MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Ja ik vroeg me dit ook al af.. Dacht dat hcg juist rond de 0 normaal is. Ik hoor volgende week meer misschien gaat het idd over lh en fsh

Bloedtest is
TSH 3,3
LH 7
FSH 4
Testosteron 25
SBHG 56
Testosterone vrij 0,396
HCG beta- <1

Dit lijkt mij allemaal in orde toch? Alelen fsh mischien aan de lage kant.
Laatste hcg/clomid was rond februari

Wat zijn de marges waar het binnen moet liggen

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.104
Hey Cools, ik vraag me eigenlijk af wat voor supplementen jij dagelijks gebruik?

- vitamine D 3500iu/dag (eigenlijk 25000iu/week in 1 dosis)
- vitamine C 1000mg/dag (calcium ascorbaat vorm)
- Beta glucaan (oplosbare vorm)
- fosfatidylcholine af en toe
- mariadistel af en toe
- whey concentraat 60-90g/dag

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.105
Bloedtest is
TSH 3,3
LH 7
FSH 4
Testosteron 25
SBHG 56
Testosterone vrij 0,396
HCG beta- <1

Dit lijkt mij allemaal in orde toch? Alelen fsh mischien aan de lage kant.
Laatste hcg/clomid was rond februari

HCG waarde als man moet je niet veel van aantrekken, als dat te hoog is maken artsen zich wel zorgen (teelbalkanker of je bent zwanger). FSH is perfect, is altijd lager dan LH maar LH is dan ook vrij hoog (goed).

Cools, zou je mijn bloedwaardes kunnen beoordelen. Heb meer laten meten maar dit is wat opviel.
Bloedwaardes:

Erythrocyten 6.3
Hemoglobine 10.9
Hematocriet 0.54

Cholesterol 3.73
HDL 1.14 mmol
Cholestorol/HDL 3.3 ratio
LDL 2.25
LDL/HDL 2.0 ratio
triglyceriden 0.47

Betreffende cholesterol ziet het er best goed uit, alleen HDL zou iets hoger kunnen maar de ratio is erg goed. Heb ik dit goed opgezocht?
Wel is hematocriet/globine verhoogd, maar heb al een tijdje geen bloed gedoneerd. Loop ik met deze waarde een groot risico?

bvd :)

Cools, zou je mijn bloedwaardes kunnen beoordelen. Heb meer laten meten maar dit is wat opviel.
Bloedwaardes:

Erythrocyten 6.3
Hemoglobine 10.9
Hematocriet 0.54

Cholesterol 3.73
HDL 1.14 mmol
Cholestorol/HDL 3.3 ratio
LDL 2.25
LDL/HDL 2.0 ratio
triglyceriden 0.47

Betreffende cholesterol ziet het er best goed uit, alleen HDL zou iets hoger kunnen maar de ratio is erg goed. Heb ik dit goed opgezocht?
Wel is hematocriet/globine verhoogd, maar heb al een tijdje geen bloed gedoneerd. Loop ik met deze waarde een groot risico?

bvd :)
Een groot risico loop je daarmee niet. Iemand die wat testosteron gebruikt, zit ook met die waarde. Daarmee zit je juist boven de maximumgrens van wat normaal beschouwd wordt. Ik veronderstel dat je kuurt. Na je kuur zakt dat weer.

Een groot risico loop je daarmee niet. Iemand die wat testosteron gebruikt, zit ook met die waarde. Daarmee zit je juist boven de maximumgrens van wat normaal beschouwd wordt. Ik veronderstel dat je kuurt. Na je kuur zakt dat weer.

Klopt, maar ik sta wel weer op het punt om te beginnen. Geldt 'een groot risico loop je niet' dan nog steeds?

