AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Hoe kan je het beste orale steroïden innemen? Op een lege maag of samen met je maaltijd? En zou grapefruitsap de opname echt bevorderen? Cools enig idee?

• Topic Starter Topic Starter
Dus je raad kuren <23 sowieso af?

Min 22, maar best 23 jaar. 24-25jaar ben je zekerder.

---------- Post toegevoegd 4 June 2013 om 21:03 ----------

Net als bij sommige andere delen van de hersenen, vindt er gedurende de hele kindertijd ontwikkeling van de prefrontale cortex plaats. Dit is met name het geval in de puberteit, hetgeen een verklaring kan zijn voor zogenaamd "pubergedrag". De prefrontale schors is niet alleen het laatst 'voltooid' in de ontwikkeling, maar vermoedelijk ook het deel van de hersenen dat het meest kwetsbaar is voor veroudering. Dit verschijnsel noemt men ook wel 'last in first out'. De prefrontale cortex is zeker tot en met het 20ste levensjaar in ontwikkeling. Vanwege deze ontwikkeling, wordt de leeftijdsgrens voor alcohol van 16 naar 18 verhoogd, omdat alcohol de ontwikkeling van dit hersendeel kan remmen.

oftewel zal wel meevallen drink dan ook maar niet meer

Je mag het effect van hormonen niet onderschatten. Alcohol heeft effect op GABA (verlaagt testosteron) en zet om naar een zeer giftige stof. Negatief voor de ontwikkeling inderdaad.

Maar aas hebben een direct effect. Hangt van de middelen ook weer af wat voor effect. Puur androgenen verlagen cortisol en hebben effect op dopamine, serotonine en GABA. Deze hormonen zijn de belangrijkste stuurhormonen en beinvloeden je hele lichaam en ontwikkeling.

Dan heb je nog eens de effecten van oestrogeen en DHT, plus toxische effecten van sommige anabolen.

Ik zal strax wat studies en info plaatsen.

---------- Post toegevoegd 4 June 2013 om 21:06 ----------

Wat is het gevolg dan? In de hersenen zitten geen groeischijven dus er valt niets dicht te groeien. Hebben AAS effect op de groei van de hersenen?

Tuurlijk. Hormonen reguleren je ontwikkeling, groei en vooruitgang. Zij zijn de boodschappers voor alle functies in je lichaam.

Het begint bij dopamine, serotonine en GABA in de hersenen. En gaat verder op cortisol, testosteron, oestrogeen, DHT, prolactine en progesteron.

Dan heb je nog een DHEA en pregnenolone uit de bijnieren enz...

Elk hormoon heeft effect op een ander. Dus testosteron en oestrogeen hebben een direct effect op hormonen in de hersenen.

Dus het gebruik van hormonen kan vanalles laten misgaan in de ontwikkeling van je hersenen.

Laatst bewerkt:
Hoe kan je het beste orale steroïden innemen? Op een lege maag of samen met je maaltijd? En zou grapefruitsap de opname echt bevorderen? Cools enig idee?

Grapefruit is een inhibitor van specifieke cytochroom P450enzymen in je lever. Gebruik van dit maakt orale anabolen ook giftiger, dus raad het niet aan.

Grapefruit is een inhibitor van specifieke cytochroom P450enzymen in je lever. Gebruik van dit maakt orale anabolen ook giftiger, dus raad het niet aan.

Vandaar, en zou je de inname op een lege maag aanraden of tijdens een maaltijd? Lees veel tegenstrijdige dingen.

Maakt niet zoveel uit.

Ben benieuwd naar studies oid dan, was eerlijk gezegd een beetje een kuur aan het overwegen voor jan/feb 2015 maar begin door deze stuff weer te twijfelen.

Ben benieuwd naar studies oid dan, was eerlijk gezegd een beetje een kuur aan het overwegen voor jan/feb 2015 maar begin door deze stuff weer te twijfelen.
Ben ik ook benieuwd naar. Aangezien de functies in het brein idd veel te maken hebben met hormonen, kan ik me voorstellen dat er enige interactie is. Maar de vraag is, beïnvloed het nou werkelijk je hersengroei? MDMA kan ook serotonerge neurotransmitters kapot maken, maar dat boeit ons ook weinig want dat is zo minimaal (zeker met de maatregelen die wij CDTers allemaal netjes volgen). Het is daarom meer de vraag of het echt duidelijk van invloed zal zijn, en dat betwijfel ik.

