Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik ben net naar de apotheek geweest maar immunixx hadden ze nog nooit van gehoord.. Kreeg wel gewoon spuiten en naalden mee gelukkig.

@cools
"Nee, alleen bij sommige mensen (met een actiever aromatase enzym) is het nodig om tijdens de kuur primo te verhogen en test te verlagen. Dus je verhinderd de omzetting dan."

Je quote mij met bovenstaand antwoord, maar of ik begrijp je niet of dat is aan iemand anders gericht?

http://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/imunixx-100-90-tabletten/

Ajb ;) Je hebt ook van 30 stuks voor 20euro.

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 18:27 ----------

Ja tuuurlijk, Skydirk zit vol met onzin :rolleyes:

Trust me, heb t 2 keer gedaan, en ben sindsdien zwaar tegenstander, en raad iedereen af om AI's te gaan nemen.
Is totaal niet geschikt voor bodybuilding gezien de bijwerkingen.

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 18:02 ----------

Of provi erbij nemen

Proviron is geheel nutteloos. Het is achterhaald. Het is een sterk androgeen, niet anabool middel. Het werkt door aan SHBG te binden zodat er minder van je andere producten aan binden en zelfde voor het aromatase enzym.

Maar dan kan je beter primo uppen, heb je nog wat anabole effecten.

Hechting aan SHBG gaat als volgt. DHT hecht het sterkste, dan testosteron en dan oestrogeen.

Ivm het aromatase enzym is proviro even sterk in hechting als primo en test.

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 18:28 ----------

Cools qoute goed. Omdat je door het gebruik van primo de omzetting naar oestrogeen voorkomt zal je geen last krijgen van gyno. Sommige mensen hebben een actiever aromatiseringsenzym en die kunnen dan beter iets meer primo nemen...

idd, dus 250primo-200test of (indien nodig) 300primo-150test.

Laatst bewerkt:
Proviron is geheel nutteloos. Het is achterhaald. Het is een sterk androgeen, niet anabool middel. Het werkt door aan SHBG te binden zodat er minder van je andere producten aan binden en zelfde voor het aromatase enzym.

Maar dan kan je beter primo uppen, heb je nog wat anabole effecten.

Hechting aan SHBG gaat als volgt. DHT hecht het sterkste, dan testosteron en dan oestrogeen.

Ivm het aromatase enzym is proviro even sterk in hechting als primo en test.

Provi moet je gewoon nemen tegen oestrogeen, werkt perfect.
Ik heb alle ai's etc gebruikt, ben het meest te spreken over provi.
Nooit meer gyno, bijna geen vocht, geen upregulatie van je oestro receptoren.
En primo uppen?
Ik zet met gemak 1000mg TestE, en 600mg Bold, dan gaat primo uppen niet helpen.
Mag ik nog eens 10ml primo erbij gaan zetten. HOIIII ik neem liever 2 tabs provi. Werkt beter.

Proviron is een androgene steroide ;)

http://wiki.dutchbodybuilding.com/Proviron

Het zou een sterkere affiniteit voor het aromatase enzym en SHBG hebben. Waardoor er minder omzetting van test naar oestrogeen plaats vind (door aromatase te 'bezetten') en voorkomen dat SHBG testosteron of andere aas inactief maken.

Maar dat doen alle middelen die niet omzetten naar oestrogeen in principe. Primobolan doet dit even sterk als testosteron. Daarom is de combi test-primo zo goed ;)

---------- Post toegevoegd 1 June 2013 om 02:53 ----------

Nieuw resultaat binnen (zal eind volgende week overzicht maken)

100+kilo, winst 4kilo, na pct 2,9kilo overgehouden.

@Hoi Cools:

Ik wil binnenkort eerst beginnen met anavar only daarna de befaamde Test/Primo combi;)
Nu het voor mij de eerste keer wordt en ik al niet meer de jongste ben heb ik nog een enkele vraag:

1-De meningen zijn verdeeld over het gebruik van mariadistel tijdens de kuur. sommige suggereren dat dit de werking van AAS tegenwerkt.
Wat denk je hiervan? is het een goed idee om mariadistel tijdens de kuur erbij te nemen?

2-Omdat ik alleen anavar only gebruik betekent het dus dat mijn oestrogene/androgene waarde verandert. Om haaruitval en libido probleempjes tegen te kunnen gaan denk ik eraan om een natuurlijk test booster erbij te nemen die dan de disbalans wat kan "corrigeren" zodat ik weer een beter evenwicht krijg.
Wat denk je hiervan?

Bedankt wederom!:D

In mijn topic Lever (in sig) leg ik alles uit ;)

Wat zou je aanraden m.b.t. nierprotectie tijdens een kuur? Veel drinken en ongezoet cranberrysap?

