MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Dat volstaat als je teelballen niet te sterk gekrompen zijn. 10mg per dag is al voldoende, ongeveer vergelijkbaar met 50mg clomid waarschijnlijk.

Thx
Om de teelballen op maat te houden ga ik 2 keer 500IE HCG de laatste 5 weken gebruiken. Dus 10 mg nolvadex is al voldoende in feite? Misschien dan beter 3 weken lang 10 mg nolva pakken dan 2 weken 20 mg per dag?

Thx
Om de teelballen op maat te houden ga ik 2 keer 500IE HCG de laatste 5 weken gebruiken. Dus 10 mg nolvadex is al voldoende in feite? Misschien dan beter 3 weken lang 10 mg nolva pakken dan 2 weken 20 mg per dag?

Waarom per se nolva en geen clomid? Voor jouw doeleinden is clomid perfect. Nolva heeft allerlei nasty eigenschappen die je niet wilt. Agressief voor je haar, kankerverwekkend.

Waarom per se nolva en geen clomid? Voor jouw doeleinden is clomid perfect. Nolva heeft allerlei nasty eigenschappen die je niet wilt. Agressief voor je haar, kankerverwekkend.

Overdrijf je niet een beetje met Nolva? Kan me voorstellen dat Nolva op hoge doseringen en lange tijd slecht voor je zijn maar 10 mg per dag??

Nolva of clomid. Daar moet eigenlijk niet over gediscussieerd worden. Sommigen gaan beter op nolva, anderen op clomid. Eigenlijk maakt het niet veel uit. Het is waar je je het beste mee voelt.

• Like
Waarderingen: Vonk
- Cardio
- low carbs (kan iets minder gains geven)

Ik zie niet in hoe low carbs hierbij zou helpen behalve dan een vermindering van het totaal aantal kcal per dag.

Verder heb ik op mn linker tepel lichte gyno. Ik neem nu 20 mg aro op ma en do, dit verhogen naar 30 of liever nolva gaan nemen?

Nolva of clomid. Daar moet eigenlijk niet over gediscussieerd worden. Sommigen gaan beter op nolva, anderen op clomid. Eigenlijk maakt het niet veel uit. Het is waar je je het beste mee voelt.

Zelf voelde me ik op clomid echt goed en nolva een wrak.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.509
Op pubmed staan een paar studies hierover en het werd als volkomen veilig beschouwd en zou dus voor sommigen een alternatief voor hrt kunnen zijn ipv testosterontoediening. Dat waren studies die 6 maanden tot een jaar geduurd hebben. Ze zijn hier trouwens al door mij en ik denk ook door Galen gepost geweest.

Spijtig genoeg worden in studies niet altijd alle bijwerkingen gemeld. Dit gebeurd vooral bij gesponsorde studies en je kan niet altijd checken.

• #9.510
Hoi,

Je mening over bepaalde AAS en doseringen zijn duidelijk, maar ik vroeg me nog af wat jou visie is op gebruik van HGH, IGF en insuline tijdens een kuur, combinatie of apart van elkaar. Zie jij hier een plaats voor tijdens een kuur en tegen welke voor's en tegens?

Over groeihormoon heb ik een topic, igf-1 valt hier ook onder en staat ook wat info over insuline in.

In het kort als je hgh gebruikt altijd lichte dosis test erbij of tijdens kuur. Nadeel is dat het voor een sterkere vergroting van je hart kan zorgen bv. Zelfde voor igf-1 (wat op zichzelf kan gebruikt worden).

Insuline kan goed gecombineerd worden met hgh omdat het elkaar versterkt (zoals bekend) maar bepaalde negatieve effecten ook deels opheffen.

• #9.511
Zelf voelde me ik op clomid echt goed en nolva een wrak.

Er zijn uitzonderingen die zich toch beter voelen op nolva, maar algemeen is nolva gewoon te sterk (op 20mg zeker). En te sterk betekent in dit geval te sterke blokkering oestrogeen op receptor.

Clomid heeft dit vooral op 100-150mg, wat nooit aan te bevelen is. 20mg nolva eigenlijk ook niet, max 10mg/dag maar 5mg is al voldoende.

• #9.512
Thx

10mg is meer dan voldoende. 3-4 weken zonder te verhogen (geen meerwaarde).