Haantjesgedrag nu ook in hersenen gespot
http://www.ru.nl/@799345/pagina/

Testosterone regulates prefrontal cortex dopamine in adult male rats(\
https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!topic/sci.life-extension/vcrTi7uAd7Y

Endogenous Testosterone Modulates Prefrontal–Amygdala Connectivity during Social Emotional Behavior
http://cercor.oxfordjournals.org/content/21/10/2282.full

Testosterone reduces amygdala-orbitofrontal cortex coupling.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19782476

Androgen influence on prefrontal dopamine systems in adult male rats: localization of cognate intracellular receptors in medial prefrontal projections to the ventral tegmental area and effects of gonadectomy and hormone replacement on glutamate-stimulated extracellular dopamine level.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21940701

Androgen binding and metabolism in the cerebral cortex of the developing rhesus monkey
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3260856

Androgen inhibits neurotransmitter turnover in the medial prefrontal cortex of the rat following exposure to a novel environment.
http://www.unboundmedicine.com/medl...at_following_exposure_to_a_novel_environment_

Androgen receptor expression in the developing male and female rat visual and prefrontal cortex.
http://www.researchgate.net/publica...e_and_female_rat_visual_and_prefrontal_cortex

Autism linked with excess of neurons in prefrontal cortex
http://health.universityofcaliforni...-with-excess-of-neurons-in-prefrontal-cortex/

The effect of testosterone on the formation of brain structures.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23306974

Interessante artikelen. Ik vraag me alleen af in welke mate het van invloed is, zeker bij lage doseringen AAS (zoals het Cools kuurtje) en korte kuren. En daar is waarschijnlijk helemaal niets over bekend, dus het is allemaal giswerk. Ik maak me er tot nu toe niet zo druk om :p

Nou giswerk s het niet. Je kan al een heel goed beeld krijgen door de goede linken te leggen.

Elke storing van het dopaminesysteem heeft effect op de ontwikkeling van de prefrontale cortex.

Deze staat in voor:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prefrontale_cortex

De prefrontale cortex is betrokken bij cognitieve en emotionele functies als beslissingen nemen, plannen, sociaal gedrag en impulsbeheersing. Het dorsolaterale deel is veel in verband gebracht met het werkgeheugen. Men spreekt in dit verband ook wel van executieve functies. Vanwege de connectie met emoties, wordt de prefrontale cortex (met name de cortex orbitofrontalis) tot het limbische systeem gerekend. Ook functies van de ventromediale prefrontale cortex (VMPFC) worden vaak geassocieerd met emotieregulatie. Verschillende circuits die belangrijk zijn voor het transport van de neurotransmitter dopamine hebben uitlopers naar de prefrontale cortex. Over de specifieke functies van de prefrontale cortex wordt nog een uitvoerige discussie gevoerd

Nou giswerk s het niet. Je kan al een heel goed beeld krijgen door de goede linken te leggen.

Elke storing van het dopaminesysteem heeft effect op de ontwikkeling.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prefrontale_cortex

De prefrontale cortex is betrokken bij cognitieve en emotionele functies als beslissingen nemen, plannen, sociaal gedrag en impulsbeheersing. Het dorsolaterale deel is veel in verband gebracht met het werkgeheugen. Men spreekt in dit verband ook wel van executieve functies. Vanwege de connectie met emoties, wordt de prefrontale cortex (met name de cortex orbitofrontalis) tot het limbische systeem gerekend. Ook functies van de ventromediale prefrontale cortex (VMPFC) worden vaak geassocieerd met emotieregulatie. Verschillende circuits die belangrijk zijn voor het transport van de neurotransmitter dopamine hebben uitlopers naar de prefrontale cortex. Over de specifieke functies van de prefrontale cortex wordt nog een uitvoerige discussie gevoerd
Wat bedoel je met die quote? Het gaat om de ontwikkeling van de prefrontale cortex (dus permanente gevolgen), niet om de acute beslissingen tijdens de kuur zelf. Ik begrijp de connectie niet tussen je verhaal en de wikipediaquote. En als elke storing van het dopaminesysteem effect heeft op de ontwikkeling, lijken mij de amfetamines (amfetamine, MDMA, 1,3-DMAA, etc) nog veel erger :p. Oeps

Die quote geeft aan waar de prefrontale cortex voor instaat. Dit gelinkt met de psychische effecten en effect op dopamine in de onderzoeken bovenaan kan je tot conclusie komen dan androgenen en/of testosteron hier een effect op hebben.

Drugs werken niet op zichzelf, maar door dopamine, serotonine en GABA te beinvloeden in de hersenen. Zeer sterk dan wel. Daarom dat alcohol slecht is voor de ontwikkeling van de prefrontale cortex (buiten de giftigheid). Het verhoogt de werking van GABA en verlaagt dopamine op deze manier.

Het wil niet zeggen omdat zeer sterke stimulatoren/beinvloeders (drugs) dit vele malen sterker doen dat androgenen dan wel zullen meevallen..

