MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Omzetting van bold naar oestrogeen is laag. Effect van aas op collageen synthese ligt iets moeilijk, zal zo de post quoten (als ik die vind).

Clomid en nolva werken op dezelfde manier (blokkeren oestrogeen door zich aan de oestrogeenreceptor vast te maken), maar plaats waar het oestrogeen blokkeert en soms zelfs imiteert verschilt. Dit heeft geen effect op je testosteronstimulatie, nolva is sterker per mg maar daar hou je rekening mee. 10mg nolva/dag is al meer dan voldoende voor een man.

Dus 3weken 10 mg nolva zonder clomid is voldoene, ik dacht dat clomid op pebaalde vlakken het beter doet dan nolva en visa verca

Voor hormonaal herstel te checken, nee. Andere bloedwaardes? Dat kan om de impact van je kuur te checken, maar hou er rekening mee dat verschillende waardes wss zullen afwijken.
Ik ben nu gestopt ik ga over 2 weken even bloed test doen. Ik begrijp dat ik dan nog niet hersteld ben maar voel me echt beroerd nu wil eigenlijk zo snel mogelijk weer op trt . Maar denk dat mijn oestrogeen nog veel te hoog is
Bedankt Gr vincent

@Cools Heb deze vraag ook al uitstaan in mn kuurlog, maar zal hem hier ook stellen. Heb nu mijn 4de injectie gezet van 250 primo / 250 test en heb het idee dat ik stil sta qua gewicht en vet%.(91 kg en 9% vet, + gemaakt van 2.5 kg tov start) In de spiegel zie ik wel verschil.

Mijn onderhoud zit op 3250 zitten en eet nu ca 3750 per dag. Je zou verwachten dat er iets van verschil zou moeten zijn, of wel meer kg en anders lager in vet%.

Wat kan de reden zijn en wat zou je aanraden voor de rest vd kuur?

dus als ik 12 weken kuur ga ik in week 14 beginnen met mijn hcg voor 2 weken dat zou betekenen dat ik mijn Clomid in week 17 begin pas?

Vreemd ja, neem je genoeg rust?

Ja ik vind zelf van wel. Train 5x per week, elke training niet langer dan een uur. Slaap ca. 8 uur per nacht en zit voldoende tijd tussen de spiergroepen. Heb een kantoorbaan, dus daar kan het ook niet aan liggen. Train altijd best wel flink, maar door kuur zou je toch ook sneller moeten herstellen.

oke wacht nog op wat meer antwoorden voordat ik het doe.

dus als ik 12 weken kuur ga ik in week 14 beginnen met mijn hcg voor 2 weken dat zou betekenen dat ik mijn Clomid in week 17 begin pas?

Ik zou eerst wachten met hcg tot de test vanzelf al wat lager komt te liggen.
Bv: week 14,15 hcg week 16,17,18 clomid

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.070
Dus 3weken 10 mg nolva zonder clomid is voldoene, ik dacht dat clomid op pebaalde vlakken het beter doet dan nolva en visa verca

Alleen bij gyno omdat nolvadex sterker anti-oestrogeen is in bepaalde weefsels zoals in het borstweefsel. Maar voor verhoging van testosteron is er geen verschil behalve de sterkte per mg.

• #10.071
Ik ben nu gestopt ik ga over 2 weken even bloed test doen. Ik begrijp dat ik dan nog niet hersteld ben maar voel me echt beroerd nu wil eigenlijk zo snel mogelijk weer op trt . Maar denk dat mijn oestrogeen nog veel te hoog is
Bedankt Gr vincent

Natuurlijk is je oestrogeen te hoog als je nakuurt, maar dat ga je niet merken omdat clomid en nolva het op de receptor blokkeert. Oestrogeen zonder werking is dat.

Je oestrogene werking is juist te laag door je nakuur en daarom je klachten.

• #10.072
@Cools Heb deze vraag ook al uitstaan in mn kuurlog, maar zal hem hier ook stellen. Heb nu mijn 4de injectie gezet van 250 primo / 250 test en heb het idee dat ik stil sta qua gewicht en vet%.(91 kg en 9% vet, + gemaakt van 2.5 kg tov start) In de spiegel zie ik wel verschil.

Mijn onderhoud zit op 3250 zitten en eet nu ca 3750 per dag. Je zou verwachten dat er iets van verschil zou moeten zijn, of wel meer kg en anders lager in vet%.

Wat kan de reden zijn en wat zou je aanraden voor de rest vd kuur?

Je vet% is niet helemaal correct bij metingen, dus kleine verschillen zal je niet kunnen meten. Gewoon in de spiegel blijven kijken. Je zal zeker nog groeien de volgende weken.

• #10.073

Je kan in week 13 als beginnen met hcg tem week 14 en dan nakuren (5 dagen na laatste hcg inject).

@Cools
Ik ben een vrouw van 35 na een paar kuurtjes anavar wil ik nu een kuur voor 8 weken deca 50 Mg per week
Wat vind jij hiervan ?
Heb je misschien ook wat voorbeeld kuren voor vrouwen met resultaten ?
Gr lin

• #10.075
@Cools
Ik ben een vrouw van 35 na een paar kuurtjes anavar wil ik nu een kuur voor 8 weken deca 50 Mg per week
Wat vind jij hiervan ?
Heb je misschien ook wat voorbeeld kuren voor vrouwen met resultaten ?
Gr lin

Ik heb geen voorbeelden van vrouwen omdat ik het altijd afraad. De mogelijke bijwerkingen wegen niet op tegen de minieme voordelen bij een vrouw op een veilige dosis.

Sowieso de pil (oestrogeen+progesteron) erbij nemen, zeker bij anavar only (androgeen hoog en oestrogeen laag). Bij deca is dit minder het geval, maar te hoog doseren is altijd af te raden. 50mg/week is dan ook meteen het max.

Ik heb geen voorbeelden van vrouwen omdat ik het altijd afraad. De mogelijke bijwerkingen wegen niet op tegen de minieme voordelen bij een vrouw op een veilige dosis.

Sowieso de pil (oestrogeen+progesteron) erbij nemen, zeker bij anavar only (androgeen hoog en oestrogeen laag). Bij deca is dit minder het geval, maar te hoog doseren is altijd af te raden. 50mg/week is dan ook meteen het max.

Thx Cools! Dit is precies hetzelfde als wat ik zeg tegen vrouwen die, ook al is het op competitief niveau, altijd afraad om AAS te gebruiken :)

Cools , in hoeverre helpt hmg en Hcg tijdens een kuur?

En welke dosering moet ik dan gebruiken ?
En als ik ga cruisen met hmg , Hcg en 150mg test, zou mijn vriendin dan zwanger kunnen worden?

• #10.080
Cools , in hoeverre helpt hmg en Hcg tijdens een kuur?

En welke dosering moet ik dan gebruiken ?
En als ik ga cruisen met hmg , Hcg en 150mg test, zou mijn vriendin dan zwanger kunnen worden?

Hcg heeft net zelfde effect als LH om de zaadkwantiteit en hmg bevat FSH en heeft effect op de kwaliteit. De kans is groter dus dat je vriendin dan zwanger wordt. Je test dosis kan zelfs wat lager dan omdat hcg eigen productie stimuleert.

Terug
Naar boven