AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Ja, 1 persoon. Nu op 110kg @ 5% 1m96. Nog altijd zonder bijwerkingen na 5 jaar (2 per jaar).

---------- Post toegevoegd 26 May 2013 om 20:49 ----------

Dan raad ik Red maca aan ;) beste van alles.

---------- Post toegevoegd 26 May 2013 om 20:50 ----------

Heb ik ook gehad, was toen door sterke stijging gewicht en verkeerde schoenen en ondergrond.

Die persoon die al 5 jaar lang 2 kuurtjes bij jaar doet, heeft hij altijd dezelfde doseringen gedaan? zonder andere middelen erbij?:eek:

Cools;7731859 Heb ik ook gehad zei:
Sterke gewichtsstijging is er momenteel nog niet echt (of 2-3kg is veel). Verkeerde schoenen en ondergrond zou raar zijn. Heb mijn schoenen gekocht in een winkel waar ik enkele keren over een platform moest lopen (met blote voeten) en zo zagen hoe ik liep. Dan nog enkele testen gedaan (wandelen, sprinten, springen etc) en op basis daarvan hebben ze me schoenen aanbevolen. De ondergrond is afwisselend, soms op de loopband in de sportschool maar als het goed weer is buiten op houtsnippers, maar de last is bij beide. Achjah, dit weekend was het al veel minder, heb ontdekt dat wanneer ik niet constant dezelfde snelheid loop, dat het beter gaat :)

Sterke gewichtsstijging is er momenteel nog niet echt (of 2-3kg is veel). Verkeerde schoenen en ondergrond zou raar zijn. Heb mijn schoenen gekocht in een winkel waar ik enkele keren over een platform moest lopen (met blote voeten) en zo zagen hoe ik liep. Dan nog enkele testen gedaan (wandelen, sprinten, springen etc) en op basis daarvan hebben ze me schoenen aanbevolen. De ondergrond is afwisselend, soms op de loopband in de sportschool maar als het goed weer is buiten op houtsnippers, maar de last is bij beide. Achjah, dit weekend was het al veel minder, heb ontdekt dat wanneer ik niet constant dezelfde snelheid loop, dat het beter gaat :)
Ik heb hetzelfde probleem als jou als ik Winstrol gebruik. <broscience>Misschien door de androgene werking van primo?</broscience> Zelf heb ik nu met test/primo hier echt geen last van.

Cools, stel dat een persoon toch test e 500 mg kuurt , is het wijs om een AI erbij te nemen? Op elke US board willen ze dat je een AI naast test neem bij 0.25 mg A.dex elke dag

• Topic Starter Topic Starter
Dan kan je beter een deel van de test vervangen door primo ;) Zelfde hechting receptor en activiteit, maar geen omzetting.

Dus een AI bij innemen is beetje ondoordacht.

Je kan er vitamine K bij innemen, wat een natuurlijke aromatase remmer is. Wel oppassen met bloeddikte natuurlijk, zeker tijdens kuren.

Je zou in zeer lage dosis een AI kunnen innemen. Wel zien naar de halfwaardetijd van het middel en om de zoveel dagen een kleine dosis.

Wat ik me afvraag is hoe je eigenlijk bepaald met wat en hoe lang je nakuurt.
Voor jouw kuurtje zeg je 10 dagen 50mg clomid.
Stel je hebt 400 of 500 mg test en 200mg primo gebruikt voor 6 weken.
Hoe lang zou je dan nakuren?

Ik zie naar de onderdrukking. Dt hangt van lengte en dosis van de kuur af.

Clomid heeft een halfwaardetijd van 5dagen (active life 10dagen), dus je hebt een opbouw in je systeem bij dagelijkse inname. Dit is allemaal erin gerekend.

Bij 500test en 200primo voor 6weken is 14 dagen 50mg clomid voldoende.

Zou het toevoegen van een OTC test booster tijdens je PCT enig nut hebben?
Ik heb ooit eens een bloedtest laten doen toen ik Grow! van B&F nam en zag dat mijn SHGB laag was, wat normaal gesproken goed is, meer vrij testosteron.
Nu meende ik gelezen te hebben dat clomid en nolva SHGB verhogen om zo je lichaam te pushen om meer test aan te maken.
Als dit correct is zou grow! van B&F clomid tegenwerken...

Je gaat de omzetting naar DHT verminderen, dit betekent inhibitie van het 5-alpha-reductase enzym. Dus in principe is er meer stof beschikbaar voor het aromatase enzym. Dus meer kans op een verhoogde oestrogeen omzetting.

