijdens de kuur had ik nergens last van).. Heb een bloedtest ingepland maar dit is pas in het nieuwe jaar.. Enig idee wat ik meer kan doen?

Dat is 615mg aan totale stof per week. Niet al teveel en je zou zeggen dat je nu wel volledig hersteld zou zijn, maar er zijn uitzonderingen. Je herstel moet je ook vanaf einde nakuur beginnen tellen. Veronderstel 4 weken op 20mg nolva per dag?

Een optie is om nu hcg te gebruiken en nadien low dose clomid. Bv. 500-750iu hcg 2x/week voor 3-4 weken gevolgd door 25mg clomid voor 4 weken.

Hoe is het formaat van je teelballen tov voor de kuur?

Zijn iets kleiner dan voor de kuur... Dan haal ik hcg en clomid even in huis.. Raad je aan te wachten voor de bloeduitslag?

• #8.456
Zijn iets kleiner dan voor de kuur... Dan haal ik hcg en clomid even in huis.. Raad je aan te wachten voor de bloeduitslag?

Als je al begint heeft bloed laten trekken geen zin. Zou persoonlijk met de bloedtest dan wachten en eerst hcg en clomid. Dan paar maanden nadien laten testen.

Maar als je teelballen nog niet op formaat zijn is het duidelijk en is de hcg met clomid hoogstwaarschijnlijk voldoende.

Als je na 1 week hcg geen verschil merkt in de grootte zou ik de week nadien verhogen naar 1500iu 2x/week en dan week nadien 750iu en dan eindigen met 500iu. Soms hebben ze wat extra nodig.

Clomid beginnen 3-4 dagen na laatste hcg inject.

Vraagje Hoe kan het zijn dat het nog niet herstelt is en zorgt dit er dan voor dat het weer helemaal goed opstart.

Cools,

Irl en op internetfora kom ik vaak het verhaal tegen dat de dip na een lange of zware kuur pas na de nakuur komt.

Is hier een verklaring voor of zit dit meer tussen de oren?

Wordt door nolva of clomid de endogene productie redelijk snel terug hervat en valt deze terug weg als deze gestopt worden? Dan zou een eventuele optie langer nakuren en/of afbouwen met deze middelen kunnen zijn?

Dit is niet op mij van toepassing maar wou jouw visie hierover wel eens horen.

• #8.459
Vraagje Hoe kan het zijn dat het nog niet herstelt is en zorgt dit er dan voor dat het weer helemaal goed opstart.

Om een of andere reden reageren je leydig cellen niet goed (vermoedelijk en dit zie ik meestal ook terug maakt de hypofyse voldoende LH aan).

Lage dosis hcg kan de leydig cellen weer gevoeliger maken aan LH waardoor ze beter reageren en meer testosteron produceren.

• #8.460
Cools,

Irl en op internetfora kom ik vaak het verhaal tegen dat de dip na een lange of zware kuur pas na de nakuur komt.

Is hier een verklaring voor of zit dit meer tussen de oren?

Wordt door nolva of clomid de endogene productie redelijk snel terug hervat en valt deze terug weg als deze gestopt worden? Dan zou een eventuele optie langer nakuren en/of afbouwen met deze middelen kunnen zijn?

Dit is niet op mij van toepassing maar wou jouw visie hierover wel eens horen.

Ja, tijdens de nakuur wordt oestrogeen onderdrukt (hechting receptor dan) en testosteron hierdoor gestimuleerd. Na de nakuur kan oestrogeen weer hechten en zakt je testosteron even in.

Dit kan beperkt worden door hcg tijdens de kuur of net voor de nakuur. Ook door een niet te hoge dosis anti-e's en iets langer te nemen dan indien nodig.

Nolva en clomid zorgen ervoor dat je hypofyse sneller weer LH en FSH aanmaakt (en hierdoor ook je leydig cellen in de teelballen sneller aanzet tot meer testosteron aanmaak, maar soms is hcg nodig om dit te versnellen). Door deze stimulatie zal je lichaam na de nakuur het weer sneller oppakken tov geen nakuur.

Langer nakuren is niet nodig, gewoon voldoende dat de hypothalamus, hypofyse en je leydig cellen gestimuleerd worden tot voldoende aanmaak. Dus je gaat eigenlijk alles sneller activeren wat zonder nakuur (na lange kuur) langer zou duren. Afbouwen is ook onnodig daarom.

Terug
Naar boven