Je kan iets niet afzwakken omdat er middelen zijn die slechter zijn ;) Alles valt vrijwel mee tov amfetamine of xtc.

Het heeft invloed op de ontwikkeling en werking van de prefrontale cortex, daar houden we het bij. Hoe dit uitloopt is persoonsafhankelijk, welke middelen, dosis en lengte.

Laatst bewerkt:
Die quote geeft aan waar de prefrontale cortex voor instaat. Dit gelinkt met de psychische effecten en dopamine in de onderzoeken bovenaan kan je tot conclusie komen dan androgenen en/of testosteron hier een serieus effect op hebben.

Drugs werken niet op zichzelf, maar door dopamine, serotonine en GABA te beinvloeden in de hersenen. Zeer sterk dan wel. Daarom dat alcohol slecht is voor de ontwikkeling van de prefrontale cortex (buiten de giftigheid). Het verhoogt de werking van GABA en verlaagt dopamine op deze manier.

Het wil niet zeggen omdat zeer sterke stimulatoren/beinvloeders dit vele malen sterker doen dat androgenen dan wel kunnen.

Je kan iets niet afzwakken omdat er middelen zijn die slechter zijn ;)
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde, de amfetamines staan erom bekend een sterke rol te spelen bij de stimulering van afgifte van dopamine / inhibitie van de reuptake transporter. Dan lijkt het me dat zulke drugs ook een slechte invloed hebben op de prefrontale cortex. Of gebeurt dit alleen bij verlaging van dopamine, en niet bij verhoging?
En dit zwakt de schade van androgenengebruik m.b.t. prefrontale cortexschade inderdaad niet af, maar ik zei het meer omdat mensen meerdere keren per maand aan de amfetamine/4-FA/MDMA/etc zitten, maar vervolgens wel bang zijn voor AAS. Dan moet je je wel even bedenken dat je al veel slechter bezig bent.

Ja klopt. Er is vrijwel niets erger dan amfetamines en xtc ivm je prefrontale cortex en rest van hersenen.

Die quote geeft aan waar de prefrontale cortex voor instaat. Dit gelinkt met de psychische effecten en effect op dopamine in de onderzoeken bovenaan kan je tot conclusie komen dan androgenen en/of testosteron hier een effect op hebben.

Het wil niet zeggen omdat zeer sterke stimulatoren/beinvloeders (drugs) dit vele malen sterker doen dat androgenen dan wel zullen meevallen..

Je kan iets niet afzwakken omdat er middelen zijn die slechter zijn ;) Alles valt vrijwel mee tov amfetamine of xtc.

Het heeft invloed op de ontwikkeling en werking van de prefrontale cortex, daar houden we het bij. Hoe dit uitloopt is persoonsafhankelijk, welke middelen, dosis en lengte.

Betreft dit alleen dopamine dan? Je benadrukt vooral dopamine en GABA (drinken/A?) maar geen neurotransmitter zoals serotonine.

Hey Cools, ik ga een vriend van me op 30mg anavar per dag zetten. 30mg is wel erg weinig om te verspreiden over 2 momenten per dag, dus gewoon eens per dag innemen (bijv. bij het ontbijt)? Zijn oestrogeen zal wat verlaagd worden toch, vanwege de binding aan het aromatase enzym, maar zonder de daadwerkelijke omzetting? Moet ik hem gewoon een standaard kuureetschema aanraden (+500kcal, 3 gram eiwit/kg) of zijn er dingen die jij anders zou doen bij zo'n milde kuur? Hij wilt het eerst een paar weken aankijken (min 4 weken), en als het goed bevalt verlengen naar 6 weken.

Best 10mg per inname verdeeld over de dag. Ga je het meeste aan hebben gezien de active life van 8u. Zo heb je constant actieve stof beschikbaar.

Oestrogeen zal inderdaad verlaagt worden. Niet alleen vanwege binding aan aromatase, maar je eigen testosteron daalt dus minder omzetting.

Gewoon standaard kuurschema.

Laatst bewerkt:
Best 10mg per inname verdeeld over de dag. Ga je het meeste aan hebben gezien de active life van 8u. Zo heb je constant actieve stof beschikbaar.

Oestrogeen zal inderdaad verlaagt worden. Niet alleen vanwege binding aan aromatase, maar je eigen testosteron daalt dus minder omzetting.

Gewoon standaard kuurschema.

10mg? Meeste gear is ondergedoseerd dus laten we zeggen 8mg waarvan nog eens een deel word afgebroken. Hou je 15mg per dag over......Zou dan gewoon die 30mg pre workout nemen dan heb je er het meest profijt van imo.

Terug
Naar boven