• #9.513
Overdrijf je niet een beetje met Nolva? Kan me voorstellen dat Nolva op hoge doseringen en lange tijd slecht voor je zijn maar 10 mg per dag??

Nolva zelf wordt nog onderzocht ivm mogelijke toxiciteit op verschillende cellen.. Dus het is nog afwachten hoe dat juist zit en of dit aan de dosis of stof zelf ligt (vrouwen krijgen meestal 20-40mg/dag bij borstkanker).

• #9.514
Ik zie niet in hoe low carbs hierbij zou helpen behalve dan een vermindering van het totaal aantal kcal per dag.

Verder heb ik op mn linker tepel lichte gyno. Ik neem nu 20 mg aro op ma en do, dit verhogen naar 30 of liever nolva gaan nemen?

Je moet ook rekening houden met effect op insuline wat de opslag van vet kan verhogen. Het gaat niet alleen om aantal kcal per dag maar ook waar je die kcal uit haalt. Je hebt hormonale effect maar voeding bevat een hoop andere stoffen met positieve en negatieve effecten op je lichaan.

Verhogen zou ik niet doen, even afwachten nog (afhankelijk hoe lang je het nu neemt). Nolva zou nog kunnen nadien.

Spijtig genoeg worden in studies niet altijd alle bijwerkingen gemeld. Dit gebeurd vooral bij gesponsorde studies en je kan niet altijd checken.
Deze verschillende studies over clomid waren geen gesponsorde studies. En er werd specifiek vermeld dat er geen bijwerkingen waren op lange termijn.

Beste @Cools ,

1. Een vriend van mij heeft 6 weken lang 400mg Primo/500mg Test-E gebruikt. Ik denk dat bij grotere hoeveelheden de bijwerkingen sneller vergroten dan de gewenste effecten. Daarom lijkt de 200mg/250mg kuur mij beter. Zijn er nog andere redenen waarom jij deze hoeveelheid aanraadt?

2. Ik heb nog een 2de vraag en deze is nog veel belangrijker: welke nakuur moet iemand doen als die 6 weken 400mg Primo/500mg Test-E heeft gedaan? Hetzelfde als de 250/200? 30 dagen 10mg Tamoxifen? Of 10 dagen 20mg Tamoxifen en 10 dagen 10mg Tamoxifen? Of nog meer of minder? Hij heeft alleen Tamoxifen beschikbaar en geen Clomid.

Cools is nolva echt zo sterk? Ik pak na 10 maanden on 43 dagen tamoxifen 20mg van de apotheek is dit te lang?

Sommigen zweren bij de combinatie van clomid en nolva voor nakuur omdat ze beiden een andere werking hebben, en beiden zorg dragen voor een goed herstel... Dus de combi (nolva 25 en clomid 50mg) zou ideaal voor herstel zijn. Hoe sta jij hierin @Cools?

he @Cools! Ik ben bezig met een kuur met Tes P en Mast P. Ik heb de Mast tov de test nu behoorlijk verhoogd, en de test verlaagd... omdat ik zoveel vocht vast hield. Met name in mn gezicht, echt een opgezwollen vochthasses... zit nu op 280 test P (verlaagd van 350) en 560mg (verhoogd van 280) Mast P per week. Ik ben ook aan het cutten en las dat hoeveelheid mast P boven de 400mg per week... veel positieve effecten voor t uiterlijk heeft, harde spieren etc... Daarnaast, hoe minder test hoe minder vocht vasthouden toch? Sinds deze verhouding (280 T en 560 M) weinig last van bloating fase.. maar ik eet dan ook vanwege het cutten veel minder carbs. Merk dat ik bij verhogen carbs ik direct meer vocht vastt hou...

Vraag is dan ook wat jij van deze verhouding vindt, en welke nadelen deze radio heeft? Doorgaans wordt test hoger gedoseerd dan mast toch?

Na deze week is mn vet% laag genoeg en wil ik nog een paar weken bulken en massa pakken.
Plan is dit om te doen op 350 test p en 560 mast P, test verhogen..evt mast verlagen... your thoughts?

Laatst bewerkt:
350 test-200 mast was voor mij echt de perfecte verhouding. Mast zo hoog als jij doet heeft niet heel veel nut, en mast is ook niet bepaad anabool.

Terug
Naar boven