Wat zou je aanraden m.b.t. nierprotectie tijdens een kuur? Veel drinken en ongezoet cranberrysap?

Cranberrysap gaat niet helpen. Je zou er liters van moeten drinken voor effectief te zijn. De actieve stof is veel te laag erin.

Ik raad artisjok of red maca dan aan.

Zou je er a.u.b. een kort antwoordje op kunnen geven op mijn 2 kleine vraagjes?

Bedankt!;)

Je kan ipv maridistel best fosfatidylcholine en calcium ascorbaat gebruiken (bij injects). Fosfatidylserine en beta glucaan (obesimed forte) is ook een optie. Combi van deze 4 beschermd de lever volledig zonder effectiviteit in de weg te staan.

Een test booster tijdens een kuur gaat niet helpen tegen de nevenwerkingen. Bij een anavar only kan je best wel mariadistel dan gebruiken icm red maca.

Je kan ipv maridistel best fosfatidylcholine en calcium ascorbaat gebruiken (bij injects). Fosfatidylserine en beta glucaan (obesimed forte) is ook een optie. Combi van deze 4 beschermd de lever volledig zonder effectiviteit in de weg te staan.

Een test booster tijdens een kuur gaat niet helpen tegen de nevenwerkingen. Bij een anavar only kan je best wel mariadistel dan gebruiken icm red maca.

Bedankt Cools:D;)

Onzin, ik nam wel eens vanaf dag 1 20mg arimidex per dag, geen enkele mogelijkheid dat ik nog oestrogeen in me lichaam zou hebben. En als nog hield ik vocht vast tijdens me kuur.

Het lichaam werk ingewikkelder dan men denkt, zo ook de exacte werking van steroiden.

Holy shit...dat is echt zeer slecht man zulke doseringen AI. Zijn 20 tabs Arimidex per dag weet je zeker dat je niet 2mg bedoeld?
0.25mg Arimedex elke dag of 5mg Aromasin elke dag is in de meeste gevallen meer dan genoeg om je oestrogeen binnen de perken te houden.

Zie dat je hierboven ook zegt dat je AI's zwaar afraad gezien de bijwerkingen, waarom?
Imo is een AI bij de hoge doseringen Test (bv 1gr per week) absoluut een must. Bij iedereen die op +1000mg Test zit is het oestrogeen sterk verhoogd, kan simpelweg niet anders. Meeste denken dat je dit perse moet merken in de vorm van overtollig vocht, gyno etc etc. Dat hoeft dus lang niet altijd het geval te zijn.

Laatst bewerkt:
Is het waar dat je gemiddeld genomen ervan uit mag gaan dat je ongeveer 1/3 van je winsten overhoud na elke kuur uiteindelijk?
Ik dacht altijd dat dit een stelregel was?

Is het waar dat je gemiddeld genomen ervan uit mag gaan dat je ongeveer 1/3 van je winsten overhoud na elke kuur uiteindelijk?
Ik dacht altijd dat dit een stelregel was?
Dikke onzin. Dat is grotendeels afhankelijk van vochtretentie, maar ook van de zwaarte en lengte van de kuur, welke AAS zijn gebruikt, etc. Aangezien het van zoveel factoren afhankelijk is, heb je helemaal niets aan een gemiddelde.

Inderdaad ;)

Ik vraag me nou af vanaf welke leeftijd je echt "safe" zit met kuren, vuistregel is 20? Maar is er een betrouwbaardere methode om dit individueel uit te zoeken oid?

Foto's van je groeischijven.

Los van de groeischijven is je prefrontale cortex pas rond je 23 volgroeid. Dus in principe dan pas.

Net als bij sommige andere delen van de hersenen, vindt er gedurende de hele kindertijd ontwikkeling van de prefrontale cortex plaats. Dit is met name het geval in de puberteit, hetgeen een verklaring kan zijn voor zogenaamd "pubergedrag". De prefrontale schors is niet alleen het laatst 'voltooid' in de ontwikkeling, maar vermoedelijk ook het deel van de hersenen dat het meest kwetsbaar is voor veroudering. Dit verschijnsel noemt men ook wel 'last in first out'. De prefrontale cortex is zeker tot en met het 20ste levensjaar in ontwikkeling. Vanwege deze ontwikkeling, wordt de leeftijdsgrens voor alcohol van 16 naar 18 verhoogd, omdat alcohol de ontwikkeling van dit hersendeel kan remmen.

oftewel zal wel meevallen drink dan ook maar niet meer

Los van de groeischijven is je prefrontale cortex pas rond je 23 volgroeid. Dus in principe dan pas.
Wat is het gevolg dan? In de hersenen zitten geen groeischijven dus er valt niets dicht te groeien. Hebben AAS effect op de groei van de hersenen?

Terug
Naar boven