HCG waarde als man moet je niet veel van aantrekken, als dat te hoog is maken artsen zich wel zorgen (teelbalkanker of je bent zwanger). FSH is perfect, is altijd lager dan LH maar LH is dan ook vrij hoog (goed).
Bedankt voor je antwoord cools :) En bedankt voor het adviseren, mijn hypogonadisme is aan deze waardes te zien zo goed als weg
Dacht ik al ja...
En SHBG is 56 en referentiewaardes zijn 10/60.. Is dat niet aan de hoge kant of compenseert dit voor de hoge testosteron (25 9/28). En is er iets waardoor ik SHBG kan verlagen? Ik las magnesium vit d maar dat gebruik ik al.

Wat zijn de marges waar het binnen moet liggen

TSH 3,3 0,3/4,6
LH 7 2/9
FSH 4 2/18
Testosteron 25 9/28
SBHG 56 10/60
Testosterone vrij 0,396 0,2/0,62
HCG beta- <1

Alles is dus wel binnen de marges maar de verhouding zijn ook belangrijk (naar mijn weten)

TSH 3,3 0,3/4,6
LH 7 2/9
FSH 4 2/18
Testosteron 25 9/28
SBHG 56 10/60
Testosterone vrij 0,396 0,2/0,62
HCG beta- <1

Alles is dus wel binnen de marges maar de verhouding zijn ook belangrijk (naar mijn weten)
Je waardes en je verhoudingen tussen deze waardes zijn ok. Wat is er dan volgens jou verkeerd aan je verhoudingen tussen deze waardes? Omdat SBHG iets lager zou kunnen zijn? Vergeet niet dat deze waardes ook kunnen fluctueren en dat met deze SBGH waarde je vrije testosteron ook nog goed zit.

Ik had wel verwacht dat jij dat zou weten, gezien de je vele adviezen in diverse kuur logs.

Mijn adviezen in de kuurlogs hebben hier niet direct iets mee te maken daar gaat het meer om piekweek enz

Daarnaast verschillen de referentiewaardes inderdaad per lab wat al is genoemd.

Die marges verschillen per lab maar die verschillen zijn miniem. Iemand die kuurt en zich er wat voor interesseert, kon zo al zien dat alles binnen de marges viel omdat het waardes zijn die regelmatig terugkomen zoals testosteron, LH, FSH, SBGH, hematocriet...

Ik was wel bekend met de vrije test waarde en totaal test tsh idem maar lh en fsh wist ik niet precies, is dit zo vreemd?

Die marges verschillen per lab maar die verschillen zijn miniem. Iemand die kuurt en zich er wat voor interesseert, kon zo al zien dat alles binnen de marges viel omdat het waardes zijn die regelmatig terugkomen zoals testosteron, LH, FSH, SBGH, hematocriet...

Ik kuur daarnaast niet maar ben dit wel van plan

Effect van aas op collageen synthese ligt iets moeilijk, zal zo de post quoten (als ik die vind).

Fucking hell cools, als je zelfs dit weet blijf ik gewoon weg :)

Er is geen enkel ding op de laatste pagina's waar ik ook maar iets op heb aan te merken, ik zit gewoon heel de tijd te knikken.

Mijn berichten in de Aas sectie gaan over iemands fysiek en peakweek ik gebruik daarbij de basiskennis over Aas kennis die je kunt krijgen door boeken te lezen enz, je hoeft niet zelf de spuit te zetten om deze kennis te krijgen.

Ik denk vaak ook logisch na voorbeeld als iemands fysiek er goed uitziet 2 weken voor de wedstrijd met gh zonder diuretica zonder letrozole dan hoef je ook niks te veranderen.

Mijn berichten in de Aas sectie gaan over iemands fysiek en peakweek ik gebruik daarbij de basiskennis over Aas kennis die je kunt krijgen door boeken te lezen enz, je hoeft niet zelf de spuit te zetten om deze kennis te krijgen.

Ik denk vaak ook logisch na voorbeeld als iemands fysiek er goed uitziet 2 weken voor de wedstrijd met gh zonder diuretica zonder letrozole dan hoef je ook niks te veranderen.
Als jij logisch na dacht hield jij je mond een keertje

Terug
Naar boven