MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

@Cools denk je dat 2 van jouw voorgestelde kuren van 6 weken uiteindelijk meer oplevert (netto) (als in het aantal kgs dat je vasthoud na een kuur) dan 1 lange test e 500mg kuur van 12 weken?

mvg,
Ben ik ook wel benieuwd naar. Vooral ook omdat ik van plan ben om geen nakuur te doen met het conventionele clomid/nolva (alleen wat testboosters). Ben dus wel benieuwd of je na een 6 weken kuur sneller herstelt dan na 12 weken (test-only).

Ben ik ook wel benieuwd naar. Vooral ook omdat ik van plan ben om geen nakuur te doen met het conventionele clomid/nolva (alleen wat testboosters). Ben dus wel benieuwd of je na een 6 weken kuur sneller herstelt dan na 12 weken (test-only).
Een nakuur maakt geen of niet veel verschil. Bij mij toch alleszins niet. HCG zetten tijdens je kuur, dat maakt het verschil. Ik heb het vroeger nooit gedaan maar heb het na mijn laatste gebruik bijna 2 maanden gebruikt om de boel weer op te starten en dat is mij goed gelukt.

Een nakuur maakt geen of niet veel verschil. Bij mij toch alleszins niet. HCG zetten tijdens je kuur, dat maakt het verschil. Ik heb het vroeger nooit gedaan maar heb het na mijn laatste gebruik bijna 2 maanden gebruikt om de boel weer op te starten en dat is mij goed gelukt.

Netjes.

Wat ik mij afvraag is of je zaad na 3 jaar on nog te herstellen valt?

Ik kan je daar n
Netjes.

Wat ik mij afvraag is of je zaad na 3 jaar on nog te herstellen valt?
Ik kan je daar niet op antwoorden want ik heb mijn zaad niet laten nakijken maar ik denk dat dit persoonsgebonden is. Je zal niet de eerste bodybuilder zijn die na jaren gebruik goed herstelt en kinderen maakt terwijl anderen dan weer in de problemen blijven. Misschien dat Galen op de hoogte is van onderzoeken die over dat onderwerp gedaan zijn. Ik kan je alleszins zeggen dat ik weer een normaal sexleven heb en dat ik er zeker van ben dat rHCG dat proces versneld heeft. Ik had het wel een tijdje gecombineerd met 25mg clomid per dag. Waarom ben ik zeker? Omdat ik daarvoor al een paar keer geprobeerd heb om te stoppen en dat enkel clomid of nolva toen niet hetzelfde effect gaven en ik een paar maanden later toch weer ging gebruiken omdat er nog steeds dat probleem van geen libido was na 3-4 maanden. Binnen een paar maanden doe ik weer een volledige bloedcheck maar ik voel mij alleszins prima.

• Like
Waarderingen: Dr X
Ik kan je daar n

Ik kan je daar niet op antwoorden want ik heb mijn zaad niet laten nakijken maar ik denk dat dit persoonsgebonden is. Je zal niet de eerste bodybuilder zijn die na jaren gebruik goed herstelt en kinderen maakt terwijl anderen dan weer in de problemen blijven. Misschien dat Galen op de hoogte is van onderzoeken die over dat onderwerp gedaan zijn. Ik kan je alleszins zeggen dat ik weer een normaal sexleven heb en dat ik er zeker van ben dat rHCG dat proces versneld heeft. Ik had het wel een tijdje gecombineerd met 25mg clomid per dag. Waarom ben ik zeker? Omdat ik daarvoor al een paar keer geprobeerd heb om te stoppen en dat enkel clomid of nolva toen niet hetzelfde effect gaven en ik een paar maanden later toch weer ging gebruiken omdat er nog steeds dat probleem van geen libido was na 3-4 maanden. Binnen een paar maanden doe ik weer een volledige bloedcheck maar ik voel mij alleszins prima.

Goed om te horen dat het herstel zo goed ging. Binnenkort eens kijken of dat bij mij ook zo gaat:) ben gelukkig nog jong..

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.109
Oke ga ik doen. Ik ben sinds ik gok ongeveer een week ook echt heel emotioneel. Heel raar.. alsof ik elke keer moet janken.. libido is ook klote. Symptonen van te laag e2? Wat kan ik er aan doen?

Normaal te hoog oestrogeen, maar kan in principe bij elke hormonale onbalans. Prolactine stijgt meestal ook bij test gebruik.