---------- Post toegevoegd 21 April 2013 om 00:27 ----------

Alles wat een substraat is en zeker een inhibitor van specifieke enzymen belasten de lever. Dit doordat de enzymen bezet zijn voor metabolisatie van andere stoffen. Ook wordt de galproductie verminderd hierdoor.

http://www.drugbank.ca/drugs/DB01216

Het is een substraat voor Cyp3a7, wat betekent dat galproductie sterk verminderd wordt. En een substraat voor cyp3a4, ook weer wordt galproductie verminderd hierdoor. Cyp3a4 is ook een belangrijk enzym voor het metaboliseren van hormonen.

http://en.wikipedia.org/wiki/CYP3A7

http://nl.wikipedia.org/wiki/CYP3A4

Get to Know an Enzyme: CYP3A4
http://www.pharmacytimes.com/publications/issue/2008/2008-09/2008-09-8687

@Cools
Welke kuur zou je kunnen aanraden voor een oude vent (43)?

Ik lees allemaal verschillende verhalen en ik probeer voorzichtig te zijn met mijn prostaat.
Door al die verhalen weet ik niet meer wat nou wel of geen invloed heeft op de prostaat. Het lijkt me dat de dosering ook een grote rol speelt.

Maatje van me ( ervaren kuurder, 103 kg bij 1.78 @ 10/11 % ) is nu 3 weken als test bezig met dit kuurtje. Merkt er weinig van, ongeveer 0.8 kg erbij en nauwelijks ( dus minder dan 1%) droger..

Zou het toevoegen van een OTC test booster tijdens je PCT enig nut hebben?
Ik heb ooit eens een bloedtest laten doen toen ik Grow! van B&F nam en zag dat mijn SHGB laag was, wat normaal gesproken goed is, meer vrij testosteron.
Nu meende ik gelezen te hebben dat clomid en nolva SHGB verhogen om zo je lichaam te pushen om meer test aan te maken.
Als dit correct is zou grow! van B&F clomid tegenwerken...

In mijn topic test boosters staat de reden van SHBG remming. Bepaalde mineralen en brandnetel kunnen dit. Dus je hebt keuze hierin.

Clomid en nolva kunnen idd SHBG verhogen. Maar dit is niet om die reden. Dit is omdat hoe meer oestrogeen, testosteron of DHT je hebt, hoe meer SHBG je lichaam aanmaakt om teveel te neutralizeren.

Gezien clomid en nolva een soortelijke structuur als oestrogeen hebben doen deze dat ook.

---------- Post toegevoegd 28 May 2013 om 18:28 ----------

@Cools
Welke kuur zou je kunnen aanraden voor een oude vent (43)?

Ik lees allemaal verschillende verhalen en ik probeer voorzichtig te zijn met mijn prostaat.
Door al die verhalen weet ik niet meer wat nou wel of geen invloed heeft op de prostaat. Het lijkt me dat de dosering ook een grote rol speelt.

200primo en 250test (6weken) icm red maca voor je prostaat.

---------- Post toegevoegd 28 May 2013 om 18:30 ----------

Maatje van me ( ervaren kuurder, 103 kg bij 1.78 @ 10/11 % ) is nu 3 weken als test bezig met dit kuurtje. Merkt er weinig van, ongeveer 0.8 kg erbij en nauwelijks ( dus minder dan 1%) droger..

Lol, neem dat hij 0.7% droger is, dan betekent dit 0,7kg pure spiermassa (gezien er geen daling van gewicht is.

Plus 0,8kg erbij komt al op 1,5kg massa (vocht kan pas nadien eraf). En het zijn nog een paar weken te gaan.

Thanks Cools. Very cool :cool:

Lol, neem dat hij 0.7% droger is, dan betekent dit 0,7kg pure spiermassa (gezien er geen daling van gewicht is.

Plus 0,8kg erbij komt al op 1,5kg massa (vocht kan pas nadien eraf). En het zijn nog een paar weken te gaan.

Bullshit. Als je niets in de spiegel ziet, heeft het geen zin. Dan kun je beter niet kuren. Na en goeie kuur zie je dat duidelijk in de spiegel.

Dus is een OTC test booster in je PCT een goede keuze?

Bullshit. Als je niets in de spiegel ziet, heeft het geen zin. Dan kun je beter niet kuren. Na en goeie kuur zie je dat duidelijk in de spiegel.

Wat een persoon ziet wordt bepaald door je hersenen. Voorbeelden genoeg. Bv. een mager persoon zal een iets breder persoon al heel breed vinden, terwijl een breder persoon deze mager vind ;)

Ook als je 20 foto's maakt van jezelf zal je op sommige er beter uitzien dan andere voor jezelf. Zelfde als je in de spiegel kijkt.

