Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Cools,

Ik wil even heel kort en op erg lage dosis cutten. Ik ben al redelijk droog maar wil net ff dat kleine beetje extra eraf voor de zomer. Doel is geen extra spiermassa maar het behouden van. Ik wil maar 4 weken kuren en was van plan 30 mg Var pd te nemen en 2x 500iu hcg pw. Lijkt jou dit verstandig?
K doe de hcg voornamelijk zodat ik wat extra estro heb bij de var. En hoe zou de nakuur eruit zien op dit 'kuurtje'?

Cools, nu mijn nakuur nadert (na iets meer dan een jaar on) ben ik mijn pct aanpak nog goed aan het overdenken.

Ik zou 4 weken hcg nemen op 3*1500iu om mijn testes opnieuw op volledig formaat te brengen (ze zijn maar een beetje gekrompen). Tegelijk zou ik al clomid nemen om me al wat te beschermen tegen oestrogeen.

Clomid zou ik in totaal 10 weken willen nemen op 25-50mg, dus nog 6 weken na de hcg.

Is dit overkill of kan het nuttig zijn om 10weken clomid te nemen op deze lage dosering zodat mijn eigen aanmaak kan herstellen? Eventueel nog langer clomid?

Bedankt nogmaals, je advies wordt hier gewaardeerd!

Omdat er na 6 weken vrijwel geen spiergroei meer is. Er is een sterke stijging van bepaalde spiergroei remmende hormonen. Dit doet je lichaam om evenwicht terug te bereiken.

Clomid is meer dan voldoende.

Onderzoeken komen er deze avond aan.

Maar zou langer doorgaan wel invloed hebben op de kwaliteit van de gains? Ik heb zelf wel gemerkt dat als ik langer doorga dat de massa beter lijkt te plakken.

@Cools: Volstaat een nakuur van 2 weken a 20 mg per dag Nolvadex na 8 weken kuren op 1 ml test en 1 ml deca en 1 ml mast?

Bedankt maestro;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.488
Cools,

Ik wil even heel kort en op erg lage dosis cutten. Ik ben al redelijk droog maar wil net ff dat kleine beetje extra eraf voor de zomer. Doel is geen extra spiermassa maar het behouden van. Ik wil maar 4 weken kuren en was van plan 30 mg Var pd te nemen en 2x 500iu hcg pw. Lijkt jou dit verstandig?
K doe de hcg voornamelijk zodat ik wat extra estro heb bij de var. En hoe zou de nakuur eruit zien op dit 'kuurtje'?

Goed idee. Icm hcg 25-50mg clomid voor 10-14 dagen.

• #9.489
Cools, nu mijn nakuur nadert (na iets meer dan een jaar on) ben ik mijn pct aanpak nog goed aan het overdenken.

Ik zou 4 weken hcg nemen op 3*1500iu om mijn testes opnieuw op volledig formaat te brengen (ze zijn maar een beetje gekrompen). Tegelijk zou ik al clomid nemen om me al wat te beschermen tegen oestrogeen.

Clomid zou ik in totaal 10 weken willen nemen op 25-50mg, dus nog 6 weken na de hcg.

Is dit overkill of kan het nuttig zijn om 10weken clomid te nemen op deze lage dosering zodat mijn eigen aanmaak kan herstellen? Eventueel nog langer clomid?

Bedankt nogmaals, je advies wordt hier gewaardeerd!

Op 25mg zou ik dan nemen en kan je 10 weken nemen, maar of het nodig is..

Na staken van hcg zal je merken dat je teelballen weer iets krimpen en geleidelijk aan weer groeien op clomid. Eenmaal weer op goed formaat is voldoende en kan je dus stoppen met clomid.

Als je tijdens hcg neemt ook max 25mg en hoeft niet elke dag dan.

Graag gedaan ;)

• #9.490
Maar zou langer doorgaan wel invloed hebben op de kwaliteit van de gains? Ik heb zelf wel gemerkt dat als ik langer doorga dat de massa beter lijkt te plakken.

Dat kan zo lijken omdat je langer kuurt. Tellen vanaf na de nakuur en dan kijken hoe de massa blijft plakken en wat je uiteindelijk overhoud na 6 maanden ongeveer.

• #9.491
@Cools: Volstaat een nakuur van 2 weken a 20 mg per dag Nolvadex na 8 weken kuren op 1 ml test en 1 ml deca en 1 ml mast?

Bedankt maestro;)

Dat volstaat als je teelballen niet te sterk gekrompen zijn. 10mg per dag is al voldoende, ongeveer vergelijkbaar met 50mg clomid waarschijnlijk.

Cools, wat zou eigenlijk een nadeel kunnen zijn van lang gebruik van Clomid op een lage dosering?

Ik zie alleen voordelen mbt herstel om lang genoeg low dose Clomid te nemen (beter dan te kort), maar jij weet misschien meer :)

Cools heb je nog tips om meer te eten tijdens je bulk en toch vettoename te beperken?

-Oestrogeen laag houden
-T3
-?

• #9.496
Cools, wat zou eigenlijk een nadeel kunnen zijn van lang gebruik van Clomid op een lage dosering?

Ik zie alleen voordelen mbt herstel om lang genoeg low dose Clomid te nemen (beter dan te kort), maar jij weet misschien meer :)

Te laag oestrogeen. Is moeilijk vast te stellen omdat het op de receptor blokkeert.

Alleen zolang pakken als nodig en dan je lichaam het laten overnemen. De balans tussen androgeen en oestrogeen kan dat herstellen, met clomid zal dit altijd licht uit balans zijn afhankelijk van de dosis.

Hoi,

Je mening over bepaalde AAS en doseringen zijn duidelijk, maar ik vroeg me nog af wat jou visie is op gebruik van HGH, IGF en insuline tijdens een kuur, combinatie of apart van elkaar. Zie jij hier een plaats voor tijdens een kuur en tegen welke voor's en tegens?

Op pubmed staan een paar studies hierover en het werd als volkomen veilig beschouwd en zou dus voor sommigen een alternatief voor hrt kunnen zijn ipv testosterontoediening. Dat waren studies die 6 maanden tot een jaar geduurd hebben. Ze zijn hier trouwens al door mij en ik denk ook door Galen gepost geweest.

Laatst bewerkt:
Op pubmed staan een paar studies hierover en het werd als volkomen veilig beschouw en zou dus voor sommigen een alternatief voor hrt kunnen zijn ipv testosterontoediening. Dat waren studies die 6 maanden tot een jaar geduurd hebben. Ze zijn hier trouwens al door mij en ik denk ook door Galen gepost geweest.

Ik zou het wat langer willen nemen dan normaal (10-12 ipv 8 weken) om mijn herstel na blast/cruise van een jaar te ondersteunen.

Thanks voor je reply :)

Terug
Naar boven