• #9.110
Wie zegt dat? Dat zal per persoon verschillen. Ik vraag mij af van waar dit komt.

Zijn onderzoeken van waarbij het effect van hcg op testosteronaanmaak wordt vergeleken. Dit kan je dan vergelijken met test e.

Eigenlijk is het eerder 75mg, maar je moet ook rekening houden met het extra oestrogeen door hcg.

• #9.111
cools,
weet jij in hoeverre een variocele invloed kan hebben op de testosteron productie?
ik heb dit al een aantal jaar en mn huisarts heeft mij destijds verteld het aan te kijken tot ik er echt last van ga krijgen (pijn).
De aangedane zijde(links) is mijn teelbal ook een heel stuk kleiner dan de rechter. dit is al jaren zo. (vanaf mn 16e)

Zover ik weet niet, maar een bloedonderzoek kan aantonen of je productie voldoende is.

• #9.113
@Cools denk je dat 2 van jouw voorgestelde kuren van 6 weken uiteindelijk meer oplevert (netto) (als in het aantal kgs dat je vasthoud na een kuur) dan 1 lange test e 500mg kuur van 12 weken?

mvg,

Dat hangt van je herstel af na die 12 weken 500mg test, maar denk het wel.

• #9.114
En toch zal dat niet voor elke persoon zo zijn.

Klopt, maar gemiddeld wel. Je hebt natuurlijk mensen die er slechter op reageren of zelfs beter (gevoeligheid LH receptoren).

De lage dosis hcg zou de gevoeligheid ook kunnen verhogen.

• #9.115
Hey @Cools, ik heb mijn bloedwaarden binnen.
volgens mij zite het er net jes uit na een aantal kuren en de laatste was test-primo en alweer 5 maanden geleden.

upload_2017-3-31_10-13-55.png

Ziet er goed uit. Weet je ook hoe je testosteron waarde normaal is?

• #9.116
Cools, Ik heb steeds terugkerende gyno...terwijl ik al jaren niet meer gekuurd heb. ook bloed test gedaan en die was oké. Nolvadex gehad en een aantal weken geslikt op 20mg en dan trok het weer weg mar hoe kan het na een maand of 4 weer terug komen? Heb jij nog tips?...
Aromasin erbij? Jij heb dit ook wel eens gezegd:
Je moet 3x 500iu hcg zetten elke drie dagen en dan twee weken clomid slikken op 25mcg. Cools weet hier het fijne vanaf. Ik had ook terugkomende gyno en is zo weggegaan.

Hoop dat jij een tip heb anders maar opereren wat ik liever niet wil. Alvast bedankt

Kan inderdaad gewoon terugkomen na nolva omdat dit afhangt van je androgeen-oestrogeen verhouding nadien.

Je kan aromasin apart proberen, maar vermoed dat dit nadien ook weer terugkomt.

Theorie achter de hcg gevolgd door clomid is dat dit je androgeen-oestrogeen balans herstelt nadien door LH receptoren gevoeliger te maken en dus testosteronproductie te verhogen. Dus ik zou eens proberen 500iu hcg om de 4 dagen gedurende 2-3 weken gevolgd door clomid.

• #9.117
Hallo, @Cools

Ik gebruik nu 2 weken Turinabol 50mg ed. Nu lijkt het of ik n beetjes last begin te krijgen van haaruitval. Ik heb nu pompoenpitolie tabletten gekocht 1000 mg om dit tegen te gaan. Werken die tabletten de werking van de tbol tegen of maakt dat niks uit

Dosis verlagen werkt ook, maar pompoenpitolie werkt vooral bij test wat naar DHT omzet. Het werkt ook op de receptor anti-androgeen mogelijk op bepaalde plaatsen en heeft effect op prostaglandine D2 wat haaruitval kan voorkomen. Dus het proberen waard.

• #9.118

Dat maakt bij veel mensen heel veel verschil. Sommigen veranderen liever niet in een emotionele plant de weken nadien.

Hcg tijdens de kuur houd het zaakje inderdaad actief wat herstel bevorderd, maar voorkomt de dip niet nadien. Clomid even nadien wel.

Maar niet iedereen heeft het nodig en hangt ook van middelen, dosis en lengte af.

Cools, is het mogelijk om met alleen toediening van hcg, op een bloedtest binnen de referentiewaarde van puur en alleen testosteron te vallen?

Terug
Naar boven