Vetmetingen en de weegschaal liegen niet, wat je ziet wel.

Het gaat om wat je wint, niet wat je denkt te zien (of niet ziet). Wat een ander misschien wel ziet

En zoals je zegt, na een goede kuur ;) Is nog paar weken. En bij zwaardere kuren zie je vocht altijd goed ja.

---------- Post toegevoegd 29 May 2013 om 14:53 ----------

Dus is een OTC test booster in je PCT een goede keuze?

Het is een mogelijkheid, maar niet nodig.

Vraagje:

Momenteel ben ik in week 5 van dit kuurtje. Tot nu toe is mijn gewicht stabiel gebleven (91,5) maar is mijn lichaam wel redelijk verandert (VP--!). Zo staan mijn armen, schouders en borst een stuk voller als eerst en merk ik ook dat er minder vet rond mijn middel zit als eerst :) Vanavond eens VP laten meten om te zien hoe het er nu voor staat. Voor deze kuur was dit 19,81%

Dit is de eerste keer dat ik injects doe, ik inject 1x per week op maandag.

Nu, heb ik hier toch een paar vragen over.

1) Tot nu toe ben ik enkel 'slanker' geworden + beetje spiermasse en weinig extra kracht. Gaan de krachtgains nog komen en zijn deze wel vergelijkbaar met bijvoorbeeld krachtgains van Dboll of Winstrol?

2) Beter mijn kCals uppen? Eerste 4 weken at ik op of onder onderhoud(2500-3000 kCals). Dit omdat ik eigenlijk wou dat dit een cut kuurtje zou worden. Nu zou ik toch graag meer gains willen zien. Zal het uppen nu nog veel verschil gaan maken?

3) Dosering verhogen? Zoja dan de test of de primo? Zit momenteel al aan 3ml dus veel kan er niet meer bij in de die spuit :p

Ik weet zeker dat ik wel al vooruitgang heb geboekt en krijg ook veel complimenten in mijn omgeving maar ik heb toch ergens het gevoel dat ik niet hard genoeg aan het 'knallen' ben zeg maar. Vond mijn vorige oral only kuren eigenlijk "straffer".

BTW: Ik ben van plan deze kuur 10 weken door te trekken ipv 6.

Laatst bewerkt:
Als je op of onder onderhoud eet dan gaan je gains en kracht altijd minimaal zijn. Kcal dus uppen, kan geen kwaad bij deze kuur en zelfs vereiste.

Het gaat dus veel verschil maken ;) Hoe meer voeding, hoe meer groei tijdens je kuur.

Vraagje:

Momenteel ben ik in week 5 van dit kuurtje. Tot nu toe is mijn gewicht stabiel gebleven (91,5) maar is mijn lichaam wel redelijk verandert (VP--!). Zo staan mijn armen, schouders en borst een stuk voller als eerst en merk ik ook dat er minder vet rond mijn middel zit als eerst :) Vanavond eens VP laten meten om te zien hoe het er nu voor staat. Voor deze kuur was dit 19,81%

Dit is de eerste keer dat ik injects doe, ik inject 1x per week op maandag.

Nu, heb ik hier toch een paar vragen over.

1) Tot nu toe ben ik enkel 'slanker' geworden + beetje spiermasse en weinig extra kracht. Gaan de krachtgains nog komen en zijn deze wel vergelijkbaar met bijvoorbeeld krachtgains van Dboll of Winstrol?

2) Beter mijn kCals uppen? Eerste 4 weken at ik op of onder onderhoud(2500-3000 kCals). Dit omdat ik eigenlijk wou dat dit een cut kuurtje zou worden. Nu zou ik toch graag meer gains willen zien. Zal het uppen nu nog veel verschil gaan maken?

3) Dosering verhogen? Zoja dan de test of de primo? Zit momenteel al aan 3ml dus veel kan er niet meer bij in de die spuit :p

Ik weet zeker dat ik wel al vooruitgang heb geboekt en krijg ook veel complimenten in mijn omgeving maar ik heb toch ergens het gevoel dat ik niet hard genoeg aan het 'knallen' ben zeg maar. Vond mijn vorige oral only kuren eigenlijk "straffer".

BTW: Ik ben van plan deze kuur 10 weken door te trekken ipv 6.
Tijdens de kuur ga je zeker wat zien, maar dat is vocht dat in de spieren zit en trekt zo weer weg na je kuur.

Terug
Naar boven